X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja nugge »

Löysin tällasta ku led valoja olin etsimässä

http://www.tummennus.fi/verkkokauppa/?m ... oaineet,29

löyty tällane
http://www.x1r.fi/test/inssi.html


Onko kukaan ikinä testannut tätä X-1R ihmeainetta? Lupaavat aika huimia tos :D
Jos toimis niin :twisted:
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja Jussi »

nugge kirjoitti:löyty tällane
http://www.x1r.fi/test/inssi.html
Hydraulinesteiden voitelukyvyn määrittämiseen on olemassa standarditesti (DIN 51389), josta on vieläpä olemassa useita eri versioita sen mukaan millaiseen tarpeeseen ja mitä testataan.

Tuosta ns. vickers-testistä saaduilla tuloksilla olisi jotain merkitystä, epämääräinen lämpötilojen ja melun mittailu on yhtä tyhjän kanssa.

Tiedä sitten miksi ei ole tehty oikeaa testiä, mutta ei kovin hyvältä haise.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja SS »

Toinen lisäaine on RVS:
http://www.rvs.fi/
Tuosta löytyy monelta taholta hyviä kokemuksia, mutta enpä ole vielä itse raaskinut testata.

Taisi olla tuo RVS, jota Puskuri-ohjelma testasi ajamalla ilman öljyjä Helsingistä Tampereelle (tai päinvastoin). Jossain vaiheessa matkaa nokka-akselin tiiviste hajosi, mikä sattumoisin oli tyyppivika ko. moottorissa...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
dama
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 06:07

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja dama »

Tää on varmasti mielipiteitä jakava aihe :D

Itse olen käyttänyt X-1R ja ei siitä ainakaan haittaa ole ollut.

Olen myös nähnyt omin silmin kun koelaitteella joka tossa raportissakin oli kuvattu miten aine toimii.

Normi hyvälaatuinen laatuöljy laitetiin kuppiin jossa laakeri pyöri ja vastapuolena laakeri ,hetkenpäästä metallipinnat rupesivat kuumenemaan ,savuamaan ja sitten leikkas kiinni. Pikku määrä X-1R joukkoon ja alkoi pyöriä normaalisti sitten painoja vipuvarteen lisäten uskomaton määrä ja ei leikannut kiinni. Itse seisoin vieressä ja en uskonut silmiäni.
No purkin ostin siltä seisomalta . Ja tää on aikuisten oikeesti tosi.

Sitä en tiedä että miten nyky moottoreissa toimii kun ei mun käytössä oo ikinä koneet leikannu kiinni.

Mutta on mulla ostettuna tohon mulle uuteen Saabiini X-1R purkki jonka seuraavan önyhteydessä sinne laitan.

Tämä on ainoastaan minun mielipiteeni ja väittelemään en asiasta rupea.
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

X-1R-litkua on vaihdelaatikossa, moottorissa ja ohjaustehostimessa. Traktorin ohjaustehostimeen kun laitoin, niin ohjaus keveni.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jahas, lama taas ja x1r:n dramaattinen "testipenkki" kiertää ahkerasti ympäri Suomenniemeä.

Jos nyt lähdetään purkamaan vyyhteä ensimmäiseksi tuosta ihmeaineen (verkosto?)markkinoijien perusväitteestä niin onhan se aivan uskomaton, eihän tuollaista taideta vielä CERN:issäkään ihan osata: "X-1R muuttaa rautasekoitteisten metallien molekyylipainoa metallien pinnalla."

Väitettä voi tarkastella vaikkapa tältä pohjalta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Molekyylimassa

Aine ei ole kuitenkaan ihan puhdasta humpuukia siinä mielessä, että se on kuin onkin erittäin vahva sotku erilaisia EP- eli paineenkestolisäaineita.

http://www.x1r.fi/tuotteet/pdf/KTT_MCR.pdf

Ikävä kyllä osa niistä, ja varsinkin pääaine eli kloorialkaani on sellaisia joista on EP- aineina jo aikoja sitten luovuttu jo pelkästään voimansiirtovoitelupuolella niiden puna- babbit sekä valkometalleille jo voimansiirron käyttölämpötiloissa aiheuttaman erittäin voimakkaan reagoinnin ja syövyttävyyden vuoksi. Näitähän löytyy mm. auton moottorin laakeriliuskoista.


Kukin tottakai kaataa moottoreihinsa mitä lystää, mutta kyllä ainakin tämän aineen osalta kyseessä taitaa olla "Snake Oil" ja uskon asia kuten näistä hurjista käyttäjäkokemuksistakin voi päätellä jos pokka pitää lukea: http://www.x1r.fi/comments/varpamaki2005.html

Huomion arvoinen on myöskin tarina jossa Mitsubishin generaattorimoottoriin kaadettiin x1r:rrää, jonka jälkeen se leikkasi kiinni. Moottori kuitenkin pyörähti ja käynnistyi yhä! - On se ihme ainesta!

http://www.x1r.fi/comments/kultapaja2006.html


:D
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Eipä olla töissä kauheeasti laitettu auton moottoreihin, mutta ohjaustehostimen pumpuissa ainakin saa loppuunkulunut pumppua hieman lisäaikaa vielä.
Ei se ihan huuhata ole :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Itse luottaisin enemmän tuohon RVS:ään, se kun ihan oikeasti muuttaa sitä metallin pintaa. Kokeiltu on vanhaan 18hp briggsin koneeseen ja tuntuuhan se toimivan. Puristukset nousi ja öljynlämmöt laski, eli kitka tais pienentyä.

Niin ja toihan ei ole mikään varsinainen lisäaine kun ei se niitä öljyn ominaisuuksia muuta.
M97CSB234EFM57001 RE85
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja liteFun »

"Tämän auton yhteen pyörään laitettiin kunnostettu napa, joka tyhjälläkin autolla ajaessa hehkui kuin saunan uuni. Kun lisäaineet pantiin on lämpötila nyt pitkän täydellä kuormalla ajon jälkeen 40astetta alempi."
Milenkiintosta, jos moottoriin laittaa lisäainetta niin vaikuttaa heti pyörännavassa?!??
jokkaitse
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elo 20, 2012 12:47

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja jokkaitse »

nyt vähä nousee vanha aihe ylös mutta antaapa nousta :) elikkä kävin tuommoset aineet ostaa ja öljyt oon aika vasta vaihtanu nii ei varmaa mittää ongelmaa tuu jos nakkelee vaan nuo tökötit perään ku ei viiti parin tonnin ajon jälkeen uusia öljyjä vaihtaa?
9-5 2,0t -98
99 GL 5-speed -84
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Useita kertoja olen laittanut käytettyjen öljyjen sekaan X-1R lisäainetta, eikä tuosta ainakaan mitään haittaa ole ollut. Olisko sitten teho parempi jos öljynvaihdon yhteydessä aineen laittaisi??

Tuossa kun ostin X-1R lisäainetta niin huomasin heti, että aineen koostumus oli muuttunut aiempaan verrattuna. Aikaisemmin aine oli tosi paksua ja viileämmällä ilmalla sitä ei meinannut saada tulemaan purkista ulos.
Nyt aine on huomattavasti notkeampaa ja väriltään tummempaa ja haiseekin aika pahalle. Mutta jospa se on vaan parempaa nyt.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Ainakin RVS on Neuvostoliiton sotilas- ja avaruustutkimuksen sivutuote. Olen jutellut tyypin kanssa, joka oli kehitystyössä mukana Neuvostoliiton aikaan ja hän kertoi aineen syntyneen siksi, kun tykillä ammuttaessa riittävän pitkän ajan jälkeen piippu kului ja osumatarkkuus heikkeni. Nuo aineet, joita saa myös muitakin (Hado Ukrainasta, Harkovista ja Suprotec Venäjältä Pietarista), on alunperin kehitetty siis mm. tykin piippujen sisäpinnan pinnoitukseen ja siitä ne ovat sitten laajenneet autopuolellekin. Hadoa saa Tallinnasta ja Suomestakin Salosta.
Tein Hado-käsittelyn Sitikkaan (2.2 HDi) mutta en minä ainakaan polttoaineen kulutukseen siinä mitään muutosta huomannut. Kestoiästä ei voi mennä sanomaan mitään. Mittarissa on nyt 450tkm mutta sen nuo vehkeet kestää leikiten ilmankin noita myrkkyjä.
Venäläisessä AvtoRevju-lehdessä oli koeajo, jossa ajettiin kahdella Ladalla ilman öljyä, toiseen oli tehty tuo käsittely ja toiseen ei. Siinä ainakin käsitelty kesti ilman vahinkoja. En vaan löytänyt artikkelia tähän hätään mistään.

Lisäystä: muistin lehden väärin, onkin Za Ruljom ja artikkeli löytyy tästä jos joku osaa venäjää: http://www.zr.ru/content/articles/15622 ... olodanije/
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja 3J »

Skeptikkona minua epäilyttää aineen pitkäaikaiset vaikutukset. Tykin piippu ja auton moottori on aika eri asioita, jos vaikka liikkeen toistomääriä miettii. Ja tokihan pinnoittavalla aineella lada kestää ilman öljyjä paremmin kuin täysin ilman öljyä, mutta entäs kun on ne öljyt siellä sisällä molemmissa? Tilannehan voi olla täysin eri. Ja voi aivan hyvin olla että vaikka muutaman kymppitonnin toimii paremmin ja sitten tulee jotain ongelmia, syöpymistä, jotain hidasta reagointi kenties? Kunhan spekuloin. Mutta tuntuisi että jokainen autovalmistaja pinnottaisi moottorinsa tällä aineella jos se vähentäisi takuujuttuja vaikka esim. Kia 7v/150000km? Luulisi jo tuntuvan tilastollisestikin noilla ajomäärillä. Ja jos samalla saisi kulutuksen ja siitä johdetut CO2 päästöt alemmaksi niin sehän näyttäisi myyntipaperilla hyvältä. Herättää aina sen kysymyksen että miksi niin ei tehdä, jos aine tosiaan toimii?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

kimmoa kirjoitti:Ainakin RVS on Neuvostoliiton sotilas- ja avaruustutkimuksen sivutuote. Olen jutellut tyypin kanssa, joka oli kehitystyössä mukana Neuvostoliiton aikaan ja hän kertoi aineen syntyneen siksi, kun tykillä ammuttaessa riittävän pitkän ajan jälkeen piippu kului ja osumatarkkuus heikkeni.
Mä oon antanut itseni ymmärtää, että aine kehitettiin lentokoneiden ja tankkien moottoreita varten; jos saa osuman siten, että öljynpaine putoaa, voi vekottimen vielä lentää/ajaa omien puolelle ilman täystuhoa.

No kuitenkin, RVS:ää tuli lykättyä harrasteauton perämurikkaan, se kun ulvoi kivasti ~80 nopeudessa. Ei oo nyt ulvonut pariin vuoteen enää.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: X-1R Metallinhoito- ja öljynlisäaine

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Laitettu kahteen kulkineeseen tuota kokeilumielessä: http://www.x1r.fi/
Ahtamattomaan Fordiin öljyn vaihdon yhteydessä n.2dl ja Saappiin vanhojen öljyjen sekaan ensin 1dl ja myöhemmin toinen desi tai puoltoista.
Mitään pahaa tai hyvääkään en ole huomannut ja ajettu litkuilla useita tuhansia kilometrejä.
Ehkä Fordin nostajat kylmäkäynnistyksessä naputtaa 2 sekunttia vähemmän aikaa tai sitten kuvittelen vain.
Ohjeiden mukaan tuota pitää laitella eikä koko purkkia kerralla, jos esim ostanut 1L purkin kuten minä.
RVS en ostanut kahdesta syystä, ensinnäkin kallista ja toisekseen hankalaa kikkailua öljyn vaihtoineen ja moottorin käyttämisineen ja muine minuutti käyttöineen tarkkailun kera.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Vastaa Viestiin