pezi kirjoitti:Onko täällä porukalla oikeasti rahat loppu, vai miksi ostatte renkaita katsomalla hintaa? Onko aivan sama mitkä renkaat ovat, kunhan on halpa hinta?
Itselläni auton ostopäätöskin siirtyy helposti, mikäli ostettavassa autossa on alla jotkut kiinan ihmeet...
Se on päinvastoin. Kun ostaa edukkaasti, ei pääse rahat loppumaan. Jos alla on uutta kumia uuden takuulla, on ihan sama mitä siellä alla on. Toki itsekään en lämpene LingLongeille, mutta eipä tarvitsekaan, kun edukasta kumia ilman kiinalaiskytköksiä on liikkeet väärällään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Nokia Hakka Blue 225/45-17 pyörii kesärenkaina wagonin alla.
Toimii hyvin, mukavan hiljaiset, ajo-ominaisuudet riittää pappa-moodissa ihan hyvin.
Maksaa, mutta elämä on....................
ps. mieluummin hyvä ote tiehen kuin kaikenmaailman tuunaukset
Satasia tuhlataan olemattomaan mutta sitte kun pitäs ostaa renkaat niin..............
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Bensaan menee noin 80€/vko, eli vuosikistannukset yli 4000€. Näin ollen rengaskustannukset jäävät aika pieniksi. Toki kertamaksuna on suuri erä, mutta eihän tuo mahdoton silti ole.
haffu kirjoitti:Bensaan menee noin 80€/vko, eli vuosikistannukset yli 4000€. Näin ollen rengaskustannukset jäävät aika pieniksi. Toki kertamaksuna on suuri erä, mutta eihän tuo mahdoton silti ole.
Voihan kumeksetkin ostaa osamaksulla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
IC1970 kirjoitti:
Se on päinvastoin. Kun ostaa edukkaasti, ei pääse rahat loppumaan. Jos alla on uutta kumia uuden takuulla, on ihan sama mitä siellä alla on. Toki itsekään en lämpene LingLongeille, mutta eipä tarvitsekaan, kun edukasta kumia ilman kiinalaiskytköksiä on liikkeet väärällään.
Tässä ollaan totuuden lähteillä. Niistä Testi Voittajan ylivertaisista ominaisuuksista ei ole normi sukankulattajalle vidunkaan hyötyä normiajoissa. Kunhan gummit on kuosissa ja jonkin verran pintaa löytyy, niin jarkevällä ajolla ei sillä ole mitään väliä mitkä kumit siellä kesäkeleillä pyörii alla. Talvella ja etenkin kitkoissa eroja sitten jo onkin, mutta aika pitkälti taitava ja järkevä kuski pärjää Suomen talvessa vaikka kesägummeilla niitä paria ikävämpää päivää lukuunottamatta. Olennaista on se, että tiedostaa mitä on alla eikä ota urpoja riskejä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:
Tässä ollaan totuuden lähteillä. Niistä Testi Voittajan ylivertaisista ominaisuuksista ei ole normi sukankulattajalle vidunkaan hyötyä normiajoissa. Kunhan gummit on kuosissa ja jonkin verran pintaa löytyy, niin jarkevällä ajolla ei sillä ole mitään väliä mitkä kumit siellä kesäkeleillä pyörii alla. Talvella ja etenkin kitkoissa eroja sitten jo onkin, mutta aika pitkälti taitava ja järkevä kuski pärjää Suomen talvessa vaikka kesägummeilla niitä paria ikävämpää päivää lukuunottamatta. Olennaista on se, että tiedostaa mitä on alla eikä ota urpoja riskejä.
Talvirenkaissa erot on paljon rajumpia kuin kesärenkaissa, mutta on kyllä tullut huomattu näiden turbosaabien kera, että kesärenkaan märkäpidollakin on merkitystä. Jotenkin niin turhauttavaa on huomata että märällä ei rengas pidäkään ja menee ihan överisutimiseksi vähänkin voimakkaampi kiihdytys. Tasapainoisilla ominaisuuksilla oleva rengas on paras vaihtoehto. Omakohtaisesti olen mieltynyt Micheliniin. Ovat kieltämättä niitä "kalliita renkaita", mutta kulut pysyy kurissa, kun valitsee 15" tai 16" koon. Ne on pyöreitä ja kestävät kulutustakin ihan käytännön havaintojen ja lehtien testienkin mukaan. Valitettavasti monen muun merkin kohdalla on tullut vastaan renkaita, jotka ei ole pyöreitä. Viputus näkyi erälläkin Noksun NRT2- rengassarjalla ihan uusille aluille väännettynä... Mitä se velvottaa laittaa rengasta tasapainoon, kun se pompottaa muotovirheensä takia?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Normaaliin ajeluun sopivat renkaat ovat selaiset jotka eivät tarjoa yllätyksiä, eli pitoa ei menetetä yllättäen, sadekelin ominaisuudet merkitsevät turvallisuuden suhteen taas paljon enemmän kuin kuivan kelin.
Katsotaan tilannetta kun ensin saa vaihdettua kesäpyörät alle ja ajeltua vanhoilla kevään karheiden kestopäällysteiden ajan, sitten alkaa olla aika tilailla uusia pallukoita auton alle...
Volvossa(850) tuli mukana uudet Sunnu merkkiset kiinanrenkaat, kesäkelillä +20 ei mitään valittamista mutta alle +10 asteen ja märällä pito katosi. Tiedä sitten mitkä tropiikki versiot olivat sitten. Tonnarissa oli Champirot , niissä ei valittamista ollut vaikka halpikset olivatkin.
9-3:n mukana tuli melkein uudet Summerstar 2 -kesärenkaat. Voinpa sanoa että ei ollu kaksiset kumet. Möin pois pilkkahintaan ja loppukesäksi ostin käytetyt Kumho KH17 -kesärenkaat. Oli 100x paremmat ku noi ensimmäisenä mainitut. Kumhoille moitteeksi voi sanoa nopean kulumisen. Muutenhan noi oli ihan ok. Hiljaiset ja jossain määrin piti märälläkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Itsekin ajan mielummin hyvillä renkailla ja onneksi nykyinen valikoimasta löytyykin premium renkaiden lisäksi myös hintalaatusuhteeltaan hyviä renkaita. "Premium merkkien" lisäksi tarjolla on kuitenkin liuta varsin hyvin suoriutuvia renkaita, joilla ei vielä ole "merkkilisää" hinnoissa ja niitä raaskiikin sitten uusia ennen sakkopinnalle menoa.
Suurin ongelma kesärenkaalle taitaa olla kuitenkin se vesi ja kulunut rengas ei siinä kovin hyvin toimi, oli se sitten "premiunrengas" tai joku muu. Eli vaihdellaan niitä renkaita tarpeeksi usein niin pysytään tiellä.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Talvi- ja kesärenkaita erottelematta, kirottuani jotain yksittäistä ominaisuutta:
-Nokialaisissa (Hakkapeliitat 1-4, melu)
-Nordmaneissa (en muista mallia, melu)
-Pirellissä (P6000 nopea kuluminen, Pzero Rosso kulmikkuus, Pzero Nero nopea kuluminen)
-Continental (CPC2 nopea kuluminen)
-Hankook (Optimo K406 todella heikko märkäpito)
-Kleber (Kapnor 4, heikko pito sekä todella huono ajettavuus)
-BF Goodrich (gProfiler nopea kuluminen)
olen huomannut että yksi ainoa rengasmerkki, josta on enemmän kokemusta, ei ole jättänyt vielä juuri yhtään negatiivista fiilistä, vaikka kalliimmasta päästä onkin. Nimittäin XI1:n ajettavuuden löysyys, joka ei ole kuitenkaan ihan pahimmasta päästä, on ainoa miinus mitä Micheliniltä mieleen tulee, kun alla on pyörinyt mallistosta XIN1, XI1, Energy, Primacy, Primacy HP, XI2 kahdessakin eri autossa, XIN2. Tämän takia tänä kesänä on käyttöauton alle tulossa suorastaan halvatun kallis Pilot Sport 3 -sarja. Ei siis siksi, että uskoisin sen olevan kirkkaasti paras joko absoluuttisesti tai ylivoimainen hinta-/laatusuhteeltaan, vaan yksinkertaisesti siksi, että voin melko turvallisin mielin olettaa ja odottaa, että en tule pettymään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Itsellä tuli tuon uudemman satkun mukana Kleber Dynaxer HP2:set, joista muistin nyt vasta tämän ketjun myötä ettiä tietoa. Yllättävän positiivisen kuvan sai rengasvertailu.fi:ssä, TM ilmeisesti aikanaan haukkunut pitoa märällä mutta kehunut hiljaisuutta ja mukavuutta, ja samaa sarjaa oli kommentit tyytyväisiltä käyttäjiltäkin. Kuulostaa siis oikeinkin hyviltä renkailta omaan käyttöön, vaikka vertailupohja onkin erittäin anteeksiantava, tärkeintä on ettei tarvi enää kovin paljoa ajaa noilla viimekesän susipaskoilla kivikovilla Euromastereilla...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Nyt on kokemusta kiina renkuloista. Linglong ja landsail. Molemmat ihan ok. Linglongit opeliksin alla n.8tkm tuli kesällä ajettua. Ei tullu vaaratilanteita. Ei vesiliirtoa. Pito oli autoon riittävä. Ei ainakaa vielä haukuttavaa. Paremmin toimi ku nokian z tässä autossa. Landsaileilla ei paljoa kerenny ajamaan. Hiljaisempi kun linglong. Pitoa hyvin, myös märällä. Ei mitään ongelmaa. Saa nähdä onko talvella kovettunu huonoksi. Kuljettaja kumminki vaikuttaa auton turvallisuuteen hyvin paljon. Ei ne renkaat kesää tee tai sadetta kuivaksi keliksi.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing