Mahtuuko uusi SAABisti joukkoon?
Mahtuuko uusi SAABisti joukkoon?
Tervehdys kaikille!
Kirjoittelen uutena henkilönä täällä Saab-foorumissa. Toivottavasti mahtuu joukkoon?
Olen hankkimassa tonnaria; 9000 Turbo 16 toiseksi autoksi Volvon rinnalle. Se tulee olemaan ensimmäinen omistamani Saab.
Aiempi autotaustani on kohttuullisen Volvo-painotteinen, mutta myös muita merkkejä on ollut. Alla listaa, jos jotakuta kiinnostaa:
1. Mosckvitsh 1500 -83
2. Fiat 133 -77
3. Opel Corsa 1,3S -87
4. Opel Ascona 2,0 i Exclusive
5. Volvo 240 Turbo IC R-Sport -88
6. Volvo 740 2,0 Turbo IC -89
7. Volvo 740 2,3 Turbo IC -89 USA-malli
8. Audi 80 2,0E Avant -93
9. MB 300 Touring Turbodiesel -90
10. Volvo V70 2,5T -97 (315 hv / 477 Nm)
11. Volvo V70 D5 -02 (194 hv / 492 Nm)
12. Volvo V70 D5 -04 (197 hv / 470 Nm) Nykyinen
13. Saab 9000 Turbo 16
http://www.rrp-motorsport.net -sivuilta löytyy tarvittaessa teho- ja vääntökäyrät 10 ja 11 atuolle ja kuvia 10, 11 ja 12 autoille.
Pari viimeistä Volvoa on ollut Turbodieseleitä, kun työn vuoksi kilometrejä tulee niin paljon, että Bensaturboa ei ole ollut mahdollista pitää.
Kaipuu Bensaturbojen joukkoon on ollut olemassa ja nyt Saabin kautta pääsee siihen asiaan käsiksi. Volvon 850 T5-R ja Sierra Cosworth olivat myös kiinnostuksen kohteena, mutta tältä osin jäävät nyt Saabin hankinnan myötä.
Tarkoitus on hiukan muuttaa Saabin ulkonäköä; vannetta, madallusta, maaluasta ja tehoja nostaa sen verran aiankin aluksi, mitä vakioahtimella ja isomilla suuttimilla on mahdollista saada.
Kirjoittelen uutena henkilönä täällä Saab-foorumissa. Toivottavasti mahtuu joukkoon?
Olen hankkimassa tonnaria; 9000 Turbo 16 toiseksi autoksi Volvon rinnalle. Se tulee olemaan ensimmäinen omistamani Saab.
Aiempi autotaustani on kohttuullisen Volvo-painotteinen, mutta myös muita merkkejä on ollut. Alla listaa, jos jotakuta kiinnostaa:
1. Mosckvitsh 1500 -83
2. Fiat 133 -77
3. Opel Corsa 1,3S -87
4. Opel Ascona 2,0 i Exclusive
5. Volvo 240 Turbo IC R-Sport -88
6. Volvo 740 2,0 Turbo IC -89
7. Volvo 740 2,3 Turbo IC -89 USA-malli
8. Audi 80 2,0E Avant -93
9. MB 300 Touring Turbodiesel -90
10. Volvo V70 2,5T -97 (315 hv / 477 Nm)
11. Volvo V70 D5 -02 (194 hv / 492 Nm)
12. Volvo V70 D5 -04 (197 hv / 470 Nm) Nykyinen
13. Saab 9000 Turbo 16
http://www.rrp-motorsport.net -sivuilta löytyy tarvittaessa teho- ja vääntökäyrät 10 ja 11 atuolle ja kuvia 10, 11 ja 12 autoille.
Pari viimeistä Volvoa on ollut Turbodieseleitä, kun työn vuoksi kilometrejä tulee niin paljon, että Bensaturboa ei ole ollut mahdollista pitää.
Kaipuu Bensaturbojen joukkoon on ollut olemassa ja nyt Saabin kautta pääsee siihen asiaan käsiksi. Volvon 850 T5-R ja Sierra Cosworth olivat myös kiinnostuksen kohteena, mutta tältä osin jäävät nyt Saabin hankinnan myötä.
Tarkoitus on hiukan muuttaa Saabin ulkonäköä; vannetta, madallusta, maaluasta ja tehoja nostaa sen verran aiankin aluksi, mitä vakioahtimella ja isomilla suuttimilla on mahdollista saada.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Tervetuloa joukkoon, tonnari on aika hyvä projektikohde. Onko tarkalleen ottaen minkälainen tonnari(vuosimalli ym.)?
Itsekin kävin muuten tuossa tovi sitten vierailulla volvolandian palstalla ja pitihän sitä ottaa osaa mm. 80-120 keskusteluun. Ihan uteliaisuuksissani vielä kysyisin kuinka paljon muuta osaa softan ja putkiston lisäksi tarvitsi tuohon V70 2,5T:n vaihtaa, jotta nuo lukemat irtosivat?
Itsekin kävin muuten tuossa tovi sitten vierailulla volvolandian palstalla ja pitihän sitä ottaa osaa mm. 80-120 keskusteluun. Ihan uteliaisuuksissani vielä kysyisin kuinka paljon muuta osaa softan ja putkiston lisäksi tarvitsi tuohon V70 2,5T:n vaihtaa, jotta nuo lukemat irtosivat?
Morjenttes
Petri! Tämäpä yllätys! Tervetuloa. Täältä löytyy aika paljonkin porukkaa sieltä toiselta foorumilta.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Morjenttes
No niinpä näyttää löytyvänvilpertti kirjoitti: Petri! Tämäpä yllätys! Tervetuloa. Täältä löytyy aika paljonkin porukkaa sieltä toiselta foorumilta.
Minusta näitä molempia merkkejä voi vallan hyvin harrastella rinnakkain. Molemmat edustavat samaa turvallisuusajattelua ja ruotsalaista autofilosofiaa. Kun on molempia ei edes tarvitse kinata paremmuudesta. Voi sanoa vaan, että molempi parempi
terv. Vesku -pappa
# 419 Vesa Pohjalainen
Vuosimalli on -85. 5-ovinen 2,0 Turbo 16 valve.CC Aero kirjoitti:Tervetuloa joukkoon, tonnari on aika hyvä projektikohde. Onko tarkalleen ottaen minkälainen tonnari(vuosimalli ym.)?
Itsekin kävin muuten tuossa tovi sitten vierailulla volvolandian palstalla ja pitihän sitä ottaa osaa mm. 80-120 keskusteluun. Ihan uteliaisuuksissani vielä kysyisin kuinka paljon muuta osaa softan ja putkiston lisäksi tarvitsi tuohon V70 2,5T:n vaihtaa, jotta nuo lukemat irtosivat?
Ikää jonkun verran on ja kilometrejä takana, mutta aivan käypä peli ja osia on saatavilla aika hyvin.
Uudempikin olisi kyllä kiinnostanut, mutta kun sopivasti tuli, niin aloitetaan tällä.
----
V70 2,5T oli vakiona arvoilla 193 hv / 270 Nm.
Muutokset:
- Ahdin 13T - > TD04HL-18T
- T. Muukkosen räätälöimä softa
- Downpipe + Kemiran Race-katti + Ferritan putki
Puristussuhdehan siinä oli aika korkea, kun matalapaineturbo oli alinperin ja mäntiin ei koskettu.
Auto liikkuu edelleen Kokkolassa tutulla henkilöllä.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Morjenttes
No niin, terve vaan, tavataan täälläkin.vilpertti kirjoitti: Petri! Tämäpä yllätys! Tervetuloa. Täältä löytyy aika paljonkin porukkaa sieltä toiselta foorumilta.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Morjenttes
Vesku-pappa myös.Vesa Pohjalainen kirjoitti:No niinpä näyttää löytyvänvilpertti kirjoitti: Petri! Tämäpä yllätys! Tervetuloa. Täältä löytyy aika paljonkin porukkaa sieltä toiselta foorumilta.
Minusta näitä molempia merkkejä voi vallan hyvin harrastella rinnakkain. Molemmat edustavat samaa turvallisuusajattelua ja ruotsalaista autofilosofiaa. Kun on molempia ei edes tarvitse kinata paremmuudesta. Voi sanoa vaan, että molempi parempi
terv. Vesku -pappa
----
Ja kiitokset kaikille ystävällisestä vastaanotosta!
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi