9-5 Wagon vs. V70
"Järki-ihmiset" perustelee autonkin valinnan järkisyillä, vaikka oikeasti tunne taustalla ratkaisee päätökset ja järjellä haetaan sille perustelut. Tämä voi tapahtua jopa varsin tiedostamattomasti. Näin varmaan myös Vesa ja Petri... Minä ainakin tunnustan.
Alfallekin löytyy järkisyyt: "mielummin kärsin pikkuvioista joskus ja nautin ajamisesta aina, kuin kärsin ajamisesta joka päivä..." oli Alfa-kaverini kommentti....
Nämä Volvon ja Saabin erot ovat tosiaan niin pieniä nykyään, että tämä on todellista pilkun viilaamista, kun eroja haetaan. Toista se oli 70-luvulla, kun minäkin aloin miettimään näiden merkin välisiä paremmuuksia. Silloin Volvot olivat takavetoisia ja "Etuvetoista Volvoa ei tule" sanottiin. Voisiko siis sanoa, että etuvedon myötä Volvo on tullut "saabimmaksi" ja paremmaksi??? Yleisestihän on tunnustettu, että 850 oli varsinainen kukon askel Volvon kehityksessä.
Mullekin siis kelpaisi molemmat merkit, mutta japanilaiset aiheuttavat allergiaa. Vaikka olisivat kuinka järkeviä, laadukkaita ja taloudellisia....
Alfallekin löytyy järkisyyt: "mielummin kärsin pikkuvioista joskus ja nautin ajamisesta aina, kuin kärsin ajamisesta joka päivä..." oli Alfa-kaverini kommentti....
Nämä Volvon ja Saabin erot ovat tosiaan niin pieniä nykyään, että tämä on todellista pilkun viilaamista, kun eroja haetaan. Toista se oli 70-luvulla, kun minäkin aloin miettimään näiden merkin välisiä paremmuuksia. Silloin Volvot olivat takavetoisia ja "Etuvetoista Volvoa ei tule" sanottiin. Voisiko siis sanoa, että etuvedon myötä Volvo on tullut "saabimmaksi" ja paremmaksi??? Yleisestihän on tunnustettu, että 850 oli varsinainen kukon askel Volvon kehityksessä.
Mullekin siis kelpaisi molemmat merkit, mutta japanilaiset aiheuttavat allergiaa. Vaikka olisivat kuinka järkeviä, laadukkaita ja taloudellisia....
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
poistin viestin
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Pe Joulu 31, 2004 13:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Se miksi en valinnut Saabia V70 sijaan:
1. Diesel-Saab oli aika vieras käsite vielä ja kukaan ei oikein osannut sanoa, mitä moottori kestää.
D5 oli myös kohtalaisen uusi Volvon oma diesel, mutta ostohetkellä oli jo kokemuksia 300-350 tkm ajetuista yksilöistä ja niissä ei ollut ilmennyt moottorivikoja. Päättelin, että ajan max 200 tkm tällä autolla ja vaihtoon -> ei pitäisi tulla ainakaan moottoriongelmia, kuten joskus aikojen alussa 240 Dieseleissä.
2. Kokkolassa ei tietääksen ole vieläkään Saab-merkkihuoltoa
Nämä asiat jo vaikuttivat siihen, että Saabia en käynyt edes koeajamassa.
Ei ole mitään syytä olla tunnustamatta, jos olisin valinnut auton tunnesyistä, mutten voi tunnustaa, kun se ei ole totta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1. Diesel-Saab oli aika vieras käsite vielä ja kukaan ei oikein osannut sanoa, mitä moottori kestää.
D5 oli myös kohtalaisen uusi Volvon oma diesel, mutta ostohetkellä oli jo kokemuksia 300-350 tkm ajetuista yksilöistä ja niissä ei ollut ilmennyt moottorivikoja. Päättelin, että ajan max 200 tkm tällä autolla ja vaihtoon -> ei pitäisi tulla ainakaan moottoriongelmia, kuten joskus aikojen alussa 240 Dieseleissä.
2. Kokkolassa ei tietääksen ole vieläkään Saab-merkkihuoltoa
Nämä asiat jo vaikuttivat siihen, että Saabia en käynyt edes koeajamassa.
Ei ole mitään syytä olla tunnustamatta, jos olisin valinnut auton tunnesyistä, mutten voi tunnustaa, kun se ei ole totta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Tuulilasissa oli joku aika sitten tutkimustuloksia eri merkkien imagoista jne. Saabin omistajat poikkesivat muiden ns. PREMIUM merkkien omistajien joukosta siinä, että heille ei ollut merkitystä mitä muut heidän autostaan ajattelevat. Tähän on kyllä helppo uskoa. Saabin suurin ero esim. juuri Volvoon on se, että se on persoonallinen ja oman tiensä kulkijoiden ajokki.
Mutta en mä nyt toki Volvoakaan hirveästi osaa haukkumaan ruveta. Paitsi että niiden ulkonäöstä en tykkää. Niin ja ei tämä ny sitä tarkoita etteikö Volvolla ajelevatkin kykene itsenäisiin päätöksiin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Toi pitää kyllä jotakuinkin paikkansa!SledgeHammer kirjoitti:Statukseen vielä esim. Jos ostat esim. 10k€:n M-B:n tai BMW:n olet kaverien silmissä likimain lottovoittaja vaikka itse ajelisivat uusilla 30k€ maksneilla Toyotoilla sun muilla. Tässä vaan esimerkki jossa on perää
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Tässä kiteytyy aika hyvin oma mielipiteeni saabin ja volvon erosta. Volvo on vaan jotenkin tylsä, ja tämä on asia mitä en pysty millään järkiperusteisella syyllä perustelemaan.lannoite kirjoitti:Tuulilasissa oli joku aika sitten tutkimustuloksia eri merkkien imagoista jne. Saabin omistajat poikkesivat muiden ns. PREMIUM merkkien omistajien joukosta siinä, että heille ei ollut merkitystä mitä muut heidän autostaan ajattelevat. Tähän on kyllä helppo uskoa. Saabin suurin ero esim. juuri Volvoon on se, että se on persoonallinen ja oman tiensä kulkijoiden ajokki.Mutta en mä nyt toki Volvoakaan hirveästi osaa haukkumaan ruveta. Paitsi että niiden ulkonäöstä en tykkää. Niin ja ei tämä ny sitä tarkoita etteikö Volvolla ajelevatkin kykene itsenäisiin päätöksiin.
Jos asuisi siellä kuuluisassa "keskellä ei mitään", olisi varmasti huollon saatavuudella merkitystä. Ei todellakaan kiinnostaisi itseäni lähteä viemään autoa pitkän matkan taakse huoltoon ja todella huonolla tuurilla vielä kaupanpäälle palkaton vapaapäivä.
Pääkaupunkiseudulla, kun asuu, niin tunteet voi pitää mukana auton valinnassa, jopa niin, että en osta autoa, koska en sitä oikeasti tarvitse, vaan odotan, että minulla on varaa ostaa suoraan "harrasteauto"
Itselläni on 4 minuutin junamatka + 10 minuutin kävelytmatka suuntaansa, kun töihin lähden, siksipä autoa ei ole tullut hankittua. Unelmissa kyllä elää se, että olisi joskus alla turbolla varustettu auto, mielellään saab. Toisaalta, jos rahat riittävät "parempaan" niin kyllä siellä huipulla kiiltää joku kiva turbolla varustettu urheiluauto
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
Tuota, eiköhän Pohjanmaan Autoliike Kokkolassa hoida nuo Saabin merkkihuoltoasiat, kun kerran on jälleenmyyjäkin. Siellä ne välillä kiroaa, kun jossakin 9-5 on varaosan koodit taas vaihtuneet... ei vaisinkaan. Hyvää palvelua olen saanut varaosatiskiltä, vaikka vain peruskarvalakkiin osia olen hakenut.Petri R kirjoitti:
2. Kokkolassa ei tietääksen ole vieläkään Saab-merkkihuoltoa
Mielenkiinnolla olen tätä keskustelua seurannut. Isä kävi viime keväänä hieman samansorttisen valinnan läpi ja päätyi lopulta 93SS:iin. Toki on muistettava, että hän on ajanut Saabilla jo vuodesta -72. Volvo oli kyllä vahvana ehdokkaana mukana, mutta mihinkäs koira karvoistaan pääsee
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Matti
p.s. sieltä saa myös koneesta ilmasta kaffetta/kaakaota omaa vuoroa ootellessa tai ihan muuten vaan aamupalaksi
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ok, eli on siellä nykyään eli jatkossa se ei rajoita valintaa.G-mies kirjoitti:Tuota, eiköhän Pohjanmaan Autoliike Kokkolassa hoida nuo Saabin merkkihuoltoasiat, kun kerran on jälleenmyyjäkin. Siellä ne välillä kiroaa, kun jossakin 9-5 on varaosan koodit taas vaihtuneet... ei vaisinkaan. Hyvää palvelua olen saanut varaosatiskiltä, vaikka vain peruskarvalakkiin osia olen hakenut.Petri R kirjoitti:
2. Kokkolassa ei tietääksen ole vieläkään Saab-merkkihuoltoa
Mielenkiinnolla olen tätä keskustelua seurannut. Isä kävi viime keväänä hieman samansorttisen valinnan läpi ja päätyi lopulta 93SS:iin. Toki on muistettava, että hän on ajanut Saabilla jo vuodesta -72. Volvo oli kyllä vahvana ehdokkaana mukana, mutta mihinkäs koira karvoistaan pääsee
Matti
p.s. sieltä saa myös koneesta ilmasta kaffetta/kaakaota omaa vuoroa ootellessa tai ihan muuten vaan aamupalaksi
Tuttu liike "Opel-ajoilta."
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Auto ja minä
- tarvitsen autoa kohtuullisen paljon (tänä vuonna tulee 33.000 km)
- kasvava perhe harrastusvälineineen asettaa tiloille tietyt vaateet
- olen palkannauttija ja ostan autot omaksi
- minussa on pikkuisen hedonistin vikaa + arvostan esteettisiä arvoja
- huolto- ja korjaustaitoni ovat olemattomat
Autoni valintakriteerejä
- tilat
- ajettavuus
- suorituskyky varauksin (ohi on päästävä ripeästi)
- luotettavuus
- turvallisuus (kolariturv., valot ym. varusteet)
- design ('selkeä tyylikkyys')
- taloudellisuus varauksin (en vielä osta autoa 3.0 litran bensakuutosella)
- 'se jokin' (esim. nahan tuoksu kabiinissa
)
- kaikki edelliset huomioiden hinta
On ollut hauska huomata muiden ihmisten (esim. sukulaisten) reaktiot omistamiini autoihin. Volkkarit eivät herättäneet sen kummempia intohimoja. Opel-aikaan sain osakseni lähinnä sääliä, Audilla ajaessani olin ruvennut jupiksi. Näin helposti sitä hankkimillaan hyödykkeillä 'kertoo' ulkomaailmalle itsestään.
Summa summarum: tässä iässä tietää jo kohtuudella, mitä haluaa. Muitten mielipiteet eivät paljon puristele. Esim. Volvo V70 ja edellämainitut ranskalaiset viirut eivät ole kohdanneet
Toistaiseksi kokemukset ekasta Saabistani ovat olleet erinomaiset!
- tarvitsen autoa kohtuullisen paljon (tänä vuonna tulee 33.000 km)
- kasvava perhe harrastusvälineineen asettaa tiloille tietyt vaateet
- olen palkannauttija ja ostan autot omaksi
- minussa on pikkuisen hedonistin vikaa + arvostan esteettisiä arvoja
- huolto- ja korjaustaitoni ovat olemattomat
Autoni valintakriteerejä
- tilat
- ajettavuus
- suorituskyky varauksin (ohi on päästävä ripeästi)
- luotettavuus
- turvallisuus (kolariturv., valot ym. varusteet)
- design ('selkeä tyylikkyys')
- taloudellisuus varauksin (en vielä osta autoa 3.0 litran bensakuutosella)
- 'se jokin' (esim. nahan tuoksu kabiinissa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- kaikki edelliset huomioiden hinta
On ollut hauska huomata muiden ihmisten (esim. sukulaisten) reaktiot omistamiini autoihin. Volkkarit eivät herättäneet sen kummempia intohimoja. Opel-aikaan sain osakseni lähinnä sääliä, Audilla ajaessani olin ruvennut jupiksi. Näin helposti sitä hankkimillaan hyödykkeillä 'kertoo' ulkomaailmalle itsestään.
Summa summarum: tässä iässä tietää jo kohtuudella, mitä haluaa. Muitten mielipiteet eivät paljon puristele. Esim. Volvo V70 ja edellämainitut ranskalaiset viirut eivät ole kohdanneet
Toistaiseksi kokemukset ekasta Saabistani ovat olleet erinomaiset!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Mielelläni ostaisen seuraavaksi "ykkösautoksi" Saabin, mutta käytännön syyt estävät sen.
Viisi (5) koiraa asettaa sen verran suuret vaatimukset takakontille, että 9-5 farkku ei pärjää vertailussa. Tavaratila ei ole tarpeeksi syvä ja vielä inhottavasti kapeneva perältä meidän tarpeisiimme. Ei meni iso näyttelyhäkki runnomatta sisään, joka on tärkeimpänä valintakriteerinä. Saisivat ottaa mallia uusimpien Vectrojen/Mondeoiden jne. tavaratiloista, jotka ovat suorakaiteen muotoisia ilman mitään kavennuksia. Niin se kehitys kehittyy.
En kyllä usko, että seuraava auto on Volvokaan, tuntuu tämän vanhan 850:n perusteella siltä, että laatu ja hinta eivät ainakaan näin käytetyssä kulje käsi kädessä. Erittäin tilava se on ja hyvä/tukeva ajaa, ynnä hiljainen ja mopoimmallakin versiolla riittävän suorituskykyinen, mutta kaikenlaista ruuvattavaa tuntuu pukkaavan. Kai sitä tottui liian hyvälle edellisen Toyotan kanssa, sekun ei pottuillut.
Eli täytyy jatkaa saabeilua näiden kakkosautojen muodossa, valitettavasti. Uusimman sukupolven Mondeo taitaa olla seuraava muijan koira-auto, tietenkin Volvo on mukana kuvioissa, mutta se hinta...
Köyhän täytyy ajatella asioita käytännön ja hinnan kannalta, aina ei voi ajaa tunteella. Onneksi noita ogsatkuja riittää![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Viisi (5) koiraa asettaa sen verran suuret vaatimukset takakontille, että 9-5 farkku ei pärjää vertailussa. Tavaratila ei ole tarpeeksi syvä ja vielä inhottavasti kapeneva perältä meidän tarpeisiimme. Ei meni iso näyttelyhäkki runnomatta sisään, joka on tärkeimpänä valintakriteerinä. Saisivat ottaa mallia uusimpien Vectrojen/Mondeoiden jne. tavaratiloista, jotka ovat suorakaiteen muotoisia ilman mitään kavennuksia. Niin se kehitys kehittyy.
En kyllä usko, että seuraava auto on Volvokaan, tuntuu tämän vanhan 850:n perusteella siltä, että laatu ja hinta eivät ainakaan näin käytetyssä kulje käsi kädessä. Erittäin tilava se on ja hyvä/tukeva ajaa, ynnä hiljainen ja mopoimmallakin versiolla riittävän suorituskykyinen, mutta kaikenlaista ruuvattavaa tuntuu pukkaavan. Kai sitä tottui liian hyvälle edellisen Toyotan kanssa, sekun ei pottuillut.
Eli täytyy jatkaa saabeilua näiden kakkosautojen muodossa, valitettavasti. Uusimman sukupolven Mondeo taitaa olla seuraava muijan koira-auto, tietenkin Volvo on mukana kuvioissa, mutta se hinta...
Köyhän täytyy ajatella asioita käytännön ja hinnan kannalta, aina ei voi ajaa tunteella. Onneksi noita ogsatkuja riittää
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Entäpä turbo vai ei turbo...
Itse vaihdoin 9-5 aeron -98 V70 T5:een, kun tarvitsin pääomaa irti autosta. Valintakriteereinä Saabin jälkeen (jotka se täytti) oli yli 200 hv, tilat viidelle ihmiselle ja tavaroille, automaatti ja ainakin mielikuva siitä, että kolaritilanteessa ei aina kaavita autossa olijoita kakkulapiolla muovipussiin. Hintaluokassa 20 t€ ei V70:lle juurikaan kilpailua ollut. Saabia ei aerona ja varmarina tuolloin saanut ja 70:sten tarjonta on laajaa.
Käyttökokemuksena toteaisin, että Saab tuntui enemmän luxukselta. Nahkajakkarat ja fiinimpi sisusta sekä modenrnimpi muotoilu. Ajettavuus on parempi ja jotenkin automaatti + kone toimivat paremmin yhteen eli saabi tuntui tehokkaammalta. Tosin nyt T5:ssa on lastun jälkeen 275 heppaa ja 380 nm, joten kesäkelillä tuon sitten näkee miten kulkee, nyt raapii aina tyhjää. Saabin arvo putoaa oletettavasti harvinaisuudesta johtuen Volvoa nopeammin, lisäksi huolto Metro-autossa ei kiehdo, vaikkei Volvon huoltamoissakaan niin kovin kehumista ole. Vaikkei kummassakaan rassissa ole ollut vikoja, niin oma mielipiteeni 9-5 vs V70 on se, että saappi on vikaherkempi ja kalliimpi korjata sekä ylläpitää.
Kumminkin kun taloudellinen tilanne sallii, niin uuden aerowagonin hankin, silti kaahailen V70:llä hymy suupielissä.
Itse vaihdoin 9-5 aeron -98 V70 T5:een, kun tarvitsin pääomaa irti autosta. Valintakriteereinä Saabin jälkeen (jotka se täytti) oli yli 200 hv, tilat viidelle ihmiselle ja tavaroille, automaatti ja ainakin mielikuva siitä, että kolaritilanteessa ei aina kaavita autossa olijoita kakkulapiolla muovipussiin. Hintaluokassa 20 t€ ei V70:lle juurikaan kilpailua ollut. Saabia ei aerona ja varmarina tuolloin saanut ja 70:sten tarjonta on laajaa.
Käyttökokemuksena toteaisin, että Saab tuntui enemmän luxukselta. Nahkajakkarat ja fiinimpi sisusta sekä modenrnimpi muotoilu. Ajettavuus on parempi ja jotenkin automaatti + kone toimivat paremmin yhteen eli saabi tuntui tehokkaammalta. Tosin nyt T5:ssa on lastun jälkeen 275 heppaa ja 380 nm, joten kesäkelillä tuon sitten näkee miten kulkee, nyt raapii aina tyhjää. Saabin arvo putoaa oletettavasti harvinaisuudesta johtuen Volvoa nopeammin, lisäksi huolto Metro-autossa ei kiehdo, vaikkei Volvon huoltamoissakaan niin kovin kehumista ole. Vaikkei kummassakaan rassissa ole ollut vikoja, niin oma mielipiteeni 9-5 vs V70 on se, että saappi on vikaherkempi ja kalliimpi korjata sekä ylläpitää.
Kumminkin kun taloudellinen tilanne sallii, niin uuden aerowagonin hankin, silti kaahailen V70:llä hymy suupielissä.
JK
Jokainen tekee valintansa itse ja sitä päätöstä kunnioitettakoon. Joudun kuitenkin toteamaan että paljon firman M****ta ajaneena voi melkein todeta että työnnän maitokärryjä ja kävelen mielummin kuin sillä ajan (Hups! tulipa kärjistettyä). Tilan lisäksi se ei kyllä tarjoa yhtään mitään muuta kuin että on halpa hankkia ja aina huollossa.Classic 900 kirjoitti:Mielelläni ostaisen seuraavaksi "ykkösautoksi" Saabin, mutta käytännön syyt estävät sen.
Ei meni iso näyttelyhäkki runnomatta sisään, joka on tärkeimpänä valintakriteerinä. Saisivat ottaa mallia uusimpien Vectrojen/Mondeoiden jne. tavaratiloista, jotka ovat suorakaiteen muotoisia ilman mitään kavennuksia. Niin se kehitys kehittyy.
Eli täytyy jatkaa saabeilua näiden kakkosautojen muodossa, valitettavasti. Uusimman sukupolven Mondeo taitaa olla seuraava muijan koira-auto, tietenkin Volvo on mukana kuvioissa, mutta se hinta...
Köyhän täytyy ajatella asioita käytännön ja hinnan kannalta, aina ei voi ajaa tunteella. Onneksi noita ogsatkuja riittää
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vaikka nyt tuolla vanhalla "klassikko-kotterolla" ajelenkin (tällä iällä ei vielä kovin kalliilla autoilla ajellavesil kirjoitti:Mullekin siis kelpaisi molemmat merkit, mutta japanilaiset aiheuttavat allergiaa. Vaikka olisivat kuinka järkeviä, laadukkaita ja taloudellisia....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tuttavapiirissä on monta Volvo-miestä, muttei yhtään Saabistia. Melkein tulee se Hondan "Jaken synttärit"-mainos mieleen. Ja nyt vielä kun radiossa tulee näitä turhan hyviä "Mitäs Hondamies meinaa ottaa"-mainoksia, niin voi soveltaa ideaa siten, että koska ei halua japsilla ajaa
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
"Mitäs SAAB-mies, mitä ottaisit pizzeriassa...?"
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ei nyt vähääkään liittynyt 9-5:n ja V70:n eroihin, mutta lähinnä keskustelun herättämiä ajatuksiani merkeistä.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Saab vs. Volvo
Tää nyt menee vähän ohi aiheen, mutta katselin taannoin vanhan top Gear jakson, missä koeajettiin Saab 9-5 aero HOT. Saabi oli nopeampi
radan ympärille kuin volvo s60 R. Volvossahan on neliveto sekä 300 hv,
Saabissa sen sijaan 250 ja etuveto. En nyt mene kommentoimaan sitä enempää, mutta mitä suorituskykyyn tulee, niin Saab on nopeampi.
(Pysyin hyvin vauhdissa mukana s60 t5 kanssa meidän 9-3ss 2,0t kanssa.
Ei näytä Volvon 250 hevoset olevan kovin hereillä.)
Englantilaisessa CAR lehdessä luin kerran Saab testissä kommentin:
"Saab, the thinking mans Volvo." Se minusta kiteyttää asian harvinaisen hyvällä ja selkeällä tavalla..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
________________________
OG Saab 900 i
radan ympärille kuin volvo s60 R. Volvossahan on neliveto sekä 300 hv,
Saabissa sen sijaan 250 ja etuveto. En nyt mene kommentoimaan sitä enempää, mutta mitä suorituskykyyn tulee, niin Saab on nopeampi.
(Pysyin hyvin vauhdissa mukana s60 t5 kanssa meidän 9-3ss 2,0t kanssa.
Ei näytä Volvon 250 hevoset olevan kovin hereillä.)
Englantilaisessa CAR lehdessä luin kerran Saab testissä kommentin:
"Saab, the thinking mans Volvo." Se minusta kiteyttää asian harvinaisen hyvällä ja selkeällä tavalla..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
________________________
OG Saab 900 i