Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu kyllähän se nyt kunnon V6 pieksee tämmösen semi-V6:n, rouvan ex og9-5:ssä ollut 3,0t V6 on tähänkin päivään asti miellyttävin moottoripaketti millä on tullut kurvailtua, jopa hiukan litrasta egobuustiakin miellyttävämpi :) Harmi vaan kun firman liisinkipolitiikka ei oikein suosi tuommoisia isolohkoja (kaikenmaailman päästörajat, pyh), joten piti keksiä jotain ihan muuta...surullisesti muuten vaan sallittujen merkkien määrä pienenee pienenemistään firman autopolitiikassa. Enään ei taida olla valittavissa kuin Skeida, Volkkari, Volvo, Awwwwwdi, Penari ja Ford :( Tiputtivat listoilta sitikan ja mesen...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Cona »

9000CD23T kirjoitti:
Vanhalla muutaman satasen Fordilla ajelin 150-200 tkm, eikä siinä ikinä ollu mitään vikaa
n.6v kesti yhteinen taival.. sinä aikana mm.
Ford Escort 1.4CVH 1997.
Laturi,Öljypohja,Termostaattikotelo ( rikkinäisen kotelon takia auto ei lämmennyt ikinä normaalilämpöiseksi ) Etutukivarret,Termostaatti,( tämä siksi että ampui talvella öljykorkin irti, oli kesätermari ) Takapyörän laakerit
Etummainen pakoputkenpätkä,Iskunvaimentajat ( koko kierros ),jarrupalat,jarrukengät ( takaa lähti pinnat kävelemään, rumpu osaa sitten olla lujassa kiinni tämän takia )
jouset ( eteen ),starttimoottori,
Korjaushalut loppuivat siinä vaiheessa, kun huomattiin että auto on läpeensä ruostunut
helmasta, sauman vierestä puhki koko auton matkalta, molemmilta puolin.

( auto on tällä hetkellä autojen taivaassa, isommilla baanoilla )
?
Jatketaas ekkeri-aihetta. Mullakin oli -95 1.8 Escort n. 6v ja 120tkm.

ja vaihdettua tuli pyöränlaakereita n. 5-6 kpl taakse (rakennevika), lukemattomia etutukivarsia ja puslia, koiranluita, pakoputkea, jarruja (takakengistä irtosi palat multakin), termaria, starttia, iskareita, jousia, lambdaa, erinäisiä antureita n. 5kpl jne. Ja parasta oli, että kynnyspellit ruostu ihan läpimädiksi, vaikka ne oli ehjät autoa ostaessa. Öljyäkin se alkoi hukkaamaan 200tkm jälkeen. :mrgreen:

Tuohon verrattuna kolkki on ollut kyllä viaton. Oikeastaan vai kulutuosia on vaihdettu. Eniten ihmettelen, että aika hyvin nuo alustan puslat kestää ajan hammasta kun esim. joissain ranskalaisissa ja "euro"-jenkeissä eivät kestä edes ensimmäiseen katsastukseen 3 vuoden iässä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S kirjoitti:Skeida, Volkkari, Volvo, Awwwwwdi, Penari ja Ford
Tuossa on jo sellainen lista että Ford alkaa kuulostamaan suorastaan houkuttelevalta vaihtoehdolta, vaikken ole koko merkistä ikinä välittänyt pätkääkään (Sierran ulkonäköä lukuunottamatta. Kojelauta ja vetotapa vetääkin sitten kokonaisuuden oikeen huolella miinukselle).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Mulla on käyttöautona C5 Sitikka, valmistettu Ranskassa ja alapallonivelet piti vaihtaa tuossa 350000:n nurkilla. Huoltokirjassa ei ole mainintoja aiemmista vaihdoista vaikka kaikki on kirjattu ja olen toinen omistaja. Kuinka pitkään niiden pitäis kestää että niitä vois sanoa kestäviksi? :roll: Samoin etupyörän laakeri vaihdettiin molemmille puolille (molemmille siksi koska vaihdoin ensin väärän!) vähän alle neljänsadantuhannen.

Ja rattivaihteen kanssa olen noista autoista kyllä täysin samaa mieltä!
Cona kirjoitti: Jatketaas ekkeri-aihetta. Mullakin oli -95 1.8 Escort n. 6v ja 120tkm.

ja vaihdettua tuli pyöränlaakereita n. 5-6 kpl taakse (rakennevika), lukemattomia etutukivarsia ja puslia, koiranluita, pakoputkea, jarruja (takakengistä irtosi palat multakin), termaria, starttia, iskareita, jousia, lambdaa, erinäisiä antureita n. 5kpl jne. Ja parasta oli, että kynnyspellit ruostu ihan läpimädiksi, vaikka ne oli ehjät autoa ostaessa. Öljyäkin se alkoi hukkaamaan 200tkm jälkeen. :mrgreen:

Tuohon verrattuna kolkki on ollut kyllä viaton. Oikeastaan vai kulutuosia on vaihdettu. Eniten ihmettelen, että aika hyvin nuo alustan puslat kestää ajan hammasta kun esim. joissain ranskalaisissa ja "euro"-jenkeissä eivät kestä edes ensimmäiseen katsastukseen 3 vuoden iässä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onko Polo vielä liikkeellä alkuperäisen moottorin voimin, vai joko on korjaamolla? :D
Päivitys tilanteeseen.
Eilen katselin huvikseni polottimen öljytikkua, kas kummaa hyvä että tikku kastuu..??
Kuitenkaan auto ei ole ilmoitellut haluavansa lisää öljyä.
No kummastutti kun auto on noin paljon hävittänyt öljyä 8tkm matkalla.
No jos se uusi moottori kuluttaa ennenkuin se on hioutunut.

Kuitenkin takaraivossa mietitytti tuo öljyn kulutus, no taskulampun kanssa tilannetta
tutkimaan.
Hiekkapelti ( muovi ) oli pohjasta aivan öljyn kyllästämä, mistäs se öljy tuonne on päässyt..?
No perkule kompressorin rungon alimmaisen kiinnityspultin kanta oli öljyn vallassa.
Näkyi oikein tippoja siinä kohdassa.
Kuva
Eli moottori vuotaa öljyä ulos.
No Maanantaina onkin sitten pajalle asiaa, ei se näköjään aivan viaton tämä vaggine
näytä olevan.. :?

Päivitys:12.8.2013
Joltakin asentajalta oli jäänyt yksi pultti löysälle.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Foordi porsii pahemman kerran :| Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee. Saletisti ton uuden ekomoottorin syytä tommonen etuoven narina 8O :D About 34tkm mittarissa, aattelin odotella seuraavaan huoltoon (40tkm) ton fataalin ongelman korjauksen kanssa.

Lisäksi kattelin, että etukumekset alkaa olemaan liisuriyhtiön speksaamassa vaihtokunnossa (pääurissa pintaa 4mm tai vähemmän), eli rauhallisesti on kiihdytelty eikä ole mutkateillä rällätty kun hyvä jos puolitoistakesää / alle 20tkm kesti eka kesärengassetti :mrgreen: Pitää talvikumien vaihdon yhteydessä kysästä josko ens kesäksi laitetaan uutta rinkulaa alle vai pitääkö tommosilla HENGENVAARALLISILLA luistimilla jotka lähtee hetkenä minä hyvänsä vesiliirtoon vaarantaa oma ja perheen sekä muiden tielläliikkujien turvallisuus.

Näillä puheilla taas kohti talvikautta, saas nähä alkaako "temppuamaan" vanhemmiten, viime talvi meni ongelmitta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Tärkein kysymys on tietenkin saako turboliisinkirakettiin liisaajan puolesta testimenestystä niittäneet Achillekset?
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Giggsy kirjoitti:Tärkein kysymys on tietenkin saako turboliisinkirakettiin liisaajan puolesta testimenestystä niittäneet Achillekset?
Ei :( Kumit pitää hommata Vianor, Euromaster tai Dekkpartner liikkeistä, jotka tunnetusti myyvät vain kuraa (=Ei Achilleksia).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tää on uskomaton juttu: http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1309516303
Norjalainen kuskikaksikko näytti, että 1-litraisella Ford Focuksella on mahdollista ajaa yhdellä tankillisella yli 1 600 kilometriä.
Taloudelliseen ajoon erikoistunut parivaljakko Knut Wilthil–Henrik Borchgrevink oli startannut 1-litraisella, EcoBoost-moottorilla varustetulla Focuksellaan Pohjois-Norjan Kautokeinosta ja lähtenyt hissuttelemaan kuuttakymppiä kohti etelää.
Bensiini oli loppunut 28 tunnin ajon jälkeen Oslossa. Siinä vaiheessa trippimittariin oli kertynyt 1 619 kilometriä. Keskikulutukseksi tuli 3,3 litraa satasella.
Ford muistuttaa tiedotteessaan, että 1-litrainen EcoBoost-moottori sai sekä viime että tänä vuonna International Engine of the Year -palkinnon.
EcoBoost voidaan valita Focuksen lisäksi Fiestaan, B-Maxiin ja Grand C-Maxiin. Aika moneen niitä on valittukin: vuonna 2009 lanseerattuja koneita on valmistettu jo yli kaksi miljoonaa kappaletta. Kovan kysynnän takia niiden valmistusmäärä on nostettu 65 000 kappaleesta 100 000 kappaleeseen kuussa.
Itse siis pidän huolen veroeuroista ja rahan kiertämisestä V6 automaatilla, mutta tommoiset jutut alkaa kuumottamaan 1 litraisen suuntaan..
Citroen C5, OG900t16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sami kirjoitti:
Itse siis pidän huolen veroeuroista ja rahan kiertämisestä V6 automaatilla, mutta tommoiset jutut alkaa kuumottamaan 1 litraisen suuntaan..
6 litran molemmin puolin pyörii käytännön kulutus meidän perheen käytössä ilman pienintäkään yritystä "ekologiseen" ajotapaan :D , eli about 4-5litraa vähemmän mitä V6 automaatti femma vei. Samoihin lukemiin kuin tuo Ecoboosti menee pääsin 1,2litrasella 8v Puntolla (vm. 2000), ajot tietysti samaa reittiä jne.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee
Minä en kyllä odottelisi huoltoon asti.
Kuva
Vai meneekö tuosta takuut, jos omatoimisesti ylläpitää auton kuntoa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Risto »

9000CD23T kirjoitti:
Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee
Minä en kyllä odottelisi huoltoon asti.
VAG-mieheltähän tuo öljyn omatoiminen lisäys sujuukin rutiinilla.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Näinhän se menee, öljyä täyteen ja tarkastetaan bensan määrä.
Mukavaa vaihtelua aina huoltoasemalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

WD40:n lisäys saranoihin lienee about sama ku talvella housuun kuseminen: hetken se lämmittää...Ei tommosella lirulla saa muuta aikaan kun hetkellisen helpotuksen ja sitten alkuperäiset vaseliinit "vettyy" ja valuu liruna pois. Parempi antaa huollon hoitaa kuntoon oikeilla rasvoilla :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja periaatehan kuuluu olla että jos auto ei ole oma, niin käsiä ei liata. :lol:

Vaihtoehtohan on ajaa sinne huoltoon jo etukäteen ja antaa työmääräys ovien saranoiden rasvaamisesta. Kitisee sen vielä takuuseen pyörittelemällä silmiä ja mesoamalla, että miten voi näin uudessa autossa jo olla tällainen vika 8)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin