Noniin, nyt kaikki Kleberien, Vredesteininen ja Achillesten ostajat, mennään johonkin mettätontille ja pistetään kumit kekoon, bensaa päälle ja tulitikkua perään. Nyt on Autobild aukottomasti todistanut, että ei noista ole kumeiksi
Ei kait tässä voi enää muuta tehdä kuin ripotella tuhkaa päälle, repiä peliverkkarit ja lampsia rengaskauppaan ostamaan aina se uusin Testi Voittaja että saa autofoorumilta hyväksyntää.
Jotkut lukee rengastestejä kuin piru raamattua ja kuvittelee testimenestyjän ostamalla saavansa itselleen parhaan renkaan, jotkut osaa ajatella itsekin ja ostaa sitä minkä hyväksi tietää.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Gangbangien hehkutus bemarifoorumilla johtuu siitä että em kulkineet on todella tarkkoja siitä että alustan puslat on tiptop kunnossa. Jos on pikkusenkin väljää niin matalprofiilisilla renkailla alkaa armoton vetely ja vaeltelu. nankangit on niin löysärunkoiset että auto tuntuu kulkevan vetelemättä kun renkaat huojuu mutta auto ei
Rengastestejä ei kannata lukea kuin piru raamattua koska erot parhaan ja jonkin keskivertorenkaan välillä ovat niin pienet että ne huomaa vain kun ajaa em renkailla peräjälkeen. Erot parhaan ja huonoimpien välillä on niin suuret että keskivertotallaajakin huomaa ne. Kun achilleksia ollaan kehuttu hiljaisiksi ja kestäviksi niin vastapainoksi jarrutusmatkat ovat pidemmät testivoittajilla eli kun renkaan ominaisuuksien summa on sata niin toista ominaisuutta parantamalla toinen heikkenee.
Omina kokemuksina sijalta 20 karsiutunut Firestone SZ90 oli aika neutraalia ajettavuudeltaan, meluisa mutta kulutuskestävä. Hankook V12 EVO taas paljon tarkemman ja jämäkämmän oloinen, hiljaisempi mutta huonompi kulutuskestoltaan. Loppuunajettu Continental CSC2 oli paljon parempi ajettavuudeltaan kuin lähes uudenveroiset Stunnerit. Stunnereilla ei ollut oikein minkäänlaista tuntumaa mitä renkaan ja tien välissä tapahtui
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
ng900aero kirjoitti:Oliko tuossa AB:n rengastestissä mukana myös Marangonit?
16. Marangoni mythos (eli ensimmänien joka karsiutui karsinnassa)
17. GT-radial champiro hpx
20. Firestone firehawk SZ 90
26. Yokhama advan sport
V.J.S kirjoitti:Jotkut lukee rengastestejä kuin piru raamattua ja kuvittelee testimenestyjän ostamalla saavansa itselleen parhaan renkaan, jotkut osaa ajatella itsekin ja ostaa sitä minkä hyväksi tietää.
Kuka näin tekee? Missä näin sanotaan?
Minä en esimerkiksi nokian kesärenkaisiin koske pitkällä tikullakaan, huonojen kokemusten takia vaikka voittaisivat minkä testin, ja vaikka kuinka suurella erolla.
Edit:
esim. achilleksen jarrutusmatka kuivalla/märällä (100kmh-0kmh)
38,1m/50,7m
verrattuna testin voittajaan nokiaan:
35,1m/44,0m
On se hyvä että Nokianit pärjäsi saksalaisessa lehdessä. Voi joku sarja valmistuakin Suomessa.
Ihmeen hyvin pärjäsi Nexen, halpamerkkikin paranee?
Ketkä olette lehden lukeneet, niin miten Kumho ku39 haukuttiin? Jäi kuitenkin viimeiseksi jatkoon päässeistä. Kun tuossa vaimon ss:ssä on juurikin sellaiset.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vahvuudet:
hyvä mukavuus, pieni ajomelu
Heikkoudet:
viivästynyt reagointi ohjaukseen, suurehko jarrutusmatka kuivalla ja märällä, huono kulutuskestävyys, suurehko polttoaineen kulutus.
Ennen ko. autolehden testiä ehdin ostaan Barum Bravuris2 225/45 17 94W XL. Hintaa oli 400e ja sijoitus näytti olevan testissä kympin sakissa. Saa nähdä mihin noista on.
Aikaisemmin alla ovat pyörineet mm. Hakka V ja Michelin Pilot Sport2 myös 17" koossa. Molemmat ihan ok kumeja. Misukka kyllä mulle mieluisampi.
Kun on ollut parikertaa läheltä piti tilanteessa ja saanut kärryn pysähtyy, ei tartte enää miettiä millaisia kumeja heittää alle. Kaiken merkkiset halppis kumit jää hyllylle piste.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Kuinkahan vertautuisi vuoden 2012 HUONOIN kumi verrattuna esimerkiksi 2002 PARHAASEEN kumiin?
Millainenhan olisi vuoden keskiarvojarrutusmatka, jos ostettaisiin kiinteällä rahasummalla joka vuosi rengasta, toisessa autossa parasta ja toisessa vaikka testin häntäpäätä?
Parhaat pysäyttäisivät auton uutena hyvin nopsaan, kun taas huonompia olisi "varaa vaihtaa" useammin uudempiin.
No joo, joojoilut sikseen. Nyt on alla Michelinin Energysaverit.
Ihan siedettävät ajaa, vaikuttavat mielestäni äänekkäiltä mutta kestäneet kauemmin, kuin Pilot Primacyt ajossa.
En tiedä, voi olla vastaavat Michelinit myös seuraavat renkaat!
snuggles kirjoitti:Kuinkahan vertautuisi vuoden 2012 HUONOIN kumi verrattuna esimerkiksi 2002 PARHAASEEN kumiin?
Puhumattakaan siitä, että se on suorastaan perkeleellinen ihme, että yksikään autoilija on selvinnyt 1980-luvulta hengissä, silloinhan oli renkaat liukkaita saippuoita, autot kamalia kuolemanloukkoja, (useimmat) autot ilman ABS:sää ja esim ESP:stä nähtiin vasta märkiä unia jossain Boschin top secret konseptikehityslabralla
viggen kirjoitti:Kun on ollut parikertaa läheltä piti tilanteessa ja saanut kärryn pysähtyy, ei tartte enää miettiä millaisia kumeja heittää alle.
Onneks ei tullu vastaava tilanne eteen 15v sitten, siinä ei olis auttanut enään edes testivoittajarengas.
Kannattaa aina pitää mielessä se, että jos pitää ulosmitata se viimeinen prosentti jarrutuspidosta, niin yleensä se virhearvio on tapahtunut jo hiukan aiemmin ennen kuin ko. jarrutustapahtuma alkoi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Virhetapahtumat pahimmasta päästä. Herramies tuli kolmion takaa eteen, autot koskettivat toisiaan ei muuta, eläin juoksi eteen ja kaatui 120km rajoitusalueella hipaisu kosketus, sama tapahtui myös 70km rajoitusalueella.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Itseäni lainaten: "onneksi nämä tapahtumat eivät tulleet eteen 15v tapahtunutta aiemmin, silloin ei olis auttanut edes Testi Voittaja renkaat."
viggen kirjoitti:Virhetapahtumat pahimmasta päästä. Herramies tuli kolmion takaa eteen, autot koskettivat toisiaan ei muuta, eläin juoksi eteen ja kaatui 120km rajoitusalueella hipaisu kosketus, sama tapahtui myös 70km rajoitusalueella.
Turvallisuuden maksimoiseksi oletko ajatellut lentomatkailua? Onnettomuusriski siinä per matkustettu kilometri on aika paljon pienempi mitä henkilöautolla?
No joo, naljailu sikseen, hyvä kun ei kolissut. Kukin valitsee miten parhaimmaksi näkee.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mielenkiintoista, pitääkin kaivaa käsiin AB:n testi. Ja kyllä, yritän kirjoittaa subjektiivisesti myös Achilleksista kunhan saan ne auton alle rullaamaan. En odotakaan että ne olisivat pesseet parhaimmat renkaat testeissä, jos ovat noin puolet halvemmat. Verrokkeina achilleksille tulee olemaan / ovat hyväksi havaitut Barum bravuris 2 225/45R17 XL rungolla, (achillecset on tosin 215/45R17).
Barumeja ennen löytyi 225/45R17 koossa Nangkangin pari ja Aurora pari samoilla akseleilla (tosin auto oli silloin passat).
Ne kun pyörivät aurorat etuakselilla ja nankangit taka-akselilla tuntuivat ne olevan ok renkaat. Olivat ainakin keskenään sopusoinnussa pidoiltaan.
Sitten vaihtui auto ja nankangit Barumeihin.
og9-3:ssa oli ensin alla Barumit edessä ja Aurorat takana kunnes meinas käydä hassusti kostealla asfaltilla. Lähti perä karkuun rampissa josta selvisin säikähdyksellä. Tästä tein päätelmän että en osta Aurooroja enkä nankangeja.
Tämän jälkeen tuli Barumit myös taka-akselille saabiin. Nyt on Barumit vaihtokunnossa, mutta ajattelin laittaa ne vielä ensin alle jotta saadaan verrokkifiilis ennen Achilleksia. Barumeihin ja niiden suorituskykyyn olen ollut ihan tyytyväinen, myös radalla käyty kokeilemassa.
Vaimon Aerossa on alla GT Champirot myös koossa 225/45R17 kesärenkaina joihin Achilleksia pääsee vertaamaan.
Niin. Valitettavasti halpa rengas on todistetusti väärä valinta vasta sitten kun sen halvan renkaan takia sattuu kolari. Itse olen ajellut vanhoilla talvirenkailla kesästä 2009 lähtien. Tai no etuakselilla oli viime kesänä auton mukana tulleet pinnoitetut kesärenkaat. Hyvin noillakin olen pärjännyt mutta ens kesäksi alle tulee Hakka Greenit. Pitäisi vissiin olla hyvä rengas ja pienenä bonuksena voi hyvällä tuurilla tulla tukeneeksi kotimaista työllisyyttä tai sitten ei. Talvirenkaissa tuo ei onnistunut. Alla nastarenkaina nyt Nokialaisia Made in Russia
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Sonettiin pistin paikallisesta tilaukseen Yokohamat kokoa 175/65 R15. Ensi viikolla pitäisi laittaa alle. Eiköhän nuo luulisi nykyiset Kellyt, Made in Brazil päihittävän. Meinasin ottaa vielä vararenkaallekin samanlaisen, mutta yllättäen se viides rengas nostikin kokonaishintaa aika lailla suhteessa koko setin hintaan. Mennään nyt sitten vielä tuolla alkuperäisellä Pirelli Cinturatolla sen suhteen. Harmi vain, kun se ei tahdo mahtua tilaansa akun suojakotelon kanssa.