Suojatien eteen pysähtyminen
Vähän asian vierestä, mutta pakkohan ei ole pysähtyä jos on 3 kaistainen tie ja reunimmaisella kaistalla on auto pysähtynyt suojatien eteen ja sinä(tai minä ) ajat toisen reunan kaistaa. Siis jos väliin jäävä kaista on tyhjä.
Eikös se näin mene?
Eikös se näin mene?
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Jos suojatien eteen pysähtyneen auton ja sinun väliin jää vähintään yksi tyhjä kaista tai koroke, niin ei tarvi pysähtyä.
Tietenkin jos suojatiellä on tai suojetielle on astumassa ihmisiä, niin niitä on väistettävä.
Tietenkin jos suojatiellä on tai suojetielle on astumassa ihmisiä, niin niitä on väistettävä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Aiemmin toisella foorumilla julkaisemani kirjoitus:
Rupeaa tympäiemään nämä isoilla mersuilla ja toyotoilla ajavat kuskit, jotka pysähtyy aina suojatien päälle, vaikka siihen ei näkyvyyden tms. syyn takia olisi mitään aihetta.
Vaihtakaapa mersukuskit auto pyörään ja lähtekää kokeilemaan miltä tuntuu pujotella autojen välistä joka risteyksessä.
Kerrankin oli joku mersu pysähtynyt suojatien päälle. Lähdin pyöräilemään kyseisen auton takaa. Yhtäkkiä pyörä pysähtyi.
Mersun ja takana tulevan auton välissä oli hinausköysi.
Onneksi ei käynyt pahemmin, kun vauhti ei ollut kova.
Vaikka olisipa ainakin akkeli oppinut olemaan pysähtymättä suojatien päälle, jos jotain olisi tapahtunut.
Entä jos mersu olisi lähtenyt ajamaan, minun ollessa autojen välissä?
Järjen käyttö ei ole haitaksi liikenteessä.
Onneksi European Union suunnittelee ajokorttia sellaiseksi että se pitäisi uusia määrätyin väliajoin.
-----------------
Oho, aihe taisikin olla suojatien eteen, eikä päälle pysähtyminen.
Rupeaa tympäiemään nämä isoilla mersuilla ja toyotoilla ajavat kuskit, jotka pysähtyy aina suojatien päälle, vaikka siihen ei näkyvyyden tms. syyn takia olisi mitään aihetta.
Vaihtakaapa mersukuskit auto pyörään ja lähtekää kokeilemaan miltä tuntuu pujotella autojen välistä joka risteyksessä.
Kerrankin oli joku mersu pysähtynyt suojatien päälle. Lähdin pyöräilemään kyseisen auton takaa. Yhtäkkiä pyörä pysähtyi.
Mersun ja takana tulevan auton välissä oli hinausköysi.
Onneksi ei käynyt pahemmin, kun vauhti ei ollut kova.
Vaikka olisipa ainakin akkeli oppinut olemaan pysähtymättä suojatien päälle, jos jotain olisi tapahtunut.
Entä jos mersu olisi lähtenyt ajamaan, minun ollessa autojen välissä?
Järjen käyttö ei ole haitaksi liikenteessä.
Onneksi European Union suunnittelee ajokorttia sellaiseksi että se pitäisi uusia määrätyin väliajoin.
-----------------
Oho, aihe taisikin olla suojatien eteen, eikä päälle pysähtyminen.
Saab 9000 CD -96
Tässä kohtaa meillä olisi paljon opittavaa läntisistä naapureistamme eli Saabiemme kotimaasta: Tukholmassa on uskomaton ero Stadiin nähden siinä, miten autoilijat antavat tietä suojatiellä!
Varsinkin, kun pari vuotta sitten vielä työntelin rattaissa kuopustamme, tuntui välillä jo ihan uskomattomalta, kun autot alkoivat hiljentää jo yli sadan metrin päässä, jolloin itse asiassa ehdin yli kadun jo ennen kuin auto oli kohdalla ja ko. autolle ei tullut pahaakaan viivytystä meistä! Eli kun auto vain antoi sen signaalin, että aikoo päästää meidät joka tapauksessa, molemmat pääsivät sujuvasti.
Ilmeisesti Ruotsissa on hieman kovemmat sakot aiheesta ja säännötkin jotenkin yksiselitteisemmän tiukkoja, mutta suurimmaksi osaksi luulisin olevan kyse asenteista! Joka kerta kun "turhaan" pysähtyy tyhjän suojatien eteen varmuuden vuoksi jonossa seisovan tai kääntymistä odottavan auton viereen, kannattaa muistaa että ehkä sittenkin jonain päivänä siellä kuitenkin on katveessa jossakin joku, jonka takia se pysähdys kannattaa ottaa ns. selkäytimeen! Kun sen tekee aina, se ei jää tekemättä sillä yhdellä ratkaisevalla hetkelläkään!
Kuullostan varmaan saarnaavalta sedältä, mutta kolme omaa jälkeläistä ja heidän ja kavereidensa päivittäinen kuskaaminen harrastuksiin vaikuttaa juuri niin, että aina kun liikenteessä näkee jonkun, joka ajaa pysähtymättä ohi naapurikaistalla suojatien eteen pysähtyneen auton, näen todella punaista!
Varsinkin, kun pari vuotta sitten vielä työntelin rattaissa kuopustamme, tuntui välillä jo ihan uskomattomalta, kun autot alkoivat hiljentää jo yli sadan metrin päässä, jolloin itse asiassa ehdin yli kadun jo ennen kuin auto oli kohdalla ja ko. autolle ei tullut pahaakaan viivytystä meistä! Eli kun auto vain antoi sen signaalin, että aikoo päästää meidät joka tapauksessa, molemmat pääsivät sujuvasti.
Ilmeisesti Ruotsissa on hieman kovemmat sakot aiheesta ja säännötkin jotenkin yksiselitteisemmän tiukkoja, mutta suurimmaksi osaksi luulisin olevan kyse asenteista! Joka kerta kun "turhaan" pysähtyy tyhjän suojatien eteen varmuuden vuoksi jonossa seisovan tai kääntymistä odottavan auton viereen, kannattaa muistaa että ehkä sittenkin jonain päivänä siellä kuitenkin on katveessa jossakin joku, jonka takia se pysähdys kannattaa ottaa ns. selkäytimeen! Kun sen tekee aina, se ei jää tekemättä sillä yhdellä ratkaisevalla hetkelläkään!
Kuullostan varmaan saarnaavalta sedältä, mutta kolme omaa jälkeläistä ja heidän ja kavereidensa päivittäinen kuskaaminen harrastuksiin vaikuttaa juuri niin, että aina kun liikenteessä näkee jonkun, joka ajaa pysähtymättä ohi naapurikaistalla suojatien eteen pysähtyneen auton, näen todella punaista!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
[quote="Toby"]Tässä kohtaa meillä olisi paljon opittavaa läntisistä naapureistamme eli Saabiemme kotimaasta: Tukholmassa on uskomaton ero Stadiin nähden siinä, miten autoilijat antavat tietä suojatiellä!
Toinen ero on liikennevaloilla varustetun suojatien edessä olevan poikittaisen pysäytysviivan sijainti. Ruåtsissa viivan ja suojatien väli on monta metriä = turvavaraa pahimman varalle . Suomessa ajetaan etupuskuri suojatien päälle; jos joku tuuttaa takaluukusta sisään lentää edessä ollut auto kuin raketti suojatielle ja taas tulee ruumiita
V-P
Toinen ero on liikennevaloilla varustetun suojatien edessä olevan poikittaisen pysäytysviivan sijainti. Ruåtsissa viivan ja suojatien väli on monta metriä = turvavaraa pahimman varalle . Suomessa ajetaan etupuskuri suojatien päälle; jos joku tuuttaa takaluukusta sisään lentää edessä ollut auto kuin raketti suojatielle ja taas tulee ruumiita
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia