Miten turbo-saabistista tulee iloinen ja onnellinen????

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Ihan hiukan ihmettelen????

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Sanoit, että peruspaineet on 1 bar. tunnostaa aika kovalta?? Mulla on muutaman kerran käynyt sillee, että olen ostanut ABC:n bensaa ja Aero on alkanut naputtaa ja ahdot ovat varmaan jääneet siihen 0.4 bar. Eli eikös tuolla 1 bar peruspaineella ole aika helppo nyt rikkoa kone esim. kuumilla keleillä?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Ihan hiukan ihmettelen????

Viesti Kirjoittaja Hallu »

KARELPA kirjoitti:Sanoit, että peruspaineet on 1 bar. tunnostaa aika kovalta?? Mulla on muutaman kerran käynyt sillee, että olen ostanut ABC:n bensaa ja Aero on alkanut naputtaa ja ahdot ovat varmaan jääneet siihen 0.4 bar. Eli eikös tuolla 1 bar peruspaineella ole aika helppo nyt rikkoa kone esim. kuumilla keleillä?
Jep, mutta niin ne on sen 1bar kun ne tsekkaa ohjeen mukaan.
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/pe ... ajossa.pdf

Orkkiksella oli se 0,4bar kuten myös SP: sin boxilla ja orkkis ahtopainesäätimellä.

Laitoin kyselyn asiasta MapTun: lle.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihan hiukan ihmettelen????

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Jep, mutta niin ne on sen 1bar kun ne tsekkaa ohjeen mukaan.http://personal.inet.fi/cool/saab93t/pe ... ajossa.pdf

Orkkiksella oli se 0,4bar kuten myös SP: sin boxilla ja orkkis ahtopainesäätimellä.

Laitoin kyselyn asiasta MapTun: lle.
Sun täytyy sitten säätää peruspaineen säätimen työntötankoa, jotta saat autoon taas sen 0.4 barin perusahtopaineen. Toi 1 barin perusahtopaine ei ole normaalia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Ihan hiukan ihmettelen????

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Jep, mutta niin ne on sen 1bar kun ne tsekkaa ohjeen mukaan.http://personal.inet.fi/cool/saab93t/pe ... ajossa.pdf

Orkkiksella oli se 0,4bar kuten myös SP: sin boxilla ja orkkis ahtopainesäätimellä.

Laitoin kyselyn asiasta MapTun: lle.
Sun täytyy sitten säätää peruspaineen säätimen työntötankoa, jotta saat autoon taas sen 0.4 barin perusahtopaineen. Toi 1 barin perusahtopaine ei ole normaalia.
Joo, pitää tsekata mikä tankoa riivaa sillä nyt nyt olen laittanut sen 3mm esijännityksen ja peruspaine on 1bar niin mun pitäs säätää about 25mm ulospäin sillä yks kierros on ~1mm/0,02bar ja säädettävää ois 0,6bar, no milläs säädät kun liikkumavaraa pienemmän paineen suuntaan on se 3mm :?

Taidan rimpauttaa saman tien Fredrikille ja kysästä mikä on vikana jotta ei hajoo koko saapas

EDIT:

Pehana mä oon sitte "saapas" koko jätkä! :evil: :oops:

Nythää mä hiffasin että totta vit*ssa se tanko säätyy vaikka 5cm ulospäin, hö!
Sinnehän se liikkuu just ulospäin säätimestä ja se säädin koittaa pistää vastaan.

No ei kun säätämään ja äkkii :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihan hiukan ihmettelen????

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Nythää mä hiffasin että totta vit*ssa se tanko säätyy vaikka 5cm ulospäin, hö!
Sinnehän se liikkuu just ulospäin säätimestä ja se säädin koittaa pistää vastaan.

No ei kun säätämään ja äkkii :wink:
Jep jep :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Ihan hiukan ihmettelen????

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Nythää mä hiffasin että totta vit*ssa se tanko säätyy vaikka 5cm ulospäin, hö!
Sinnehän se liikkuu just ulospäin säätimestä ja se säädin koittaa pistää vastaan.

No ei kun säätämään ja äkkii :wink:
Jep jep :wink:
Paskat se auttannu, kävin ruokkiksella polttamassa parit vesikellot käsiin :? ja säädin siinä samalla tangosta kaikki tiukkuudet pois.
Peruspaine nyt 0,7bar ja auto ku etana eli ahtojen nousu kestää ikuisuuden :evil:

Missä puhelin, otan puhelun ruåttiin ja heti :!: 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

93t sport kirjoitti:ennen kesää tulee konin alustachatsi joka kustantaa asennuksineen ~750
Sorry, rumasti pätkitty.

MUTTA mistä tuon Konin sarjan saa _asennettuna_ 750 euroon? Pro Streetistä sen toki saa ostettua 650e mutta että asennus pyöränkulmien säätöineen satasella?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

qaw kirjoitti:
93t sport kirjoitti:ennen kesää tulee konin alustachatsi joka kustantaa asennuksineen ~750
Sorry, rumasti pätkitty.

MUTTA mistä tuon Konin sarjan saa _asennettuna_ 750 euroon? Pro Streetistä sen toki saa ostettua 650e mutta että asennus pyöränkulmien säätöineen satasella?
Tuohan oli ihan vaan arvio kuten merkki ~ kertoo.
Meinasin ettei sitä mistään makseta sitä mitä pyydetään eli jos kamat maksais 600€ ja asennus 4h ~40-45€ per tunti ...

Tietty halvalla pääsis kun itse menís asentamaan sen, ei menis ku muutama kymppi asennuskaljoihin + säätö siihen päälle :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

93t sport kirjoitti:Tuohan oli ihan vaan arvio kuten merkki ~ kertoo.
Meinasin ettei sitä mistään makseta sitä mitä pyydetään eli jos kamat maksais 600€ ja asennus 4h ~40-45€ per tunti ...

Tietty halvalla pääsis kun itse menís asentamaan sen, ei menis ku muutama kymppi asennuskaljoihin + säätö siihen päälle :wink:
Tjaa, mä luulin että sulla on jostain jo tarjous kysytty. Onko mitään havaintoa mikä paja noita edes myisi ja asentaisi saman katon alla? Sekään ei olisi pahitteeksi jos olis edes 100km säteellä kauniista pääkaupungistamme :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

qaw kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Tuohan oli ihan vaan arvio kuten merkki ~ kertoo.
Meinasin ettei sitä mistään makseta sitä mitä pyydetään eli jos kamat maksais 600€ ja asennus 4h ~40-45€ per tunti ...

Tietty halvalla pääsis kun itse menís asentamaan sen, ei menis ku muutama kymppi asennuskaljoihin + säätö siihen päälle :wink:
Tjaa, mä luulin että sulla on jostain jo tarjous kysytty. Onko mitään havaintoa mikä paja noita edes myisi ja asentaisi saman katon alla? Sekään ei olisi pahitteeksi jos olis edes 100km säteellä kauniista pääkaupungistamme :)
Tavallaan on kysytty mutta asennusaikaa ei kerrottu eikä sitä onko hinta nto, mailia asiasta alla:

Kyssärini prostreet: stä:

Moikka
Löytyykö ko. satsia hyllystä?
Onko hinta nto?
Entä asennus, onnistuuko teillä pyöränkulma säätöineen?

t. Jouni Peltonen

Saab 9-3 valm 98-02 Koni Sport Kit alustasarja
sis. madallusjouset n. 30 - 35 mm (tehdasmadalletuissa malleissa madallus pienempi) ja Koni sport ulkop. vaimennussäädettävät iskunvaimentimet.
Hinta: 650 eur


...ja vastaus...

tilataan toimittajalta

noin 1 vkoa

jos toimittajalta loppu noin 3 vkoa

asennus ja kulmien säätö järjestyy n 45e/h

terveisin,

Pro&Street
http://www.prostreet.fi
myynti@prostreet.fi
+358-400-790019
puh ark 10-16 ja 18-19
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

45€/h! aika kallista lystiä. Ite voin tehä homman koulussa ilmaseks ja on kunnon laitteet millä tehä homma, mutta onhan se itsestään selvää että ei kaikki käy enää koulua.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

900aero-84 kirjoitti:45€/h! aika kallista lystiä. Ite voin tehä homman koulussa ilmaseks ja on kunnon laitteet millä tehä homma, mutta onhan se itsestään selvää että ei kaikki käy enää koulua.
Pidetään mielessä. Saat lainata joku päivä mun autoa koulumatkalle :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jahas, actuaattoria on taas säädetty ja testattu koko ilta mutta ei spelaa, ei sitten millään :cry:
Tehot on ok mutta peruspaine ei laske alle ~0,9bar.

Vaihdoin takaisin oman orkkiksen ja taas tuttu ja turvallinen ahtojen vaappuminen alkoi :?

Fredrik lupas laittaa uuden jos toi ei ala pelittämään ja niin saa tehdä, on siitä ihan sikana hyötyä kaiken kaikkiaan sillä ahdot nousee nopeemmin, kakosella/kolmosella tehoa pal enempi, 4-5v kun on kierroksen > 4000RPM ei ahto vaapu vaan on vakaa, eli ideaa tuossa on mutta tais tulla maanantai kpl mulle :cry:

No, mä olen ny actuator-pro, se hyöty tästä on ollut :D

Saa "Frederikki" kyl laittaa jotain hyvitystä, sählinkiin on mannyt jo varmaan 10 tuntia mun KALLISTA aikaa :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Saat tarran ja multa tulee pillimehu nestehukkaan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:Jahas, actuaattoria on taas säädetty ja testattu koko ilta mutta ei spelaa, ei sitten millään :cry:
Tehot on ok mutta peruspaine ei laske alle ~0,9bar.

Vaihdoin takaisin oman orkkiksen ja taas tuttu ja turvallinen ahtojen vaappuminen alkoi :?

Fredrik lupas laittaa uuden jos toi ei ala pelittämään ja niin saa tehdä, on siitä ihan sikana hyötyä kaiken kaikkiaan sillä ahdot nousee nopeemmin, kakosella/kolmosella tehoa pal enempi, 4-5v kun on kierroksen > 4000RPM ei ahto vaapu vaan on vakaa, eli ideaa tuossa on mutta tais tulla maanantai kpl mulle :cry:

No, mä olen ny actuator-pro, se hyöty tästä on ollut :D

Saa "Frederikki" kyl laittaa jotain hyvitystä, sählinkiin on mannyt jo varmaan 10 tuntia mun KALLISTA aikaa :wink:
Ei ois aihetta laittaa viggen painekelloa?

Fredrik on reilu mies, kyllä se ton sulle hyvittää jossain muodossa, toivottavasti ei Ruotsalaiseen tapaan luonnossa :lol: Tai mistä mä sun mieltymykset tietäisin :lol: :lol: :lol:
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin