juhokare kirjoitti:Ja tuli todettua, että se 27mm:n mutteri tai pultti voi olla myös hankalin huoltoliikkeellekin!
Hankalin se voi toki olla, mutta hankala se ei saisi arvonsa tuntevalle huoltoliikkeelle olla missään nimessä; heillä sentään tulisi olla ammattimaiset työkalut, joilla hoitaa moiset pikkuhommat.
No tuollahan se tosiaan irtosi ihan heittämällä, oli oikeasti naurettavan heleppo homma. Hihnapyörässä torxit oli tiukalla, mutta tulipahan ne nyt asennettua uusiksi lukitteen kera. Samaan syssyyn tuli todettua hihnapyörän stefan olevan holo ja yksi moniurahihnan taittorulla oli jo ns. jatkoajalla, eli aikalailla kaputt...
Sehän oli juurikin näin. Että jos ns. korjaamo ei tätä auki saa, kannattaa kyllä vaihtaa pajaa...
Tolla kyseisellä vehkeellä on pari noita aukaistu ja aikaa meni avaamiseen about 45 sekuntia, siitä 30 sekkaa sähköjohdon vetoon ja 10 sekkaa hylsyn kiinni laittoon. Loput oli sitä "vaikeaa avaamista", josta korjaamo ei suoritunut .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
blair kirjoitti:tarkennus tähän hihnapyörän pulttiin - sitä voi mopottaa pulttipysyllä ilman että on mitään vauhtipyörän lukitustyökaluja tms?
Kyseessä automaatti saab, millä vaihteella auto pitää olla kun tuota tekee?
Kiva jos vastaatte tahvolle .
Ainaskaan manuaalisuapissa ei hihnapyörä pyörähtänyt astettakaan pulttia auki mopottaessa, eli ei tosiaan tarvitse mitään lukituksia. Vaihde voinee olla ihan millä pykälällä vaan, vaikka P:llä. Tosiaan tuolla Bilteman hirmuhintaisella (alle 40€) sähköpulttimopolla on auennut heittämällä kampuran hihnapyörän pultit 2.2TIDistä ja T7 bensakoneesta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tänään tuli testattua clas ohlsonin sähkökäyttöinen mutterinväännin tähän sekä renkaanpulttien irroitukseen sopivaksi. Monella kun ei biltemaa lähettyvillä ole sekä nytkin näyttää niillä olevan monesta paikasta halpispyssyt loppu niin tuo gotechin versio on ihan hyvä vaihtoehto. Hintaa 59e.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Missä hinnoissa tuo projekti on yhdistettynä vaikka öljypohjan imusihdin tarkastukseen Biopoweriin siirryttyäni. Olen turku-tampere akselilla. Kiitos. Vaikka yv:llä.
Olavi P kirjoitti:Nyt on ruuvit lukittu liiman kanssa aikaa meni puolituntia stefa tuli myös vaihdettua.
Samaten itsekin lukitutin ruuvit ks. osasta, mutta stefaa ei vaihdettu. Huoltomies sanoi, että sehän olisi mennyt samalla. Harmitti, kun ei ollut muka sitä stefaa, jäi siis vaihtamatta.
kiitos pelottelusta, tarpeeseen tuli! pitänee tehdä remppa ASAP
pari kysymystä:
- kampuran stefan hinta (tarvikkeet kierrettävä kaukaa?)
- ruuvilukitteen laittopaikka; ruuvin kannan alle vai kierteisiin? (olen neitsyt näissä ruuvilukiteasioissa)
- öljypumpun O-renkaan hinta? (tuohan nyt kannattaa ehdottomasti samalla vaihtaa, ainakin omasta vm99 autosta)
Payenin tiiviste motonetistä alle kympin. Lukite kierteisiin. Ja tuo pumpuntiiviste tuli itsellä hankittua aineelta muistaakseni 13e hintaan ja onhan se ihan tajuton hinta normaalista o-renkaasta.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00