Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tuliko se auto nyt sitten muuten loppujen lopuksi huollettua ja koska? Millainen vaikutus tällä kaikella oikeasti oli? :-)
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja Risto »

jamppa74 kirjoitti:Hei kaikki, alla loistava esimerkki asiakaspalvelusta johon törmäsin tänään asioidessani Turun Metro-Auton huollossa. ... ...huollon työnjohtaja? soitti ja ilmoitti, että eilen on toinen auto jäänyt kesken ja saavat autoni vasta iltapäivällä työn alle.... Hyvityksenä ... työnjohtaja yritti järjestää sijaisautoa,...työnjohto .. ei ainakaan parempaa voi olla.

#MetroAuto #Turku #Itäharju #Huolto
Siivosin tuosta vähän noita asiakkaan omia känkkäränkkäilyjä pois välistä ja huollon toimintahan oli näin ollen jamppa74:n kertomuksen perusteella vähintäänkin hyvää. Muistithan jamppa74 polkea jalkaa ja paiskoa ovia itkupotkuraivarisi aikana. :lol: Metroautossakin varmaan nauretaan vielä pikkujouluissakin maailman tärkeimmälle henkilölle sattunutta ylipääsemätöntä vastoinkäymistä.

Sen sijaan, että menettää malttinsa, kannattaa tuollaisessa tilanteessa sopia asia esim. niin, että ottaa tarjotun sijaisauton ja sopii, että tulevat vaihtamaan autot itselle sopivassa paikassa.

Tuon kakkosauton merkkifoorumilla on tällainen ketju: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=60&t=5020
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Pikku kertomus minultakin Metro-autosta tai siis luettelo. Tosin Tampereelta... ja järjestys ei nyt ole ihan kiveen hakattu mutta suurin piirtein näin se meni:

- auto hinurilla lokakuulla Lielahteen
- vian selvittelyä päällisin puolin yms.
- toiveet nopeasta työn tekemisestä, kun 2 autoa välttämättömyys eikä ollut sijaisautovakuutusta:(--> nyt on
- aloitus venyi, kun miehiä saikulla ja resurssipulaa
- autoa halliin hoitaessa joku sitten peruutti repsikan kylkeen--> maalattava
- miehiä saikulla eikä resursseja
- muuttokin Lielahdesta Hatanpäälle alkaa painamaan päälle ja ilmiesesti motivaatio-ongelmia joillakin pajan miehillä(oma päätelmä)
- noin viiden viikon kohdalla sain sijaisauton!
- huollossä yllätys, jotta tuota tuplapuhallinta ei saa auki kuten yhden turbon konetta vaan pitää purkaa etupäätä--> lisää aikaa
- avaimet hukassa---> kävin viemässä vara-avaimet(avaimet löytyi sitten jostain remppamieheltä)
- auton nouto Hatanpäältä 9 viikon remontin jälkeen juuri Jouluksi siis kotiin!
- maalaus tehtiin lopussa pikaiseen+++ --> pesivätkin vielä--> helvetillinen homma itellä tosin vahailla se maalattu kohta "knööleistä" puhtaaksi sitten myöhemmin. Ehkä oli se pesu liian nopeaan tuoreen maalin päälle.
- oli siivottu myös sisältä, kun oli kai niin pölyssä--> joo, varmaan onkin sen yhdeksän viikon jälkeen ++
- pakokaasu haisee autossa sisällä--> reissu Hatanpäälle--> jotain oli löysässä pakopuolella
- auton käytös jotenkin erikoiselta "persdynon mukaan" --> oikea dyno vahvisti asian
- TECH kertoi myös samalla reissulla, jotta toinen flekti ei pelannut. Talvella ei ollut tietty haitannut ja huomannut lämmöissä...
- soitto Metroon ja reissu dynokäyrän kanssa --> turbojen ohjaukset olivat menneet ristiiin, flekti kai oma/auton syy ja polttanut sulakkeen(en usko)
- auto ei käynnisty lomareissulla--> hinurilla Keuruulta Jyväskylään
- PSC löysi vian heti, kunhan pääsivät auton pariin (ilmainen sijaisauto käyttöön)---> ruuvi pudonnut rempas startin päälle ja teki oikkarin polttaen maksisulakkeen
- samalla siirsivät moottorin kiinnitystä oikealle kohdalle, kun huomasivat jäljistä sen oleban eri paikassa, kuin alkujaan
- myös huomio pohjapanssarin puuttumisesta
- soitto Metroon ja taas myöhemmin reissu sen asennukseen(ei löytynyt mistään ko. panssaria)
- toivottavasti tuossa oli kaikki tuon rempan puitteissa. Uuteen en sinne vie...
- matkoja Metroon vähintääkin 500km edestä, v...tutti mutta en räyhännyt kertaakaan. Välillä alkoi jo jopa naurattamaan miten huonosti joku voi mennä...
- onneksi ei joutunut maksamaan koko 9 viikon ajalta tunteja heidän veloituksellaan, kun olisi mennyt talo myyntiin :lol:
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

Sen verran voin teille "Metro-Auto" -lasit ;) silmillä kulkeville kanssa-Saabisteille kertoa, että paskan tärkeä turhasta valittaja en ole, enkä saa mitään "itkupotku-raivareita", vaan hyväksyn virheitä tietyn määrän hyvinkin hiljaa, mutta tässä kohtaa ymmärrykseni ei vain riitä. Aamulla autoa huoltoon viedessä ongelmat olivat Metro-Auton tiedossa ja jos ne olisi siinä vaiheessa minulle kerrottu, käyrä olisi pysynyt ihan sallituissa rajoissa. Kokeilkaapa itse herätä kesälomapäivänänne kuudelta aamulla, ajakaa reilu 30km:n matka suuntaansa Turkuun Itäharjun teollisuusalueelle ja hengailkaa siellä pari tuntia huviksenne, kyllä siinä v-käyrä lähtee nousuun jokaisella :twisted:

Toki on hienoa lukea tuolta BMW-foorumilta hyviäkin asioita Turun Metro-Autosta, harmi vain etten päässyt asioimaan kyseisen Heidin kanssa, hänellä näyttää olevan asenne ja kiinnostus työhönsä kohdallaan :D Toisin kuin esim. sillä huoltoneuvojalla jolta varasin ajan tähän kyseiseen huoltoon, "Mikähän huolto tähän nyt sitten pitäisi tehdä, en mä näistä Saabeista mitään tiedä..."

Joku tuossa kysyi huollettiinko Saabia Metro-Autossa, Saabia ei huollettu Metro-Autossa eikä tullaan koskaan huoltamaankaan, käyn tänään kysäisemässä tuolta Raision Länsi-Autosta vieläkö huoltavat Saabeja ja jos ei, niin sitten pidetään lomapäivä ja ajellaan Saabilla Nokialle Autosähköhuolto M. Takalaan, jossa Saabit tunnetaan ja vielä kaupan päälle palvellaankin :)

Tämän enempää minulla ei ole tähän sanottavaa, olen kertonut oman kokemukseni avoimesti, jotta jokainen voi tehdä omat päätöksensä missä autonsa huollattaa. Epäilen aika monen jo tehneenkin Metro-Auton huollosta omat johtopäätöksensä, sillä näin tyhjässä monimerkkiliikkeen huollossa en ole ikinä asioinut 8O

PS. Muokkasin tuota aloitusviestiä vähemmän provosoivaksi, jotta Metro-Auton kannattajat saavat yönsä nukuttua :D

Hyvää syksyä kaikille Saabisteille!
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Olen jäävi kommentoimaan TURUN ITÄHARJUN METROAUTON huoltopalveluiden toimivuudesta koska itse olen aina asioinut siellä vain varaosapuolella. Ja omat pelkästään hyvät mielipiteet sieltä ovat varsin puolueellisia :-)

