Miks se tarttis saada välttämättä moottoritilaan?Tri-Lo kirjoitti:Eikä sisätilanpistoketta saa asentaa moottoritilaan, vai?SS kirjoitti:Kyllä IP-luokitus riittää, mutta kytkentä on se ongelma, CTekiä kun ei saa Defa/Calix-pistokkeella eikä valmiita johtosarjoja saa itse muutella.
Kuten nalleolut kirjoitti niin sisälle vaan, tuossa tulee mukana liitin jonka saa liitettyy kiinteästi autoon ja välissä pikaliitin jos tarvii laturia hauenleukoineen muualla.
Ja eihän tuota välttämättä tartte ees saada suoraan akkuun, mopoo oon ladannu yleensä jatkuvas sähkös olevan tupakinsytkäripistokkeen kautta.
Millaist käyttöö porukal on jos yleensäki tuollaista tarvii?
Jossain työautos missä on työkalujen lataust akkusähköl niin ymmärrän, itelläki on webasto mutta en mä silti joka viikko lataile ulkoisella laturilla. Pysyypä ees hiukan kärryil et misä kunnos akku on.
Eikä noi ctekit ihan täydellisii oo, kolmas jo menos(eka ostettu melkein heti ku tuli suomen markkinoil, oikein akkuliikkeest piti hakee). Mutta on niitä käytetty, meil on ukkon kaa ainakin tusinan verran eri akullista laitetta joten noi on ollu melkein jatkuvas käytös. Välil on latailtu ihan tyhjii akkuja, vesisadetta ja kolhujaki ovat kokeneet riittävästi, on välil ollu hauenleuat oikkaris ja vääris navoiski.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Pienin akku ollu varmaan 7Ah ja traktoreis ainakin 100Ah. Pakkasella noista on jonkin verran latauspiuhat murtunu poikki(netist luettuna) mutta tosiaan samanlaisen hain vaikka kaks ekaa hyytyski.