älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
kun polkee pohjaan niin tiivarit menevät käyttämättömälle/ ryytyneelle alueelle ja tiivarin reunat usein rikkoutuvat.
Oikeampi tapa on käyttää paineilmaa esim katkaisemalla fillarin sisärengas, tulppaamalla toinen pää ja venyttämällä toinen pää nestesäiliön suulle, sitten ilmaa renkaaseen. Ainakaan sisärenkaan paine ei säiliötä riko ja paine riittää kyllä työntämään nesteen läpi.
biltemassa on imeviä ilmauslaitteita.
Oikeampi tapa on käyttää paineilmaa esim katkaisemalla fillarin sisärengas, tulppaamalla toinen pää ja venyttämällä toinen pää nestesäiliön suulle, sitten ilmaa renkaaseen. Ainakaan sisärenkaan paine ei säiliötä riko ja paine riittää kyllä työntämään nesteen läpi.
biltemassa on imeviä ilmauslaitteita.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
Kyllä täällä ainakin survastaan kytkin pedaali pohjaan joka kerta kun keppiä hämmennetään.
Nopeampaa se kyllä on ilmata paineilman kanssa...
Nopeampaa se kyllä on ilmata paineilman kanssa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
joo, täytyy vetää idistä takaisin tuon kytkimen suhteen. täällä päässä ei pahemmin survaista, kun ainoa manuaali on vielä pukilla otsikoidun tyrimisen takia.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
Kytkintä painellaan kokoajan pohjaan, jarrupoljin harvoin osuu lattiaan, ellei ole vikaa jossakin ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
Ja jos ilmauksessa jokin tiiviste muka menee, niin antaa mennä. Ennemmin pajalla kuin tien päällä
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
Luulis että tän päivän tekniikalla pystyis jo valmistamaan sen verran sileän jarrusylinterin ettei oo tiivisteet riekaleina jos painaa jarrun pohjaan ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#3272
Re: älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
ei ne tiivarit yhtäkkiä tienpäällä menekään ja kyllä ne sileitä ovatkin uutena, mutta 20 vuoden kuluttua tuppaa olemaan ryytymää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: älkää "painako pohjaan" jarrujen / kytkimen ilmaamisessa
Siksipä jarrunesteitä tulisi vaihtaa, tuskin se syltty siinä kipiää ottaa jos aina on hyvät nesteet (monella autonvalmistajalla 2v välein vaihto). Eri juttu jos järjestelmässä 20v vanhat nesteet...
Ja toisaalta normiajossa jarrua ei juuri tarvihte voimalla painella, mutta äkkijarrutuksessa saattaa syltty painua paljon enemmän, ei naurata jos siinäkohdin prakaa. Parempi että hajoaa kun vaihtelet niitä nesteitä pajalla.
Ja toisaalta normiajossa jarrua ei juuri tarvihte voimalla painella, mutta äkkijarrutuksessa saattaa syltty painua paljon enemmän, ei naurata jos siinäkohdin prakaa. Parempi että hajoaa kun vaihtelet niitä nesteitä pajalla.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S