kakkoskoppasen golfin murheita

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

kakkoskoppasen golfin murheita

Viesti Kirjoittaja anv »

Moro,

Täytyy kysyä tältäkin palstalta, kun nuo vw-palstat eivät kovin aktiivisia ole ja täällä tuntuu asiantuntemus asuvan :D . Kyseessä pojan auto...

Eli VW Golf 1.3 nz -91

Eli normaali nelipisteruisku lambadalla ja katilla...

Probleema, päästöt päin seiniä ja alkaa olla ideat vähissä mistä hakea vikaa... Vikaa on haettu jo yli vuosi. Viime katsastuksesta meni läpi "rimaa hipoen", mutta nyt ei menisi.

päästöarvot:
Joutokäynnillä:
lambda 1,311
CO 0,507
CO2 10.83
HC 217
O2 5,66
COcor 0.671

2590 kiers:
lambda 1,083
CO 1,129
CO2 12,83
HC 248
O2 2.66
COcor 1.213

Sen verran rauhaton tyhjäkäynti, että hitaasti ajaminen on vaikeaa ja paikallaan kierroksillä "röpöttää".

Tuossa tutkimusten välissä meni vielä lisäilmaluistin lämmitysjohtokin poikki (kiitos vw:n johtojen laatu), jolloin tyhjäkäynti oli vähintääkin mielenkiintoista. Se on korjattu ja nyt ollaan lähtötilanteessa.

Ilmavuotoja on etsitty starttipilotin voimin, samoin tulpattu huohottimen tulo ilmamäärämittarin ja kaasuläppäkotelon väliin -> ei muuta vaikutusta kuin öljyn katku autoon.

Osaako palstan gurut päätellä noista päästöarvoista tai muusta, mikä tuossa oikeasti mättää?

Tässä vielä linkki tuonne ffp:n sivuille, missä alkuperäinen kyssäri ja viimeisimmät asiaan vaikuttavat huollot.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=159771

T. Antti
Saab 9-3 SC 1.8t -07
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: kakkoskoppasen golfin murheita

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ilmavuotoja on etsitty starttipilotin voimin
Sen enemmän tuntematta vagineen tekniikkaa, kai se samanlaista on kuin
audin tekniikkakin.
Erään audin 100 5E tyhjäkäynnin ongelma oli kuminen viritelmä imusarjassa,
jospa se glohvissakin vois aiheuttaa ko..ongelmia.

Kuva
( tosin tuollainen kumi härpäke taitaa olla kaasutinmallissa )

Chapter 4 Part E:
Fuel and exhaust systems - Digijet fuel injection
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/MKII/Go ... Manual.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: kakkoskoppasen golfin murheita

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Onkos noin vanhassa golfissa nelipisteruisku. Ainakin kaverin vm. 98 1,8 golfissa oli vielä ykspisteruisku ja imu ja pakopuoli samalla puolella. 8O
Sekin "auto" kävi kuin pussillinen pähkinöitä. Syyt olivat, alipainevuoto ja ihan metsässä oleva sytytys. Harvinaisen kivikautinen vehje oli kieltämättä.

EDIT: Tuossahan se VWfoorumin ketjussa todetaan, että tuossa on monipisteruisku ja 1,8:ssa ykspiste. Päivän opetus..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: kakkoskoppasen golfin murheita

Viesti Kirjoittaja anv »

Moro, Vieläkö kanssasaabisteista irtoaisi myötätuntoa tämä rakkineen kanssa... On meinaan hiukka työläs löytää :-[

Poijaan kirjoittelua ffp:n palstalla...

Vaihettua edellisen viestin jälkeen:
-Lambda
-Pakoputki tiivistetty
-Virranjakajan kansi+pyörija (oli melko hapettunu)
-Tulpat
-Venttiilikopan tiiviste + tarkistettu tulppien poterot

Imuilman vuodot olis omasta mielestä vahvoilla, mutta useiden motor startterin suihkuttelun ja hermojen menettämisen jälkeen ei vuotoja löydy. Löytyisikö hyviä vinkkejä ilmavuotojen testaamiseen jollain paremmalla tavalla?

Alkaa tässä tietotaito loppumaan pikku hiljaa, että kaikki pienimmätki arvaukset/ehdotukset ovat todella tervetulleita.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: kakkoskoppasen golfin murheita

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla oli -94 1,8 yksipisteruiskullisessa hihna pompannut yhden pykälän. Oireet olivat juuri tuo tyhjäkäynti. Päästöjä ei mittailtu, koska leima ei ollut ajankohtainen. Auto oli niin patalaiska etten osaa sanoa oliko se silloin patalaiskempi kuin muulloin. Autosta meni myös virranjakajassa oleva anturi. Olikohan se nimeltään hall-anturi?

Tyypillisesti ainakin tuon 1,8 koneen jakopään puoleiset stefat vuosivat kaikki öljyä ja hihna oli aivan liukas. Ehkä siksi hihna olikin pompannut. Saattoi kiristimessäkin oli vikaa, mutta vaihdoin kuitenkin molemmat.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: kakkoskoppasen golfin murheita. Ratkes

Viesti Kirjoittaja anv »

Perskutarallaa. Auto toimii taas ja päästöt hyvät.

Tuo jakoon viittaaminen antoi vinkin tarkistaa se ja samalla myös sytkä. Jako oli kohillaan, mutta sytkä mettässä. Oliskohan edellisessä jakorempassa unohdettu tarkistaa sytkä. Tossahan on virranjakaja nokan päässä ja sen sisällä hal-anturi, jolloin sytkä säädetään perinteisesti jakajaa kääntämällä.

Kitoos!
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin