Pitkäaikaisseisotus: tuumailua:: keula pukeille

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"

Pitkäaikaisseisotus: tuumailua:: keula pukeille

Viesti Kirjoittaja stara »

pitääkin pyytää pukilta, jotta panee..saappaan pukille vaan ei saapaspukille.
Pukilla voisi aina joskus panna koneen tulille ja etupäätä pyörimään. Rasvaelvytystä saisivat vetarien nivelet ja kytkimen osat ja öljytkin vähän kiertoa, limpuista voisi hankailla pintaa sileäksi ja nimenomaan pyöränlaakerit rasvakalvoa ( etupään laakerit kun ovat isotöisempiä vaihtaa). Autoa ei oikein pääse vetreytysajelulle viemään, jos sellaisessa paikassa. 900: ssa pitää vaan muistaa panna ne jousivoiman kumouspalat sinne ylätukivarsien/ korin väliin, eivät nulju vetarien kumit niin suurella mutkalla jne...
Takapäähän laakerin vaihto on helpompaa ja muutenkin voipi katsari haluta taka- akselille uusia jarruputkia , jos siitä kesäbilikaa meinaa tehdä.
En ole ajatellut peitellä mitenkään, eipähän ainakaan haudo. kattoluukun sauman kyllä teippasin, koska jos lehdet tukkii viemärit, niin kavalasti lorottaa penkille ( 2 kertaa on koettu se autuus, jotta on housut märkänä kun istahtaa :lol: ). kosteushan on sisustuksen surma, kun paikat homehtuu yms. ehkä joku puolipeite olisi järkevä sijoitus, estäisi vuotoja ovien tiivareista, mutta ei haittaisi sisään menoa isommin.
On minulla siinä sellanen moton suola- kuivatuspurkkikin, mutta taitaa olla aika virtuaalinen kapistus ( koko syksyn ollut jo ja suola kyllä tullut painavammaksi, nyt oli noin 1 dl nestettä kertynyt. mä olen kuivatellut sisälämppärillä ja laittanut pinnillä suoran sähkösyötön sisäpuhaltimnen sulakkeenpitimeen, siitä sitten akkulaturilla ilma vaihtumaan.
Kosteusmittarilla kun katsoo ilman suhteellista kosteutta, niin muutamassa päivässä se nousee 100%: een näillä syksykeleillä käyttöautossakin ( siis jos ei käytä ja ulkona seisoo) , vaikka auto olisi ns peruskuiva ja vuotamaton. ( jos ulkona on likimain 100%)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin