Downpipe asennettu ja hyvin passasi paikalleen.
Ainut mikä tökki oli v-band klemmari jonka nyloc-mutteri leikkasi kiristettäessä kiinni eli sen jouduin rälläköimään irti. Tuo muovi sulaa muutenkin tuosta mutterista niin laitoin tavallisen mutterin tilalle.
Tiet on jäässä eli pitoa ei ole hääppöisesti mutta ilman esp:tä "rankaisin" saappia maantienopeudessa niin täytyy sanoa että hyvin herää nyt turbo ja ja kierrokset nousee räyhäkkäästi. Ja äänet on hieman murisevammat.
Seuraavaksi vuorossa kakkoslambdan disablointi.
Hyvä putki
No niin, saatiinhan sitä joku asennuskokemuskin! Hyvä homma, että istui hyvin paikalleen, tulee huomattavasti parempi fiilis, kun ei ole välittänyt ihan mitä hyvänsä rojua.
Edulliseen hintaan laatutyötä, sen vois ainaki sanoa heti ensisilmäykseltä. Ite ruppeen sitä vaihtammaan viikonloppuna ja samalla koitan vaihtoo ö.pumpun stefan ja kiriä torxit.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Eilen hain kolme putkea Tampereelle ja komiasti kiiltävät. Mukava kuulla, että yksi setti on jo asennettu ilman suurempia murheita.
Petrin tavattua vasta tajusin, ettei hänelle itselleen edes tullut putkea vaan teki koko homman meidän hyväksi! Isot kiitokset!
Hyvän näköinen putki.
Ostin Kolkkiin samannäköisen putken käytettynä Ebay:stä ja nyt se odottelee asennusta.
Tuossa teidän putkenne katalysaattorissa ei taida olla minkäänlaista E-merkintää. Ei ole minullakaan tässä Kolkkiini tulevaan. Olen pähkäillyt mitä konttorilla asiasta sanotaan, tai huomataanko asiaa ollenkaan.
Onko täällä kukaan muu vaivannut päätään asialla? Jos konttorilla joskus sanomista tulee, niin iso vaiva ei ole vaihtaa uusintakatsastusta varten vakioo dp:tä takaisin, mutta kyllä vähän syö miestä.
Ja Mikalle (mikan) suuri kiitos ensiavusta eli kyydistä Keravan Prismaan ostamaan jäähdytinnestettä tupliksen osoitettua mieltään turhaa tyhjäkäyntiä vastaan: nesteet kiehahti ja lorahti oikein nätiksi vihreäksi lammikoksi valkoiselle lumelle.
Uudet vellit sisään ja kovaa ajoa.
petok kirjoitti:Hyvän näköinen putki.
Ostin Kolkkiin samannäköisen putken käytettynä Ebay:stä ja nyt se odottelee asennusta.
Tuossa teidän putkenne katalysaattorissa ei taida olla minkäänlaista E-merkintää. Ei ole minullakaan tässä Kolkkiini tulevaan. Olen pähkäillyt mitä konttorilla asiasta sanotaan, tai huomataanko asiaa ollenkaan.
Onko täällä kukaan muu vaivannut päätään asialla? Jos konttorilla joskus sanomista tulee, niin iso vaiva ei ole vaihtaa uusintakatsastusta varten vakioo dp:tä takaisin, mutta kyllä vähän syö miestä.
Ei ole minulla huomauteltu asiasta (taliaferron ruostumaton 3"),kunhan päästöt on kohdillaan .
Kaitpa tuo on aika konttorikohtaista, mihin kaikkiin lillukanvarsiin jaksavat puuttua.
E- taikka muitakaan merkintöjä noissa ei tosiaan ole, joten varovaisimmat joutunevat tekemään "katsastushuollon" vuosittain.
Iso kiitos Azanoixille tilauksen hoitamisesta ja mikan:lle tuotteen hakemisesta Tampereelle, komee on kiinanpoikien teos ja kestää lähempääkin tarkastelua.
Valitettavasti itsellä dp:n tarve loppui noin 2 tuntia sen saamisen jälkeen, kun kävin valtataistelun liikennevaloissa punasia päin ajavaa MB Vitoa vastaan.
http://en.bsr.se/products/list/downpipe/saab/
Tuosta pystyy silmämääräisesti kurkkimaan noita fyysisiä eroja. Ei siis mikään "käännellen ja väännellen" -projekti, vaan rälläkälle tulee hommia.