Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla olleesta klonkswagenista kilahti ilmastoinnin kompressori ( hirtti kiinni )
takuuajan jälkeen, laittoivat (goodwill) takuun piikkiin uuden.

Ja edellisestä kolopallosta kilahti askelmoottori ( ja taas meni takuuseen )

Kaikki reklamaatiot on hoidettu todella mallikkaasti.

Toisin kuin voortin "koritakuu" edelleen päätöstä odotellaan.
Valituksesta on jo kulunut reilu vuosi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Voortilla vähän takuuhommat takkuaa kun on niin vähän jouduttu moista prosessia käyttämään. Volkkarilla on totuttu puoli autoa korjaamaan...tai siis "huoltamaan" takuun piikkiin. Homma toimii kun sitä on niin usein harjoiteltu :mrgreen:

Egobuusti tikkaa kuin kello edelleen. Pitäis vissii pesettää se taas. Toisaalta jos odottelis huoltoon (~3500km), jos ne vaikka siellä pesis niin säästyis sekin vaiva meikäläiseltä :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mono »

V.J.S kirjoitti: Egobuusti tikkaa kuin kello edelleen. Pitäis vissii pesettää se taas. Toisaalta jos odottelis huoltoon (~3500km), jos ne vaikka siellä pesis niin säästyis sekin vaiva meikäläiseltä :lol:
Paljonko nyt mittarissa?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

kun on niin vähän jouduttu moista prosessia käyttämään.
heh heh...
Olen kyllä kuullut aivan jotain muuta esim focuksissa ja fiaskoissakin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Cona »

Eikös juuri koritakuu-hommat työllistänyt Ford-liikkeitä kautta maan, kun piti vaihdella luukkuja Focuksiin ja ilmeisesti Mondeoihinkin? Osaan jopa useampaan otteeseen. Voihan se olla, että ovat jo kymmenessä vuodessa ehtineet unohtaa...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mono kirjoitti: Paljonko nyt mittarissa?
Huikeet 36688km näytti olevan taulussa ku kyliltä kurvailtiin tohon kotimäjelle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Isäni on nyt ostamassa focusta myös.

Trend X juhlamalli, höystettynä xenoneilla ja muilla herkuilla.

Katsellaan miten käy.. Vaihtoehtona oli tuo mk7 kolopallo 1.4tsi 140hp. Hintaa olisi ollutkin aika paljon enemmän :)



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
#5824
93 B204
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Tarkoituksena ei ole dissata Fordin litrasta ecoboostia tai muitakaan esim. VAG konsernin 1.2 ja 1.4 TSI moottoreita :mrgreen:. Sopii kuitenkin hyvin tähän ketjuun, kun puhutaan "pienestä tehomoottorista".

Mielenkiintoinen uutinen, joskaan ei varmaan tule puskista.

Tutkimus: Pienet tehomoottorit saastepommeja (29.11.2013)
Saksalainen autoalan tutkimuslaitos TÜV Nord Mobilität:
Muotiin tulleet vähän kuluttavat, mutta tehokkaat pienet bensiinimoottorit ovat tuoreen tutkimuksen mukaan todellisia myrkkypommeja. Niiden hiukkaspäästöt altistavat etenkin syövälle.
Tutkimuksen mukaan pienten suorasuihkutusmyllyjen hiukkaspäästöt saattavat nousta pahimmillaan tuhatkertaisiksi verrattuna perinteisten bensiinimoottorien tekniikkaan. Dieseliin verrattuna hiukkasia tupruaa kymmenkertainen määrä.
Tutkijoiden mukaan hiukkaspäästöongelmaa pitäisi ratkaista uudenlaisilla suodattimilla. Niiden kehittäminen on jäänyt toistaiseksi puolitiehen.
Eiköhän ne hiukkassuodattimet ole kohta pakollisia myös bensakoneissa. Oliko niin, että jossain tulevassa Eurox luokituksessa ne jo vaadittaisiin.

Joissain moottoreissahan on jo siirrytty takaisin pintakaasulla ajaessa imusarjasuihkutukseen ja sylinterien suorasuihkutusta käytetään vain, kun vaaditaan reipasta tai maksimivääntöä. Suorasuihkutushan taitaa olla yksi tärkeä syy miksi nykybensakoneet tuottaa hiukkaspäästöjä.
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja oju »

Voi olla että pelkkä tekninen hienosäätö auttaa hiukkaspäästöihin, asiasta ei vain ole välitetty tarpeeksi tähän asti kun normit eivät vaikuta noihin. Tuo kymmenkertaisuus verrattuna dieseliin on luultavasti määrä, ei paino, eli hiukkaset ovat paljon pienempiä mutta niitä on määrällisesti enemmän. Tiettyä oman konsultoinnin jatkuvuuden varmistelua on ilmassa.

Monesti tarpeeksi pienistä hiukkasista ei välitetä koska ne eivät jää keuhkoihin (vaan imeytyvät verenkiertoon...). :roll: Kärjistäen nuo pienet hiukkaset aiheuttavat verenkierto-/sydänoireita kun taas dieselkoneen partikkelit keuhkosyöpää.
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mono »

peukalokeskellä kirjoitti:Tarkoituksena ei ole dissata Fordin litrasta ecoboostia tai muitakaan esim. VAG konsernin 1.2 ja 1.4 TSI moottoreita :mrgreen:. Sopii kuitenkin hyvin tähän ketjuun, kun puhutaan "pienestä tehomoottorista".

Mielenkiintoinen uutinen, joskaan ei varmaan tule puskista.

Tutkimus: Pienet tehomoottorit saastepommeja (29.11.2013)
Saksalainen autoalan tutkimuslaitos TÜV Nord Mobilität:
Muotiin tulleet vähän kuluttavat, mutta tehokkaat pienet bensiinimoottorit ovat tuoreen tutkimuksen mukaan todellisia myrkkypommeja. Niiden hiukkaspäästöt altistavat etenkin syövälle.
Tutkimuksen mukaan pienten suorasuihkutusmyllyjen hiukkaspäästöt saattavat nousta pahimmillaan tuhatkertaisiksi verrattuna perinteisten bensiinimoottorien tekniikkaan. Dieseliin verrattuna hiukkasia tupruaa kymmenkertainen määrä.
Tutkijoiden mukaan hiukkaspäästöongelmaa pitäisi ratkaista uudenlaisilla suodattimilla. Niiden kehittäminen on jäänyt toistaiseksi puolitiehen.
Eiköhän ne hiukkassuodattimet ole kohta pakollisia myös bensakoneissa. Oliko niin, että jossain tulevassa Eurox luokituksessa ne jo vaadittaisiin.
Uusissa Euro 5 ja Euro 6 päästönormeissa on dieselit ja suorasuihkutteiset
bensamoottorit samoilla päästörajoilla hiukkasten suhteen.

European emission standards

:)
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Saabistelija
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Saabistelija »

Hei
Olen uusi täällä klubissa.
Tuleeko siihen uuteen saabiin fordin moottori?
Paikat Turboo!
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

^ Toivottavasti ei :lol:

Mutta alkuperäiseen aiheeseen; hienoa että pienestä padasta saadaan enemmän potkua irti mutta vähän arveluttaa kuinka pitkäikäisiä ovat.. Tuntus vaan että aika sinkeelle vedetty ja jos koko ajan mennään vähän niinkuin äärirajoilla niin tuntus että vaatii veronsa. Eikös tätä ole myös esim. Mondeossa, joka on kuitenkin jo melko iso auto.. Tai sitten mä olen vaan vanhanaikainen.. tässäkin asiassa :lol:
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Samoja ennakkoluuloja Saab koki 80-luvulla, kun kaksilitraisia turboja tarjottiin kolmelitraisten kutosten vaihtoehtona isoihin autoihin.

Ei ihan aiheettomia ajatuksia, mutta hyvin tehtynä ja suunniteltuna koneet toki kestää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Pitkiä matkoja ootte ajaneet. Tuun juuri kotiin Ranskasta. Sitikkaan piti täällä vaihtaa vetonivel. Kilsoja 467000.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kimmoa kirjoitti:Pitkiä matkoja ootte ajaneet. Tuun juuri kotiin Ranskasta. Sitikkaan piti täällä vaihtaa vetonivel. Kilsoja 467000.
Kyllä kait se vetarin vaihto ois Suomessakin onnistunut, ei varmaan sen takia olisi tarvinnut Ranskaan ajella? :D

Mikäs sitikka kyseessä?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin