Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Iltaa, tiedustelen löytyykö saabistien keskuudesta tietotaitoa tai edes arvauksia alla olevasta tapauksesta:

Auto on 170tkm Volvo V70 2005 T5 automaattilaatikolla ja tänään siitä veto loppui ja oikuttelu alkoi. Vaihde kytkeytyy kylmänä hetkeksi päälle mutta hyvin pian heittää "vapaalle" ja tai alkaa luistattamaan. Lisäksi konetilasta kuuluu moottorin ja automaattilaatikon välistä moottorin kierroksii reagoiva "vongunta/vingunta" ääni.

Apu olisi tarpeen...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kaverini volvo 850:sessä oli samankaltainen vika joka paikantui momenttimuuntajaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tuossahan taitaa olla sama aasinvarnerin aski kuin saabeissakin. Murheet ovat moninaiset, on sekä mekaanisia, että sähköisiä murheita.
Momentinmuunnin voi toki olla yksi vikakohde. Ei varmaan auta kuin viedä viisaammille katsottavaksi.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Volvo V70 -05 T5 Automaattivika...

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Varmaan ekana kannattaa katsoa onko laatikossa öljyä ja se missä kunnossa öljyt on.
Joskus pakkasilla vanhat öljyt tuntuu noissa saavan jopa vikatilan päälle( auto ei edes kulkenut). Isä ukolla näin ainakin 850 automaatissa. Volvolta saanut ohjeenkin miten tuo vikatila laukesi.
Toisaalta taas yhden kaverin V70 2.5T laatikko taas alkoi tahmotella, oli sisällä jo laakeri mennyt ja laakeripesäkin rikki( ei muistaakseni sivuääniä kuulunut ). Joten pääty pitänyt vaihtaa, venttiilikoneisto yms ja laskua rapiat 2500e. Ajettu vasta oli n 200tkm . Korjaajan mielestä merkkihuolletussa autossa oli laiminlyöty öljynvaihdot vaihteistoon ja se oli syypää rikkoon. Siekkisen mielestä kuulemma tuo laatikko on rakenteelta suht lujaa tekoa . Suurin ongelma kuulemma huollon laiminlyöminen. Muistelen että tarkistus aloitettu vikakoodien luvulla ja sitten vaihtamalla öljyt . Kun toivottua tulosta ei saatu, niin laatikko purettu ja korjattu.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Vastaa Viestiin