Täällä kun on aika hyvä tuntemus myös "väärän merkkisistä" menopeleistä, niin rohkenenpa kysyä:
Tuli ostettua vuoden 1982 Ford Transit, 2.4 York dieseli ja Bosch VE4/10 jakajapumppu. Auto on seissyt talven yli, eikä se luonnollisestikaan lähtenyt omin avuin käyntiin. Mitä olen lukenut, niin näiden pitää olla täysin priimoja (hehkut, suuttimet, akut, startti, filtterit tms.) jos meinaa että lähtee alle +20C kelillä käyntiin. Sikäli en ole kovin huolestunut

Mikä hiukan kaivelee, niin suodattimen yhteydessä olevalla käsipumpulla naftaa pumpatessa alkoi polttoainetta hetken kuluttua vuotamaan jostain jakajapumpun alapuolelta ja sitä myötä moottorin etupään kohdalta maahan. Luulisi, että näiden pitää olla täysin tiiviitä toimiakseen. Vai onko niin että käsipumpulla saa ylitettyä normaalin siirtopaineen ja hajosi sen takia?
Onko jossain järjestelmästä parempaa tietoa, että tietää mitä fiksata ja millä varustautua kun seuraavan kerran pääsee auton kimppuun?