JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Ei ole vielä tullut laitettua sulkulaippaa tuohon EGRään, vaikka softailut tuli hoidettua jo aikaa sitten.. Parashan olis, jos Vesalla homma onnistuisi, niin ei tarvitsis pihalla alkaa oluttölkistä leikkaamaan sopivaa laippaa. :D
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Pakko kysyä, kun tämä on kiinnittänyt useammassa ketjussa huomiota; mikä se alavääntöongelma oikein on?
jcarlson tuossa jo mainitsikin 3.0 V6 padan johon vertaaminen lienee todellakin vähän epäreilua (tunnustan syyllistyneeni moiseen). Mulla kuitenkin on kilsoja auton ratissa takana vaikka naapureille jakaisi ja silti meinaan vähintään kerran viikossa sammuttaa auton liikkeillelähdöissä tai kakkoselle vaihtaessa, kun se mosa ei vaan yhtään itse jelppaa sitä liikkumista ennen kuin saa kaasupolkimesta käskytystä. Vähän tympeä ominaisuus joka alkaa ajan kanssa rassaamaan. Alkaa epäillä, että ajotaito on alkanut kadota johonkin.

Ehkä ongelma ei olekaan varsinaisesti alaväännössä, vaan moottorin käyttäytymisessa pienillä kierroksilla eli tyhjäkäyntialueelta poistuttessa. On vaan helppo kuvailla vaivaa alaväännön puuttumisella?! Hmm...

Korjaantuukos tuo "huono käytös" millään softalla?


edit: ensimmäiseen kappaleeseen muutama selventävä ilmaisu
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kiinnostusta olisi.

Lähinnä mietityttää toi, että kannattaako EGR-venttiiliä tulpata/ottaa pois käytöstä softalla.

Mitä mahdollisia haittoja siitä voi olla vs. hyödyt?
Tomppa & Saabit myyty :(
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

jcarlson kirjoitti:Olen hommaamassa hieman isompaa erää 2007-> mallisia ECU:ja 2003-2006 mallisten 9-3SS/SC konversioon, joten sellaisia pitäisi olla tuolloin tarjolla kyllä.
Onko noille uudenmallisille ECUille budjetääristä hinta-arviota?
Löytyisikö myös uudempia IDM-mokkuloita tajolle?

Kiinnostusta on, tosin matkaakin on Pirkanmaalle..
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja pjv »

kaseva kirjoitti:vähintään kerran viikossa sammuttaa auton liikkeillelähdöissä tai kakkoselle vaihtaessa
Ahaa, no sitten kyllä luulen, että softassa on tapahtunut tuossa kohtaa muutosta. Mun auto (siis allekirjoituksen MY12) lähtee kyllä ihan nätisti ilman kaasun painamista ryömimään ykkösellä, kunhan nyt ei ihan 0->1 nosta kytkintä. Enkä vielä kertaakaan ole onnistunut sammuttamaan liikkeellelähdössä.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Rommitommi kirjoitti:Kiinnostusta olisi.

Lähinnä mietityttää toi, että kannattaako EGR-venttiiliä tulpata/ottaa pois käytöstä softalla.

Mitä mahdollisia haittoja siitä voi olla vs. hyödyt?
Kannattaa ottaa pois. Ei ole muuta haittaa kuin hieman hitaampi lämpeneminen (alkup. eberi kompensoi eikä kabiinissa tule kylmä). Etuna huomattavasti parantunut luotettavuus..
MikkiV4 kirjoitti:Onko noille uudenmallisille ECUille budjetääristä hinta-arviota?
Löytyisikö myös uudempia IDM-mokkuloita tajolle?

Kiinnostusta on, tosin matkaakin on Pirkanmaalle..
Noin 300e todennäköisesti. IDM-mokkuloita ei ole, mutta niitä löytyy "pilvin pimein" bildelsbasenista kohtuuhintaan, toisin kuin ecuja. Noi T8 Biopower konversioprojektit tekisin mielummin Vaasassa, ottavat jonkin verran aina enemmän aikaa, etenkin jos suuttimia ja liittimiäkin vaihdellaan.

Tuo TTiD käytös alakierroksilla on aika paljolti kiinni softasta, eli antaako syöttöä kuinka hanakasti lisää ilman kaasun painamista. Omat kokemukset kyllä samanlaiset että aika herkästi kyllä pitää auton käynnissä jos rauhallisesti kytkimen nostaa, en muista oliko samanlainen vakionakin ja olisiko tuota kenties parannettu myös ihan uudemmissa vakiosoftissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

jcarlson kirjoitti:Noin 300e todennäköisesti. IDM-mokkuloita ei ole, mutta niitä löytyy "pilvin pimein" bildelsbasenista kohtuuhintaan, toisin kuin ecuja. Noi T8 Biopower konversioprojektit tekisin mielummin Vaasassa, ottavat jonkin verran aina enemmän aikaa, etenkin jos suuttimia ja liittimiäkin vaihdellaan.
Ok, kiitos. Pistämpä IDM:n tulemaan Ruotsista sitten. Jos tulen Pirkanmaalle, ei siis suutinjumppaa siellä (vaihdan etukäteen tai sitten mennään aeron vakioilla toistaiseksi).
Onko muuten niistä omavalmiste-downpipeistä mitään uutisia?
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

En itse ainakaan ehdi suutinjumppailemaan, jos joku muu ko. palveluja siellä tarjoaa niin toki sitten voi vaihtaa/vaihdattaa. Mutta sellaista en voi itse kuitenkaan luvata, softapuoleen pakko rajoittaa. Aeron vakiot riittävät melkein samaan etanolilla mihin vakioahdin ja putkistokin joten suurta tarvetta niiden vaihtoon ei ole.

Kyllä downpipe-asia edistyy ja prototyyppiauto johon ensimmäinen kappale tehdään ja asennetaan tulee viikon päästä pajalle, mutta valmistaja itse saa kertoa ja esitellä niistä lisää sitten kun on mitä esitellä. :) Tullaan ottamaan penkkitulokset ennen ja jälkeen vaihdon, joten saatavilla tulee olemaan selvää dataa siitä miten käyrät muuttuvat putken ansiosta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

jcarlson kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Kiinnostusta olisi.

Lähinnä mietityttää toi, että kannattaako EGR-venttiiliä tulpata/ottaa pois käytöstä softalla.

Mitä mahdollisia haittoja siitä voi olla vs. hyödyt?
Kannattaa ottaa pois. Ei ole muuta haittaa kuin hieman hitaampi lämpeneminen (alkup. eberi kompensoi eikä kabiinissa tule kylmä). Etuna huomattavasti parantunut luotettavuus..
Sori OT, mutta kattelin toisesta topicista, että olet Helsinkiin tulossa. Millon olet tulossa ja onnistusko softaus samalla reissulla?
Tomppa & Saabit myyty :(
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tänään lähden ja sunnuntaina poistun, mutta tällä reissulla ei todennäköisesti ole mahdollisuuksia ohjelmointeihin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Jeps! Komppaan nimimerkiä kaseva olemalla aivan samaa mieltä. Kyllä tuo on "ominaisuus", joka ei ole ihan parhaasta päästä. Ei ihan tyhjäkäynnillä lähde matkaan.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Nuo mekaaniset asennukset voisi rajallisesti onnistua tuona viikonloppuna ainakin sen pohjalta että JC on paikalla jolta varmistaa miten toimenpiteet pitäisi tehdä vaikka ei itse ehtisikään ruuvata.
Itse en ole vielä SS/SC:n konetiloihin paljon perehtynyt mutta toisaalta T7:n konetilakin oli aivan tuntematon vielä 3 vuotta sitten... lukemalla ja tekemällä oppii.
Eli mikäli kiinnostuneita on niin voidaan tehdä muutama pioneeriasennus ja loput voidaan aikatauluttaa sitten vaikka jälkeen tuleville arkipäiville.
EGR sokealaippoja, suuttimia, T8 ecuja/IDM:iä minulla ei ole (toistaiseksi) mutta jos JC tai asiakas itse tuo osat niin valmistumisprosentti kasvaa merkittävästi :)
Tai sitten peltisakset ja pläkkipeltiä leikkaamaan.
Lisäksi MIG ja rosterilankaa löytyy jos TIG-sauma ei ole ehdoton vaatimus DPF:n muokkaukseen.

T5/T7 softauksethan onnistuu muutoinkin mutta priorisoidaan tämä viikonloppu nyt noille T8 ja diisselimallien päivityksille kun niiden erikoisosaamista on tulossa paikan päälle.

Osoite on Aitolahdentie 32 Tampere. Googlemapsin linkki http://goo.gl/maps/INqES.
Liittymästä pihaan tullessa käänny oikealle heti noiden vihreiden roskiksien jälkeen ja aja hallin seinää seuraten noin 50m ja käänny vasemmalle. Parkkitilaa täällä on rajallisesti joten jos on täyttä niin jatka eteenpäin ja etsi sopivan näköinen liikennettä estämätön vapaa paikka odottelua varten. Hallin ympäri pääsee siis kahta kautta.

Jotta pahimmillaan ei tarvitse koko päivää odotella niin jonkinlaista aikataulutusta/ryhmitystä varmaan voisi kehitellä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Niksu
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 13:45

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Kaikki osat ECUa lukuunottamatta ovat tilauksessa, ja kun tuo pajakin näyttäisi olevan noin kilometrin päässä kämpiltä, niin toivottavasti onnistuu tuo biopower softan asennus. Johtosarjan löytyminen ei ollut ihan helppoa, kun marmorilla oli tilaustuote ja toimitus joskus marras-/joulukuun vaihteessa... No löytyi nyt yksi kuitenkin..

Tietysti kun asun näin lähellä, tuota suutinten asennusta yms. voisi harjoitella jo perjantaina ja jos auton voi jättää tuonne pihaan? Siis siinä tapauksessa että tuolta perjantaina hallitilaa löytyisi siksi aikaa? Tai sitten lauantaina aamulla? Yritän vielä värvätä kaveria avuksi, niin ei tarvitsisi sitten kuin katon siksi aikaa päälle...
VW Golf Sportline 2.0TDI -09
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mullakin onnistunee DPF:n poisto/egr:n läppäys siinä softausta odotellessa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tähän voisi ilmottautua nyt ne jotka ovat muuta kuin Trionic-softaa tulossa hakemaan.. Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että dieselien virisoftaus menisi todnäk. kyseisenä päivänä illan puolelle (klo 16 jälkeen). Sunnuntai 18.11. olisi sinänsä noiden kannalta siis parempi. Tietysti jos autoja riittävästi, voi hommasta tehdä kaksipäiväisenkin tuon osalta. Jos ei ole kaukaa tulossa, niin optimi olisi kun lukaisisi ensin vakiosoftan muokattavaksi (nopea homma, muutama minuutti OBD-portista), ja sitten kirjoitus myöhemmin illalla tai seuraavana päivänä kun viriversio on valmiina.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin