Paha paikka

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Kaamean näköinen kuva.

Tuli mieleeni tilanne vuosien takaa, jossa meinasi olla allekirjoittaneella henki herkässä. Ajoin tuttua tietä jo edesmenneellä Talbot Horiskollani, edessä menee rekka sitä melkein yheksääkymppiä ja minä kiltisti takana. Talpotissa alla vanhat intoneesialaiset kitkarenkaat ja renkaiden alla jäinen tie, lämpötila noin -1'C, vettä vihmoo...

Rajoitus vaihtuu sataseksi ja luulen tietäväni missä kohtaa olen menossa, siinä piti olla pitkä suora... Menen naapurikaistalle katsomaan tilannetta: pimeää, ei näy valoja. Vaihdan neloselle ja kaasu pohjaan 65 ranskalaista hämmästynyttä hevosvoimaa alkavat hinaamaan kotteroa rekan rinnalle. Juuri kun olen saavuttamassa rekan nupin, huomaan miten väärin olin arvioinut sijaintini. Erittäin lyhyen tuntuisen matkan päästä näkyy hirveä totuus. MUTKAN takaa kajastaa valot ja ISOT... No rekkahan sieltä kaartaa onnettoman lyhyelle suoran pätkälle. Jarrutan ja vilkaisen vierellä kulkevaa rekkaa, sen kuljettaja on valintansa tehnyt: liinat on kiinni. Talpotin kitkojen alla pitoa ei yksinkertaisesti ole, taakse ei enää pääse. Kaasu pohjaan. Ei perkele!! Ohi ei todellakaan pääse! Onneton nuhapumpputiiseli sutii tyhjää. Vitsit alkaa olla vähissä... Huomio siirtyy tienpenkkaan: korkean näköinen, ei taida päästä läpi... Samassa huomaan P-merkin etuvasemmalla, päätän yrittää livahtaa sinne. Oikaisen lumiauran jättämän arviolta vajaan metrin korkuisen penkan läpi P-paikalle samalla, kun vastaantuleva rekka vetää vierestä torvet laulaen. Ihme kun ei osunut, läheltä se meni. Kuin ihmeen kaupalla Talponaattori pysähtyy kylki edellä P-paikan toiseen päätypenkkaan kevyesti tössähtäen. HUH... hengissä toistaiseksi...

Tovin aikaa sai ottaa lukua ja odottaa käsien ja jalkojen vapinan loppumista ennenkuin tielle oli asiaa takaisin. Tämä opetus tuli kantapään kautta ja on kyllä jäänytkin hyvin mieleen. Toivottavasti ei vaan IKINÄ unohdu..!
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Virheitä sattuu kaikille...mut niistä pitäis ottaa opiksikin.
VW transporter 2.5tdi vm.99
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

eiköhän Reijo ajatus ollut herättää ajatusta/keskustelua enneminkin ajamisesta.
Kun siitä onko kuva aito tai vanha.

Korjaa Reijo jos olen väärässä.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Miten se minusta näyttää autonkuljetusautolta?
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Oikeassa olet moksu ajatus oli juuri näin , ei kuvan aitous , tai alkuperä , saatikka tapahtumapäivä , tai paikka, harmittaa koko kuvan laitto . No seuraavaa kuvaa tuskin minulta tulee.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

laita vaan muitakin kuvia jos sattuu tulemaan.
Mulla ei ainakaan ole noita linkkejä ,että löytys kaikki kiinnostava.
(antaa poikien kommentoida jos ovat siinä iässä) :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Itsellenikin oli viime vuoden puolella käydä kylmät kun ajelin tuntematonta tietä ja lähdin suoralla ohi rekasta. Varmistin kyllä että matkaa riitti ja keli oli hyvä, mutta mutta. Suoralla olikin painauma ja vastaan tuleva auto nousi äkkiväkkiä eteeni kuin tyhjästä. Ehdin ohi kun kirjoittelen tässä vielä mutta törmäykseen jäikin aikaa ruhtinaaliset 1,5-2 sekuntia. Mahtoivat rekkakuski ja autoilija kirota minut alimpaan manalaan, itse olin melko hiljaista miestä pitkän aikaa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Itsellenikin oli viime vuoden puolella käydä kylmät kun ajelin tuntematonta tietä ja lähdin suoralla ohi rekasta. Varmistin kyllä että matkaa riitti ja keli oli hyvä, mutta mutta. Suoralla olikin painauma ja vastaan tuleva auto nousi äkkiväkkiä eteeni kuin tyhjästä. Ehdin ohi kun kirjoittelen tässä vielä mutta törmäykseen jäikin aikaa ruhtinaaliset 1,5-2 sekuntia. Mahtoivat rekkakuski ja autoilija kirota minut alimpaan manalaan, itse olin melko hiljaista miestä pitkän aikaa.
Vähän saman tyyppinen tilanne itsellä talvella kun valtatiellä ei ollut sivutien risteystä merkattu liikennemerkillä eikä keltaisella viivalla. Rekan rinnalla sitten yllättäen huomaa kun valkoinen henkilöauto putkahtaa penkkojen välistä tielle (oli vielä Saab :? ), onneksi oli leveä tie ja tämä sivutieltä tulija tajusi kurvata pientareelle, muuten olisi tullut ahdasta. Tuli sitten mieleen ettei kyllä itsekään tule aina oikealle kääntyessä tarkastettua että tie on vapaa kun katselee vaan ettei sieltä vasemmalta tule ketään.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Tässä kotipaikka kunnalla on menehtynyt henkilö/henkilöitä tommosessa edellä mainitussa tilanteessa... :(
Ja itellä tässä muutama viikko siitte meinas auto haluta mennä penkkaa kohti. Oli yllättävän liukkaat kelit ja edessä ajoi joku mersullaan sitä 65-70km/h päätin sitten, että menen ohi kun ei ollut koko päivää aikaa... laitoin vilkun vasemmalle ja lähdin ylittämään keski palletta uskollisella viistokeula OG900i -89:llä, mersun menin helposti ohi ja vauhtiakin kerkesi kertyä 120-130km/h laitoin vilkun takaisin oikealle mutta keskipalteen kohdalla auton perä lähti sivuluisuun siinä menin keskellä nelos tietä melkein poikittain mutta pienellä ohjaus liikkeellä sain auton taltutettua takas omalle kaistalle (onneksi!), jos olis vähän aikaa antanu vielä mennä niin ei olis ollu oikasusta enää puhettakaan. Huh huh... Onneksi ei tullu ketään vastaan! Ja tais se mersu kuskikin vähän ihmetellä Saban menoa!... :)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ikinä ei pitäisi ajaa noin että joutuisi tollaseen tilanteeseen... :cry:
*koputtaa puuta*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Kyllähän tuosta mainitsemastani tilanteesta otti opikseen!... Toivottavasti :)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Saab900i kirjoitti:Kyllähän tuosta mainitsemastani tilanteesta otti opikseen!... Toivottavasti :)
Mitkä renkaat sulla on? Ihmetyttää kovasti, että kuinka saaballa voi joutua tollaseen tilaanteeseen?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Nomadd
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Marras 11, 2004 10:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nomadd »

Tuon auton kuljettaja ei taida enää olla elävien kirjoissa......muistuupa tuossa mieleen yks läheltäpiti tilanne joka tapahtu jonku aikaa sitten, ajoin rekan takana , rajoitus oli satanen ja ohituspaikkaa hain, ei näkyny ketään semmosella lyhyehköllä suoralla ja lähdin ohittamaan mutta puolessa välissä rekkaa tulikin minulta huomaamatta jäänyt auto vastaan ja kaiken muun hyvän lisäksi onnistuin huonoilla kengilläni luiskauttamaan jalan kaasulta, se meni kans tiukille, oli varmaan parin autonmitan päässä se vastaantuleva ku kaarroin omalle kaistalle, on sen jälkeen ollu vähän varovaisempaa tuo ohittamaan lähteminen, enkä suosittele kenellekkään, että ajaa autoa släpärit jalassa.. 8O
Eiks jee...
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Minä olen näköjään täkän juttusarjaan liian hullu, koska minulle on sattunut vastaavan laisia tapahtumia jo liianmonta, Siin olen itse ollut ohittamassa tai auto on joutunut vesi tai loska liirtoon. Voisi johtua varmaan siitäkin, että ajan paljon. Penkalla kävin poikasena useitakertoja ja kerran olen ajanut suoralla tiellä noin 140km/h Kulkupelin (maksaloota) 5 kertaa katonkautta ympäri täydessälastissa. Vuoden ajoin hiljempaa ja taas menoksi! VALITETTAVASTI :!:
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

himmee kirjoitti:
Saab900i kirjoitti:Kyllähän tuosta mainitsemastani tilanteesta otti opikseen!... Toivottavasti :)
Mitkä renkaat sulla on? Ihmetyttää kovasti, että kuinka saaballa voi joutua tollaseen tilaanteeseen?
Seitsemän vuotta vanhat Nokian nastarenkaat... :lol:
Vastaa Viestiin