himmee kirjoitti:Eikö tuo sisälämppäri muka kondensoi mihinkään vettä?
No, mie sitä olen itekin miettinyt, että minne se kosteus häviää. Lattiatkin jopa kuivuu, jos ei ole hirveesti ollut lunta/vettä siellä. Ikkunat ovat harvoin huurussa sisäpuolelta. Jos ilma olisi kovin kosteata auton sisällä, niin ikkunoihinhan sen luulisi helpoiten tiivistyvän. Itseasiaassa kun tarkastellaan asiaa fysiikan kannalta, niin sisäilman lämmittäminenhän itseasiassa kuivaa ilmaa, kun ilman suhteellinen kosteus laskee, vaikka yhtäpaljonhan siellä on vesikiloja ilmakilossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:
No, mie sitä olen itekin miettinyt, että minne se kosteus häviää. Lattiatkin jopa kuivuu, jos ei ole hirveesti ollut lunta/vettä siellä. Ikkunat ovat harvoin huurussa sisäpuolelta. Jos ilma olisi kovin kosteata auton sisällä, niin ikkunoihinhan sen luulisi helpoiten tiivistyvän. Itseasiaassa kun tarkastellaan asiaa fysiikan kannalta, niin sisäilman lämmittäminenhän itseasiassa kuivaa ilmaa, kun ilman suhteellinen kosteus laskee, vaikka yhtäpaljonhan siellä on vesikiloja ilmakilossa.
Eikös sisälämmitin höyrystä lattioille ja ikkunoille tiivistyneen veden kasvattaen ilmankosteutta?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01