Citroen C5
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Itse tulee ajettua vielä toistaiseksi sen verran pienissä ympyröissä ja vähän ettei juuri tule bongattua hyytyneitä, mutta eilisyönä moottoritiellä mateli pientareella oikealle vilkuttaen uudehko V70 joka muutama kilsa aiemmin meni ohi kun ajelin vain satasta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Noh, ehkä tuo mun kommenttini suohon polkemisesta oli mustaa huumoria tai huonosti kanavoitua omaa tyytymättömyyttä kulkineeseen. Niin tai näin ei mennyt akku eikä akka vaihtoon, heivasin 9-3:n ja nyt mennään taas tasaisesti ja suoraan. Viva lá Nostalgie!Risto kirjoitti:Korjautuu viimeistään hankkimalla kunnon akan.kaseva kirjoitti:Meillä avopuoliso polkee Saabia suohon ja tahtoo Citroënia tilalla kun ei pääse talvella liikkeelle. Voihan se olla, että tuokin ominaisuus korjautuisi ihan pelkästään hankkimalla kunnon akun.
Tämä on ollut elämäni kaikkien aikojen kallein topicci millään keskustelufoorumilla ever.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Citroen C5
Laitas, kaseva, joskus fiiliksiä uudesta C5:ta, vaikka tuonne patonginpurijoiden palstalle. Nyt kun omana käyttiksenä on Kuuppa, voisi heivata emännän C5 I:n, ja jos rikastuu mystisesti, niin tuollainen Tourer voisi olla yksi vaihtoehto. Toisaalta tänä vuonna oli ennemminkin ajatus vanhentaa käyttöautokantaa
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Citroen C5
Hyvä! Oikea ratkaisu. Itseäni korpeaa oikeen kunnolla kun firman liisuripolitiikka typerehtyi entisestään. Enään ei ole Citroen valittavien merkkien listoilla Eipä sillä, uusi liisuri ei ole ajankohtainen vielä reiluun kolmeen vuoteen, mutta silti korpeaa. Prkl. Ihan tosissani tuli pohdittua C4:sta, mutta kun Foordsoni esitteli justiinsa ton litrasen ekoihmeen (jonka päästörajat oli just passelisti semmoset, että firma maksaa isohkon osan leasingvuokrasta), niin tuli sitten otettua Fookus.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Citroen C5
Näin keskustelun aloittajana pyydän anteeksi aiheuttamaani rahanmenoa. Onneksi meni rahat hyvään kohteeseen.kaseva kirjoitti:Noh, ehkä tuo mun kommenttini suohon polkemisesta oli mustaa huumoria tai huonosti kanavoitua omaa tyytymättömyyttä kulkineeseen. Niin tai näin ei mennyt akku eikä akka vaihtoon, heivasin 9-3:n ja nyt mennään taas tasaisesti ja suoraan. Viva lá Nostalgie!Risto kirjoitti:Korjautuu viimeistään hankkimalla kunnon akan.kaseva kirjoitti:Meillä avopuoliso polkee Saabia suohon ja tahtoo Citroënia tilalla kun ei pääse talvella liikkeelle. Voihan se olla, että tuokin ominaisuus korjautuisi ihan pelkästään hankkimalla kunnon akun.
Tämä on ollut elämäni kaikkien aikojen kallein topicci millään keskustelufoorumilla ever.
Itsellä hankinta edelleen 1500 euron kinan päässä.
Ville K
Re: Citroen C5
Minäkin, vanha paatunut Saabisti, lipesin muutama vuosi sitten käyttöautoissa Citroenien pariin. En ole katunut.
Viime kesänä 500 000 km ajettu Xantia HDi -99 vaihtui 2004 malliseen C5 2.2 HDi:hin.
(136 hv/317 Nm). Tämä ns. ykköskorinen C5 on sarjansa viimeistä vuosimallia, jossa alkusarjan lastentaudit on kokolailla korjattu. Autossa oli ostohetkellä viime kesäkuussa mittarissa 310 000 km, nyt 340 000 km. Vuositasolla ajan tällä hetkellä ~50 000 km, eli auton luotettavuus on aika olennaista.
Isolohkodieselistä löytyy varusteita sangen kivasti ja Saabilta lainattuja Saabismeja on mm. mittariston Night Panel toiminto. Ikävä totuus on, että samalla rahalla saisi vasta -99 mallisen, pienemmän ja vähemmän varustellun diesel-Saabin (9-3).
Saabien turvallisuuskaan ei ole enää kilpailuetu, sillä esim 2001 mallinen C5 pärjäsi euro-ncap kolaritesteissa paremmin, kuin 2000 mallinen Saab 9-3
Jousituksen osalta jäykkyys tai löysyys on mieltymyskysymys. Minä arvostan enemmän taikamattoa, kuin kivirekeä. Elämä on valintoja.
Nykysitikoiden Hydractive 3+ -aktiivijousitus tosin säätää jousituksen jäykkyyttä automaattisesti tienpinnan, ajonopeuden ja ajotilanteen mukaan (Kiihdytys, jarrutus ja kaarreajo). Lisäksi systeemi säätää maavaraa pari senttiä alas yli 110 nopeudessa ja huonolla tiellä alle 90 vauhdissa vastaavasti nostaa maavaraa pari senttiä. Auton pysyvä madaltaminenkin onnistuu tarvittaessa läppärillä.
Jos puoli vuotta autoliikkeen pihalla seisseen auton pakollisia jarrukorjauksia ei oteta huomioon, niin tähän mennessä varsinaisia vikoja on ollut kolme: löystyneiden kiinnityspulttien takia vuotanut ruiskusuuttimen tiiviste, murtunut EGR:n alipaineletku ja toisioimukanavien käyttövivun särkynyt pallonivel. Katsastaja vaihdatti myös yhden raidetangon pään. En tuota nyt kilometrit huomioiden kovin vikaherkäksi moittisi. Korjauksiin on mennyt vaihdetut etujarrusatula, käsijarruvaijerit sekä jarrulevyt ja -palat mukaanlukien alle 500e.
Saabismini ei ole kuitenkaan ihan täysin kuollut: Tuttava olisi kauppamassa 2000 mallista 9-5 2.0t SE:tä ja vaimon Xantia 2.0 16V lähestyy uhkaavasti 300 000 km. mittarilukemaa.
Viime kesänä 500 000 km ajettu Xantia HDi -99 vaihtui 2004 malliseen C5 2.2 HDi:hin.
(136 hv/317 Nm). Tämä ns. ykköskorinen C5 on sarjansa viimeistä vuosimallia, jossa alkusarjan lastentaudit on kokolailla korjattu. Autossa oli ostohetkellä viime kesäkuussa mittarissa 310 000 km, nyt 340 000 km. Vuositasolla ajan tällä hetkellä ~50 000 km, eli auton luotettavuus on aika olennaista.
Isolohkodieselistä löytyy varusteita sangen kivasti ja Saabilta lainattuja Saabismeja on mm. mittariston Night Panel toiminto. Ikävä totuus on, että samalla rahalla saisi vasta -99 mallisen, pienemmän ja vähemmän varustellun diesel-Saabin (9-3).
Saabien turvallisuuskaan ei ole enää kilpailuetu, sillä esim 2001 mallinen C5 pärjäsi euro-ncap kolaritesteissa paremmin, kuin 2000 mallinen Saab 9-3
Jousituksen osalta jäykkyys tai löysyys on mieltymyskysymys. Minä arvostan enemmän taikamattoa, kuin kivirekeä. Elämä on valintoja.
Nykysitikoiden Hydractive 3+ -aktiivijousitus tosin säätää jousituksen jäykkyyttä automaattisesti tienpinnan, ajonopeuden ja ajotilanteen mukaan (Kiihdytys, jarrutus ja kaarreajo). Lisäksi systeemi säätää maavaraa pari senttiä alas yli 110 nopeudessa ja huonolla tiellä alle 90 vauhdissa vastaavasti nostaa maavaraa pari senttiä. Auton pysyvä madaltaminenkin onnistuu tarvittaessa läppärillä.
Jos puoli vuotta autoliikkeen pihalla seisseen auton pakollisia jarrukorjauksia ei oteta huomioon, niin tähän mennessä varsinaisia vikoja on ollut kolme: löystyneiden kiinnityspulttien takia vuotanut ruiskusuuttimen tiiviste, murtunut EGR:n alipaineletku ja toisioimukanavien käyttövivun särkynyt pallonivel. Katsastaja vaihdatti myös yhden raidetangon pään. En tuota nyt kilometrit huomioiden kovin vikaherkäksi moittisi. Korjauksiin on mennyt vaihdetut etujarrusatula, käsijarruvaijerit sekä jarrulevyt ja -palat mukaanlukien alle 500e.
Saabismini ei ole kuitenkaan ihan täysin kuollut: Tuttava olisi kauppamassa 2000 mallista 9-5 2.0t SE:tä ja vaimon Xantia 2.0 16V lähestyy uhkaavasti 300 000 km. mittarilukemaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Citroen C5
Kyllähän Citroen persoonallisuudessa hakkaa vieläkin tuon harmaan massan. Itse tuli vaan siiryttyä Citikasta ainakin osittain Saabin maailmaan tuon 9-5 Aeron myötä. Sitä ennen olikin liuta pelkkää Citroenia (BX GTi, ZX, Xantia Hdi, C4 Hdi). Piti kuitenkin yksi Citroen (C4 Coupe) taloon jättää, jottei ihan vieroitusoireet iskisi Yksikään noista omistuksessa olleista tai olevista peleistä ei kertaakaan jättänyt tielle tai päättänyt olla käynnistymättä talvisin. Pääsi vaan mukavasti eteenpäin. Ja tuon Gti:n tapauksessa myös melkoista vauhtia eteenpäin
Jos tuota Aeroa ei olisi tullut ostettua, olisi varmaankin pihaan ilmaantunut C5 V6-koneella. Tai XM..
Jos tuota Aeroa ei olisi tullut ostettua, olisi varmaankin pihaan ilmaantunut C5 V6-koneella. Tai XM..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Citroen C5
Tänään sain olla kyydissä viimesimmän mallin C5 farkussa. Joku Exclusiivi malli oli, nahka jakkaraa sähköllä jne. Olihan siinä jotain omaleimaista, kuten se ratin keskiosa, joka ei käänny ratin mukana. Aika oudon näköistä oli, kun ratti pyörii, vaan Sitikan merkki pysyi koko ajan paikallaan. Jotenkin perverssiä . Ja jos ei muuten mene sekaisin, niin se että ratista löytyy n. 20 eri nappulaa, lyö viimeistään kuupan sekaisin. Ei tainnut enää kännykkään puhuminen olla ajaessa mitään, kun tosta alat säätöjä tekemään .
Ihan hyvän oloinen kyyti oli, mutta silti jotenkin Citikkamaisempi oli se toinen peli, jonka kyydissä olin aamulla. Oli nimittäin Xm. Ihan oli auton oloinen sekin. Alkoi oikein naurattaa, kun se kuski kysyi, että minkä hintaisen auton kyydissä luulet olevasi. Torppasin suorin vartaloin, että kahden tonnin katiskassa istutaan, mikä totta olikin. Kokonaisuutena ihan hyvä kuva Sitikasta on mulla aina ollut, eikä nytkään mihinkään muuttunut, ainakaan kovin paljoa .
Ihan hyvän oloinen kyyti oli, mutta silti jotenkin Citikkamaisempi oli se toinen peli, jonka kyydissä olin aamulla. Oli nimittäin Xm. Ihan oli auton oloinen sekin. Alkoi oikein naurattaa, kun se kuski kysyi, että minkä hintaisen auton kyydissä luulet olevasi. Torppasin suorin vartaloin, että kahden tonnin katiskassa istutaan, mikä totta olikin. Kokonaisuutena ihan hyvä kuva Sitikasta on mulla aina ollut, eikä nytkään mihinkään muuttunut, ainakaan kovin paljoa .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
^Pidit oikein Citroen-päivän? C5:sia näkee joka päivä mutta Xm:iä ei tule bongattua kuin muutaman kerran vuodessa, saatika että pääsisi kyytiin asti. Työkaverin piti eilen ostaa Xantia ja varasin jo koeajon ihan alustan kokeilemisen vuoksi, mutta aamulla olikin pihassa 405... Täytynee joskus hakea joku hydraulisitikka vaikka liikkeestä kokeiluun, kakkossukupolven (2005-2007) C5:ssa olen kyydissä istunut, ja oli hemmetin mukava vaikka tiet oli silloin aivan hirveässä kunnossa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Vannoutuneet sitikkakuskit ovat sitä mieltä, että aina kun on tullut uusi malli niin se on ollut jousitukseltaan epämukavampi kuin edellinen. Minulla on nyt DS ja sitä ennen oli CX ja kyllähän ne tosi hienosti menee. Xantia Hydractive 2:lla on kanssa pirun asiallinen jos sellaisen onnistuu löytämään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Citroen C5
Meillä näkyy toi naapuri mökin haltija olevan Sitikka miehiä. Tallissa on toinen, pihalla toinen ja molemmat mallia CX 25 GTI Turbo 2. Kerran soitin ja kysyin oliko myynnissä, ei ollut.
Nyt ne sitten lahoo tohon pihaan...
Nyt ne sitten lahoo tohon pihaan...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Citroen C5
Onkos tota Activa-jousitusta ollut sitten Xantian? Meinaan tommosella Activa-jousituksella varustettua olis mukava joskus päästä puikottamaan, varmaan aika härski tunne kun vähän kovempaa päästää ekaan mutkaan ja auto ei niiaa ollenkaan..
Sen verta on mobilisti-verta meikäläiseenkin tarttunut että museo-autona tuommonen DS-Citikka olis aivan saakelin hieno, vielä tänäpäivänäkin jotenkin futururistisen näköinen
Sen verta on mobilisti-verta meikäläiseenkin tarttunut että museo-autona tuommonen DS-Citikka olis aivan saakelin hieno, vielä tänäpäivänäkin jotenkin futururistisen näköinen
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Citroen C5
Kyllä se Activa jäi valitettavan lyhytikäiseksi. Viime keväänä vasta moista puikotin ja onhan se tosi erikoisen ja hienon tuntuinen auto ajaa. Sääli sinänsä, koska kehittyvä anturi- yms. tekniikka olisi sallinut vaikka minkälaisten tehojen ottamisen tuosta järjestelmästä. Tuntuu muutenkin että sitikalla on noiden edistyksellisten teknisten ratkaisujen suhteen mennyt hanskat aika pahasti tiskiin. C6-mallin AMVAR oli ehkä viimeinen valonpilkahdus. Enpä ihmettelisi lainkaan jos nykyisen C5:n seuraaja tulee olemaan saatavilla ainoastaan rautajousilla...
Re: Citroen C5
Niinpä. Jos PSA:lla menisi yhtä lujaa taloudellisesti kuin volkkarilla niin ehkä DS9 olisi joskus myynnissä myös Euroopassa ja hydejousilla. Miksi ei mene, jaa-a. Ehkä pitäisi pysytellä osaamisalueella ja jättää kivirekien teko massavalmistajille.Hessu kirjoitti:Enpä ihmettelisi lainkaan jos nykyisen C5:n seuraaja tulee olemaan saatavilla ainoastaan rautajousilla...
edit: Tarkennus; Citroën alkuaikoina valmisti (mukavia?) autoja pelkästään rautajousilla, ei niissä siis mitään pahaa sinänsä. Kysymys lienee siitä miten ne vieterit virittää...
Jos ne ei oo raiskattuja pommeja, niin ei niistä luovu kukaan täyspäinen.9000 automaatilla kirjoitti:Tallissa on toinen, pihalla toinen ja molemmat mallia CX 25 GTI Turbo 2. Kerran soitin ja kysyin oliko myynnissä, ei ollut.
...
Volkkarista puheenollen, YLE uutisoi tänään (eilen) Passatin synttärivuosista. Voi kun söpöä, Saksassakin päästin vuotena 1973 kehityksen kelkkaan...
edit: aikamääre
Viimeksi muokannut kaseva, Pe Helmi 01, 2013 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Valitettavasti nykyään ei arvosteta teknistä edistyksellisyyttä tai omaperäisyyttä, vain trendikäs ulkonäkö ja sähköiset "herkut" merkitsevät. Näkeehän sen DS5:sta ja C4:sta miten luovaan suuntaan Citroen on menossa...Hessu kirjoitti:Tuntuu muutenkin että sitikalla on noiden edistyksellisten teknisten ratkaisujen suhteen mennyt hanskat aika pahasti tiskiin. C6-mallin AMVAR oli ehkä viimeinen valonpilkahdus. Enpä ihmettelisi lainkaan jos nykyisen C5:n seuraaja tulee olemaan saatavilla ainoastaan rautajousilla...
Jahas kaseva ehti väliin, mää en ehdi editoimaan ny.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22