Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:Laitetaan sitten tämän "ompelukoneen" ääntä vertailukohteeksi.
http://www.youtube.com/watch?v=gcqRX4HI ... re=related
Yhdenkuuloisuus on suorastaan hämmentävä: http://www.youtube.com/watch?v=C1_UGTMDsk4 :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Me veekasimiehet vertaillaan aina vähintään 12 nuppiseen ZSK:han...

http://www.youtube.com/watch?v=TnNzUbgMdIw

Kokoluokkansa kullakin. :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S kirjoitti:On kokeiltu ja vuosia (toistasataa tuhatta kilometriä) jopa kuunneltua käyttöpelissä tuotakin, tosin ilman peltisarjaa.
Siinä se pieni ero. Pitääköhän vaivautua ottamaan vähän videota satkun äänistä, että muutkin pääsevät näkemään, ei kun kuulemaan valon.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Siitä kulutuksesta taas vähän. Eilen ajelin tankille Keravalla, tankki täyteen, pistin Fokkerin käyntiin, nollailin tripit, kulutusmittarit yms. ja lähdin liikkeelle. Kotipihalla Keravalta Paippisiin tehdyn siirtymän kulutus oli 4,7l/100km. Sama kokeiltu joskus 9-5 3,0t V6:lla, kulutus oli 7,8. Tuossa oli ainakin pari stoppia risteyksiin, sekä tosiaan tankilla nollailin mittarit ENNEN kuin lähdin liikenteeseen. Kone oli toki lämmin, AC tietysti päällä (keli +24, sisäilman pyynti +21,5 eli siis kompura jauhaa), sen poistamalla lähtisi vielä joku desi. Tänään sitten lisäksi yksi kylmästartti, ajo Pornaisiin, jossa parin tunnin stoppi, ajo grillille, jossa n. puolen tunnin stoppi (burgerit oli namia) ja kotiin. Tripissä 55km, kulutus 5,4 l/100km. Saattaa tehdä tiukkaa jo diisselisuapillekin :) Vaatii tietysti sukkasillaan ajoa, kruise asetettuna rajoitus +2km/h, moottorijarrut risteyksiin hyvin ennakoiden, tyhjähköt tiet, kiihdytyksissä isommalle vaihto jossain 2500rpm viimeistään jne, mutta siis menee pienellä jos jaksaa nutailla. Yleensä en jaksa, ja kun autosta ja sen käytöstä maksaa joka kuukausi saman summan kulutuksesta riippumatta, niin "yllättäen" jäädään karvan verran noista normin mukaisista lukemista :) Normissa varmaankin jätetään huomioimatta kaikki kylmäkäynnistysten sekä apulaitteiden (AC yms.) tuomat lisät, joten totta munassa löpöä palaa tavallisen pulliaisen käytössä enämpi.

EDIT: ja iltapäivästä käytiin vielä Nikkilä-rundilla (n. 13km edestakanen matka) normaalisti ajellen (talla pohjassa kiihdytykset tavoitenopeuteen jne), nyt onkin mittarissa jo 6,0l/100km lukemat. Tytärkin (2v) jo kommentoi, että "kiva ku isi taas kaahaa", eli sitäkin selvästi otti pattiin ylenpalttinen nutaaminen :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hauskaa luettavaa tämä ketju. Kiva, kun joku heittää tänne ihan oikeita kokemuksia tuosta ekobuustista, itsellänikin mielenkiinto heräsi, kun teknisiä speksejä tavailin. No, näkeehän sen tosta mun nykyisestä pelistäkin, että kokeilunhalu on päällä, kun sähkömoottoriavusteisella polttomoottorivehkeellä ajelen. Meikän hybridi-Insightin kulutus on viimeisen 9000 km ajalla ollut keskimäärin 5.1 litraa satasella. Suurin tankkauksesta laskettu kulutus on ollut 5.5 ja pienin 4.9, nyt takoo jatkuvasti näillä kesäkeleillä ilmastointi päällä 4.9-5.0 lukemia. Motarilla 120 km/h todellista menee karvan yli 6 litraa, tässä mun normipyörityksessä on oikeasti taloudellinen peli. Hyvin tolla 1.3-litrasella (88hv) bensakoneella ja 14hv lisää antavalla sähkömoottorilla on pärjätty, kaupungissa cvt-automaatti pitää huolen siitä, että kun takana hämmennetään vasta kakkosta pesään, me ollaan jo sallitussa.

Jos vaan viitsit, jatkahan kokemusten jakamista tosta Foordsonista, jos se vaikka porsii ennen kuin 20 tkm on täynnä, kun on niin pieni kone ja iso turbo :D Viimeistään ensi keväänä ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Taitaa Mauri ajella ex JKL maalaiskunnan laitataajamissa nuo "kaupunki"ajonsa ja vielä alamäkeen koko ajan
No nyt on päästelty kaupunkiajoa kokoajan, ja kulutus on asettunut 8.7L/100km.
Ja kaasussa on kaksi asentoa on/off.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Fokkeri seissy edellisen viikon päivät Hki-Vantaalla, kulutus siltä ajalta suurinpiirtein 0l/0km. Jo reilu kuukauden vanha, eikä ole vetarinkumit irronut tai ovien alareunat tai kittisaumojen ympäristöt vielä alkaneet ruostumaan. Tänään pääsi tsadissa testaamaan automaattitaskuparkkeeraustakin (=Active park assistant) autenttisissa olosuhteissa. Hienosti ohjasti auto itsensä n. 5cm:n päähän viereisen jalkakäytävän reunakivetyksestä, toisin kuin esim takana ollut Diudi, joka oli vissiin pelännyt upeiden vanteidensa naarmuuntuvan ja oli jättänyt kanttariin ainakin 30-40cm tilaa (=auto melkeen keskellä tietä) :D

Pakko myöntää että olipa taas eilen KIVA ajaa tuolla vakavasti alitehoisella fiicuksella 8O Syynä moiseen (harha?)tuntemukseen saattaa toki olla se, että edellisviikko tuli puikattua 1,4 litrasella ooppelisorsalla. Vuokraamon peli, mittarissa vajaa 5000km, ilmeisesti 2011 tai 2012 malli. Olihan kamala vekotin, hyi hitto 8O Jos siinä jotain hyvää oli, niin alustassa ajettavuus oli OK, mitä nyt tietysti Achilleksien huippuluokan suorituskykyyn tottuneena Sorsan ensiasennus Dunlop Sportit olivat korkeintaan tyydyttävät renkaat. Muutoin ratti tuntui joltain lokari-auton 80-luvun räpsyltä käteen, sisusta oli yyber-askeettinen, vaihteensiirto rusautti aina iloisesti pakille vaihtaessa (lienee siis näiden Saabsunitedin taivaisiin kehumien "Saabin insinöörien" käsialaa GM:n powertrain yksikössä Ruottissa) jne. Ja mikä kamalinta, se about 70kW vapari kone...edes toi pihassa seisova 60 HEPPANEN fiude ei tunnu niin nuhaselta mitä tuo oli. Oikeasti, aiWan hengetön jos ei taulussa ollu vähintään 4000rpm, ja tuon "maagisen" rajapyykin jälkeenkään ei kyllä mitään varsinaista voimantunnetta ollut. On oikeasti aika perseestä ajaa autoa (kuorma 2 aikuista ja yksi 2v kersa), joka ei yksinkertaisesti pysy edes liikennevirran mukana jos ei rundit ole koko ajan päälle 3k rpm...Eikä siinä vielä kaikki. Satasen vauhdissa suurimmalla vaihteella rundeja oli koneessa jotain 3500-3600, eli härmän motarivauhdeissa tuo kirkuu jo yli 4000rpm....Ei nyt saatana sentään kuinka pieleen voi välitykset suunnitella? Tosin jos kone on aivan luokaton alakierroksilla, niin ei kait muutakaan vaihtoehtoa ole kuin tehdä lyhyt välitys.
Tossa 125hv egobuusti focuksessa on 100km/h vauhdissa isoimmalla vaihteella jotain 2700rpm, kolmosella tulee rajoitin vastaan 150km/h vauhdissa, eli välitykset on luokkaa tonnari 2.3T (muistaakseni ainakin omassa MY92 2.3T:ssä tuli kolmosella limitteri vastaan jossain 150km/h tienoilla) ja lisänänä vielä kuutosvaihde :D

Jaa niin, ja se Focusta kategoriaa ellei peräti kahta pienemmän 1,4i Corsan kulutus meidän lomakäytössä? Kompuutterin mukaan 8,4l/100km :D Ajomatka vuokraamon dokumenttien check out - check in kilsojen perusteella 407km, tankkasin n. 20km ennen check inniä tankin täyteen (luovutettaessa myös täysi tankki), Eurosuperia meni 36,4litraa, eli tuosta ynnäilen OIKEAKSI kulutukseksi n. 9,4l/100km :mrgreen: Toki sillä oletuksella, että tankki oli piripinnassa kun auto meille luovutettiin (itsehän täytin sen n. 20km ennen palautusta).
Autohan oli toki käytössä syheröisillä Kroatin teillä (Bracin saarella pääosa). Oli oikeasti alustaltaan ihan hauska ja looginen auto ajaa, sen verran mitä nyt yhden kerran itekseni sain vähän "leikkiä" serpentiiniteillä 25km matkan edes takasin "ison kylän kauppaan" (Pucisca - Supetar - Pucisca). Jos tuommoisten teiden/katujen varsilla asuisin vakituisesti, niin kyllä käyttöauto olisi max. tuota kokoluokkaa, mutta ehdottomasti joku turbollinen ns. "sporttimalli". Esim. joku Fiesta ST, Punto Abarth, Alfa Mito 1,4T tms. olisi omiaan tuommoisilla teillä. Ja jos Corsasta on joku OPC turbomalli (vähintään 170heppaa), niinmikse sekin, jos sille sisustalle on tehty edes jotain...No juu, meni vähän offtopikiksi, mutta kun tämä lanka lienee kuitenkin pyhitetty kaikenmaailman säästömallin vekottimille, niin antakaa anteeksi hairahdus. Joo, ja ottakaa onkeenne: Älkää missään nimessä edes harkitko uutta Corsaa bensavaparina, kuulemma (yksi opelistituttu kertoi kun sille tilitin tuon yo. kertomuksen), että se 1,0 litranen säästömalli se vasta kamala onkin...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Älkää missään nimessä edes harkitko uutta Corsaa bensavaparina,
Kyllä tuonkin koeajoa harkittiin, mutta kun se on GM:n tuote.
Niin se ajaminen jäi toteutumatta.
Mutta on se varmaan parempi kuin vagineen UP.
Kuva
Siinä se vasta laitos on, n.1.0L "tehomylly" kauheet mörinät kun baanalla
antaa happea ( no tuohon ääneen se sitten loppuikin ) mitään muuta ei sitten
tapahtunutkaan.
Kaupungissa tuo varmaan on ihan jees, mutta isolle tielle tuolla en kylläkään lähtisi.
Joku sanoikin aikoinaan, että sillä kaasu pedaalilla muutetaan vagineen ääntä. :lol:
No tämän autokuumeen seurauksena talouteemme hankittiin kakkos kärryksi 1.2TSI poloinen
Kuva
on muuten sitten yllättävän pirteän oloinen yksilö ( vielä on nokkaketju pysynyt paikoillaan )
Eikä mikään hullumpi ajettava, voorti putki on sitten meidän taloudessa katkennut toistaiseksi.
Oliko niitä kolme escorttia ja yksi fiasko.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti: Tossa 125hv egobuusti focuksessa on 100km/h vauhdissa isoimmalla vaihteella jotain 2700rpm
Korjaan. Fokkerissa on n. 2150rpm satasen vauhdissa kutosella, verifioitu tänään :) Tuo ottaa vissiin huiput nelosella, voi toki olla että pitää vitoselle kuitenkin pykältää, vaikka vaihteita on kuusi :D Pitänee joskus kokeilla kun sattuu tarpeeksi pitä suljettu moottorirata eteen, max. teho on jossain 6000rpm, sen yli ei ole järkeä rundaa jos ollaan lähellä drag-limited huippua...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos litrainen Phokus tuntuu liian urheilulliselta, niin tässä pian markkinoille tuleva vaihtoehto (KL.fi tänään):
Fordin lippulaiva Mondeo saa keulalleen pihin 1,0-litraisen EcoBoost turbomoottorin.

Moottori tulee tarjolle ensi vuonna myyntiin ilmestyvään uudistettuun malliin. Uusi Mondeo esitellään Pariisin autonäyttelyssä syyskuun lopulla.

Ford ottaa minimoottorin käyttöön ensimmäisenä merkkinä keskisarjan autoissa. Uusi kolmisylinterinen moottori kehittää 125 hevosvoimaa. Sen vääntö nousee 175 Nm:iin, hetkellisesti 200 Nm:iin. Hiilidioksidipäästö jää reilusti alle 130 grammaan kilometrillä.

Tehdas ei ole paljastanut tarkkoja päästö- ja kulutuslukuja, mutta se lupaa, että autosta tulee luokkansa pieniruokaisin.

Litran moottorin saa nykyään Focukseen, mutta pian myös Fiestaan ja uuteen B-Maxiin.

Uusi Mondeo esiteltiin tammikuussa Detroitissa jenkkimarkkinoita varten Fusion-nimisenä. Autoa valmistetaan viisiovisena versiona ja Turnier-farmarina. Ensi vuoden lopulla tarjolle tulee neliovinen ladattava hybridi ja nelivetofarkku.

Mondeo kasvaa pituutta nykyisestään. Vauhdikkaan näköinen peli on runsaasti varusteltu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Sami »

Vähän vanhempi 1 litrainen fordi muutettu flexfuel autoksi. siis 94 fiesta elektronisesti ohjatulla kaasuttimella (katalysaattori ja lambdan vuoksi elektronisesti ohjattu solenoidi kaasarissa).

Boksiin solenoidin ohjaukseen potikka ja joka tankkauksella tarvii vain kerran kääntää potikkaa oikeaan asentoon ja hienosti toimii. Yllättävän vähän nousi kulutus. Bensalla kaupungissa 6 l/100km. Etanolilla noin 7l/100km kaupungissa. Ehkä hivenen vajaa.

Kyllä litrainen moottori rulettaa vaikka vähän vanhempikin:)
Citroen C5, OG900t16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:Jos litrainen Phokus tuntuu liian urheilulliselta, niin tässä pian markkinoille tuleva vaihtoehto (KL.fi tänään):
Fordin lippulaiva Mondeo saa keulalleen pihin 1,0-litraisen EcoBoost turbomoottorin.
Hyvä, toi on kyllä melkeen pelottavan hurrrrja woimapeli toi fokkeri tolla litrasella tehumallilla, ois pitäny ottaa se sataheppanen säästömalli :mrgreen:

Ei kait tuossa, onhan Mondeossa nykyäänkin 1,6litranen vapari (120hv) ja vieläkin nuhaisempi (115heppanen) tupaöljypolttimella varustettu vaihtoehto. Kyllä litranen egobuusti nuo kuitenkin kyykyttää jokaisessa mahdollisessa kategoriassa. Näyttäis olevan jotain 100kg Fiikusta painavampi tuo öky-foordi, eli eiköhän tuo ole Mondeon keulalla ihan tyydyttävästi toimiva konepaketti.

Ensimmäinen "vikakin" löydetty Voortista, nyttemmin jo korjattukin. Radiokanavia rattinapista eteenpäin selailemalla alkoi kanavalistan mentyä "ympäri" jumittamaan pre-set 1 ja 2 kanaville. Eli kun koitti selata "eteenpäin" kakkoselta kolmoskanavalle, vaihtoikin kuitenkiin takas ykköselle. Taaksepäin selaus toimi ihan OK. Tämä valtaisan haitallinen probleema korjaantui tallentamalla kakkoskanavalle uusi taajuus. Eli joku bittijumi grammarissa, on kyllä kauhian laaduttomia nämä voortit ku tommosia fataalivikoja löytyy alle 5000km ajetuista 8O :mrgreen:

Kulutus pyöriny tuossa 6 ja 6,5litran välillä, katsotaan miten talvi vaikuttaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Vieläkö paippisten paronin kaikki kolme pyttyä mukana pelissä??ps kait ensi kesäks vaarallisten ensiasennus renkaitten tilalle akilleet jo tilattu
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

cab95 kirjoitti:Vieläkö paippisten paronin kaikki kolme pyttyä mukana pelissä??ps kait ensi kesäks vaarallisten ensiasennus renkaitten tilalle akilleet jo tilattu
Jo vain! Semi-V6 kehrää yhä kuin kissa. 10000km pyörähti mittariin alkuviikosta, ei ainuttakaan häiriötä ole esiintynyt. Eilen kurkkasin öljytkin, ei havaittavaa vajuamista. Johonkin volkkariin, skeidaan tms ois varmaan samalla matkalla saanut kaataa jo pari litraa uutta ölppää :D

Sen sijaan vääryyttä on ilmoilla liisinkiyhtiön rengaspolitiikassa. Gummit saa hankkia vain Vianor tai Euromaster liikkeistä, jotka myyvät tunnetusti vain sontaa (=ei Achilleksia :( ).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin