Nokian renkaat...ÄLKÄÄ OSTAKO!!!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Ettei vain mwessman olisi Gislavedin tms. jälleenmyyjä..
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Paljon on meikäläinen kuullut negatiivista puhetta nelosista. Itse ostin viime talvena omaani neloset puheista piittaamatta, eikä mulla vielä oo mitään tarvetta niitä moittia. Nastat nyt on tietenkin vähän kuluneet yhden talven jälkeen, mutta yhtään ei oo irronnut tai katkennut. Ja onhan tuota tullut silloin ja tällöin vähän rajumminkin kiihdyteltyä. Hyvät renkaat mielestäni.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Aina ei hinta ja laatu kulje käsikädessä
Olen käyttänyt nyt viimmeisimpinä reikainani kesällä ja talvella uusiorenkaita ja voin rehellisesti sanoa että niissä on rahalle vastinetta!
Kesällä palveli alla suomalaiset eko-turbot jotka on micheliinin runkoon tehdyt ja micheliinin pintakuviolla kokoa 205/50-16 ja hintaa oli 230€ sarja.
nyt talvirenkaiksi ostin suomalaiset Ässät jotka on tehty micheliinin runkoon hakkapeliitta2 kuviolla ja nokian kumiseoksella ja voin sanoa ettei tarvi enää muita vaihtoehtoja harkita kuin uusio renkaita. Talvirenkaiden hinta oli muuten 220€sarja koko 185/65-15 ja huomattavasti paremmat ominaisuuksiltaan kun edelliset renkaani hakkapeliitta1!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Subonaattori kirjoitti:Aina ei hinta ja laatu kulje käsikädessä
Olen käyttänyt nyt viimmeisimpinä reikainani kesällä ja talvella uusiorenkaita ja voin rehellisesti sanoa että niissä on rahalle vastinetta!
Kesällä palveli alla suomalaiset eko-turbot jotka on micheliinin runkoon tehdyt ja micheliinin pintakuviolla kokoa 205/50-16 ja hintaa oli 230€ sarja.
nyt talvirenkaiksi ostin suomalaiset Ässät jotka on tehty micheliinin runkoon hakkapeliitta2 kuviolla ja nokian kumiseoksella ja voin sanoa ettei tarvi enää muita vaihtoehtoja harkita kuin uusio renkaita. Talvirenkaiden hinta oli muuten 220€sarja koko 185/65-15 ja huomattavasti paremmat ominaisuuksiltaan kun edelliset renkaani hakkapeliitta1!
Näinhän se on. Mutta sekin on tuurissa, että saa hyvät uusiorenkaat. Itsellä on kokemusta neljästä sarjasta uusiorenkaita (2 kesä, 2 talvi). Ensimmäiset kesärenkaat olivat Ekoturbon 185/65-15, hyvä pito. Toiset olivat Ekoturbon SportHT 195/60-15, pehmeämmät rungot kuin edellisissä, mutta ilmanpaineella sai senkin kompensoitua, myös hyvä pito. Talvirenkaat olivat Ekoturbon 185/65-15 Hakkapeliitta 10:n pinnalla, aivan naamaton pito kaikissa mahdollisissa ja ajetuissa olosuhteissa. Toiset talvirenkaat olivat sitten vain yhden talven, Fighter 185/65-15 Hakkapeliitta 1:n pinnalla, aivan paskat, ei mitään pitoa. Vaihdoin kesärenkaat alle (SportHT), joissa oli parempi pito mustalla jäällä :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: Nokian renkaat...ÄLKÄÄ OSTAKO!!!

Viesti Kirjoittaja qaw »

mwessman kirjoitti:Alla on hakkapeliitta neloset. Viime syksynä ostettu, alle 10tkm ajettu, enemmän nastoja katkennut kuin jäljellä!! Valitin asiasta Nokian renkaille, mutta eivät ole vaivautuneet edes vastaamaan. Mitä siis opimme: Älkää ostako Nokialaisia, jos haluatte välttyä ongelmilta. Ovat ihan onnettomat kumit!!! Pysykää laatumerkeissä kuten gislaved, michelin, goodyear, bridgestone...
Täällä myös viime syksynä ostetut Hakkapeliitta 4:t. Saaneet koko viime talven kenkää oikeen huolella. Pintaa katosi eturenkaista melkein pari milliä mutta ainutkaan nasta ei ole irti eikä poikki. En ehkä sinuna lähtisi koko merkkiä teilaamaan... ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Ostan Nokialaista rengasta koska ne ovat hyvät ja ennenkaikkia Kotimaiset! :wink: . Meidän perheessä on neljä autoa ja kaikilla muilla jotain muuta rengasmerkkiä alla(autotkin muuta merkkiä kuin saab). Mutta nokialaiset tuntuvat kuitenkin ihan hyviltä. Eikä ne muutkaan renkaat juuri sen huonompia normaali ajossa ole. :? En kuitenkaan harrasta äärinopeuksilla ajoa, joten en tunne renkaiden käyttäytymistä niillä alueilla.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Saabeihin en ole uusia renkaita ostanut muita kuin Nokialaisia, paitsi mitä Kajakkiin on tarvinnut viime aikoina. Enkä näe mitään syytä sitä käytäntöä alkaa muuttamaan. Piste.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Itselläni Nokian uudet HP2:set alla. Ostin koska papan golfista hyviä kokemuksia em.renkaista. Viime keväänä hermojen kärähdettyä tuli jopa suditeltua asfaltilla ihan kunnolla. Ei yhtään nastaa irti eikä muutakaan virhettä. Renkaat oli kyllä hyvin sisäänajettu.

Ollessani töissä autoliikkeessä ei Nokialaisissa ollut ongelmia kuten ei Conteissa tai Gislavedeissäkään. Toki uusia nastansa tiputtaneita renkaita tuli kaikilla merkeillä vastaan, mutta kysymys olikin sisäänajon puutteesta ja ajotavasta. Tästä hyvä esimerkki on taxit.

Sen sijaan Michelinillä oli välillä suuria vaikeuksia saada nastat pysymään renkaissa. Nykyään tästä on ilmeisesti päästy. Lisäksi muutamat tutut ovat törmänneet joidenkin rengasmyyjien kovaan intoon myydä misukoita lähes väkipakolla. Olisikohan katteilla ollut merkitystä.

Sitten vielä eri renkaiden vertailusta. Verrattaessa uutta rengasta vanhaan ei voida saada kuin suuntaa antavia tuloksia, vaikka olisikin kysymys hyväkuntoisesta käytetystä. Tämähän on tiedossa, mutta välillä ihmiset mollaavat jotain 5v vanhaa rengasta ihan turhaan. Se on loppu kuitenkin.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

HP4:t alla ja ajettu n. 20tkm ja pinta kuin uusi ja kaikki nastat tallella. Yksi nasta poikki. Okei, ei ole tullut paljoakaan vedeteltyä, nimittäin rauhoittaa ajamista, kun tietää että olen sijoittanut melk. 500 egee renkaisiin, joten turha kiihdyttely liikennevaloissa jää talveksi pois.

Ja se ääni: ääni kertoo pidosta ja nastojen olemassaolosta. Ja jos häiritsee niin volyyminappula kaakkoon 8)

Terv Sami R.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Itse maksoin 300e hp4:sista ja ite laitoin kumit vanteillee. Ei kalliit ja hiljaiset kuin mitkä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Voihan HITTO ostin juuri Nokialaiset 2:set koko 195/65/15 KÄYTETYT. Oli tuossa tuttavalla, huoltoaseman omistajalla. Talven ajetut kaikki nastat ja nypyt tallella joku 3000 km. ajetut, kuin uudet. Maksoin 200€ vanteille asennettuna. Itte joutuu sitten ruuvaamaan paikalleen. Olen ajanut SAABILLA siinä 500000 km. ja olen todennut sen, että merkistä ja hinnasta riippumatta (Saab kilometreillä 35000-55000) talvirenkaat ovat hyvät vain yhden talven, toinen on sitten jo siinä ja siinä, kolmatta ei pääse. Mitä näihin pinnoitettuihin ja uusiotuotteisiin tulee, niin ei voi paljon moittiakaan. Halvimmat uusiorenkaat 99:iin 850 mk. (185/65/15) kaksi talvea nekin menivät ja toimivat ihan kohtuullisesti, olivat lisäksi yllättävän hiljaiset. Rengasliikkeestä tai huoltsikoilta ostetuilla halvoillakin renkailla on aina takuu (ainakin jonkinlainen), mitä ei suoraan ostetuilla käytetyillä merkkirenkailla(kaan) ole. Olen sitä mieltä, että kannatta ostaa halvemmat täysnastoitetut vaikka joka talveksi, kuin ajella silestone supereilla väkisin vielä yksi talvi. Ajotapa talvella ratkaisee paljon enemmän, kuin rengas. Uusi karkea kumi kaikki nastat tallessa on aina hyvä yhdistelmä hinnasta, koosta ja merkistä riippumatta.
titaro
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Marras 13, 2004 17:06

Viesti Kirjoittaja titaro »

Noniin. Hommasin vihdoin oman nimimerkin, niin ei tarvitse enää tuota wessmanin lainailla...

Aiemmin kysyneille tiedoksi: En ole rengaskauppias...(jotain ihan muuta)

Sain viimeinkin tehtaalta vastauksen valitukseeni. Kehoittivat viemään kumit jälleenmyyjälle, joka tutkii ne ja lähettää sitten tehtaalle, joka myös tutkii ne. Ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kertovat mitä tekevät...

Aiemmat renkaat oli hkpl 2, joilla ajettiin 3 talvea. 3 talven jälkeen 4 renkaasta yhteensä oli 5 nastaa tippunut. Tuohon kysymykseen miten niin onnettomat, vastaisin vielä: suuntavakavuus, METELI ja pito kuivalla asfaltilla ihan hanurista, jos vertaa ihan mihin tahansa muihin talvirenkaisiin, joilla olen ajanut.

Meidän työautoilla ajetaan kovaa ajoa n. 120tkm/vuosi. Ajoon on pakko lähteä vuoden jokaisena päivänä, oli keli mikä hyvänsä. Nokialaisista on luovuttu jo ajat sitten, kun ei oltu tyytyväisiä niitten laatuun... (ei suomalaisuus tee tuotteesta mitenkään ylivoimaista ainakaan minun silmissäni)

Sitten vielä yksi kritiikin kohde...rengastestit. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota, että rengastesteissä joita lehdet ovat tänäkin syksynä tehneet, on aika usein erilainen "voittajalista"?
Niihinkään ei ole uskominen...takavuosina tuttava osallistui erään kunnioitetun autolehden (jätän nimen mainitsematta ihan tarkoituksella) rengastestiin. Testi oli ns. käyttötesti, jossa oli tarkoitus ajaa joku tietty km-määrä kitka-ja nastarenkailla. Kun testi oli ohi, niin kundille tarjottiin ilmaisia renkaita jos vähän muuttaisi tulosta kitkarenkaiden pidosta...
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itse ainakin olen tyytyväinen Nokain HPL2:siin. Pari nastaa lähtenyt, mutta on kyllä tullut ajettuakin aika rajusti. Aikasemmin oli jotkut Daytona Winterit jotka tuli auton mukana, niistä lähti kaikki nastat ensimmäisen syksyn aikana......

Äiskän autossa Hakkapeliitta4. Ei oo vielä yhtään nastaa lähtenyt.
Isän autossa HPL1 ja niistäkään ei oo yhtään nastaa lähtenyt.

Hyvin on Nokialaiset toiminu myös aikasemmin. Mitään syytä vaihtaa, kun niitä suht "halvallakin" saa. Joku parikymppiä sitten loppujen lopuksi niin paljon tunnu....
Tomppa & Saabit myyty :(
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

Nokiat

Viesti Kirjoittaja arska »

Eihän Nokia ole edes kumisaappaita saanut kestämään. Testeissä talvirengas pärjää kun on pistetty nastoja niin perkeleesti ja meteli sen mukainen. Kesärenkaat kyllä halpoja joihin olen joskus sortunut.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Nokiat

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

arska kirjoitti:Eihän Nokia ole edes kumisaappaita saanut kestämään. Testeissä talvirengas pärjää kun on pistetty nastoja niin perkeleesti ja meteli sen mukainen. Kesärenkaat kyllä halpoja joihin olen joskus sortunut.
No perusteles nyt mikä Nokialaisissa on vikana?

Omat kesärenkaat on tällä hetkellä 225/45 R17 NRZi:t ja parempia kesärenkaita saa kyllä hakea...Ovat hiljaiset ja sateella pitävät aivan upeasti. Jos vielä saisin valita uudestaan, niin samanlaiset kyllä ostaisin...
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin