Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:Vieläkö voortin tonninen eko ihme on hengissä...?
No mikäs sen nyt tappaisi? Puhutaan kuitenkin laatuautosta eikä mistään volkkarinruoskasta 8)
Jonnin verran vajaa 26tkm mittarissa ja kaikki toimii edelleen. Parin viikon päästä tulee vuosi täyteen käyttöönotosta, kolmisen vuotta "yhteistä taivalta" siis vielä edessä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Mäkin avaan pitkästä aikaa taivaan,eiku helvetinportit!Eli maan päällinen helvetti tulee työautoks.Henry "kyttä" mondeo 2.0 tdci powershi(f)t pitäs Gengin tehtaalta rullata ulos 5 heinäkuuta,jollei ne rupea taas genkkuilee ja lakkoilee.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mitähän tähän nyt osaisi kirjoittaa, kohta 30 tkm mittarissa ja egobuusti kulkee edelleen vailla ongelmia. Oikeasti olen kovasti tässä kesän aikana rääkätä autosta ongelmia esille, mutta kun ei niitä ole...Kulutus on 6-6,5 litran luokkaa vaikka koittaisi miten paljon ajaa epätaloudellisesti, matka-ajoa menee n.4,5 -5,5 väliin. Öljyä 10tkm sitten olleesta huollosta laskien on hävinnyt (tikusta tulkaten) ei yhtään. 60km/h vauhdeista voi heivaa vitosella lintan pohjaan ja maitopurkin kokonen kone kerää yhä hämmentävän määrän vääntöä...En yhtään ihmettele että on saanut vuoden 2012 ja 2013 international engine of the year pystit, todella "käyttömukava" kone, tietysti enemmän tehoa ei haittaisi, mutta kyseessä kuitenkin se "hinnat alkaen" malli...
On muuten kesäkeleillä huomattavasti hauskempi ajettava kuin n. 30hv "voimakkaampi" 2,5litranen vapari subben bokseri Legacyssä, oikeasti. Äänet, luonne, pehmeys...kaikki foordille, ainakin näistä pareista. Jos Subbea haluaa olla mollaamatta, niin hiekkatieominaisuudet on sata kertaa etuvetoa edellä kun ajetaan "isoo kovaa", mutta se on voimansiirron ansiota, ei moottorin.
Saabia ei nyt tähän käyttövertailuun ole tarjolla, valitettavasti. OG-satku seisoo yhä projektistatuksella pihalla Fordin ja Subben hoitaessa kuljetustarpeet.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olen iloinen puolestasi, olet todennäköisesti löytänyt maailman parhaimman "auton"
mitä on ikinä tehty.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

9000CD23T kirjoitti:maailman parhaimman "auton"
Onko Polo vielä liikkeellä alkuperäisen moottorin voimin, vai joko on korjaamolla? :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kolopallo ja polotin toimii niinkuin niiden on oletettukin toimivan.
Ei mitään hämmikiä ole ollut, ja toivottavasti ei tulekkaan.
Ja jos tulee niin se ei ole meidän ongelma, ongelma siirtyy VAG:ille.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW5.ns ... enDocument

vanhemmassa kolopallossa ( vm2001 1.6-16V Isolohko ) vasemmanpuoleinen jarrusatula rupesi vuotamaan
ja aiemmin EGR venttiilin kanssa oli vähän ohjelmaa.
Muuten tämäkin on toiminut hyvin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Söpöä, että näkee jonkun auton toimineen 30tkm ilman ongelmia. Mulla tuohon pystyi Lada Samarakin. Muistaakseni joskus 30tkm kestotestiä ei mennyt Alfa 147 läpi, vaan hajosi kone ja ainaki matto meni puhki...

Sitten, kun on menty 300tkm, kannattaa kehuskella. :)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä maar mua vaan ihmetyttää moinen viattomuus, Fjoordinhan pitäisi Asian Tuntijoiden mielestä olla alati porsiva pommi :D
Monasti kun noita TM:n sun muiden käyttötestirapsia selailee, niin jotain pikkuharmia vähintäänkin on niissä ilmennyt pienehköillä kilsoilla.
300tkm asti itse tuolla tuskin tulee kurvailtua, meikäläisen "käyttötesti" loppuu 100tkm rajapyykkiin. Ihmehän se on jos ei siihen mennessä mitään ilmene :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

TM:n käyttötestikin on kieltämättä melko tyhjää luettavaa jos hakee tietoa auton kestävyydestä. Yleensä vakavimmat ongelmat mihin ovat törmänneet ovat yksittäisiä elektroniikkavikoja, joita nykyisin on jokaisessa autossa, sekä alustan nitinät ja kolinat, joita sitten merkkihuollossa metsästetään.

Moottori ja vaihteistohan noissa on aina tarkistuksessa suunnilleen uutta vastaavassa kunnossa, ja pintaruostetta on hieman alustassa. Eikä muuta voi huonommaltakaan nykyautolta odottaakaan 60 tkm:n ja reilun vuoden jälkeen.

Enemmänkin niistä jutuista on hyvä hakea kustannustietoja ja käyttökokemuksia, kun autolla ajetaan vuoden ympäri ja kaikenlaisessa käytössä.

Mutta jok.tap. tämä viestiketju on osoittanut vääräksi kaikki mainitut kommentit, että litrainen turbokone ei voi Saabistin kaasujalkaa kestää :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Toki ymmärrän ettei lehti voi järjestää oikeaa käyttötestiä, jossa ajettaisiin kunnon matka. Muutenhan niillä olis vielä tänä päivänäkin koeajossa 60- ja 70-luvun kärryjä. Nuo julkaistut käyttötestit ovat lähinnä säälittäviä mutta toki auttaa kiertämään pahimmat pommit, kuten vaikka tuon alfan.

Huomioiden, kuinka paljon auton ostaminen/liisaaminen maksaa, on 300tkm kestoikä kaikille osille mielestäni minimi. NIveltä, laakeria tai remmiä nyt voi vaihtaa aikaisemminkin mutta kyllä moottorin, vaihteiston ja korin pitää tuo matka mennä porsimatta mistään. Ja miksi ylipäätään vaihtaa auto alle tuon kilsamäärän?
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

TM:n kestotestit on minusta(-kin) ihan turhia, niin kauan kun puhutaan n. 60 000 km ajetuista kotteroista. 150 tkm tai jopa 200 tkm kertoisi paljon enemmän auton kestävyydestä...

Niihä sitä sanotaan, että Ford-miehelle on taivaspaikka varattuna, ku maanpäällinen elämä on yhtä hel***iä. Mutta, tänä päivänä autot on niin samanlaisia, että ei niistä huikeeta eroa tahdo löytyä. Suunnilleen samat viat joka autossa.

Saabia on aina pidetty kestävänä ja luotettavana autona, mutta mikä lie totuus... oma kokemus on se, että yllättävän paljon on yhtä sun toista vikaa ja murhetta Saabissa ollut. Vanhalla muutaman satasen Fordilla ajelin 150-200 tkm, eikä siinä ikinä ollu mitään vikaa. Öljyt vaihdettiin muutaman kerran, jarrupalat eteen ja takaiskarit meni uusiks. Jos miettii mitä tämä "premium" Saab on oikutellut samoilla kilsoilla, niin ei kehumaan pääse.

Jos nyt tarttis kakkosauton, niin Fiesta/Focus 1.0 ecobuusti olis melko varma valinta. Toinen vois olla Polo 1.2 TSI... Turbottomia autoja en huoli :) No joo, lörpöti lörpöti, pysyinkö edes asiassa??
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Samoista osistahan autot pitkälti nykyään tulee: sähkölaitteet on boschia, vaihteistot zfää jne, ja moottorit on samoja jo puolessa automerkeistä. Eihän autotehtaat enää itse edes kasaa autojaan vaan ne tekee joku magna. Ja suunnittelee. Eri automerkit on oikeastaan turhia vaan kolme merkkiä riittäisi. Kai nykyään ford kestää sen mitä muutkin, eli ei mitään. Itse vaan vierastan sitä lähinnä järkyttävää luokkaa olevan mukavuuden takia. En halua pitää kuulosuojaimia ja varata penkkiin ylimääräistä tyynyä kun jousitus ei vaimenna kuoppia.

Äitimuori ajaa vielä saabilla jossa 200000 ajettuna pyöri jo kolmas kone nokalla. Että se niitten kestävyydestä. :D
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vanhalla muutaman satasen Fordilla ajelin 150-200 tkm, eikä siinä ikinä ollu mitään vikaa
n.6v kesti yhteinen taival.. sinä aikana mm.
Ford Escort 1.4CVH 1997.
Laturi,Öljypohja,Termostaattikotelo ( rikkinäisen kotelon takia auto ei lämmennyt ikinä normaalilämpöiseksi ) Etutukivarret,Termostaatti,( tämä siksi että ampui talvella öljykorkin irti, oli kesätermari ) Takapyörän laakerit
Etummainen pakoputkenpätkä,Iskunvaimentajat ( koko kierros ),jarrupalat,jarrukengät ( takaa lähti pinnat kävelemään, rumpu osaa sitten olla lujassa kiinni tämän takia )
jouset ( eteen ),starttimoottori,
Korjaushalut loppuivat siinä vaiheessa, kun huomattiin että auto on läpeensä ruostunut
helmasta, sauman vierestä puhki koko auton matkalta, molemmilta puolin.

( auto on tällä hetkellä autojen taivaassa, isommilla baanoilla )

Niin ja 2006 fiaskon kanssa yhteinen taival loppui siihen, kun huomattiin auton olevan ruostumassa ovien,nokkapellin,takaluukun saumojen kohdalta.
Voortin puhkiruostumattomuustakuu ei toteutunut ainakaan meidän kohdalla.

Mutta eihän tuo ole lähelläkään sitä mitä tonnariin kului.
Mutta ei SAAB sentään ruostunut ollut, ja olihan se aivan jotain muuta kuin mitä
voorti pystyi tarjoamaan.
Äitimuori ajaa vielä saabilla jossa 200000 ajettuna pyöri jo kolmas kone nokalla. Että se niitten kestävyydestä.
naapurilla oli OG900 4D Sedan, mittarissa oli puolimiljoonaa km.
Ja alkuperäinen pata paikallaan.
Tuo 200tkm tuntuu vähän lyhyeltä matkalta kolmelle koneelle.
Puuttuuko tuosta yksi 0..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tuo ekkerin vikalista muistuttaa Saabia. Joutuuhan siihenki tuossa ajassa vaihtamaan kutakuinkin kaikki nuo osat pyöränlaakereita lukuunottamatta ja mätäneekin samalla lailla jos puhutaan OG:stä. Mitä nyt oon näinä aikoina neljää autoa katsonut niin kaikki on täysin läpeensä lahoja. Ja monet noista olleet tuota paljon aiemminkin.

Kyllä kilometrit tulivat oikein tuossa äidin autossa. Se on ollut sillä uudesta asti ja minähän sen korjaamaan joudun, joten olen täysin varma asiasta. Eka moottori kesti 35000km mutta sen sai onneksi takuuseen Scan-Autolta. Remontoitu pata kesti sitten jotain 60000 jonka jälkeen piti jälleen dieselmäistä kolinaa. Tätä ei saanut enää takuuseen ja moottori kesti vielä n. 60000 jolloin siitä paloi venttiilit. Syynä hillitön huohotus ja öljy pääsy sylintereihin. Purettaessa ol valehtelematta 2mm välystä männän ja pytyn välissä. Korjauksena autoon tehtiin normaali 2-litrainen moottori v. -99, jolla on nyt ajettu n. 150tkm.
9000CD23T kirjoitti:
n.6v kesti yhteinen taival.. sinä aikana mm.
Ford Escort 1.4CVH 1997.
Laturi,Öljypohja,Termostaattikotelo ( rikkinäisen kotelon takia auto ei lämmennyt ikinä normaalilämpöiseksi ) Etutukivarret,Termostaatti,( tämä siksi että ampui talvella öljykorkin irti, oli kesätermari ) Takapyörän laakerit
Etummainen pakoputkenpätkä,Iskunvaimentajat ( koko kierros ),jarrupalat,jarrukengät ( takaa lähti pinnat kävelemään, rumpu osaa sitten olla lujassa kiinni tämän takia )
jouset ( eteen ),starttimoottori,
Korjaushalut loppuivat siinä vaiheessa, kun huomattiin että auto on läpeensä ruostunut
helmasta, sauman vierestä puhki koko auton matkalta, molemmilta puolin.

( auto on tällä hetkellä autojen taivaassa, isommilla baanoilla )

Niin ja 2006 fiaskon kanssa yhteinen taival loppui siihen, kun huomattiin auton olevan ruostumassa ovien,nokkapellin,takaluukun saumojen kohdalta.
Voortin puhkiruostumattomuustakuu ei toteutunut ainakaan meidän kohdalla.

Mutta eihän tuo ole lähelläkään sitä mitä tonnariin kului.
Mutta ei SAAB sentään ruostunut ollut, ja olihan se aivan jotain muuta kuin mitä
voorti pystyi tarjoamaan.
Äitimuori ajaa vielä saabilla jossa 200000 ajettuna pyöri jo kolmas kone nokalla. Että se niitten kestävyydestä.
naapurilla oli OG900 4D Sedan, mittarissa oli puolimiljoonaa km.
Ja alkuperäinen pata paikallaan.
Tuo 200tkm tuntuu vähän lyhyeltä matkalta kolmelle koneelle.
Puuttuuko tuosta yksi 0..?
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tätä kehitystarinaa on aina välillä tullut mielenkiinnolla seurattua, että koska se litrainen hernepyssy porsii. Toistaiseksi lukukokemus on ollut pelkkää pettymystä :lol:

Kostoksi hankin päivittäiseen käyttöön ketjun otsikkoa mukaellen 3 x enemmän kuutiotuumia, 2 x sylintereitä, mutta maltillisesti vain 75 hp enemmän tehoa ja 101Nm enemmän vääntöä. Kulutustakin taisi tulla muutama litra satkulla enempi kuin Egobuustilla... Vähän vaan, mittarissa seisoo nyt ekan 500 kilsan jälkeen tasan 8.5 l/100 km.

Mutta, joka kerta kun tuon panssarivaunun käynnistää, sydän sykähtää kivasti kun kutonen möräyttää päivän ensimmäiset soundit. Halvat on köyhien huvit !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin