Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Minulla olleesta klonkswagenista kilahti ilmastoinnin kompressori ( hirtti kiinni )
takuuajan jälkeen, laittoivat (goodwill) takuun piikkiin uuden.
Ja edellisestä kolopallosta kilahti askelmoottori ( ja taas meni takuuseen )
Kaikki reklamaatiot on hoidettu todella mallikkaasti.
Toisin kuin voortin "koritakuu" edelleen päätöstä odotellaan.
Valituksesta on jo kulunut reilu vuosi.
takuuajan jälkeen, laittoivat (goodwill) takuun piikkiin uuden.
Ja edellisestä kolopallosta kilahti askelmoottori ( ja taas meni takuuseen )
Kaikki reklamaatiot on hoidettu todella mallikkaasti.
Toisin kuin voortin "koritakuu" edelleen päätöstä odotellaan.
Valituksesta on jo kulunut reilu vuosi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voortilla vähän takuuhommat takkuaa kun on niin vähän jouduttu moista prosessia käyttämään. Volkkarilla on totuttu puoli autoa korjaamaan...tai siis "huoltamaan" takuun piikkiin. Homma toimii kun sitä on niin usein harjoiteltu
Egobuusti tikkaa kuin kello edelleen. Pitäis vissii pesettää se taas. Toisaalta jos odottelis huoltoon (~3500km), jos ne vaikka siellä pesis niin säästyis sekin vaiva meikäläiseltä![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Egobuusti tikkaa kuin kello edelleen. Pitäis vissii pesettää se taas. Toisaalta jos odottelis huoltoon (~3500km), jos ne vaikka siellä pesis niin säästyis sekin vaiva meikäläiseltä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Paljonko nyt mittarissa?V.J.S kirjoitti: Egobuusti tikkaa kuin kello edelleen. Pitäis vissii pesettää se taas. Toisaalta jos odottelis huoltoon (~3500km), jos ne vaikka siellä pesis niin säästyis sekin vaiva meikäläiseltä
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
heh heh...kun on niin vähän jouduttu moista prosessia käyttämään.
Olen kyllä kuullut aivan jotain muuta esim focuksissa ja fiaskoissakin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Eikös juuri koritakuu-hommat työllistänyt Ford-liikkeitä kautta maan, kun piti vaihdella luukkuja Focuksiin ja ilmeisesti Mondeoihinkin? Osaan jopa useampaan otteeseen. Voihan se olla, että ovat jo kymmenessä vuodessa ehtineet unohtaa...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Huikeet 36688km näytti olevan taulussa ku kyliltä kurvailtiin tohon kotimäjelle.Mono kirjoitti: Paljonko nyt mittarissa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Isäni on nyt ostamassa focusta myös.
Trend X juhlamalli, höystettynä xenoneilla ja muilla herkuilla.
Katsellaan miten käy.. Vaihtoehtona oli tuo mk7 kolopallo 1.4tsi 140hp. Hintaa olisi ollutkin aika paljon enemmän![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Trend X juhlamalli, höystettynä xenoneilla ja muilla herkuilla.
Katsellaan miten käy.. Vaihtoehtona oli tuo mk7 kolopallo 1.4tsi 140hp. Hintaa olisi ollutkin aika paljon enemmän
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
#5824
93 B204
93 B204
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tarkoituksena ei ole dissata Fordin litrasta ecoboostia tai muitakaan esim. VAG konsernin 1.2 ja 1.4 TSI moottoreita
. Sopii kuitenkin hyvin tähän ketjuun, kun puhutaan "pienestä tehomoottorista".
Mielenkiintoinen uutinen, joskaan ei varmaan tule puskista.
Tutkimus: Pienet tehomoottorit saastepommeja (29.11.2013)
Joissain moottoreissahan on jo siirrytty takaisin pintakaasulla ajaessa imusarjasuihkutukseen ja sylinterien suorasuihkutusta käytetään vain, kun vaaditaan reipasta tai maksimivääntöä. Suorasuihkutushan taitaa olla yksi tärkeä syy miksi nykybensakoneet tuottaa hiukkaspäästöjä.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mielenkiintoinen uutinen, joskaan ei varmaan tule puskista.
Tutkimus: Pienet tehomoottorit saastepommeja (29.11.2013)
Eiköhän ne hiukkassuodattimet ole kohta pakollisia myös bensakoneissa. Oliko niin, että jossain tulevassa Eurox luokituksessa ne jo vaadittaisiin.Saksalainen autoalan tutkimuslaitos TÜV Nord Mobilität:
Muotiin tulleet vähän kuluttavat, mutta tehokkaat pienet bensiinimoottorit ovat tuoreen tutkimuksen mukaan todellisia myrkkypommeja. Niiden hiukkaspäästöt altistavat etenkin syövälle.
Tutkimuksen mukaan pienten suorasuihkutusmyllyjen hiukkaspäästöt saattavat nousta pahimmillaan tuhatkertaisiksi verrattuna perinteisten bensiinimoottorien tekniikkaan. Dieseliin verrattuna hiukkasia tupruaa kymmenkertainen määrä.
Tutkijoiden mukaan hiukkaspäästöongelmaa pitäisi ratkaista uudenlaisilla suodattimilla. Niiden kehittäminen on jäänyt toistaiseksi puolitiehen.
Joissain moottoreissahan on jo siirrytty takaisin pintakaasulla ajaessa imusarjasuihkutukseen ja sylinterien suorasuihkutusta käytetään vain, kun vaaditaan reipasta tai maksimivääntöä. Suorasuihkutushan taitaa olla yksi tärkeä syy miksi nykybensakoneet tuottaa hiukkaspäästöjä.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voi olla että pelkkä tekninen hienosäätö auttaa hiukkaspäästöihin, asiasta ei vain ole välitetty tarpeeksi tähän asti kun normit eivät vaikuta noihin. Tuo kymmenkertaisuus verrattuna dieseliin on luultavasti määrä, ei paino, eli hiukkaset ovat paljon pienempiä mutta niitä on määrällisesti enemmän. Tiettyä oman konsultoinnin jatkuvuuden varmistelua on ilmassa.
Monesti tarpeeksi pienistä hiukkasista ei välitetä koska ne eivät jää keuhkoihin (vaan imeytyvät verenkiertoon...).
Kärjistäen nuo pienet hiukkaset aiheuttavat verenkierto-/sydänoireita kun taas dieselkoneen partikkelit keuhkosyöpää.
Monesti tarpeeksi pienistä hiukkasista ei välitetä koska ne eivät jää keuhkoihin (vaan imeytyvät verenkiertoon...).
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Uusissa Euro 5 ja Euro 6 päästönormeissa on dieselit ja suorasuihkutteisetpeukalokeskellä kirjoitti:Tarkoituksena ei ole dissata Fordin litrasta ecoboostia tai muitakaan esim. VAG konsernin 1.2 ja 1.4 TSI moottoreita. Sopii kuitenkin hyvin tähän ketjuun, kun puhutaan "pienestä tehomoottorista".
Mielenkiintoinen uutinen, joskaan ei varmaan tule puskista.
Tutkimus: Pienet tehomoottorit saastepommeja (29.11.2013)
Eiköhän ne hiukkassuodattimet ole kohta pakollisia myös bensakoneissa. Oliko niin, että jossain tulevassa Eurox luokituksessa ne jo vaadittaisiin.Saksalainen autoalan tutkimuslaitos TÜV Nord Mobilität:
Muotiin tulleet vähän kuluttavat, mutta tehokkaat pienet bensiinimoottorit ovat tuoreen tutkimuksen mukaan todellisia myrkkypommeja. Niiden hiukkaspäästöt altistavat etenkin syövälle.
Tutkimuksen mukaan pienten suorasuihkutusmyllyjen hiukkaspäästöt saattavat nousta pahimmillaan tuhatkertaisiksi verrattuna perinteisten bensiinimoottorien tekniikkaan. Dieseliin verrattuna hiukkasia tupruaa kymmenkertainen määrä.
Tutkijoiden mukaan hiukkaspäästöongelmaa pitäisi ratkaista uudenlaisilla suodattimilla. Niiden kehittäminen on jäänyt toistaiseksi puolitiehen.
bensamoottorit samoilla päästörajoilla hiukkasten suhteen.
European emission standards
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Hei
Olen uusi täällä klubissa.
Tuleeko siihen uuteen saabiin fordin moottori?
Olen uusi täällä klubissa.
Tuleeko siihen uuteen saabiin fordin moottori?
Paikat Turboo!
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ Toivottavasti ei
Mutta alkuperäiseen aiheeseen; hienoa että pienestä padasta saadaan enemmän potkua irti mutta vähän arveluttaa kuinka pitkäikäisiä ovat.. Tuntus vaan että aika sinkeelle vedetty ja jos koko ajan mennään vähän niinkuin äärirajoilla niin tuntus että vaatii veronsa. Eikös tätä ole myös esim. Mondeossa, joka on kuitenkin jo melko iso auto.. Tai sitten mä olen vaan vanhanaikainen.. tässäkin asiassa![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mutta alkuperäiseen aiheeseen; hienoa että pienestä padasta saadaan enemmän potkua irti mutta vähän arveluttaa kuinka pitkäikäisiä ovat.. Tuntus vaan että aika sinkeelle vedetty ja jos koko ajan mennään vähän niinkuin äärirajoilla niin tuntus että vaatii veronsa. Eikös tätä ole myös esim. Mondeossa, joka on kuitenkin jo melko iso auto.. Tai sitten mä olen vaan vanhanaikainen.. tässäkin asiassa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Samoja ennakkoluuloja Saab koki 80-luvulla, kun kaksilitraisia turboja tarjottiin kolmelitraisten kutosten vaihtoehtona isoihin autoihin.
Ei ihan aiheettomia ajatuksia, mutta hyvin tehtynä ja suunniteltuna koneet toki kestää.
Ei ihan aiheettomia ajatuksia, mutta hyvin tehtynä ja suunniteltuna koneet toki kestää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Pitkiä matkoja ootte ajaneet. Tuun juuri kotiin Ranskasta. Sitikkaan piti täällä vaihtaa vetonivel. Kilsoja 467000.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllä kait se vetarin vaihto ois Suomessakin onnistunut, ei varmaan sen takia olisi tarvinnut Ranskaan ajella?kimmoa kirjoitti:Pitkiä matkoja ootte ajaneet. Tuun juuri kotiin Ranskasta. Sitikkaan piti täällä vaihtaa vetonivel. Kilsoja 467000.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mikäs sitikka kyseessä?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84