kyllä se minä osaan....vai osaanko??????

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

kyllä se minä osaan....vai osaanko??????

Viesti Kirjoittaja Liian »

joopa joo oonpa kyllä mestari lienekkö kukaan ennen tämmöstä saanu aikaan.

sain tossa ohimennen virtalukon jäähän :oops:

kävin eilen ostoksilla ja jouduin siirtämään lapsen turvaistuimen etupenkille.
Siinä on sellanen vyö joka on vähän pitkähkö ja yltää lattialle asti ja se oli sitte vähän jäässä. -> jää sulaa vyö huolimattomasti etupenkkien välissä muutama vesitippa pääsee virtalukkoon jee jee soppa valmis.

Aamulla pyöräilen töihin kun vaimo tarvi autoo.
Emäntä soittelee suhteellisen äkäsenä että auto ei lähe käyntiin kun ei avain käänny.
ei muuta kun töistä kotia päin ja tutkimaan tilannetta.
Onneki oli lukko sulaa taskussa niin sai virtalukon höplimään.

mää oon toope tiedetään :oops:
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Kyllä kai ton muutkin osaa...äipän saabista oli viimetalvena virtalukko jäässä ja faija kuumailmapuhaltimen kanssa hätiin. Tulos; lukko toimi pitkän lämmittelyn jälkeen ja lisäksi apukuskin penkkiin paloi isohko reikä "laitoin sen puhaltimen siihen penkille vaan hetkeks" :roll:

Eli sinne virtalukkoon EI KANNATA PÄÄSTÄÄ VETTÄ :idea:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Jeps, mäkin opin tänä talvena sen että kannattaa aina pitää sytkäriä taskussa vaikka ei polttaisikaan tupakkaa.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

On muuten ihan kaikkiaan huomattavan syvältä per...ä tuo virtalukon sijoittaminen siihen keskikonsoliin. Joka :evil: :n 99:n ja 900:n kanssa mitä mulla, perheessä ja kotikylällä on ollut, on ongelmia esiintynyt. 95:ssa se näkyy taas olevan tungettu samaan paikkaan, tällä kertaa vaan ei ole laitettu montun pohjalle paskaa keräämään...
Tonnarissa on onneksi älytty laittaa oikeaan paikkaan.
Saabissa ei ole montaakaan perusvääryyttä, mutta kyllä toi virtalukko on ehdoton ykkönen...
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Se virtalukkohan on penkkien välissä siksi, ettei se teloisi kuljettajan polvea kolaritilanteessa. Tästä on kai tehty oikein tutkimus, jossa todettiin virtalukon aiheuttavan huomattavasti polvivammoja kolareissa.
Se taas, että virtalukko on montun pohjalla on kyllä suunnittelun kukkanen. :wink:

Niin ja tonnarin virtalukon sijoituksen syynä on käsittääkseni yhteistyö oliko se nyt Lancian kanssa autoa suunniteltaessa.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Oltiin venäjällä ja aika hilpeissätunnelmissa,siihen keskikonsolin kaatu kaljatölkki tai kai useempikin.No eihän se mitään mutta ulkona oli 35c pakkasta ja aamulla kaveri tuli kyseleen että onko kairaa saabin virtalukko on jään alla.No eikun majotus liikkeestä kyseleen kuumaa vettä muovipussiin,mielenkiintoinen rojekti ilman venäjänkielen taitoa.
Tuli jo mieleen että kaikki ukot kuselle muovipussiin ja lukkoa sulatteleen.
Onneksi saatiin sulaksi ja autokin vielä käymään ja matka jatku.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oi pojat, ette ole yksin. Välissä itteäkin oikein vituttaa kuinka perusjuntti sitä osaa olla. Jotku asiat on niin vaan noloja, että ei tiedä pitäiskö itkeä vaiko nauraa. Enpä tässä ala sen enempää ruotimaan, ku vois melkein romaanin kirjoittaa omista kohelluksista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Liian »

mitähän sinne virtalukkoon vois laittaa voiteluksi kun tuntuu vähän kuivakalta toi lukkopesä
Ismo
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 18:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ismo »

Aseöljy käy ainakin ihan hyvin.
Ompelukoneöljyä voi varmaan koittaa, ja tavaratalossa kun tutkii vähän noiden eri crc-purkkien kylkiä löytyy sieltäkin monenlaista moneen käyttöön.
Eikös joissain lukkosulissakin ole voiteleva öljy mukana?
Vaimot elävät miehiään pidempään, koska heidän ei tarvitse olla naimisissa naisen kanssa.
izengard@irc
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jotain hienoa öljyä siis ase- tai ompelukoneöljyä. Ei mitään paskaa keräävää lukkosulaa, crc:tä jne.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Mites WD-40?
Lienee aikalailla vastaavaa kuin CRC.
Onko huonompi vaihtoehto kuin esim. aseöljy? Jos on, miksi?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

YKÄ kirjoitti:aamulla kaveri tuli kyseleen että onko kairaa saabin virtalukko on jään alla
ja meikäläinen repesi... :lol:

no, tässä ketjussahan on oikein ollut asiaakin. vai ettei crc:kään ole suositeltavaa lukkoihin. ja minä kun pidin itseäni niin fiksuna kun hogasin sitä käyttää...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Sattuuhan sitä paremmissakin perheissä - niin miksei sitten meilläkin.

Eilen illalla lähdin vielä heittämään lenkin tonnarilla. Pakitin pois autokatoksesta ja eteenpäin lähtiessä kuului pieni jumpsaus. Palatessa huomasin moottorilämmittimen johdon makaavan siinä kohtaa. Vaimo oli pannut sen jo aamua varten valmiiksi kiinni, hän kun tonnarilla enimmäkseen ajaa. Vauriot eivät olleet onneksi vakavia. Autossa oleva pistoke oli vääntynyt irti spoilerista ja roikkui vain yhden ruuvin varassa. Johto oli ehjä.

Aamulla vaimo oli lähdössä töihin kun minä vielä kertasin yön unia. Heräsin siihen kun hän toteaa: "Tonnari ei lähde käyntiin, check engine -valo palaa. Missä on satasen avaimet?" Unet karisi sen siliän tien ja ei kun pomppaa niskaan ja pihalle autoa ihmettelemään. No höh, illalla lämppärin johdon kanssa seikkailessa olin tunnekuohuissani jättänyt vaihdevivun D:eelle. Eihän automaatti silloin starttaa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin