Perheen ainoana autona oli '88 900i vuodesta 1992 vuoteen 2010 lukuunottamatta paria vuotta kun oli noppa sille kaverina. Vieläkin on piha-ajossa. Itse sain kortin 2010 niin tuli diesel-kolkki taloon, neljäs vuosi sillä menossa.
Eli 22 vuotta tulee satkulle täyteen keväällä, näistä 20 ajossa, 394 tkm, kertaakaan ei ole välille jättänyt. Tonttu ja kolkki molemmat kahdesti kolmessa vuodessa
-84 Tuplista tuli pidettyä 7 vuotta. Muuten aika lailla 2-3 vuotta on autoilla menty. Poikkeuksena nykyinen Femma, jolla tulee 4 vuotta täyteen ja Sonetti lähtee vain kuolonkankeista kourista.
Nykyiselle pirssille tulee keväällä täyteen 2 vuotta. Hyvää kyytiä on tarjonnut ja toistaiseksi vain yksi vika (takalasin pyyhkijän moottori). Tuli myös ruostesuojattua, joten muutama vuosi pitäisi vielä ajella.
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Tontulla menty onnellisesti vuodesta 2006, vaikka välillä pukkaa femmakuumetta päällensä. Mutta kyllä nyt näyttää siltä, että tonttu jää minulle lopuks ikää vaikka pihalle ilmestyisi jossain vaiheessa femmaa tms. Pitäähän se kokeilla saako tonttua ajamalla loppuun. Ja kun ei tässä hameväkeäkään ole näkynyt, niin sama se olis mennä tontun kanssa naimisiin Onks klubilaisissa pappeja
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Nykyinen tonnari ollut n.1 vuoden,edelliset saabit 4 kpl kukin n,vuoden verran per auto.Nykyistä ei tarkoitus ainakaan vielä vaihtaa,en ole kerinnyt kyllästymään.(ainakaan vielä)
Käyttöautolle sopiva aika on ½-1½ vuotta, harrastekohteelle max. ½ vuotta ja silmäterät näyttävät viihtyvän pidempään eli 2-3 vuotta.
Käyttöautoissa ei yleensä pääse varsinaisesti kyllästymään vanhaan vaan uuden tieltä pitää saada pihaan tilaa ja tilille rahaa. Harrastekohteista loppuu harrastettava (käytännössä korjattava) kesken ja silmäterille käy kuten käyttöautollekin.
OG900c mallia -89 ollut meillä vuodesta -89 ja on edelleen ja ajossa. Kilometrejä on 212.000km. Oli jokapäiväinen käyttöauto aina vuoteen 2004 saakka. Siitä eteenpäin eläkkeellä oleva talviauto.
Nyt menossa 13:sta Saab, yleensä vaihdan 2-3 vuoden välein, viimeiset 4 olen hankkinut uutena. Nyt ajossa oleva hankittu 2011 joten alkaa olla vaihdon aika. Kovasti on katseltu ja kokeiltu eri merkkejä mutta vielä ei ole löytynyt uutta vaihtoehtoa. Voi olla että nykyinen Saab joutuu olemaan meidän perheessä pidempään ellei rupea liikaa reistailemaan.
Nykyinen 96 on ollut vuodesta 1993 ja tonnari vuodesta 2003.
kajakkeja on ollut 8 kpl ja 1 kpl 95. Voi olla että joku 96 pois laskuista.
99:ä on ollut 6 kpl, 90:ä 2 kpl, og-satkuja 2 kpl ja tonnareita 4 kpl.
työsuhdeautona oli NG 9-3.
noissa 4 jotka ei ollut mulla ajossa.
Vaikea laskea keskimääräistä pitoaikaa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
OG 9-3 SE -99 Ajelin 1,5v 30kkm, ja meni vaihtoon tuohon 9-5:een.
OG 9-5 Aero -00 Edelleen ajossa (13,5v, 340kkm), enkä ajatellut luopua ellei jotain tosi pahaa tapahdu
NG 9-3 Aero -04 Cabbe oli viime kesänä ekaa vuotta kesäajossa. Ei aikomuksia luopua, vaan tämän kanssa "harrastetaan" sitten tarvittaessa.
og satku 4d 8 tappinen ruisku 2000-2003
ng satku 5d 16 tappinen ruisku 2003-2006 n.60tkm
og kolkki 5d T7 business 2006-2012 n.160tkm
og satku 3d GL kaasari -> turbo 16 2011- n.30tkm
og femma tomaatti farkku T7 2012- n.35tkm
Eli toi og 9-3 business on ollu pisimpään 6 vuotta
Oma mielipide on et käyttöauto kannattas vaihtaa 4-5 vuoden välein, niin kuin kolkkikin
OLISI PITÄNYT niin ei ois meillä hajonnu. Tykättiin vaan vaimon kans siitä niin paljon, ettei raskinu luopua, ennen kun oli pakko (ajettu 270tkm)
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
9000 oli 6 vuotta ja nykyisellä 9-5:lla tulee kesällä 8 vuotta täyteen. Kajakkeja ollut useita, joku tais olla viikon, joku n. 15 vuotta ja loput siltä väliltä.
OG900 turboS cabbe vuodesta 2006 ja on edelleen.
Museokajakki oli vuodesta 1993 vuoteen 2013, joten aika pitkään se oli harrasteena. Nyt jossain Etelä-Suomessa tai Saksassa.