Tiemaksu
Re: Tiemaksu
Mutta mites se toimii näissä vanhemmissa autoissa? Eikös se ole suunniteltu, että tulee kaikkiin?
Ei ole väyliä minun sämpyläsaabissa, saatikka Daihatsu Hijetissä
Ja kuka perkule ne asentaa sinetöitynä jälkikäteen, saatikka yhdistää auton väyliin/ajonestoon? Aikamoinen kuluerä moisten asennuttaminen kaikkiin autoihin, jos niistä haluaisi tosiaan suojattuja tai asennettua siten, ettei autolla pystyisi ajamaan.
Ei ole väyliä minun sämpyläsaabissa, saatikka Daihatsu Hijetissä
Ja kuka perkule ne asentaa sinetöitynä jälkikäteen, saatikka yhdistää auton väyliin/ajonestoon? Aikamoinen kuluerä moisten asennuttaminen kaikkiin autoihin, jos niistä haluaisi tosiaan suojattuja tai asennettua siten, ettei autolla pystyisi ajamaan.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Tiemaksu
Kyl ne autot uusiutuu aikanansa. Eihän kaikkea heti. Lopulta sit verotetaan pilalle, jollei siinä vanhas (eli nyt se uus auto 20 vuoden päästä) ole sinetöityä laatikkoa. Eihän nää yhdes yös ilmesty... Paskaputsareiski on siirtymäaika. Vastaavastii hiilidioksit verotetaan painon mukaan jos mitattua dataa ei ole. Ja vanhois paljon kantavis autois (maasturit ja pakettiautot) voidaan jo nyt puhua pilalleverottamisesti, jos muistelee miten veron suuruus on kehittynyt kymmenes vuodes.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tiemaksu
Näinhä se voip olla.
Pisti vaan silmään, kun jossain kirjoituksessa oli aika suoraan puhuttu, että tulisi ajossa oleviin autoihin.
Pisti vaan silmään, kun jossain kirjoituksessa oli aika suoraan puhuttu, että tulisi ajossa oleviin autoihin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Tiemaksu
Ensin möläytetään, et kaikkiin autoihin ja 6,8 snt/km niin kansa raivostuu. Sit ku pari vuotta niellään sitä kaktusta, niin 5 vuoden siirtymäaika ja 5,2 snt kuulostaa jo lottovoitolta ja poliitikot hurraa torjuntavoittoa.
Ot. vastaava on nähtävissä myös laillisissa ryöstöissä eli tilusjärjestelyissä. Mitä ny sivusta seurannu muutaman vuoden kotokylän pelleilyä... Tosin siä kukaa ei oo viä laskua saanu eteensä. Silloin monen mieli voi (taas kerran) muuttua.
Ot. vastaava on nähtävissä myös laillisissa ryöstöissä eli tilusjärjestelyissä. Mitä ny sivusta seurannu muutaman vuoden kotokylän pelleilyä... Tosin siä kukaa ei oo viä laskua saanu eteensä. Silloin monen mieli voi (taas kerran) muuttua.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tiemaksu
Joku tollanenhan tässäkin käy... Ihmetyttää vaan kun ongelmalliset ruuhkat on lähinnä kehä III:n rajaamalla alueella+ muutamassa kaupungissa 7-9 ja 15-17, niin eikö huomattavan paljon parempi ratkaisu olisi Tukholman malli ruuhkamaksuista? Ja kun valtion kassasta tulevia uutisia katsoo, niin en oikein ymmärrä (tai siis ymmärrän tuon jorma ja Hannu laskelman avulla) miksi joitain veroja pyritään vielä poistamaan???JP_Vette kirjoitti:Ensin möläytetään, et kaikkiin autoihin ja 6,8 snt/km niin kansa raivostuu. Sit ku pari vuotta niellään sitä kaktusta, niin 5 vuoden siirtymäaika ja 5,2 snt kuulostaa jo lottovoitolta ja poliitikot hurraa torjuntavoittoa.
Aikanaan kun päättäjät puhuivat dieselveron poistamisesta kovaan ääneen alkoi ihmiset ostamaan vähäpäästöisiä ja uusia dieselautoja, mutta miten kävikään, eihän tuo tainnut poistua, vaan dieselin hinta vain nousi parikytä prossaa. Hyvä kusetus sinänsä. Mutta mitä tällä uudella nyt oikein yritetään? Luulis että tälläisellä esityksellä ja kokeilulla saadaan ihmiset siirtämään uuden auton hankintaa hamaaseen tulevaisuuteen halvemman hinnan toivossa. Eli Suomen autokanta vanhenee lähivuosien aikana vaan entisestään...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Tiemaksu
Ei niitä saakaan vanhoihin autohin mutta idea onkin siinä että kansa pakotetaan jollakin vanhojen autojen ryöstöverolla vaihtamaan ne autot uusiin. Eli kauniisti sanottuna "suosimaan vähäpäästöisiä uusia autoja", jolloin tämä autontuojien elättäminen alkaa kuulostaa suorastaan luonnonsuojelulta.Saabinsti kirjoitti:Mutta mites se toimii näissä vanhemmissa autoissa? Eikös se ole suunniteltu, että tulee kaikkiin?
Ei ole väyliä minun sämpyläsaabissa, saatikka Daihatsu Hijetissä
Ja kuka perkule ne asentaa sinetöitynä jälkikäteen, saatikka yhdistää auton väyliin/ajonestoon? Aikamoinen kuluerä moisten asennuttaminen kaikkiin autoihin, jos niistä haluaisi tosiaan suojattuja tai asennettua siten, ettei autolla pystyisi ajamaan.
Ja kun sen sitten joku ministeri kanisteri ämmä iltauutisissa siinä muodossa kertoo laupias ilme naamallaan, niin sehän uppoaa ainakin 2 miljoonaan suomalaiseen äänestäjään kuin puukko vanhaan naiseen.
9000CS 2,3
Re: Tiemaksu
Tämä kyllä pelottaa eniten, etteivät ihmiset tajua ketkä tässä suurimman hyödyn saavat. Pitänee vanhaa sanontaakin hieman uudistaa muotoon: "Helpompi ottaa miljoonalta 1000€ ja antaa ne miljoonat tuhannelle."Saappi Kuski kirjoitti: Ja kun sen sitten joku ministeri kanisteri ämmä iltauutisissa siinä muodossa kertoo laupias ilme naamallaan, niin sehän uppoaa ainakin 2 miljoonaan suomalaiseen äänestäjään kuin puukko vanhaan naiseen.
Toki välissä on paljon eri suuruisia hyötyjiä ja kärsijöitä, mutta karkeasti noin.
Viimeksi muokannut Ekitheman, Pe Syys 06, 2013 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Tiemaksu
Koska joku tapa kiertää tuo vero on keksittävä niin miten olis hommata kämppä Tallinnasta taikka Viipurista ja pitää kirjansa siellä? Autohan saa olla suomen puolella 180vrk. Onkohan muita sääntöjä? Samalla säästäis myös vakuutuksissa ja katsastusmaksuissa. Saako ulkomaille rekisteröity auto ajaa löpöllä, jos on diesel?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Tiemaksu
Nykyään lain säätäminen näyttää valitettavasti oilevan sellaista että eduskunnassa riehuu kaiken maailman toimialojen edustajat sanelemassa miten heidän bisnestään voidaan auttaa. Härskein esimerkki ehkä tämä autokoulutoiminnan monopolin vahvistaminen. Onnistuivat lisäämään pakko-opetuksen määrää, säädättämään korteista määräaikaisia ja vielä kaiken lisäksi suunnilleen tekemään opetuslupaopetuksesta kannattamatonta.
Jos tuo sama menee läpi autokaupassa niin kohta vanhan auton omistaminen on jos ei suoratsaan rikollista, niin ainakin kallista että kansa suorastaan pakotetaan ostamaan uusia.
Jos tuo sama menee läpi autokaupassa niin kohta vanhan auton omistaminen on jos ei suoratsaan rikollista, niin ainakin kallista että kansa suorastaan pakotetaan ostamaan uusia.
9000CS 2,3
Re: Tiemaksu
Joitain vuosia sitten väläyteltiin ajatusta siitä että auton omistajanvaihdos pantaisiin verolle, silloin vanhoja raatoja ei kannattaisi muuta kuin romuttaa.
Ehkä se sitten pitää pyrkiä siihen olisi 12 museoautoa, niin niillä pärjäisi koko vuoden ajot, museomaastureita talvea varten, pari jotain tavallisempaa keväälle ja syksylle ja avoja kesäkäyttöön...
Nythän on jo tullilla mielivalta päättää että jokin auto on urheilullinen ja määrätä siitä hyvästä lisää veroa autontuojalle, koska jossain vaiheessa on huomattu että osa autoista on pienellä kokonaismassalla moottorin kokoon nähden ja moisethan eivät sovi tänne kateellisten sarvikuonon irvikuvien maahan.
Ehkä se sitten pitää pyrkiä siihen olisi 12 museoautoa, niin niillä pärjäisi koko vuoden ajot, museomaastureita talvea varten, pari jotain tavallisempaa keväälle ja syksylle ja avoja kesäkäyttöön...
Nythän on jo tullilla mielivalta päättää että jokin auto on urheilullinen ja määrätä siitä hyvästä lisää veroa autontuojalle, koska jossain vaiheessa on huomattu että osa autoista on pienellä kokonaismassalla moottorin kokoon nähden ja moisethan eivät sovi tänne kateellisten sarvikuonon irvikuvien maahan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Tiemaksu
Kusetuksen makua sanon minä..
Väitän että, uusien autojen hinnat eivät tule laskemaan kuin pariksi vuodeksi, jos edes siksikään ajaksi. Tämä hinnan alennus on vain "myynti" keino kunnon kusetukselle.
Suomen talous on, niiiiiiiiiiiin kuralla, että verojen pienentäminen/nykyisellä tasolla pitäminen ei tule kysymykseenkään enää tämän vuosisadan aikana. Kun Eu jäsenyyttää myytiin suomelle, niin "myyntipuheista" yksi oli ruuan hinnan laskeminen, miten on käynyt?
