Saabia ostamassa
Saabia ostamassa
Nyt tarvisi hieman apuja kokeneemmilta saabisteilta.
Olen ostamassa 9-5 diesel farkkua ja olisi parikin vaihtoehtoa eli, 2.2 tid ja 3.0 tid vector.
Tulikin valinnan vaikeus kumman ottaisi.
Molemmissa samat varusteet ja kummallakin ajettu n.350tkm ja hintaa n.4000€.
Kiitollinen olisin jos teillä olisi kokemuksia kyseisistä kulkuneuvoista myös d-veron hinta olisi mielenkiintoista tietää ja tietenkin huomioon otettavat "tyyppi viat".
Olen ostamassa 9-5 diesel farkkua ja olisi parikin vaihtoehtoa eli, 2.2 tid ja 3.0 tid vector.
Tulikin valinnan vaikeus kumman ottaisi.
Molemmissa samat varusteet ja kummallakin ajettu n.350tkm ja hintaa n.4000€.
Kiitollinen olisin jos teillä olisi kokemuksia kyseisistä kulkuneuvoista myös d-veron hinta olisi mielenkiintoista tietää ja tietenkin huomioon otettavat "tyyppi viat".
Re: Saabia ostamassa
Pikkudieselin ongelma on vajoavat sylinteriputket eli ite ottaisin ton 2.2tidin. Dieselipuolella vois saada lisää apuja.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saabia ostamassa
Riippuu mitä autolta hakee. Jos haluaa kulkineen, joka liikkuu mahdollisimman luotettavasti paikasta A paikkaan B, niin silloin valinta kannattaa suunnata 2.2:een.
Jos haluaa hieman enemmän voimaa ja moottorilta ominaisuuksia, niin silloin valinta on pikkudiesel.
Muutama plussa ja miinus
2.2Tid
+ Luotettava perustekniikka
+ Jakopää ketjulla, vaihto ehkä 500tkm kohdalla
- traktori
- tasainen puurtaja, vaihteella ei juuri merkitystä
3.0TID
+ voimaa ja vääntöä enemmä
+ koneen ääni
- Jakopää hihnalla
- kalliimpi ylläpitää
- sylinteriputkien vajoamisongelma
Jos haluaa hieman enemmän voimaa ja moottorilta ominaisuuksia, niin silloin valinta on pikkudiesel.
Muutama plussa ja miinus
2.2Tid
+ Luotettava perustekniikka
+ Jakopää ketjulla, vaihto ehkä 500tkm kohdalla
- traktori
- tasainen puurtaja, vaihteella ei juuri merkitystä
3.0TID
+ voimaa ja vääntöä enemmä
+ koneen ääni
- Jakopää hihnalla
- kalliimpi ylläpitää
- sylinteriputkien vajoamisongelma
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saabia ostamassa
Kyllähän se pitäisi olla suht koht luotettava kun tulee ajettua noin 1000km viikossa pelkkiä työmatkoja mutta, kyllä tuo voima ja vääntökin houkuttaisi mitä tosta 3.0 tid löytyy.
Vaikea on valita, mietitään, mietitään vielä.
Vaikea on valita, mietitään, mietitään vielä.
Re: Saabia ostamassa
Andeilla1 kirjoitti:Kyllähän se pitäisi olla suht koht luotettava kun tulee ajettua noin 1000km viikossa pelkkiä työmatkoja mutta, kyllä tuo voima ja vääntökin houkuttaisi mitä tosta 3.0 tid löytyy.
Vaikea on valita, mietitään, mietitään vielä.
Oisko se sitten väykky mersu, 200 tai 220 cdi? Ainakin itsellä kallistuu siihen suuntaan, kunhan saan nykyisen kulkineen myytyä.
Re: Saabia ostamassa
Väykyn jos meinaat ostaa, niin saat varata rahaa ruostekorjauksiin urakalla ellet itse ole taitava hitsari, kun niissä on oikeasti pahaa ruostevikaa
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saabia ostamassa
ihan ot
miten 3.0 voi olla pikkudiesel 2.2:seen verrattuna..
herrasmiehet ei hehkuta. mut piti oikein kysyä.
miten 3.0 voi olla pikkudiesel 2.2:seen verrattuna..
herrasmiehet ei hehkuta. mut piti oikein kysyä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabia ostamassa
Tätä määkin ihmettelen.nalleolut kirjoitti:miten 3.0 voi olla pikkudiesel 2.2:seen verrattuna..
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabia ostamassa
Näin joskus on kerrottu..Mimmi kirjoitti:Pikkudiesel se on siksi, koska siinä on vakiona aivan liian vähän tehoa (130kW/360Nm), onneksi siinä on edes jotensakin inhimillinen käyntiääni (V6). 2,2 on traktorinmoottori jo käyntiäänensä vuoksi.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saabia ostamassa
olkoon sitten niin ja saabit saabbeina
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saabia ostamassa
nix0n kirjoitti:Väykyn jos meinaat ostaa, niin saat varata rahaa ruostekorjauksiin urakalla ellet itse ole taitava hitsari, kun niissä on oikeasti pahaa ruostevikaa
Tiedetään... Löytyy kyllä ruosteettomiakin yksilöitä. 2000- luvun puolella tehdyt jo vähän parempia kuin aikasemmat.
Re: Saabia ostamassa
No se jakopää ei kait ole isompi ongelma, jos 90 tkm välein vaihtaa hihnan. Irroitus ja asennus 1.40 eikä erikoistyökaluja tarvita.
Sylinteriputkien valuminen onkin sitten vaikeampi homma, mutta jos kone kertaallen vaihdettu niin toivottavasti uudemmassa olisi jotenkin ratkaistu ongelma. Huolellisen pitäjän kone vissiin, muistettava ettei kylmällä koneella kurmoteta ja samoin jäähdytyskäyttö jos reippaammin ajettu.
Sylinteriputkien valuminen onkin sitten vaikeampi homma, mutta jos kone kertaallen vaihdettu niin toivottavasti uudemmassa olisi jotenkin ratkaistu ongelma. Huolellisen pitäjän kone vissiin, muistettava ettei kylmällä koneella kurmoteta ja samoin jäähdytyskäyttö jos reippaammin ajettu.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Saabia ostamassa
Jos nyt ei tuolla väyväyllä meinaa koko loppuelämäänsä ajella, niin ei tuota ruostetta kannata kamalasti pelätä. Tarkastaa vaan kunnolla luukut ja takakaaret niin sillä saa jo aika hyvän käsityksen auton peruskunnosta..levis kirjoitti:Tiedetään... Löytyy kyllä ruosteettomiakin yksilöitä. 2000- luvun puolella tehdyt jo vähän parempia kuin aikasemmat.nix0n kirjoitti:Väykyn jos meinaat ostaa, niin saat varata rahaa ruostekorjauksiin urakalla ellet itse ole taitava hitsari, kun niissä on oikeasti pahaa ruostevikaa
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Saabia ostamassa
Facelifti vois olla parempi, mutta kannattaa alustaaki katella. Tässä yksi esimerkki etupalkista:
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910