Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Lopetan osaltani tähän, popcornit voi laittaa pois toistaiseksi
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Perhana, kun viggen meni laittamaan tuon. Tästä olis muuten tullu hauska väittely.
Onkos muuten mopoautoista tuollaisia kolaritestejä olemassa..? Tuli vaan mieleen, kun meidän kylällä niitä on varmaan enemmän kun autoja, että millaista jälkeä saa tonnarilla aikaan.
Onkos muuten mopoautoista tuollaisia kolaritestejä olemassa..? Tuli vaan mieleen, kun meidän kylällä niitä on varmaan enemmän kun autoja, että millaista jälkeä saa tonnarilla aikaan.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Itse tulkitsin tätä kohtaa: "Vi rekommenderar dig att i första hand välja en bil som har fått goda resultat i verkliga olyckor", tuosta folksamin tekstistä, jonka nimim. viggen laitoi, mutta voisiko nyt varmasti ruotsinkielen taitoinen (esim. core2) kertoa minulle, mitä se tarkoittaa .
Luulen kyllä osaavani sen kääntää, mutta haluaisin varmistuksen .
Luulen kyllä osaavani sen kääntää, mutta haluaisin varmistuksen .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
^Kääntäjän versio:
Toki kääntäjä tuskin osaa yhtä hyvin kuin oikea ruotsalainen.Choose the right car
We recommend you to first choose a car that has had good results in real accidents, alternatively choose for crash test results. It is best to choose a car with good results in all categories. In the list you can see the safest choices marked with a green car symbol, ie cars that meet all our requirements for safety.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Siinä lukee Me suosittelemme sinua ensisijaisesti valitsemaan auton joka on saanut hyvän tuloksen todellisissa onnettomuuksissa.petrisa kirjoitti:Itse tulkitsin tätä kohtaa: "Vi rekommenderar dig att i första hand välja en bil som har fått goda resultat i verkliga olyckor", tuosta folksamin tekstistä, jonka nimim. viggen laitoi, mutta voisiko nyt varmasti ruotsinkielen taitoinen (esim. core2) kertoa minulle, mitä se tarkoittaa .
Luulen kyllä osaavani sen kääntää, mutta haluaisin varmistuksen .
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
No, jatketaan yleisön pyynnöstä vapaalla käännöksellä
Valitse oikea auto
Suosittelemme että ensisijaisesti valitset auton joka on pärjännyt hyvin todellisissa onnettomuustilanteissa ja painotat vähemmän kolaritestien tuloksia.
Paras vaihtoehto on kaikilla osa-alueilla menestynyt auto. Listalla näet vihreän autonkuvan turvallisimpien vaihtoehtojen kohdalla, ne autot täyttävät kaikki turvallisuusvaatimuksemme.
Vaihtoehtoisesti Paras valinta on auto, joka on saavuttanut hyvät tulokset jokaisella osa-alueella mutta se on hieman kömpelömpi.
Valitse oikea auto
Suosittelemme että ensisijaisesti valitset auton joka on pärjännyt hyvin todellisissa onnettomuustilanteissa ja painotat vähemmän kolaritestien tuloksia.
Paras vaihtoehto on kaikilla osa-alueilla menestynyt auto. Listalla näet vihreän autonkuvan turvallisimpien vaihtoehtojen kohdalla, ne autot täyttävät kaikki turvallisuusvaatimuksemme.
Vaihtoehtoisesti Paras valinta on auto, joka on saavuttanut hyvät tulokset jokaisella osa-alueella mutta se on hieman kömpelömpi.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Vaihdan 93seni tähän..
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1401598183
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1401598183
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Tässä jotainjefreitteri kirjoitti:Onkos muuten mopoautoista tuollaisia kolaritestejä olemassa..?
http://www.youtube.com/watch?v=hBYNSLAdPmA
http://www.youtube.com/watch?v=unydZi_BPIw
Ilmeisesti vakavilta onnettomuuksilta on vältytty vaikka kovalla vauhdilla tapahtuneita peräänajoja on ollut useampi. Olisiko keveys eduksi kunhan ei törmätä mihinkään kiinteään? Videoiden perusteella en haluaisi ketään vauhdilla mopoauton kylkeen.
Softaamalla alempi huippunopeus vakioautoon ja ikäraja kuuteentoista olisi parempi vaihtoehto.
Virittämällä pääsee nytkin:
http://www.youtube.com/watch?v=otpvpHS1tRM
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Kaikkein paras näistä mopo-autoista olisi samanlainen sydeemi kuin ruotsissa on eli lupa rakentaa normiautosta A-traktori niin olis varmaan turvallisempi kuin mopopirssi.
Tällöin voisi itse valita mistä autosta sen A-traktorin rakentaa jos vaikka haluaa turvallisen ison mersun?
Tällöin voisi itse valita mistä autosta sen A-traktorin rakentaa jos vaikka haluaa turvallisen ison mersun?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Kaikista parasta olisi, jos mopoikäiset ajaisivat mopolla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Jees näin on mutta näillä ajavat usein ainakin täällä myös korttinsa menettäneet.vmt kirjoitti:Kaikista parasta olisi, jos mopoikäiset ajaisivat mopolla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Poliisi setä sanoo, että pitää olla AM tai Traktori kortti jos ajaa A-traktorilla.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Kuka muistaa vielä muinaiset Erkkolat? Niitä näkyi vielä 90-luvun puolivälissä suomen teillä. Nykyisten mopoautojen turvallisuus lieneen huippuluokkaa niihin verrattuna.
Tässä siis Aixamien ja Ligierin suomalainen esikuva: http://www.freewebs.com/markkusivula/Er ... %20008.jpg
Turvallisintahan olisi jos kukaan muu ei liikkuisi teillä kuin minä, mutta ei se kuulemma tule onnistumaan
Tässä siis Aixamien ja Ligierin suomalainen esikuva: http://www.freewebs.com/markkusivula/Er ... %20008.jpg
Turvallisintahan olisi jos kukaan muu ei liikkuisi teillä kuin minä, mutta ei se kuulemma tule onnistumaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Erkkolalla liikkunee edelleen yksi puolikuuluisa Raumalainen. Ainakin paikallisten keskuudessa varmasti tietävät kenestä kyse. Itselleni muistui tästä mieleen tosin Amica 50, kolmipyöräinen koppimopo Ei siis edes mikään kevyt nelipyörä.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Samaa mieltä, tosin tätä voisi kehittää siten että lavaa ei tarvitse rakentaa koska noille ei oikeasti ole käyttöä tavarankuljetuksissa. Vaihteiden poistamisen sijaan nopeus rajoitettaisiin softassa ja järjestelyn voisi purkaa kun ikää tulee tarpeeksi. Rakentelukulttuuria ei tällä tosin pääsisi syntymään samalla tavalla vaikka kaikenmaailman teippaajia ja sumuvalopellejä näkyisi maanteillä entistä enemmän.core2 kirjoitti:Kaikkein paras näistä mopo-autoista olisi samanlainen sydeemi kuin ruotsissa on eli lupa rakentaa normiautosta A-traktori niin olis varmaan turvallisempi kuin mopopirssi.
Takapenkin ongelma on että sinne mahtuu liuta toinen toistaan tyhmempiä yllyttäjiä. Riskienhallinan kannalta ei ole järkevää pistää kaikkia kylän nuoria saman toistaitoisen kuskin varaan. Siinä mielessä EPA-/A-traktori on fiksu kehitelmä nuorisoautoksi. Täkäläinen normiratkaisu olisi penkin poistaminen mutta kortissa oleva matkustajamäärän rajoitus toimii käytännössä yhtä hyvin mikäli sanktiot ovat kohdallaan ja autossa olisi silti jonkinlainen kolmio/ulkopuolinen merkintä auton rajoitetusta nopeudesta.
Muistan nähneeni haastattelun jossa A-traktorikerhon puheenjohtajalla, 15v, oli kuorma-autosta tehty menopeli. Painoa ajoneuvolla oli 8 tonnia. Hän myönsi porsaanreiän olemassaolon mutta totesi tämän hyödyntämisen olevan aika harvinaista.core2 kirjoitti: Tällöin voisi itse valita mistä autosta sen A-traktorin rakentaa jos vaikka haluaa turvallisen ison mersun?
Joissain USAn osavaltioissa taitaa ala-ikäisellä olla mahdollisuus ajaa ilman aikuista valvojaa valoisaan aikaan. Täällä tuosta ei olisi mitään hyötyä. No, ehkä kesätöissä mutta nykyään nekin ovat harvassa ellei ikää ole tarpeeksi.