Mites on onko käykö mekaaninen ruisku elektroonisen tilalle?
Riittääkö kapasiteetti ja löytyykö mekaaniseen eri kokoisia suuttimia?
Ideana olisi vaihtaa viri mielessä i16:een i8:n tai t8:n ruisku parempien säätö mahdollisuuksien takia
Ruiskujen sopivuus
Ruiskujen sopivuus
Saabiton saabisti
#1470
#1470
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Mekaanisessa ruiskussa, eli K-jetissä on vielä kaupan päälle 10% tehohukka imupuolen suuremman vastuksen takia. Määräjakajan läppä nimittäin vastustaa virtausta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mutta virityshän on onnistunut kun teho ei laske enempää kuin 20% :)Mertmi kirjoitti:Mekaanisessa ruiskussa, eli K-jetissä on vielä kaupan päälle 10% tehohukka imupuolen suuremman vastuksen takia. Määräjakajan läppä nimittäin vastustaa virtausta...
Alkuperäiselle kysyjälle ehdottaisin megasquirttiin tutustumista, esim. http://megasquirt.sourceforge.net/extra/ Kustannukset satasen luokkaa, kaikki kustomoitavissa. Nuo boschin ruiskujen modaukset on aika pitkälle pelleilyä koska perstuntumalla ruuvien vääntely ja lastujen vaihtelu on vähän kyseenalaista.
Re: Ruiskujen sopivuus
Moikka!vuorpe kirjoitti:Mites on onko käykö mekaaninen ruisku elektroonisen tilalle?
Riittääkö kapasiteetti ja löytyykö mekaaniseen eri kokoisia suuttimia?
Ideana olisi vaihtaa viri mielessä i16:een i8:n tai t8:n ruisku parempien säätö mahdollisuuksien takia
Hyvin tuo tuntuu toimivan ko. kompinaatissa. Laitoin K-jetin 16v turboon ja toimi tohon 190HP tietämille mutta sitten soosi laiheni liikaa. Tosin muuttamalla määrämittarin kartiota, saa hiukan parannusta asiaan. Mutta ei se parempi ainakaan ole kuin LH-jetti. Joku ehdotti tossa Megasquirttia ja on varmaan toimiva vaparissa. Turbossa säätökartan kapeus alkaa olla ongelma ja saa toimimaan kapealla kierrosluku/paine alueella. Kiihdytys käyttöön ihan kelpo ratkaisu hinta/laatusuhteella.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
Re: Ruiskujen sopivuus
saabt8 kirjoitti:Joku ehdotti tossa Megasquirttia ja on varmaan toimiva vaparissa. Turbossa säätökartan kapeus alkaa olla ongelma ja saa toimimaan kapealla kierrosluku/paine alueella. Kiihdytys käyttöön ihan kelpo ratkaisu hinta/laatusuhteella.
Nykyään megaan saa 12x12 kartat ja kyllä megaa on turboautoihin menestyksellä asenneltu myös vanhojen 8x8 karttojen kanssa. Megaan saa sitten myös wideband lambdan kiinni jolla voi seoksia säätää jo aika luotettavasti kotikonstein.