Vanhaan autoon isokasko?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Vanhaan autoon isokasko?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on autossa tällä hetkellä osakasko, ihan vain jos joku metsän eläin jouksee eteen tai auto varastetaan jne. Nyt on sitten alkanut mietityttään tuon auton maalipinta ja ennen kaikkea se, että tuota sävyä on jäljellä paikkamaalipullossa (kynsilakkapullon näköisessä) alle 10 ml. Tähän olis sitten yks ratkaisu, isokasko, jossa tulis ilkivaltavakuutus autoon. Nimittäin on kallista omasta pussista alkaa kustantamaan auton ylimaalaus. Varsinkin, jos tämän vahingon on aiheuttanut joku muu, tahallisesti. Olisko siinä mitään järkeä, isokaskossa siis?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mulla on Tapiolasta tonnariin osakasko, johon on lisätty ilkivaltavakuutus. Ei tehnyt montaa kymppiä lisää osakaskon vuosimaksuun. Tuo ilkivaltavakuutus on hyvä mm. silloin, jos joku aivoton idiootti narkkari, eiku siis vaikean lapsuuden kärsinyt ja ilman ymmärrystä jäänyt ihmisparka yrittää pölliä auton siinä kuitenkaan onnistumatta. Jos tämä em. "henkilö" innostuu epäonnistumisestaan suivaantuneena laittamaan esim. auton sisustan ja tuulilasin uusiksi, ei osakaskon varkauvakuutus korvaa pennin latia, mutta ilkivaltavakuutus kyllä korvaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vanhaan autoon isokasko?

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

dimebak kirjoitti:Mulla on autossa tällä hetkellä osakasko, ihan vain jos joku metsän eläin jouksee eteen tai auto varastetaan jne. Nyt on sitten alkanut mietityttään tuon auton maalipinta ja ennen kaikkea se, että tuota sävyä on jäljellä paikkamaalipullossa (kynsilakkapullon näköisessä) alle 10 ml. Tähän olis sitten yks ratkaisu, isokasko, jossa tulis ilkivaltavakuutus autoon. Nimittäin on kallista omasta pussista alkaa kustantamaan auton ylimaalaus. Varsinkin, jos tämän vahingon on aiheuttanut joku muu, tahallisesti. Olisko siinä mitään järkeä, isokaskossa siis?
Mitenkäs vanha peli on kyseessä...kyllä sen ilkivaltalisän saa vanhaankin peliin, jos ei muuten niin auto tarkastajan nähtäväksi!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Taitaa olla niin että vakuutusyhtiö kyllä varmasti myy vakuutuksen, mutta sitten kun tulee korvausten aika niin se ei ole valmis maksamaan yhtikäs mitään. Vakuutusyhtiölle kun autot eivät ole yksilöitä ja tietyn yksilön erityisominaisuuksilla muuhun vastaavan malliseen ja ikäiseen massaan verrattuna ei heidän silmissään ole mitään arvoa.

Vanhan oikein hyväkuntoisen auton saa kait vakuutettua jostakin yhtiön kanssa sovittavasta arvosta, mutta taitaa vakuutusmaksutkin pompata ylös.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ihtellä tuo laajennettu hirvi ja palovakuutus johonka kuuluu ilkivalta vakuutus kans.
Ja parhaillaan taistelu menossa vakuutusyhtiön kanssa juuri ilkivallan takia.
Auto on jo korjattu, mutta nyt jälkeenpäin totesivat kun kaikki oli selvänä hommassa että ei makseta :evil:

Asian ongelma taitaa olla että jos todistajia ei ole niin jokuhan on voinnu esimerkiksi pesäpallomailalla vahingossa koskea autoon.
Määrittele milloin on vahinko ja milloin on tahallinen teko kun ei tekijän pääknopiin pääse sisälle.
Kiinnostava seikka on että paikallisessa konttorissa ei tarvi nähtävästi mitään vastuuta puheista ottaa jälkeenpäin,
kunhan ne siellä Helsingissä toteavat että näin siinä on täytynyt tapahtua.

Avauduin tuosta auton narmuttamisesta tässä http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10465
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Kyllä minulla ainakin Tapiolassa korvasivat ihan mukisematta melkein 20v vanhaan autooni tehdyt murtojäljet. Vakuutus oli nimenomaan laaja osa-kasko, eli normaali osa-kasko, ilkivaltavakuutus lisättynä sitten. Olikohan juuri joku 30-40€ vuoteen lisähintaa. Jos on vahinko käyny niin soita poliisit paikalle, siinähän on tarpeeksi todistajia.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No niin. Nyt on V.J.S:n nopeasta vastauksesta innostuneena hommattu tästä päivästä lähtien voimaan tullut ilkivaltavakuutus osakaskoon. Lisähintaa tuli n. 25€/vuosi osakaskon n. 50€/vuosi eli n. 75€/vuosi mulla nuo vapaaehtoiset vakuutukset.

Ja onhan se parempi, että on vakuutukset kunnossa. Ja kuten saabistiuki tuossa kirjoitti, niin poliisit paikalle, niin on sitten pari silmäparia enemmän katsomassa vahinkoa. Ja mitä tulee vakuutusyhtiön korvauksiin, niin esim. ilkivaltavakuutuksesta ei voida korvata, jos rikosilmoitusta ei ole tehty. Kesällä enon yhtä kuorma-autoa oli kolhittu autolla (puskuri, valo jne. paskana), tekijä tuli selville ja ei tietenkään ottanut mitään kantaa asiaan, ja vakuutusyhtiö ei alkanut korvaaman, koska rikosilmoitusta ei oltu tehty.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Unohin mainita että rikosilmoituksen tein, mutta siinä tein myös suurimman virheen koska arvelin että siihen on joku nähtävästi polkupyörällä kaatunut kylkeen.
Enhän minä arvannu että myöhemmin korvaus yritetään hylätä minun arvelujeni varassa.
Yhtä hyvin olisin voinnu pokkana väittää että siihen on joku meteori pudonnu auton kylkeen :)
Mutta kun paperilla lukee arvovaltaisesti että minä olen veikannu näin tapahtuneen niin on yhtiöllä mahollisuus antaa hylkäävä päätös.

Harmi vain kun täällä Oulussa väittivät että oli selvä asia vie korjattavaks vain.
Yleensä kun viedään jokin korjattavaksi niin maksaja pitäis olla tiedossa, vai?
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Stressfläkt kirjoitti:Mutta kun paperilla lukee arvovaltaisesti että minä olen veikannu näin tapahtuneen niin on yhtiöllä mahollisuus antaa hylkäävä päätös.
Tuo pitää muistaa. Jos käy omalle autolle jotain (kop kop), niin ei kommentoi asiaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

dimebak kirjoitti:No niin. Nyt on V.J.S:n nopeasta vastauksesta innostuneena hommattu tästä päivästä lähtien voimaan tullut ilkivaltavakuutus osakaskoon.
Jess, nettimanipulointia parhaimmillaan, oikeesti toi ilkivaltalisä on ihan pe***stä :twisted:

No joo, takaisin "ruotuun"...Toivottavasti et joudu vakuutusta käyttämään, on se aina kuitenkin vaiva ryhtyä sohlaamaan noiden vakuutusyhtiöiden ja poliisien kanssa. Omalla kohdalla vaikutti vakuutuksen hankintaan vahvasti taloyhtiön ilmoitustaululta muuton jälkeen bongattu lappu, jossa varoiteltiin, että varkausyrityksiä on lähistöllä ollut...Hmm, olisko ollut vaan vakuutusyhtiöiden propagandaa koko lappu 8O :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

dimebak kirjoitti:
Stressfläkt kirjoitti:Mutta kun paperilla lukee arvovaltaisesti että minä olen veikannu näin tapahtuneen niin on yhtiöllä mahollisuus antaa hylkäävä päätös.
Tuo pitää muistaa. Jos käy omalle autolle jotain (kop kop), niin ei kommentoi asiaa.
Juuri noin, ikinä ei saa eikä kannata arvailla liikaa tapahtuneesta jos on minkäänlaista epävarmuutta. Jos jotain sanoo todistajien ollessa läsnä niin, kannattee aina epäillä jotain rikollista tapahtuneen. Niin hassulta kun se vaikuttaakin: "Hmm, kyllä tämä vaikuttaa rikollisten tekemältä ilkivallalta".
#1430
Vastaa Viestiin