Entisen auton löytäminen!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Entisen auton löytäminen!

Viesti Kirjoittaja Saha »

Eli onko kellään tietoa miten voisi jäljittää entisen autonsa? Tilanne on se, että tää Saab ei kerenny olla mulla kuin puoli vuotta, kunnes varastettiin. Kerkesin saada siitä rahat vakuutusyhtiöltä ennenkuin auto löytyi ja olin ostanut jo uuden tilalle :(

Autossa on nyt eri rekisterinro ja muistan vain sen alkuosan TGG- Auto on siis 99 GL vm. -83, punainen, neliovinen ja ainakin silloin (-96) todella hyvässä kunnossa. Autossa oli punaiset plyyssipenkit (käsittääkseni irtopäälliset) ja takaluukussa oli tuo Saabin siipi-logo mikä on tossa klubitarrasakin.

Jos joku osaa auttaa/tietää autosta jotain, niin kertokaa ihmeessä!
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kai sinulla on jossain lapussa vielä tallella entinen rekisterinumero tai valmistenumero. Jos ei, niin auton lunastanut vakuutusyhtiö sen varmaan löytää papereistaan. Sitten vaan soitto AKE:n rekisterikyselyyn.
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

...

Viesti Kirjoittaja Saha »

Ei oo enää mitään papereitakaan tallella, mutta täytynee soittaa vakuutusyhtiöön sitten. Kiitos sulle!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Runkonumeron perusteella luulis löytyvän tiedot. Eikö sulle jäänyt "luovaria" edes talteen tosta? No, oli mieten oli. Kyllä sen entisen autosi tiedot autorekisterikeskuksen kautta luulisi löytyvän, kun vaan kysyy. Omistushistoriaahan talletetaan rekistereihin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Entisen auton löytäminen saataa joskus olla myös tuskallinen kokemus, kuten minulle kävi joskus -90 luvulla.

Ostin aikoinaan isäni uutena ostaman BMW 1502:n mutta myin sen sitten pois, kun piti saada eka Saab.
Sitten vanha suola alkoi janottaa ja olisin ostanut sen omille pojilleni kolmanteen polveen. Auto löytyikin Saarijärveltä.

Olivat jannut ajaneet sen ihan valmiiksi, kori oli kamalassa kunnossa, valkoiset penkit...no kuvitelkaa itse. Pojat kuvailivat, kuinka hyvässä kunnossa se on ikäisekseen.

Näytin muutaman vuoden aiemman kuvan niin pojat totesivat yhdestä suusta että on se tainnut "hieman" muuttua.
Vaimo tuumi kotimatkalla, että näki todella selvästi, kuinka miehelle teki riipaisevan pahaa.

Tällä tarkoitan vaan sitä, että, jos varautuu pahimpaan, ei pety, kuten minulle kävi. Pala kurkussa lähdin hiljaa ajelemaan kotiin...vaikka toisaalta autojahan ne vain ovat.
# 419 Vesa Pohjalainen
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Liian »

toi vois olla riemuksata jos löytäs jonkun vanhan auton.

Olis muuten kiva tietää missähän päin mahtaa olla isäukon vanha 96
sen oli sillon kultasella 80 luvulla itte maalannu joku keltaseks.
Isukki möi sen pois joskus vuonna 88 ja sen jälkeen sillä ajeli joku nainen.

Se vois vielä hyvinkin olla liikenteessä kun siihen vielä tehtiin aikas kattava kone remontti.
rekkari siinä oli KAC-268
Sen täyty olla aikas vanha kun siinä ei ollu alun perin turvavöitä takana mutta ukko ne sinne muistaakseni asensi.

Olen nähny täällä kajaanissa muutaman kerran parin vuoden aikana saman värisen 9kuupan mutta eri kilvet
oliskohan se se vai olisko joku muukin osannu maalata saban saman väriseksi
Viimeksi muokannut Liian, Ti Joulu 21, 2004 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

joo oishan se kiva löytää entinen auto. löytyisköhän äidin vanhaa 99:ä enää? väriltään oli sininen ja rekkari oli ANN-241
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Jos muut niin minäkin :)

Jos joku on nähnyt seuraavia Saabeja, joissa olen pienenä poikana istuskellut niin kertokaa ihmeessä ovatko vielä kuosissa. 99 -75,oranssi AHC-7xx, 900i8 5d -87 viistokeula, valkoinen, BBS-623 ja 9000i -86, grafiitinharmaa, UVX-304.
99:sta ei ole mitään hajua mihin se meni, mutta 900 meni Ouluun ja 9000 Kokkolaan. Viime talvena näin vielä vilaukselta tuota tonttua VT28:lla.
Vastaa Viestiin