![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jatketaas ekkeri-aihetta. Mullakin oli -95 1.8 Escort n. 6v ja 120tkm.9000CD23T kirjoitti:n.6v kesti yhteinen taival.. sinä aikana mm.Vanhalla muutaman satasen Fordilla ajelin 150-200 tkm, eikä siinä ikinä ollu mitään vikaa
Ford Escort 1.4CVH 1997.
Laturi,Öljypohja,Termostaattikotelo ( rikkinäisen kotelon takia auto ei lämmennyt ikinä normaalilämpöiseksi ) Etutukivarret,Termostaatti,( tämä siksi että ampui talvella öljykorkin irti, oli kesätermari ) Takapyörän laakerit
Etummainen pakoputkenpätkä,Iskunvaimentajat ( koko kierros ),jarrupalat,jarrukengät ( takaa lähti pinnat kävelemään, rumpu osaa sitten olla lujassa kiinni tämän takia )
jouset ( eteen ),starttimoottori,
Korjaushalut loppuivat siinä vaiheessa, kun huomattiin että auto on läpeensä ruostunut
helmasta, sauman vierestä puhki koko auton matkalta, molemmilta puolin.
( auto on tällä hetkellä autojen taivaassa, isommilla baanoilla )
?
Tuossa on jo sellainen lista että Ford alkaa kuulostamaan suorastaan houkuttelevalta vaihtoehdolta, vaikken ole koko merkistä ikinä välittänyt pätkääkään (Sierran ulkonäköä lukuunottamatta. Kojelauta ja vetotapa vetääkin sitten kokonaisuuden oikeen huolella miinukselle).V.J.S kirjoitti:Skeida, Volkkari, Volvo, Awwwwwdi, Penari ja Ford
Cona kirjoitti: Jatketaas ekkeri-aihetta. Mullakin oli -95 1.8 Escort n. 6v ja 120tkm.
ja vaihdettua tuli pyöränlaakereita n. 5-6 kpl taakse (rakennevika), lukemattomia etutukivarsia ja puslia, koiranluita, pakoputkea, jarruja (takakengistä irtosi palat multakin), termaria, starttia, iskareita, jousia, lambdaa, erinäisiä antureita n. 5kpl jne. Ja parasta oli, että kynnyspellit ruostu ihan läpimädiksi, vaikka ne oli ehjät autoa ostaessa. Öljyäkin se alkoi hukkaamaan 200tkm jälkeen.![]()
Tuohon verrattuna kolkki on ollut kyllä viaton. Oikeastaan vai kulutuosia on vaihdettu. Eniten ihmettelen, että aika hyvin nuo alustan puslat kestää ajan hammasta kun esim. joissain ranskalaisissa ja "euro"-jenkeissä eivät kestä edes ensimmäiseen katsastukseen 3 vuoden iässä.
Päivitys tilanteeseen.Onko Polo vielä liikkeellä alkuperäisen moottorin voimin, vai joko on korjaamolla?
EiGiggsy kirjoitti:Tärkein kysymys on tietenkin saako turboliisinkirakettiin liisaajan puolesta testimenestystä niittäneet Achillekset?
Itse siis pidän huolen veroeuroista ja rahan kiertämisestä V6 automaatilla, mutta tommoiset jutut alkaa kuumottamaan 1 litraisen suuntaan..Norjalainen kuskikaksikko näytti, että 1-litraisella Ford Focuksella on mahdollista ajaa yhdellä tankillisella yli 1 600 kilometriä.
Taloudelliseen ajoon erikoistunut parivaljakko Knut Wilthil–Henrik Borchgrevink oli startannut 1-litraisella, EcoBoost-moottorilla varustetulla Focuksellaan Pohjois-Norjan Kautokeinosta ja lähtenyt hissuttelemaan kuuttakymppiä kohti etelää.
Bensiini oli loppunut 28 tunnin ajon jälkeen Oslossa. Siinä vaiheessa trippimittariin oli kertynyt 1 619 kilometriä. Keskikulutukseksi tuli 3,3 litraa satasella.
Ford muistuttaa tiedotteessaan, että 1-litrainen EcoBoost-moottori sai sekä viime että tänä vuonna International Engine of the Year -palkinnon.
EcoBoost voidaan valita Focuksen lisäksi Fiestaan, B-Maxiin ja Grand C-Maxiin. Aika moneen niitä on valittukin: vuonna 2009 lanseerattuja koneita on valmistettu jo yli kaksi miljoonaa kappaletta. Kovan kysynnän takia niiden valmistusmäärä on nostettu 65 000 kappaleesta 100 000 kappaleeseen kuussa.
6 litran molemmin puolin pyörii käytännön kulutus meidän perheen käytössä ilman pienintäkään yritystä "ekologiseen" ajotapaanSami kirjoitti:
Itse siis pidän huolen veroeuroista ja rahan kiertämisestä V6 automaatilla, mutta tommoiset jutut alkaa kuumottamaan 1 litraisen suuntaan..
Minä en kyllä odottelisi huoltoon asti.Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee
VAG-mieheltähän tuo öljyn omatoiminen lisäys sujuukin rutiinilla.9000CD23T kirjoitti:Minä en kyllä odottelisi huoltoon asti.Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee