Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Tänään tuli merkkiliikkeestä suhteiden kautta sellainen tieto, että saabin varaosapuoli ei kuulu konkurssiin vaan on oma itsenäinen yksikkönsä, joten varaosatuotanto jatkuukin saabin konkurssin jälkeen.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Ilmeisesti kuitenkin jotain ongelmia sielläkin. En ole suomesta kysellyt mutta Iso-Britanniasta olisin tilannut osia (NeoBrothers, PartsforSaabs) mutta sanoivat ettei tehtaalta saa tällä hetkellä ainakaan jakopään osia tai runkolaakereita... Eikä ole viimeiseen kuukauteen saanut... Muista osista en kysellyt.JaniV kirjoitti:Tänään tuli merkkiliikkeestä suhteiden kautta sellainen tieto, että saabin varaosapuoli ei kuulu konkurssiin vaan on oma itsenäinen yksikkönsä, joten varaosatuotanto jatkuukin saabin konkurssin jälkeen.

Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Juu, mutta tuotanto siis ei lopu kokonaan kuten on pelätty....TurboOnly kirjoitti:Ilmeisesti kuitenkin jotain ongelmia sielläkin. En ole suomesta kysellyt mutta Iso-Britanniasta olisin tilannut osia (NeoBrothers, PartsforSaabs) mutta sanoivat ettei tehtaalta saa tällä hetkellä ainakaan jakopään osia tai runkolaakereita... Eikä ole viimeiseen kuukauteen saanut... Muista osista en kysellyt.JaniV kirjoitti:Tänään tuli merkkiliikkeestä suhteiden kautta sellainen tieto, että saabin varaosapuoli ei kuulu konkurssiin vaan on oma itsenäinen yksikkönsä, joten varaosatuotanto jatkuukin saabin konkurssin jälkeen.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Mikähän se on totuus nyt sitten, menikö osia valmistava Saab Parts (onko tämä oikea nimi?) myös konkkaan vai jatkaako edelleen toimintaa? Mistään ei oikein löydy valaisevaa dokumenttia.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Konkurssiin haettiin seuraavat firmat:
1 Saab automobile aktiebolaget
2 Saab automobile tools aktiebolaget
3 Saab automobile powertrain aktiebolaget
Eli Nyköpingissä Saabin varaosapuolta pyörittävä Saab automobile parts aktiebolaget pitäisi käsittääkseni jatkaa toimintaansa normaalisti.
Ja Saabhan ei itse tainnut juuri muita osia tehdä kuin prässeillä korinosia ja aikanaan moottoreita + manuaalilaatikoita. Loput sälät tulee sitten alihankkijoilta ympäri maailman.
1 Saab automobile aktiebolaget
2 Saab automobile tools aktiebolaget
3 Saab automobile powertrain aktiebolaget
Eli Nyköpingissä Saabin varaosapuolta pyörittävä Saab automobile parts aktiebolaget pitäisi käsittääkseni jatkaa toimintaansa normaalisti.
Ja Saabhan ei itse tainnut juuri muita osia tehdä kuin prässeillä korinosia ja aikanaan moottoreita + manuaalilaatikoita. Loput sälät tulee sitten alihankkijoilta ympäri maailman.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Aivan, mutta koska Saab Automobile on alihankkijoille velkaa huomattavia summia, ovat he lopettaneet toimitukset heille. Tämä koskee myös Saab Partsia. Automobile ja Parts ovat tilanneet komponetteja yhdessä(tuotannon tarve on ollut suurempi kuin jälkimarkkinoiden) isomman eräkoon takia, ja nyt se vaikuttaa negatiivisesti myös Partsiin.JaniV kirjoitti:Juu, mutta tuotanto siis ei lopu kokonaan kuten on pelätty....TurboOnly kirjoitti:Ilmeisesti kuitenkin jotain ongelmia sielläkin. En ole suomesta kysellyt mutta Iso-Britanniasta olisin tilannut osia (NeoBrothers, PartsforSaabs) mutta sanoivat ettei tehtaalta saa tällä hetkellä ainakaan jakopään osia tai runkolaakereita... Eikä ole viimeiseen kuukauteen saanut... Muista osista en kysellyt.JaniV kirjoitti:Tänään tuli merkkiliikkeestä suhteiden kautta sellainen tieto, että saabin varaosapuoli ei kuulu konkurssiin vaan on oma itsenäinen yksikkönsä, joten varaosatuotanto jatkuukin saabin konkurssin jälkeen.
Parts elää tällä hetkellä lähinnä sillä, että se toimittaa ja väliaikaisvarastoi GM:n autojen(eli Opel/Chevrolet/Cadillac) varaosia Pohjois-Euroopassa. Vaikka Parts ja Automobile ovat velkaa myös GM:lle, on GM silti pitänyt huolen omien merkkiensä varaosatoimituksista eikä ole alkanut luomaan vaihtoehtoista varaosakanavaa näiden toimituksille.
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Saab Automobile Parts tulee jatkamaan aivan samoin kuten ennekin heti kun saabin konkurssi on taakse jäänyttä elämää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Jees tommosen jutun löysin tuulilasin sivulta:
"Saab-merkkisten autojen omistajista miltei kaikki voivat olla jokseenkin huolettomia. Saabin varaosayhtiö toimii edelleen. Se hoitaa osien toimitukset autoja huoltaville ja korjaaville yrityksille. Aikaisemmin Saabin omistanut General Motors on vielä 10-15 vuoden ajan velvollinen toimittamaan varaosat liikenteessä oleviin Saabeihin, koska se on ollut Saabin omistaja vuoden 2010 alkuun saakka."
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saab ... kysymyksia
"Saab-merkkisten autojen omistajista miltei kaikki voivat olla jokseenkin huolettomia. Saabin varaosayhtiö toimii edelleen. Se hoitaa osien toimitukset autoja huoltaville ja korjaaville yrityksille. Aikaisemmin Saabin omistanut General Motors on vielä 10-15 vuoden ajan velvollinen toimittamaan varaosat liikenteessä oleviin Saabeihin, koska se on ollut Saabin omistaja vuoden 2010 alkuun saakka."
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saab ... kysymyksia
Ex: 9-3ss 2.0t -03, 9-5 2.3t -98
#4744
#4744
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Mulla meni reilu viikko sitten 93:n Aeron etujousi poikki ja kyselin täällä turun seudulla merkkiliikkeestä (länsiauto magneetti) uutta orkkis jousta ja päivän verran ne sitä tiedusteli, mut ilmoitti vaan ettei ole ny ainakaan saatavilla, no tuli sit laitettuu tarvike (lesjöfors) sport jouset alle, jotka pitäis olla samaa kamaa ja kylhän ne ainakin tuntuu ajossa samalta.
Et jotain hämkiä jossain suunassa ainakin on. Ja saas nähä kun elektroniikka alkaa hajoilla autost, ni mites niiden suhteen on
.
Et jotain hämkiä jossain suunassa ainakin on. Ja saas nähä kun elektroniikka alkaa hajoilla autost, ni mites niiden suhteen on

Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Joo, itseäni vähän ihmetyttää, kun puheet ja todellisuus ei ihan vastaa toisiaan. Useampi maininnut, että on jäänyt orgisosat tiskiltä saamatta, ja aikataulutiedusteluihin on vastattu lähinnä "ei tiedä koska saa, jos saa koskaan". Ja silti monet sanoo, että varaosia saa ihan niinkuin ennenkin.
Vai onko myyty eioota aina ennenkin?
Vai onko myyty eioota aina ennenkin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Vara osia nykyisiin malleihin ja aina sinne 2002:siin asti alkaa ilmestymään varaosille pikkuhiljaa kun niiden toimittajat alkavat saamaan maksun niistä osista joita lähettelevät Saab Automobile Parts'ille.AZP kirjoitti:Joo, itseäni vähän ihmetyttää, kun puheet ja todellisuus ei ihan vastaa toisiaan. Useampi maininnut, että on jäänyt orgisosat tiskiltä saamatta, ja aikataulutiedusteluihin on vastattu lähinnä "ei tiedä koska saa, jos saa koskaan". Ja silti monet sanoo, että varaosia saa ihan niinkuin ennenkin.
Vai onko myyty eioota aina ennenkin?
NG9-5 osat pitäisi tulla GM:ältä ja niistä ei vielä ole tietoa miten on niitten kanssa päätetty?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Foorumilla on varmasti porukkaa, jolla on yhteyksiä Sauli Naskiin, voisiko joku laittaa kyselyä ja pyyntöä, josko Sauli kertoisi mikä on oikeasti tämän hetken varaosatilanne, mistä se johtuu, että osia ei saa ja koska paranee?
Lisäksi voisi kysyä miten Sauli näkee tulevaisuuden, ei tietysti tarvitse lupauksia tehdä, mutta ehkä paras arvaus olisi paikallaan?
Ehkäpä Sauli lukee foorumiakin silloin tällöin....
-b
Mr. Naski on siis
jälkimarkkinointipäällikkö Suomessa, jos joku ei tiedä.
Lisäksi voisi kysyä miten Sauli näkee tulevaisuuden, ei tietysti tarvitse lupauksia tehdä, mutta ehkä paras arvaus olisi paikallaan?
Ehkäpä Sauli lukee foorumiakin silloin tällöin....
-b
Mr. Naski on siis

-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
PFS:ltä sai ainakin muutama viikko sitten, kun tilattiin jakopään korjaussatsi vanhempieni OG kolkkiin. Tilaus vaati tosin VIN-numeron kun se meni jonkun "erikoistilauspalvelun" kautta. Toimitus kesti muutaman päivän normaalia pidempään.TurboOnly kirjoitti: Ilmeisesti kuitenkin jotain ongelmia sielläkin. En ole suomesta kysellyt mutta Iso-Britanniasta olisin tilannut osia (NeoBrothers, PartsforSaabs) mutta sanoivat ettei tehtaalta saa tällä hetkellä ainakaan jakopään osia tai runkolaakereita... Eikä ole viimeiseen kuukauteen saanut... Muista osista en kysellyt.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Eli osapuutteita tulee siis olemaan jatkossakin...core2 kirjoitti:Saab Automobile Parts tulee jatkamaan aivan samoin kuten ennekin