Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Juu kyllähän se nyt kunnon V6 pieksee tämmösen semi-V6:n, rouvan ex og9-5:ssä ollut 3,0t V6 on tähänkin päivään asti miellyttävin moottoripaketti millä on tullut kurvailtua, jopa hiukan litrasta egobuustiakin miellyttävämpi Harmi vaan kun firman liisinkipolitiikka ei oikein suosi tuommoisia isolohkoja (kaikenmaailman päästörajat, pyh), joten piti keksiä jotain ihan muuta...surullisesti muuten vaan sallittujen merkkien määrä pienenee pienenemistään firman autopolitiikassa. Enään ei taida olla valittavissa kuin Skeida, Volkkari, Volvo, Awwwwwdi, Penari ja Ford Tiputtivat listoilta sitikan ja mesen...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jatketaas ekkeri-aihetta. Mullakin oli -95 1.8 Escort n. 6v ja 120tkm.9000CD23T kirjoitti:n.6v kesti yhteinen taival.. sinä aikana mm.Vanhalla muutaman satasen Fordilla ajelin 150-200 tkm, eikä siinä ikinä ollu mitään vikaa
Ford Escort 1.4CVH 1997.
Laturi,Öljypohja,Termostaattikotelo ( rikkinäisen kotelon takia auto ei lämmennyt ikinä normaalilämpöiseksi ) Etutukivarret,Termostaatti,( tämä siksi että ampui talvella öljykorkin irti, oli kesätermari ) Takapyörän laakerit
Etummainen pakoputkenpätkä,Iskunvaimentajat ( koko kierros ),jarrupalat,jarrukengät ( takaa lähti pinnat kävelemään, rumpu osaa sitten olla lujassa kiinni tämän takia )
jouset ( eteen ),starttimoottori,
Korjaushalut loppuivat siinä vaiheessa, kun huomattiin että auto on läpeensä ruostunut
helmasta, sauman vierestä puhki koko auton matkalta, molemmilta puolin.
( auto on tällä hetkellä autojen taivaassa, isommilla baanoilla )
?
ja vaihdettua tuli pyöränlaakereita n. 5-6 kpl taakse (rakennevika), lukemattomia etutukivarsia ja puslia, koiranluita, pakoputkea, jarruja (takakengistä irtosi palat multakin), termaria, starttia, iskareita, jousia, lambdaa, erinäisiä antureita n. 5kpl jne. Ja parasta oli, että kynnyspellit ruostu ihan läpimädiksi, vaikka ne oli ehjät autoa ostaessa. Öljyäkin se alkoi hukkaamaan 200tkm jälkeen.
Tuohon verrattuna kolkki on ollut kyllä viaton. Oikeastaan vai kulutuosia on vaihdettu. Eniten ihmettelen, että aika hyvin nuo alustan puslat kestää ajan hammasta kun esim. joissain ranskalaisissa ja "euro"-jenkeissä eivät kestä edes ensimmäiseen katsastukseen 3 vuoden iässä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tuossa on jo sellainen lista että Ford alkaa kuulostamaan suorastaan houkuttelevalta vaihtoehdolta, vaikken ole koko merkistä ikinä välittänyt pätkääkään (Sierran ulkonäköä lukuunottamatta. Kojelauta ja vetotapa vetääkin sitten kokonaisuuden oikeen huolella miinukselle).V.J.S kirjoitti:Skeida, Volkkari, Volvo, Awwwwwdi, Penari ja Ford
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mulla on käyttöautona C5 Sitikka, valmistettu Ranskassa ja alapallonivelet piti vaihtaa tuossa 350000:n nurkilla. Huoltokirjassa ei ole mainintoja aiemmista vaihdoista vaikka kaikki on kirjattu ja olen toinen omistaja. Kuinka pitkään niiden pitäis kestää että niitä vois sanoa kestäviksi? Samoin etupyörän laakeri vaihdettiin molemmille puolille (molemmille siksi koska vaihdoin ensin väärän!) vähän alle neljänsadantuhannen.
Ja rattivaihteen kanssa olen noista autoista kyllä täysin samaa mieltä!
Ja rattivaihteen kanssa olen noista autoista kyllä täysin samaa mieltä!
Cona kirjoitti: Jatketaas ekkeri-aihetta. Mullakin oli -95 1.8 Escort n. 6v ja 120tkm.
ja vaihdettua tuli pyöränlaakereita n. 5-6 kpl taakse (rakennevika), lukemattomia etutukivarsia ja puslia, koiranluita, pakoputkea, jarruja (takakengistä irtosi palat multakin), termaria, starttia, iskareita, jousia, lambdaa, erinäisiä antureita n. 5kpl jne. Ja parasta oli, että kynnyspellit ruostu ihan läpimädiksi, vaikka ne oli ehjät autoa ostaessa. Öljyäkin se alkoi hukkaamaan 200tkm jälkeen.
Tuohon verrattuna kolkki on ollut kyllä viaton. Oikeastaan vai kulutuosia on vaihdettu. Eniten ihmettelen, että aika hyvin nuo alustan puslat kestää ajan hammasta kun esim. joissain ranskalaisissa ja "euro"-jenkeissä eivät kestä edes ensimmäiseen katsastukseen 3 vuoden iässä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Päivitys tilanteeseen.Onko Polo vielä liikkeellä alkuperäisen moottorin voimin, vai joko on korjaamolla?
Eilen katselin huvikseni polottimen öljytikkua, kas kummaa hyvä että tikku kastuu..??
Kuitenkaan auto ei ole ilmoitellut haluavansa lisää öljyä.
No kummastutti kun auto on noin paljon hävittänyt öljyä 8tkm matkalla.
No jos se uusi moottori kuluttaa ennenkuin se on hioutunut.
Kuitenkin takaraivossa mietitytti tuo öljyn kulutus, no taskulampun kanssa tilannetta
tutkimaan.
Hiekkapelti ( muovi ) oli pohjasta aivan öljyn kyllästämä, mistäs se öljy tuonne on päässyt..?
No perkule kompressorin rungon alimmaisen kiinnityspultin kanta oli öljyn vallassa.
Näkyi oikein tippoja siinä kohdassa.
Eli moottori vuotaa öljyä ulos.
No Maanantaina onkin sitten pajalle asiaa, ei se näköjään aivan viaton tämä vaggine
näytä olevan..
Päivitys:12.8.2013
Joltakin asentajalta oli jäänyt yksi pultti löysälle.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Foordi porsii pahemman kerran Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee. Saletisti ton uuden ekomoottorin syytä tommonen etuoven narina About 34tkm mittarissa, aattelin odotella seuraavaan huoltoon (40tkm) ton fataalin ongelman korjauksen kanssa.
Lisäksi kattelin, että etukumekset alkaa olemaan liisuriyhtiön speksaamassa vaihtokunnossa (pääurissa pintaa 4mm tai vähemmän), eli rauhallisesti on kiihdytelty eikä ole mutkateillä rällätty kun hyvä jos puolitoistakesää / alle 20tkm kesti eka kesärengassetti Pitää talvikumien vaihdon yhteydessä kysästä josko ens kesäksi laitetaan uutta rinkulaa alle vai pitääkö tommosilla HENGENVAARALLISILLA luistimilla jotka lähtee hetkenä minä hyvänsä vesiliirtoon vaarantaa oma ja perheen sekä muiden tielläliikkujien turvallisuus.
Näillä puheilla taas kohti talvikautta, saas nähä alkaako "temppuamaan" vanhemmiten, viime talvi meni ongelmitta.
Lisäksi kattelin, että etukumekset alkaa olemaan liisuriyhtiön speksaamassa vaihtokunnossa (pääurissa pintaa 4mm tai vähemmän), eli rauhallisesti on kiihdytelty eikä ole mutkateillä rällätty kun hyvä jos puolitoistakesää / alle 20tkm kesti eka kesärengassetti Pitää talvikumien vaihdon yhteydessä kysästä josko ens kesäksi laitetaan uutta rinkulaa alle vai pitääkö tommosilla HENGENVAARALLISILLA luistimilla jotka lähtee hetkenä minä hyvänsä vesiliirtoon vaarantaa oma ja perheen sekä muiden tielläliikkujien turvallisuus.
Näillä puheilla taas kohti talvikautta, saas nähä alkaako "temppuamaan" vanhemmiten, viime talvi meni ongelmitta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tärkein kysymys on tietenkin saako turboliisinkirakettiin liisaajan puolesta testimenestystä niittäneet Achillekset?
En osaa, olen saabisti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei Kumit pitää hommata Vianor, Euromaster tai Dekkpartner liikkeistä, jotka tunnetusti myyvät vain kuraa (=Ei Achilleksia).Giggsy kirjoitti:Tärkein kysymys on tietenkin saako turboliisinkirakettiin liisaajan puolesta testimenestystä niittäneet Achillekset?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tää on uskomaton juttu: http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1309516303
Itse siis pidän huolen veroeuroista ja rahan kiertämisestä V6 automaatilla, mutta tommoiset jutut alkaa kuumottamaan 1 litraisen suuntaan..Norjalainen kuskikaksikko näytti, että 1-litraisella Ford Focuksella on mahdollista ajaa yhdellä tankillisella yli 1 600 kilometriä.
Taloudelliseen ajoon erikoistunut parivaljakko Knut Wilthil–Henrik Borchgrevink oli startannut 1-litraisella, EcoBoost-moottorilla varustetulla Focuksellaan Pohjois-Norjan Kautokeinosta ja lähtenyt hissuttelemaan kuuttakymppiä kohti etelää.
Bensiini oli loppunut 28 tunnin ajon jälkeen Oslossa. Siinä vaiheessa trippimittariin oli kertynyt 1 619 kilometriä. Keskikulutukseksi tuli 3,3 litraa satasella.
Ford muistuttaa tiedotteessaan, että 1-litrainen EcoBoost-moottori sai sekä viime että tänä vuonna International Engine of the Year -palkinnon.
EcoBoost voidaan valita Focuksen lisäksi Fiestaan, B-Maxiin ja Grand C-Maxiin. Aika moneen niitä on valittukin: vuonna 2009 lanseerattuja koneita on valmistettu jo yli kaksi miljoonaa kappaletta. Kovan kysynnän takia niiden valmistusmäärä on nostettu 65 000 kappaleesta 100 000 kappaleeseen kuussa.
Citroen C5, OG900t16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
6 litran molemmin puolin pyörii käytännön kulutus meidän perheen käytössä ilman pienintäkään yritystä "ekologiseen" ajotapaan , eli about 4-5litraa vähemmän mitä V6 automaatti femma vei. Samoihin lukemiin kuin tuo Ecoboosti menee pääsin 1,2litrasella 8v Puntolla (vm. 2000), ajot tietysti samaa reittiä jne.Sami kirjoitti:
Itse siis pidän huolen veroeuroista ja rahan kiertämisestä V6 automaatilla, mutta tommoiset jutut alkaa kuumottamaan 1 litraisen suuntaan..
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Minä en kyllä odottelisi huoltoon asti.Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee
Vai meneekö tuosta takuut, jos omatoimisesti ylläpitää auton kuntoa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
VAG-mieheltähän tuo öljyn omatoiminen lisäys sujuukin rutiinilla.9000CD23T kirjoitti:Minä en kyllä odottelisi huoltoon asti.Kuskin puoleisen etuoven saranointi on alkanut pitää lievää narinaa kun sitä aukoo / sulkee
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Näinhän se menee, öljyä täyteen ja tarkastetaan bensan määrä.
Mukavaa vaihtelua aina huoltoasemalla.
Mukavaa vaihtelua aina huoltoasemalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
WD40:n lisäys saranoihin lienee about sama ku talvella housuun kuseminen: hetken se lämmittää...Ei tommosella lirulla saa muuta aikaan kun hetkellisen helpotuksen ja sitten alkuperäiset vaseliinit "vettyy" ja valuu liruna pois. Parempi antaa huollon hoitaa kuntoon oikeilla rasvoilla
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ja periaatehan kuuluu olla että jos auto ei ole oma, niin käsiä ei liata.
Vaihtoehtohan on ajaa sinne huoltoon jo etukäteen ja antaa työmääräys ovien saranoiden rasvaamisesta. Kitisee sen vielä takuuseen pyörittelemällä silmiä ja mesoamalla, että miten voi näin uudessa autossa jo olla tällainen vika
Vaihtoehtohan on ajaa sinne huoltoon jo etukäteen ja antaa työmääräys ovien saranoiden rasvaamisesta. Kitisee sen vielä takuuseen pyörittelemällä silmiä ja mesoamalla, että miten voi näin uudessa autossa jo olla tällainen vika
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K