Iltaa, tiedustelen löytyykö saabistien keskuudesta tietotaitoa tai edes arvauksia alla olevasta tapauksesta:
Auto on 170tkm Volvo V70 2005 T5 automaattilaatikolla ja tänään siitä veto loppui ja oikuttelu alkoi. Vaihde kytkeytyy kylmänä hetkeksi päälle mutta hyvin pian heittää "vapaalle" ja tai alkaa luistattamaan. Lisäksi konetilasta kuuluu moottorin ja automaattilaatikon välistä moottorin kierroksii reagoiva "vongunta/vingunta" ääni.
Apu olisi tarpeen...
Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...
Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...
Kaverini volvo 850:sessä oli samankaltainen vika joka paikantui momenttimuuntajaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...
Tuossahan taitaa olla sama aasinvarnerin aski kuin saabeissakin. Murheet ovat moninaiset, on sekä mekaanisia, että sähköisiä murheita.
Momentinmuunnin voi toki olla yksi vikakohde. Ei varmaan auta kuin viedä viisaammille katsottavaksi.
-Sami
Momentinmuunnin voi toki olla yksi vikakohde. Ei varmaan auta kuin viedä viisaammille katsottavaksi.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...
Varmaan ekana kannattaa katsoa onko laatikossa öljyä ja se missä kunnossa öljyt on.
Joskus pakkasilla vanhat öljyt tuntuu noissa saavan jopa vikatilan päälle( auto ei edes kulkenut). Isä ukolla näin ainakin 850 automaatissa. Volvolta saanut ohjeenkin miten tuo vikatila laukesi.
Toisaalta taas yhden kaverin V70 2.5T laatikko taas alkoi tahmotella, oli sisällä jo laakeri mennyt ja laakeripesäkin rikki( ei muistaakseni sivuääniä kuulunut ). Joten pääty pitänyt vaihtaa, venttiilikoneisto yms ja laskua rapiat 2500e. Ajettu vasta oli n 200tkm . Korjaajan mielestä merkkihuolletussa autossa oli laiminlyöty öljynvaihdot vaihteistoon ja se oli syypää rikkoon. Siekkisen mielestä kuulemma tuo laatikko on rakenteelta suht lujaa tekoa . Suurin ongelma kuulemma huollon laiminlyöminen. Muistelen että tarkistus aloitettu vikakoodien luvulla ja sitten vaihtamalla öljyt . Kun toivottua tulosta ei saatu, niin laatikko purettu ja korjattu.
Joskus pakkasilla vanhat öljyt tuntuu noissa saavan jopa vikatilan päälle( auto ei edes kulkenut). Isä ukolla näin ainakin 850 automaatissa. Volvolta saanut ohjeenkin miten tuo vikatila laukesi.
Toisaalta taas yhden kaverin V70 2.5T laatikko taas alkoi tahmotella, oli sisällä jo laakeri mennyt ja laakeripesäkin rikki( ei muistaakseni sivuääniä kuulunut ). Joten pääty pitänyt vaihtaa, venttiilikoneisto yms ja laskua rapiat 2500e. Ajettu vasta oli n 200tkm . Korjaajan mielestä merkkihuolletussa autossa oli laiminlyöty öljynvaihdot vaihteistoon ja se oli syypää rikkoon. Siekkisen mielestä kuulemma tuo laatikko on rakenteelta suht lujaa tekoa . Suurin ongelma kuulemma huollon laiminlyöminen. Muistelen että tarkistus aloitettu vikakoodien luvulla ja sitten vaihtamalla öljyt . Kun toivottua tulosta ei saatu, niin laatikko purettu ja korjattu.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)