saab
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: saab 9-3 `00 vs sillankaide
En oikein ymmärrä Vaikka kävisikin "paska säkä" , oli tai ei aurattu, vaikka kuu, aurinko ja katuvalot olisivat pimeänä, samalla sataen kissoja/koiria, kuuluisi vastuun olla kuskilla aina ja joka kerta ps. 16 vuotta uran vieressä(lumella) ajanut
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: saab 9-3 `00 vs sillankaide
Virheitä sattuu meille kaikille, ja niistä on sitten tiettyjä seuraamuksia. Ikävä kyllä joskus virheet ovat niinkin vakavia, että sattuu henkilövahinkoja, joskus päästän pelkällä pellin rututtamisella tai parhaassa tapauksessa vain säikähdyksellä.
Itse kaaduin aikanaan kevarilla lähes suoralla tiellä yli satasen vauhdissa. Kone leikkasi nääs kiinni ja takapyörä lukkoon. Ennen kuin ehdin hoksata mitä tapahtui, oli pyörä poikittain ja lopulta vaakatasossa, itse liu'uttelin siinä asfalttia vieressä. Vikaa oli pyörässä, mutta myös kuskissa, kun en osannut pyörää suoristaa ja painaa kytkintä. Kyllä harmitti, mutta kasvatti sitten luontoa vastaavasti.
Nykyisin tuntuu vaan vähän kaikessa olevan henki sellainen, että koska ottaa päähän, niin jonkun muun pitää korvata. Omavastuu alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, kun holhousyhteiskunta on kasvattanut meistä sellaisia, että kaikki on aina vakuutettu vähintään 120 %:sti. Sairastuminenkin on melkein lottovoitto, kun saa sairastaa täydellä palkalla, ja hoitokin sujuu joko veronmaksajien tai työnantajan piikkiin. Yleisonosastokirjoituksista saa sitten lukea, miten yhteiskunnan (lue: kaikkien muiden paitsi minun) pitäisi maksaa vielä matkakulutkin terveyskeskukseen, koska eihän sitä sairaana pitäisi itse joutua mistään mitään maksamaan.
Itse kaaduin aikanaan kevarilla lähes suoralla tiellä yli satasen vauhdissa. Kone leikkasi nääs kiinni ja takapyörä lukkoon. Ennen kuin ehdin hoksata mitä tapahtui, oli pyörä poikittain ja lopulta vaakatasossa, itse liu'uttelin siinä asfalttia vieressä. Vikaa oli pyörässä, mutta myös kuskissa, kun en osannut pyörää suoristaa ja painaa kytkintä. Kyllä harmitti, mutta kasvatti sitten luontoa vastaavasti.
Nykyisin tuntuu vaan vähän kaikessa olevan henki sellainen, että koska ottaa päähän, niin jonkun muun pitää korvata. Omavastuu alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, kun holhousyhteiskunta on kasvattanut meistä sellaisia, että kaikki on aina vakuutettu vähintään 120 %:sti. Sairastuminenkin on melkein lottovoitto, kun saa sairastaa täydellä palkalla, ja hoitokin sujuu joko veronmaksajien tai työnantajan piikkiin. Yleisonosastokirjoituksista saa sitten lukea, miten yhteiskunnan (lue: kaikkien muiden paitsi minun) pitäisi maksaa vielä matkakulutkin terveyskeskukseen, koska eihän sitä sairaana pitäisi itse joutua mistään mitään maksamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: saab 9-3 `00 vs sillankaide
Komppaan 150%:sti kyllä nykyään ihmisille kaikki on tehty liian helpoksi ja heti jos tulee pienikin vastoinkäyminen niin vikaa haetaan aina muista kun itsestä.AZP kirjoitti:Virheitä sattuu meille kaikille, ja niistä on sitten tiettyjä seuraamuksia. Ikävä kyllä joskus virheet ovat niinkin vakavia, että sattuu henkilövahinkoja, joskus päästän pelkällä pellin rututtamisella tai parhaassa tapauksessa vain säikähdyksellä.
Itse kaaduin aikanaan kevarilla lähes suoralla tiellä yli satasen vauhdissa. Kone leikkasi nääs kiinni ja takapyörä lukkoon. Ennen kuin ehdin hoksata mitä tapahtui, oli pyörä poikittain ja lopulta vaakatasossa, itse liu'uttelin siinä asfalttia vieressä. Vikaa oli pyörässä, mutta myös kuskissa, kun en osannut pyörää suoristaa ja painaa kytkintä. Kyllä harmitti, mutta kasvatti sitten luontoa vastaavasti.
Nykyisin tuntuu vaan vähän kaikessa olevan henki sellainen, että koska ottaa päähän, niin jonkun muun pitää korvata. Omavastuu alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, kun holhousyhteiskunta on kasvattanut meistä sellaisia, että kaikki on aina vakuutettu vähintään 120 %:sti. Sairastuminenkin on melkein lottovoitto, kun saa sairastaa täydellä palkalla, ja hoitokin sujuu joko veronmaksajien tai työnantajan piikkiin. Yleisonosastokirjoituksista saa sitten lukea, miten yhteiskunnan (lue: kaikkien muiden paitsi minun) pitäisi maksaa vielä matkakulutkin terveyskeskukseen, koska eihän sitä sairaana pitäisi itse joutua mistään mitään maksamaan.
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: saab 9-3 `00 vs sillankaide
AAA+++. Eihän tätä kehtaa enää edes lukea. Ajellaan päin sillan kaidetta ja nyt pitäis maksaja löytyä. Olihan tämä provo? Olihan?
BMW f11 535xd -13
Re: saab
Menee täysin off topic, mutta pakko kommentoida, kun näin ajankohtaisesti joku valveutunut kansalainen on taas kärsinyt vääryyttä.
Turun Sanomien mielipidepalsta tänään:
Turun Sanomien mielipidepalsta tänään:
Siis verovaroin maksettu ajokyyti jopa kymmenen minuuttia myöhässä, asiakas joutui ihan omalla kustannuksella soittamaan puhelimella, ja sen jälkeen ilmeisesti osa vanhuksesta ei päässyt perille, kun mainitaan, että palvelu jäi vajaaksi. Ja loppuun se klassinen kysymys: "kuka korvaa?"Vanhus tilaa viikkoa ennen tarvepäivää invataksin kello 8 aamulla, kun on tärkeää menoa. Auto ei ole tullut kello 8.10 ja vanhuksen pitää soittaa auton perään, kun hänen menopaikkaansa alkaa tulla kiire.
Kuulemma ollaan myöhässä, kun koululaisia on niin paljon. Vanhukselle tulee ylimääräinen kallis palvelusoitto taksiyrittäjälle! Lopulta taksi tulee, mutta palvelu on tosi vajavaista ja kiireistä.
Onneksi tällä kertaa perille ehdittiin. Kuka korvaa jos ei ehditä, kun kyydit pettävät? Kilpailutus on mennyt pieleen ja vammaisia kiusataan todella!
Huolestunut
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: saab
Jahans, ketjun alkuperäinen kirjoittaja taisi todeta, että täältä ei saa varauksetonta tukea ja poisti omat postauksensa. Että vaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: saab
Kevyesti naurahdin..AZP kirjoitti:Jahans, ketjun alkuperäinen kirjoittaja taisi todeta, että täältä ei saa varauksetonta tukea ja poisti omat postauksensa. Että vaan.
Outo ilmiö tämä viestien poistaminen, näkyy olevan muillakin tapana kuin iski73:lla
#5824
93 B204
93 B204
Re: saab
Mitä täällä nyt edes oli tapahtunut?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: saab 9-3 `00 vs sillankaide
Ei saanut vissiin tarpeeksi myötätuntoa.2xturbo kirjoitti:AAA+++. Eihän tätä kehtaa enää edes lukea. Ajellaan päin sillan kaidetta ja nyt pitäis maksaja löytyä. Olihan tämä provo? Olihan?
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: saab 9-3 `00 vs sillankaide
Oliko Kawasaki AR 125 ?AZP kirjoitti: Itse kaaduin aikanaan kevarilla lähes suoralla tiellä yli satasen vauhdissa. Kone leikkasi nääs kiinni ja takapyörä lukkoon.
Re: saab
Ainakin tuon http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... _ar125.htm mukaan luvataan top speed 75 mph (120 km/h). Siihen vielä Micronin tehari niin kulkee hiukan enemmänkin ja leikkaa kiinni vielä paremmin. Itse harrastin noihin aikoihin Yamahaa mutta muistelisin että juuri noissa Kawan malleissa kävi monille näitä vauhdista kiinni leikkaamisia.
Re: saab
Pyörä oli Honda NSR125R, joka kelasi huippuja kyllä lähes 150 km/h. Kone oli kertaalleen leikannut kiinni jo edellisellä omistajalla, kun ostin pyörän mittarissa ollessa 8 tkm. Kun kone leikkasi itselläni kiinni, oli mittarissa jotain luokkaa 13 tkm. Muistelisin silloin kuulleeni, että näissä Hondissa oli aika usien noita kiinnileikkaamisia, eli joku perusvika koneessa taisi olla. Hondahan ei varsinaisesti ole mikään kaksitahtikoneiden osaaja, joten kone oli italialaista designiä ja pyöräkin oli valmistettu Italiassa.
Eli tässäkin insinöörintyön näytteessä oli sama valmistusvika kuin Pendolinoissa ja Garrett GT17-turboissa: sen kyljessä lukee "Made in Italy"
Eli tässäkin insinöörintyön näytteessä oli sama valmistusvika kuin Pendolinoissa ja Garrett GT17-turboissa: sen kyljessä lukee "Made in Italy"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K