OG9-3:n vertainen ?
OG9-3:n vertainen ?
noniin, tulihan se sieltä. Ilmiselvään rakoon jonka OG9-3 jätti.
Bimmer 3-sarjan GT malli. 5-ovinen monikäyttökori jossa tilava kontti& tehokas moottori.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538285583.html
Uusin Skoda Octavia viistoperä on toinen samaan ryhmään pyrkivä, VAGin kortti :
http://static.genspot.com/files/images/ ... iginal.jpg
luukun muoto rajoittaanee isomman kodinkoneen kuljettamista
Bimmer 3-sarjan GT malli. 5-ovinen monikäyttökori jossa tilava kontti& tehokas moottori.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538285583.html
Uusin Skoda Octavia viistoperä on toinen samaan ryhmään pyrkivä, VAGin kortti :
http://static.genspot.com/files/images/ ... iginal.jpg
luukun muoto rajoittaanee isomman kodinkoneen kuljettamista
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OG9-3:n vertainen ?
Ilta-Sanomilla taas otsikointi kohdallaan...kuinkakohan monessa autossa Suomen nopeuksilla on spoilereista hyötyä?torque kirjoitti:noniin, tulihan se sieltä. Ilmiselvään rakoon jonka OG9-3 jätti.
Bimmer 3-sarjan GT malli. 5-ovinen monikäyttökori jossa tilava kontti& tehokas moottori.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538285583.html
Mutta kylläpä voi viistoperä tehdä auton ulkonäölle hyvää, kaikki muotoilun onnistuneet puolet tulevat esiin kun luovutaan vanhoille Volvoille tyypillisistä korimalleista. Nyt kun vielä siirtävät vedon eteen, ja tekevät sen sotkematta jotain sähkömoottoreita yhtälöön. Toisaalta Bemarilla ollaan varmaan niin pakkomielteisiä että etuvedostakin tehdään tavalla tai toisella aina yliohjaava...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: OG9-3:n vertainen ?
Bemarin muotokieli varmaan jakaa mielipiteet, itse en pidä tuosta raskaasta olemuksesta, joka saa tuon GT:n näyttämään tosi leveältä kaikkine spoilereineen, ulokkeineen ja muhkuroineen. Toki on hyvä asia, että BMW on lopulta ruvennut valmistamaan muitakin autoja kuin 5-sarja joissa on tiloillekin uhrattu ajatus.
Skoda on selkeästi kliinimpi ja auton korostetut pyöränkaaret ja matala hartialinja näyttävät hyvältä. Kun vaan saisivat Skodan sisätiloihin hieman jotain persoonallisuutta, nykyiset Octavia ja Suberb ovat suorastaan masentavia sisältä.
Audi A5:hän menee tähän kategoriaan hyvin jos unohdetaan ne tilat.
Skoda on selkeästi kliinimpi ja auton korostetut pyöränkaaret ja matala hartialinja näyttävät hyvältä. Kun vaan saisivat Skodan sisätiloihin hieman jotain persoonallisuutta, nykyiset Octavia ja Suberb ovat suorastaan masentavia sisältä.
Audi A5:hän menee tähän kategoriaan hyvin jos unohdetaan ne tilat.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3:n vertainen ?
Vanhojen Volvojen korimallithan on just hyviä, funktionalismi kunniaan.Rattivaihde kirjoitti:Mutta kylläpä voi viistoperä tehdä auton ulkonäölle hyvää, kaikki muotoilun onnistuneet puolet tulevat esiin kun luovutaan vanhoille Volvoille tyypillisistä korimalleista. Nyt kun vielä siirtävät vedon eteen, ja tekevät sen sotkematta jotain sähkömoottoreita yhtälöön. Toisaalta Bemarilla ollaan varmaan niin pakkomielteisiä että etuvedostakin tehdään tavalla tai toisella aina yliohjaava...
Vaikka niitä etuvetosia Bemareita nyt ilmeisesti olis tuloillaan niin en oikein jaksa uskoa, että mainittu ratkaisu tulisi nykyisistä malleista muihin kuin 1-sarjaan. Takaveto on kuitenkin niin tunnusomainen piirre merkille ja Bemarien omistajille varmasti yksi painavimpia syitä hankkia kyseinen auto.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: OG9-3:n vertainen ?
Jos takavetoisuus ei häiritse, myöskin Porsche Panamera voisi olla pätevä vaihtoehto OG 9-3:n (tai 99 combin / 900 combin) korvaajaa etsivälle. Takapenkit kaatuu siten että koko tilasta tulee tasalattiainen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: OG9-3:n vertainen ?
Miksei toki. On vaan Saabiin ja Bemariinkin verrattuna myös aika pätevän hintainen.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: OG9-3:n vertainen ?
Saahan sitä Panameraa nelivetonakin. Tosin voi olla että nelivetomalliin väliraha nousee sitten jo liian korkealle, jos vien Porsche-kauppaan kolkin vaihtoon
Tämä 5-ovisuus on taas yksi niistä asioista, jonka Saab aloitti premium- ja edustusluokassa, mutta aivan liian aikaisin. Vihdoin Mersut, Bemarit, Audit ja muut tulevat perässä ja myyvät kuin häkä. Vähän sama asia kuin turbojen kanssa.
5-sarjan GT on ainakin sen kokoinen panssarivaunu, että sitä on vaikea mieltää siron Saabin veroiseksi. Audi A5 on sitten jo huomattavasti tyylikkäämpi, vaikka Audin tapaan näyttääkin samalta kuin kyseisen merkin kaikki muutkin mallit.
3-sarjalaista GT:tä en ole luonnossa nähnyt, ja kuvien perusteella on vaikea sanoa vielä mitään. Kontti on tosiaan iso, mutta litroissa ainakin samaa kokoluokkaa kuin OG9-3:n kontti.
Skoda Octaviahan on aina ollut (sala-)viistoperä. Kontti on kai aina ollut komean kokoinen ja tarjolla on myös aina ollut tehokkaita koneita RS-versiossa. Silti vaikea nähdä Skodaa, Saabia, Bemaria ja Porschea samassa autovertailussa...
Tämä 5-ovisuus on taas yksi niistä asioista, jonka Saab aloitti premium- ja edustusluokassa, mutta aivan liian aikaisin. Vihdoin Mersut, Bemarit, Audit ja muut tulevat perässä ja myyvät kuin häkä. Vähän sama asia kuin turbojen kanssa.
5-sarjan GT on ainakin sen kokoinen panssarivaunu, että sitä on vaikea mieltää siron Saabin veroiseksi. Audi A5 on sitten jo huomattavasti tyylikkäämpi, vaikka Audin tapaan näyttääkin samalta kuin kyseisen merkin kaikki muutkin mallit.
3-sarjalaista GT:tä en ole luonnossa nähnyt, ja kuvien perusteella on vaikea sanoa vielä mitään. Kontti on tosiaan iso, mutta litroissa ainakin samaa kokoluokkaa kuin OG9-3:n kontti.
Skoda Octaviahan on aina ollut (sala-)viistoperä. Kontti on kai aina ollut komean kokoinen ja tarjolla on myös aina ollut tehokkaita koneita RS-versiossa. Silti vaikea nähdä Skodaa, Saabia, Bemaria ja Porschea samassa autovertailussa...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG9-3:n vertainen ?
Kuva otettu etujakkarat etuimmaisessa asennossa, luulempi.On muuten Bemarissa pirun iso takatila
Sitten kun vajaa kaksimetriset pohjoismaalaiset perheenpäät ja jälkikasvu
oikoo koipia&käsiä kuljettajanpaikalla, tila takana pääsee testiin
Sitten vielä ne jotka siirtää penkkiä kiskoissa ettei vaan polvet ja kyynärät olisi taipeilla
Aivan, ja lopetti aivan liian aikaisin tuon korimallin.Tämä 5-ovisuus on taas yksi niistä asioista, jonka Saab aloitti premium- ja edustusluokassa, mutta aivan liian aikaisin. Vihdoin Mersut, Bemarit, Audit ja muut tulevat perässä ja myyvät kuin häkä. Vähän sama asia kuin turbojen kanssa.
Ei ollut hyvää ja luontevaa vaihtoehtoa NG900 ja OG9-3 mallille.
Olihan olemassa tuo vanhempi Opel Vectra viistoperänä, muutta muotoilu&laatu ei miellyttänyt ng900/og9-3 ostajia.
NG9-3 ihan hyvä auto, mutta meni sit kokoluokkaan "Escort" korvatessaan OG9-3n.
Useimmiten autot kasvaa hieman kooltaan&tiloiltaan kun seuraava gen. tulee ulos, näin ei ollut og93 vs ng.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OG9-3:n vertainen ?
Eikä myöskään NG900 vs OG900.torque kirjoitti:Useimmiten autot kasvaa hieman kooltaan&tiloiltaan kun seuraava gen. tulee ulos, näin ei ollut og93 vs ng.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: OG9-3:n vertainen ?
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OG9-3:n vertainen ?
Itsellä pitkäjalkaisena ihmisenä melko päinvastaiset mielipiteet. OG-satkussa huomattavasti paremmin tilaa kuskin paikalla (myös tonnaripenkeillä jotka eivät päästä yhtä kauas kuin alkuperäiset), OG9-3:n takapenkillä on ahtaamman tuntuista ja on todellisia ongelmia saada jalat taiteltua b-pilarin ja korkean kynnyksen ohi pihalle (vs. og:n lyhyiden etuovien takia melko edessä sijaitseva b-pilari ja kynnyksetön rakenne).
Mukavahan 9-3:ssa on varsinkin etupenkillä matkustaa, ainakin paljon mukavampi kuin ajaa. Mutta ei og-satku todellakaan huono ole, jousitus vain on jäykempi ja melutaso korkeampi.
Mukavahan 9-3:ssa on varsinkin etupenkillä matkustaa, ainakin paljon mukavampi kuin ajaa. Mutta ei og-satku todellakaan huono ole, jousitus vain on jäykempi ja melutaso korkeampi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: OG9-3:n vertainen ?
Pitää paikkansa. Teknisesti olisi ollut "pikkujuttu" tehdä tilava&käytännöllinen&tehokas&turvallinen ja luotettava kulkuneuvo.Eikä myöskään NG900 vs OG900.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: OG9-3:n vertainen ?
Eipä tuo Bemarin nykyinen muotoilukieli oikein sytytä, eikö tuokin ole vähän joku gross-over kuten 6-sarjan GT? Ainakin kuvissa näyttää että olis maavaraa olisi normaalia baijerilaista enemmän.
Jotenkin muutenkin nuo 5-oviset hatchbackit on yleisesti ottaen rumia, OG9-3 on melkeimpä ainoa hyvän näköinen varsinkin Viggen-korisarjalla..
Jotenkin muutenkin nuo 5-oviset hatchbackit on yleisesti ottaen rumia, OG9-3 on melkeimpä ainoa hyvän näköinen varsinkin Viggen-korisarjalla..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: OG9-3:n vertainen ?
Yleiseti minun silmää miellyttää OG-muoto ja sen perusteella muotoillut muutamat uudemmatkin autot. Upeeta huomata että OG on ollu useamman merkin muotoilun esikuva ( )
Esim. GTS Vectra oli minusta hieno (just tuommoinen minulla oli 2004...2008:
ja samoin kun A5 Sportback:
Esim. GTS Vectra oli minusta hieno (just tuommoinen minulla oli 2004...2008:
ja samoin kun A5 Sportback:
Sininen Saab 9-3, '99