Miksi autojen hinnoille kävisi toisin?
Kyllä tässä on ihan puhtaasti ahneudesta ja kansan kusettamisesta kyse koko hankkeessa. Ollillan paskiainen hoitaa vain omia ja kaverereidensa tilien saldoja..
Allekirjoittaneen auto tulee pysymään ilman gps-paikantimia. Luovutan paikantimeni esim. jonkun Vihreän poliitikon käyttöön ja ehdotan, että se asennetaan hänelle sinne minne aurinko ei paista.
Väitän että, uusien autojen hinnat eivät tule laskemaan kuin pariksi vuodeksi, jos edes siksikään ajaksi. Tämä hinnan alennus on vain "myynti" keino kunnon kusetukselle.
Suomen talous on, niiiiiiiiiiiin kuralla, että verojen pienentäminen/nykyisellä tasolla pitäminen ei tule kysymykseenkään enää tämän vuosisadan aikana. Kun Eu jäsenyyttää myytiin suomelle, niin "myyntipuheista" yksi oli ruuan hinnan laskeminen, miten on käynyt?
Miksi autojen hinnoille kävisi toisin?
Kyllä tässä on ihan puhtaasti ahneudesta ja kansan kusettamisesta kyse koko hankkeessa. Ollillan paskiainen hoitaa vain omia ja kaverereidensa tilien saldoja..
Allekirjoittaneen auto tulee pysymään ilman gps-paikantimia. Luovutan paikantimeni esim. jonkun Vihreän poliitikon käyttöön ja ehdotan, että se asennetaan hänelle sinne minne aurinko ei paista.
Saab 9-5 Aero
Re: Tiemaksu
Niinpä. Itse olen jo hieman saanut mielenrauhaa siitä ajatuksesta, ettei näin aivotonta esitystä kuitenkaan tulla hyväksymään.rimpula kirjoitti: Kyllä tässä on ihan puhtaasti ahneudesta ja kansan kusettamisesta kyse koko hankkeessa. Ollillan paskiainen hoitaa vain omia ja kaverereidensa tilien saldoja..
On vaan todella kummaa, että kainuulainen "työväen asialla" oleva pystyy tälläisen työryhmän asettamaan, eikä edes ota kantaa tälläistä esitystä vastaan. Luulisi hänenkin tietävän, että Sotkamossa on pikkusen eri ruuhkat kuin kehä I:llä länteen tuossa aamukahdeksan aikaan. Ja viheraktiivit ei ehkä ymmärrä että se liikennevaloissa seisova auto päästää lähes saman verran kuin 80 km/h etenevä, mutta vain toinen maksaa. Jorma kyllä tn. ymmärtää, mutta hällä ehkä vähän eri intressit, koska kavereistakin iso osa liikkuu pkseudulla (eivätkä varmaan käytä julkisia, jos nyt taksia ei lasketa!).
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Tiemaksu
Ja varsinkin kun systeemi olisi vasemmistoliiton niin inhoama "tasavero". Ökymaasturilla ajo maksaa saman kilometrimaksun kuin vähäpäästöinen pikkuauto. Köyhät maksaa ja rikkaat rikastuu. Lisäksi jos autobero poistuu, niin isopäästöisten ökymaasturien hinnat putoavat sekä suhteellisesti että varsinkin määrällisesti enemmän. Rikkaat saa kaksi autoa yhden hinnalla, köyhä käytetyn tai pikkuauton ostaja säästää ehkä tonnin, pari. Go vasemmistoliitto!
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Tiemaksu
Foliota anteenin päälle mutta suoranaisesti polttiaineen lisäverotuskaan ei olisi reilu, koska bensa-asemat kikkailisivat samalla tavalla hinnan kanssa. aivan taatusti maaseudulla olisi samanhintaista kuin kaupungissakin.
mites jos mittarista katsoo kilometrit ja on paahtanut vuoden sisällä euroopan edes takaisin ja ristiin rastiin? toki jonkintyyppinen ajopäiväkirja voisi toimia mikäli ajaa ulkomaillam
mites jos mittarista katsoo kilometrit ja on paahtanut vuoden sisällä euroopan edes takaisin ja ristiin rastiin? toki jonkintyyppinen ajopäiväkirja voisi toimia mikäli ajaa ulkomaillam
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Tiemaksu
No en toisaalta ymmärrä sitäkään miksi autoilun pitäisi olla maaseudulla halvempaa kuin kaupungissa. Ja jotenkin hassulta tuntuu ajatus että ihmiset siellä kehä kolmosen sisäpuolella oikein mielellään haluavat istua autoissaan Suomen suurimmilla parkkipaikoilla jotka on saatu näyttämään teiltä. Että sitä iloa pitäisi vielä oikein lisäverottaa. Kyllä siinä ihminen maksaa jo ihan tarpeeksi kun tuhlaa aikaansa ruuhkassa. Aika on rahaa ja se on pois jostain muusta mukavasta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.