Enkä tosiaan peräänkuuluta että tyhmää virhettä ei ole tapahtunut! Mutta tämä ketju vaan lähti yhden asiakkaan mielipahasta, 60km turhasta ajelusta ja 2-4 tunnin ajanhukasta. Eikä tosiaan Metro-Auton vastinetta asiaan ole.
Ehkä tää oli työnvastaanottajan puolesta joku maanantai-aamun ontuva vitsi siitä että ei tosiaan pääasiallisesti saabbien kanssa töitä tee: "Mikähän huolto tähän nyt sitten pitäisi tehdä, en mä näistä Saabeista mitään tiedä..." mutta eipä ihme sinänsä että ei ollut intressejä varmistaa myöskään että auto pääsisi heti työn alle.


Nitzgun listaus Tampereella toimivan korjaamon toiminnasta ja ikävistä yhteensattumista oli surullista luettavaa ja siinä on vaivoja ollut yhden korjaamokeikan osalle enemmän kuin itse olen ikinä kokenut. Sinänsä ei liity tähän ketjuun muuten kuin että firman nimi oli sama. Tuskinpa kuitenkaan Metro-Auton koko maan kattavina teeseinä ole epäluotettavuus, huolimattomuus tms. mitkä näitä asioita yhdistää. Valitettavasti nuo asiat ovat usein sattumia, yksittäisiä tapauksia ja/tai sitten huonosti motivoituneen tai asennoituneen henkilöstön ongelmia, mutta eivät ainakaan mitään koko ketjun toimintamalleja. Varmasti jokaisessa suuremmassa ja myös pienemmissä korjaamoissa on joskus ollut vastaavia ongelmia.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Toisaalta, miksi et itse jäänyt maleksimaan asiakastilaan ja alkanut ihmetellä klo 7.45 tai 8.00 tai 8.15 miksei roppista oli alettu huoltaa? Aikaa käsittääkseni oli käytettävissä. 8O

Itse olisin vastaavassa tilanteessa. En olisi edes poistunut tontilta kahden tunnin takia.

Ja olen aina saanut tarvitsemani palvelun ko. paikasta. :lol: :lol: :lol:
Tosin siihen on omat syynsä............ :oops: :oops:

Yleisesti: On totta että monimerkki korjaamossa on eri merkkien huolto-ohjelmat jaettu eri ihmisille, jospa tämä henkilö ei tosiaan ollut koskaan opiskellut saabien ohjelmaa?
Tai ajatteli ääneen? Hän kumminkin oli paikalla ja yritti auttaa mokan jälkeenkin, joka ei sopinut sinulle.
Jos asian tunteva henkilö oli lomalla/ sairaana/ kursseilla, tai hoitamassa jotain tuhannesti tärkeämpää asiaa tms. ( En tiedä tosin montako asiakaspalvelijaa työn vastaanotossa siellä on, määrät tuntuu vaihtelevan ?)
Se on selvä että tässä tapauksessa ei mennyt kaikki kohilleen, täällä julkistaminen ja firman mollaaminen ei myöskään mene kohilleen. Oikea kohde ja reklamaatio pitää tehdä jälkimarkkinointipäällikölle. Toinen paikka on kuluttajavalituslautakunta. (Joku sellainen)

(Ehdotan että nielet ylpeytesi ja menet tapaamaan jälkimarkkinointipäällikköä tässä asiassa, voit yllättyä lopputuloksesta. (Oma mielipiteeni)) :mrgreen:
Puhumalla asiat paranee ei kylillä huutelemalla..................
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja kallek »

jamppa74 kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Moka mikä moka vaikka oli viimeisen asti koitettu varmistaa että auto pääsee heti työn alle. Mutta saattoi olla että kesken jääneellä oli vielä painavampi syy olla pian valmis?
.
Enpä tiedä kesken jääneen auton tarinaa sen tarkemmin, mutta jos edellispäivänä on tiedossa kesken jäänyt työ joka pitää seuraavana aamuna ensimmäisenä tehdä, poiketen sovituista huolloista, niin miksi ihmeessä siitä ei voi esim. soittaa edellisenä päivänä tai kertoa asiakkaalle viimeistään aamulla autoa huoltoon tuodessa!!! Sitä paitsi kovin oli tyhjän oloista Metro-Auton pihassa ja hyvin näytti kahvin juonti / paskan puhuminen luistavan huollon henkilökunnan toimesta, joten kiirettä tässä tuskin voi syyttää.



PS. Jokainen huollattakoon autonsa ihan missä lystää, vaikka sitten Metro-Autossa. Halusin vain jakaa tämän kokemuksen teille, sillä omasta mielestäni tämänpäiväinen oli erittäin ala-arvoista toimintaa PISTE

Ei mulla muuta :)
Inhimillinen virhe hallityönjohtajalta kun oli jäänyt tarkistamatta päivän päätteeksi aamuiset odottavat hommat että onko mekaanikolla jäänyt edellisen päivän homma kesken (syystä tai toisesta). Toinen oli se että työnjohtaja oli jotenkin omassa ajatuksissaan siinä käsityksessä että pieni viivästys ei olisi haitannut.
Tekstissä pieni virhe siinä kohtaa että kun työnjohtaja soitti klo 9.22 niin hän kertoi että auto olisi VALMIS iltapäivällä eikä niin että saataisiin työn alle vasta silloin.
Virhe on tapahtunut ei siinä mitään kun niitä vaan väkisinkin sattuu, tosin useasti saadaan jotenkin aina paikattua. Se vaan monimerkkitalossa että vaikka asentajia näkyisi vapaana olevan niin jokaisella kuitenkin omat merkit niin aina ei löydy vapaata sen merkin asentajaa tai sellaista joka pystyy tekemään kaikkia merkkejä suvereenisti.

T:Kalle Karlsson
Varaosamyyjä Metroauto OY Turku
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja f-19 »

tUrpoEinari kirjoitti:Toisaalta, miksi et itse jäänyt maleksimaan asiakastilaan ja alkanut ihmetellä klo 7.45 tai 8.00 tai 8.15 miksei roppista oli alettu huoltaa? Aikaa käsittääkseni oli käytettävissä. 8O

Itse olisin vastaavassa tilanteessa. En olisi edes poistunut tontilta kahden tunnin takia.
Ja eikö aloittajakin itse asiassa näin sanonut että tarkoitus oli odottaa paikalla?

Samaa mieltä muutenkin turpoeinarin kanssa, mutta meillä onkin varmaan metroauto-lasit päässä :-) ...itseasiassa ei ole, mutta eikö uskollisille asiakkaille sellaisia voisi jakaa? :-D Magneetistakin sain aurinkolasit kyllä pari vuotta sitten tarjouspyynnön ohessa! Valitettavasti niiden kotelossa lukee 'Seat', Saab-lasit oli loppu :-(
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja pjv »

Kas, täällä onkin päivän aikana jo sanottu kaikki tarpeellinen, ja alkuperäistä viestiäkin editoitu. No sanon silti vielä minäkin.
jamppa74 kirjoitti:Itse tulen mielipiteeni jatkossakin sanomaan
Saa sanoa ihan vapaasti jatkossakin. Mutta, kuten aiempana todettu, laajamittaiseen boikotointiin kannustaminen yhden virheen takia tuntuu melko ylimitoitetulta reaktiolta. Vaikka ajan hengen mukaista onkin...

Omat kokemukseni Turun Metrosta (ja Turun Autokaupasta) ovat pääosin positiiviset. Kerran toteutunut huoltohinta ylitti odotukseni aika reippaasti, eikä "ylimääräisistä" vaihdetuista osista ollut kysytty etukäteen mitään. Sain sitten vähän alennusta, kun kitisin asiasta. Työn laadusta tai asiantuntemuksesta ei mitään valittamista.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Mulla on Metro-auto ollut henk.koht. boikotissa n. 5 vuotta. Täytyis varmaan testata taas uudelleen, kun klubilaisiakin / saabisteja on ymmärtääkseni enemmän hommissa. Henkinen kynnys on kyllä iso. Jäi aikoinaan hieman hampaankoloon, kun 45tkm huollossa laskutettiin pissapojan nesteestä mutta ohjaustehostin oli kuivana, vaikka tarkistuslappuun oli tarkastus ruksattu tehdyksi. Niin ja kiinantuuningin ojakeikan jälkeen en pyynnöistä huolimatta saanut dokumenttia pyöränsuuntauksesta +kylki oli maalattu aivan perseelleen +Vetari jäi vuotaan öljyä laatikon takuurempan jälkeen. Seuraavassa huollossa se olis vaihdettu "halvalla". Äänestin jaloilla. Varaosahintoja on tullut silloin tällöin kyseltyä mutta aina on saanut ulkomailta kotiin toimitettuna 1/2 hintaan väärän merkkisen ogis osia. Toi varaosahinnottelu vaivaa yleisesti kaikkia Suomalaisia merkkiliikkeitä, ei pelkästään Metroa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja wesku »

Joskus vajaat 20 vuotta sitten kun vanhemmat huollatti takuuaikana pari kertaa NG satkua tuossa liikkeessä ihmettelin myös tuota lasinpesunesteen lisäystä varsin hyvään hintaan. Kai se sitten huolto-ohjelmaan on merkattu vaikka oman näkemykseni mukaan kysessä on luonteeltaan enemmän polttoaineen tyyliin lisättävä kuin varsinaisissa huolloissa lisättävä neste. Ehkä joskus vielä valmistajat ymmärtävät lisätä bensankin huolto-ohjelmaan ja merkkiliikkeet pääsevät myymään sitäkin 50 % normaalia korkeammalla hinnalla.

Ap tapauksessa onhan se niinkiin että vahinkoja sattuu mutta jos noin varmaksi luvataan ottaminen heti työn alle, sen lupaajan kyllä pitäisi tarkkailla asiaa niin että olisi pystynyt ilmoittamaan erehdyksestä jo klo 7.30.
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Hmm,

Turun metro-auton varaosapuoli on huippuluokkaa, kunhan asioi oikean henkilön kanssa ;-).

Mutta nyt ihmettelen, kun ostin saabin, joka on huollettu 2 tkm sitten ko. liikkeessä ja nyt kuuluu kolinaa pelkääjän puolelta (iskari, koiranluu ei tietoa?).

Kai huollolakin on vastuu vai meneekö myyvän liikkeen piikkiin?
kun lapuissa on metron leima, niin luulis olevan jonkin näköinen takuu huollolle...

Ja auto on -10 9-3 sc ja kilsoja 82tkm

Edit: auto oli liisuri, eli ei nuuka saabisti :-)
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ei ole välttämättä ollut mitään oiretta 2 tkm takaperin. Kaikkea mahdollisia tulevia vikoja ei voi tutkia huollossa, joka on etukäteen laskettu ja aikataulutettu.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja wesku »

Liisurissahan juuri ei mitään huoltoja tehdäkään, rahakkaat Saabistit ostavat oman ja maksavat avokätisesti ja nurisematta asiantuntevalle merkkiliikkeelle mitä pyydetään :)
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Ooukei,

en viitsi tässä enempää "mollata" tierankatua, mutta jos vien sc:n ko. liikkeeseen huoltoon, niin seison vieressä ja katson että kaikki tehdään h-kirjan mukaan.

Vaikka leima ei tunnu kertovan yhtään huollon laadusta...

Nimittäin: tonnari aikoinaan 130tkm huollossa, seuraavana päivänä katsastus ja hylky, koska jarrulevyt paskat. Huoltovastaava sanoi, että ne varmaan näyttivät silmämääräisesti hyviltä, kysyin että näyttikö myös öljyt.....
huoltokirjassa oli merkintä: jarrujen ja levyjen tarkistus...ok

Parempi että itse huollattaa nää "historia"autot ilman kauniita "merkkiliikkeen" leimoja...
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Vastaa Viestiin