"Sokkiuutinen!"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
GM siis jatkaa brändisekoilujaan. Ensin yritettiin 80-luvulla tuoda Cadillacia Euroopan premiummarkkinoille. Kun tämä ei onnistunut hankittiin Saab jalostettavaksi GM:n keihäänkärjeksi. Samalla koitettiin taas 90-luvulla tulla Cadillacilla Eurooppaan ja nuoltiin näppejä hetki sen jälkeen.
No, Saabin kanssa ei oikein onnistuttu, niin koitettiin tehdä Saab-Cadillacia 2000-luvulla. Ei siitä mitään tullut ja siinä meni sitten maku Saabiinkin, minkä johdosta aloitettiin johdonmukainen Saabin tappokampanja.
Samaan aikaan tuotiin Eurooppaan myyntiongelmista kärsivän Opelin rinnalle toinen kansanautomerkki Chevrolet, tällä kertaa Koreasta. Markkinointiin laitettiin vähän jenkkilippua ja hamburgeria, hölmöt jopa uskoivat auton amerikkalaisuuteen. Onneksi autot ei amerikasta tulleet, niin rahalla sai kohtuuhyvää laatua. Chevyn myynti alkoi jopa toimia, mikä tosin kurjisti Opelia entisestään. No mitä sitten tehdään? Poistetaan Chevrolet Euroopasta!
Niin ja mitäs sitten tehdään, kun ei ole Saabin myymisen jälkeen ollut konsernissa lyksysmerkkiä Eurooppaan? Kokeillaan jotain ennenkokeilematonta, eli tuodaan tänne Cadillac!
Brändinhallintaa parhaimmillaan. Vuosikymmenien kokemuksella.