Saab on vahva

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Olen ajanut yhden og 900 puuhun, vauhtia n. 50km/h eikä juuri mitään vaurioita.
Puskuri hiukan otti damagea :D

Huom. vähän.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Oon kerran ajanut Saab 99:llä O*el rekordin kylkeen sillä seurauksilla että Saabbiin ei tullut mitään ja rekordin ovi oli miltei kuskin sylissä. :D Ja ei ollu etes mun vika. 8) Tyypit ajo parkkialuetta poikittain. 8O Sitten kerran jouduin ketjukolariin 99:llä missä oli osallisena vain 4 autoa ja minä siellä keskellä viattomana. :oops: Nooh mun perään tuli uus passatti ja minä lensin vanhemman passatin perään mikä oli mun eesä ja se joka tuli mun perään niin sillä oli viel kärry peräsä ja siihen tuli yks **rolla ja taas kolisi.Uus passatti meni ihan linttaan kuten myös **rolla.Vilkasin suabin läpi kotasin ja huomasin takakaaressa pienen painauman. :lol: No **rolla ja uus passatti jäi siihen ja me lähettii jatkaan matkaa sen vanhemman passatin kans. Että kyllä 99 saabbi on sitten kestävä.Äitini on myös kerran kolhassut tota 99:ä :lol: Pakitti kaupan pihalla n*ssan sunnyn keulaan sillä seurauksilla että saabista hajos vilkun lasi ja sunnyn konepelti oli teltan mallinen. 8) Sattuuhan sitä.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Joitain vuosia sitten talvella kummastelin ohiajaessa keskelle tietä jäänyttä mantaa jonka keula oli lyhentynyt melkoisesti, kaiketi eturenkaat ei enää pyörineet kun ei oltu siirretty heti pois tieltä, eihän siinä mitään kummallista muuten muttakun ei näkynyt missään autoa jonka perään se manta oli ajanut, kunnes sitten huomasin sen pystykeula 900:n jonka omistaja kummasteli irronnutta takapuskurin koristelistaa :lol:

vanhojen 900:en puskurit on kyllä kätevät, esim muinoin isäukon 9000:n peltien hienoisen uudelleenmuotoilun jälkeen 900 jouduttiin "korjaamaan" pyyhkimällä maalijämät puskurista :) 9000:ssa on valitettavasti edelleen lommo :cry:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Pari vuotta taakaperin oltiin jostain tulossa faijan kaa silloisella ng900 ja pysähdyttiin valoihin ja takaatuleva ei jostain syystä ollu pysähtymisestä samaa mieltä..No aikamoinen täräys se oli mut saabin takapuskuriin ei oikestaan tullu muuta ku pikku halkeema ja vähä naarmuja kun taas sen auto joka ajo perään oli ihan finaalis :D
Eli onhan nää näköjään aika kestävii pelejä ;)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyseessä samainen pikkusisko jota joskus opetin 96:lla ajamaan ja otti penkkaan tatsia.

Sisko kävi äidin 90:llä kylässä ja noudatti lähtiessään oikealta tulevan etuajo-oikeutta 309:n kylkeen. Tuloksena 309 rutussa koko kyljen matkalta ja lunastukseen. Saabista vaihdettiin vakuutuksen piikkiin (2000mk) kumikalvo ja koristelista etupuskuriin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Lainattu 900i sivuiltani: "Viime talvena Accord tuli kaupunkialueella perään. Accordista meni puskuria ja valoja myöten keula uusiksi. Saabille ei käynyt kuinkaan."
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Viimetalvena -90 vuosimallin Mitsun Lanseri tuli takapäähän aika vauhdilla. Kuski arvioi vauhdikseen 30-40kmh eikä varmaan yläkanttiin pyöristänyt. Olin juuri 2kk aikaisemmin asentanut vetokoukun johon Mitsu osui. Saapin puskuriin tuli 30cm valkoinen naarmu joka lähti vahauksella. Niskat oli tosin kipeenä pari päivää. Koukku upposi syvälle Mitsun konehuoneeseen asti ja auto tietenkin lunastukseen.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Omaani on tullut tälvättyä pari kertaa aikasta lujaa. Eka kerralla veljen ohjaamana jääradalla totiseen jääradan penkkaan, siis sellaiseen umpijäiseen lumipenkkaan, about 60km/h ja jälki ehkä näkyy linkin kuvassa tuossa kuskinpuolen etuvilkun alla (puskuri painoi)

http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=44244.

Toisella kerralla itse kimpaannuin auton puskuominaisuuksiin ja "tahallaan" auton ajoin reilua seittämääkymppiä auton korkuiseen lumipenkkaan (taas, yllättävää täällä Lapissa). Ei mitään, ei naarmuja, ei lommoja, ei edes sivulasia sisään joka aurasi muun kyljen ohella lunta kuin mikäkin Tieliikelaitoksen sivukaatoaura.

Lisäksi on koeponnistettua useita tieviittoja, pihavaloja jne. hieman suuren tilannenopeuden vuoksi. Mitään suurempaa ei oo koskaan tullu. Ja ai niin. Tässä ennen lumientuloa, siis ennenkuin vaihdoin talvirenkaat, mulla lipesi auto työpaikan pihalla alamäkeen, siinä se sitten törmäsi mäen puolivälissä olleeseen hiekotuslaatikkoon, laatikko kaatui nurin ja auton keulan alle :? . Sumuvalo ainostaan vääntyi, mutta ei mennyt rikki. Auto oli siinä sitten loivassa rinteessä vaakasuorana "santaloova" keulan alla. Aika naurettava tilanne :lol: (ihan tosi, nauroin itselle melkein kuset housuun, oli se niin hassu tilanne) ja koko homma johtui siitä, että en hopussa laittanut pakkivaihdetta päälle :oops: .

P.S. Lapin kesä on lyhyt ja vähäluminen...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Jaa että vahva...noh!

Tölväsin oman saappaani viimeyönä oikeen kunnolla, jyrkässä mutkassa sähkötolppaan joka sijaitsi mutkan ulkokaarteessa.Ai sitä vauhdin hurmaa :twisted:
Apparin kylki ihan läjässä, pilarit ja ovet solmussa ym.

Auto lepuuttelee laakkosella ja huomenna tulee tuomio;-Korjataan tai lunastetaan 8O ...mutta joo vahvaa tekoa tuntui olevan ja kabiinissa vain pieni olematon heilahdus :roll:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

puskuri

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Olen nähnyt kun pystykeula törmäsi siwan pihassa seinään ja puskuri meni lommolle keskeltä, mutta ei siinä mitään se pullahti takaisin omaan muotoonsa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ;)

Ja pappani pystykeulasta aikoinaan puu kolhaisi puskurinsivun lyttyyn, ei muuta kun puskuri osiin ja kenno pullautettiin muotoonsa ja kasaan, pieni hiertymä jäi mutta muuten oli kuosissaan.
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Saab lujaa laatua...

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Ei saab ainakaan markkinoiden heiveröisin auto ole 8)


Mulla on 2 todistetta asiasta... :twisted:

Tossa aika pian juhannuksen jälkeen olin menossa maanatai aamuna töihin 04:00ksi ja vähän kiirettäkin piti... No ajoin himasta Helsinkiin päin turun tietä ja siitä kilsa pari ennen hiidenpirttiä päätti täyskasvuinen uroshirvi ylittää tien... Mulla oli vauhtia about 130km/h ja se hyppäs etu oikealta puskan takaa tielle ja ehkä 15metriä jarrutusta ja suoraan keskelle keulaa hirvi... No se siitä kierähti konepellille, takapuoli tuli osittain tuulilasista sisälle, kiepsahti katolle ja sit katon kautta tielle... Auto oli vm. 1988 Saab 900i 5d aut ja mittarissa semmonen 580tkm... katsastusmiehen mukaan auto oli läpimätä ja olihan siinä sitä ruostettakin toki hieman... Mutta oli miten oli, vauhtia oli enkä mä koskaan jaksa turvavyötä kiinnittää, no katto painui hirven painosta aika reilusti kasaan, siitä tuli melkein kylpyamme, mutta mikä tärkeintä, niin tuulilasin yläpalkki ei antanu periksi, se kesti ja eipä siitä tullu ku vähän lasia päänahkaan ja oikeaan käteen ja saappi pysyi tukevasti tiellä lukuun ottamatta sitä et se meinas karata ojaan ku nousin ulos autosta kattoo kui kävi ja tietty tomaatti jäi D:lle... :D
Mut saatuani paperit kuntoon poliisin kanssa, tukeva punnerrus auton sisällä ja katto pullahti melkein ennalleen ja sit vaan äkkiä ilman tuulilasia töihin... Onneks oli aurinkolasit matkassa, hirvee lasinsiru sade tuli ku meni motarille... Ihme muuten että poliisit anto jatkaa matkaa sillä vehkeellä? No ehdin töihin alle puol tuntii myöhässä!!!


Toinen tapa testata saabin kestävyyttä on mennä rautakauppaan ja ostaa trukkilavallinen sementtiä, 30 säkkiä a. 40kg = 1200kg ja sulloa ne kaikki combin tavaratilaan... Ihan nätisti se kulki vaikkakin ui aika syvällä ja kyseessä oli todella läpimätä purettavaksi mennyt satku... :lol:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Ite en oo vielä päässy pysty keulastani puskureita testailee mut eiköhän niitä ku kortin saa just sopivasti lopputalven liukkaille.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Itsehän ajoin saabillani viimetalvena reipasta 50km\h tuntivauhtia liikennemerkkiin kulki edellä :twisted: ja ilokseni huomasin että damakea ei ollut syntynyt kuin nimeksi... vasemman puoleisen takakaaren ja lampun välissä oli pieni painauma... no se ei menoa haitannut :P ainut vaan että tielaitoksen miehet saivat poimia katkenneen merkin jakkakäytävältä... :mrgreen:
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

No ekan satkun kanssa oltiin kaverin kanssa ajelemassa ja pitihän sitä talven ensimmäisillä liukkailla koettaa miten autoa viedään. Ajelin parkkikselle ja ajattelin tehdä ritariässä-käännöksen. Lasit oli tietysti huurussa eikä takalasista nähnyt paljoakaan ulos. Ajattelin kuitenkin, ettei siellä mitään ole ja rupesin peruttamaan reilulla vauhdilla. Kaveri kuitenkin avasi oven ja huusi ”Varo” ja sillon tömähti. Sain auton pysäytettyä ja mentiin katsomaan. Betoniporsaaseen kiinnitetty liikennemerkki oli ollut tiellä ja kaatunut. No ei muuta kuin merkki porsaineen pystyyn ja pois paikalta. Toisessa paikassa pysähdyttiin tutkimaan vaurioita, takapuskurissa oli pieni naarmu :D

Toinen homma ei ole mun tekemä, mut mun autolla kumminkin. Eli tuo edellinen satkuni varastettiin ja myöhemmin se löytyi liikenneympyrän yli lentäneenä…
:evil: www2.spt.fi/~viikkila
Apukuski oli satuttanut päätään, mutta muut oli selvinneet naarmuitta. On se satku vahva. Vauhtia oli kuulemma ympyrää edeltämällä suoralla ollut niin paljon kuin auto kulki (kulki muuten mittarin mukaan yli 235km/h, koetettu on…) ja jarrutusjälkeäkin paikalla oli yli 100m.

9000CDE 2,3t -95
99t -78
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Sen verran on kokemusta saabin turvallisuudesta , että ei ole vielä toista vastaan tullu nääs ajoin 99 reipasta 60km ku tuli liittymästä eteen mitsu ja en ehtinyt tehdä mitään ku kolahti mitsu levisi siihen paikkaan meni luovutukseen saabista irtosi vilkun lasi puskuri sisään ja ku aamu valkeni puskuri oli entisellään saman ilmiön näin velipojan saabissa liikenne valoissa kaveri perään takavalot rikki puskuri pahan näköisesti sisään ja kuinka ollakkaan parin päivän sisällä se pomppasi takaisin muotoonsa että huoletta näillä saa päästellä muutenkin ku ovat varmatoimisia :lol:
Vastaa Viestiin