Auton akut
Re: Auton akut
Parahin Luca, ne perusmallit näyttäisi olevan ihan rahansa väärtejä. Omassa 9-3:ssa on jo toistavuotta pelannut hyvin. Olikohan 70Ah?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Auton akut
Hyvin on siis pelannut.Mertmi joulukuussa -12 kirjoitti:Kolkkiin ostin Motonetistä Snajder Silver 70Ah akun. Saa nähdä miten uudemman teknologian "halpis" pärjää Suomen talvessa.
Tuota avustaa jatkossa Defa 1203 -laturi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Auton akut
Alkuperäis-Exideä tai sitten kappaletavara-Exideä olen käyttänyt ja rulaa hyvin!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Kiitos jokainen puoltava ääni tuottaa pienen helpoituksen tunteen. Ja tietämättömyyteni agm-akkuja kohtaan ilmeisesti nosti turhaan huoltani, ihan tavallinen akkuhan tuo omani on.Mertmi kirjoitti:Parahin Luca, ne perusmallit näyttäisi olevan ihan rahansa väärtejä. Omassa 9-3:ssa on jo toistavuotta pelannut hyvin. Olikohan 70Ah?
Vanha akkuni oli muuten Vartan sininen akku jota myydään täsmälleen samaa mallia kauppojen hyllyillä 80-90 euron hintaan. Oliko se sitten oikeasti vanha, virtaa se ei enää kuitenkaan suostunut vastaanottamaan eikä tuntunut hyvältä idealta ostaa samanlaista tilalle.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auton akut
Minulla sippasi juuri Motonetin Sznajder Silver 80Ah 700A, ikää 2 vuotta ja 7 päivää. Ei kauaa kestänyt, vaikka Eberin käyttö se taisi tuonkin kuluttaa. Takuuhan niissä on sopivasti 2 vuotta...
Seuraavaksi ehkä Exide Premium 77Ah tai Trane 80Ah.
Seuraavaksi ehkä Exide Premium 77Ah tai Trane 80Ah.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Auton akut
Pari vuotta menty Fulmenillä (Exide eri teipeillä). 74Ah /680A ja hintaa oli rautakaupassa 85e. Hyvin on potkinut vaikka on ysivitosen keulilla jossa ei ole akulle koteloa, lämmityksiä tai ylläpitolatureita.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Auton akut
Boschin ja Bannerin perusakuista ollut ihan hyviä kokemuksia..
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: Auton akut
Kumpi parreen (tätä olen miettinyt): Exide Premium++ vai Vartan (ehkä Boschin) AGM- vai olikos se AGN-akku??? Varta on tilauksessa ja on kyllä tyyris, mutta jospa se sillä tuo hieno TTiD herää henkiin.
Nojoo, taitaa se Varta olla parempi, mutta se onkin hieman paremmalla tekniikalla. Exide on nk. perusakuista ehkä se yksin parhain.
Nojoo, taitaa se Varta olla parempi, mutta se onkin hieman paremmalla tekniikalla. Exide on nk. perusakuista ehkä se yksin parhain.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Vartan AGM kesti pari vuotta, sitä ennen orkkisakku 8 vuotta. Hyvin se kallis Varta alussa toimi, mutta hyytyi aika nopeasti niin ettei pakkasessa anna virtaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Auton akut
itellä optiman red top,oli muutama vuosi sit tarjouksella 159e...ei oo tarvinnu
miettiä lähteekö käyntiin vai ei .
miettiä lähteekö käyntiin vai ei .
#2285
Re: Auton akut
Vai että ei sekään sen kummosempi ole. Taitaa se sitten jäädä tämä Exiden Premium++ kunnolliseksi akuksi. Ostin sellaisen siniseen allekirjoitukseni Saabiin ja tärähtää tulille erittäin hyvin, pakkasta melkein -25C-astetta.3J kirjoitti:Vartan AGM kesti pari vuotta, sitä ennen orkkisakku 8 vuotta. Hyvin se kallis Varta alussa toimi, mutta hyytyi aika nopeasti niin ettei pakkasessa anna virtaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Eli onko kaikki nykyajan akut selkeästi heikompia kuin ennen vanhaan? 11 vuotta vanhassa Landroverissa on saman ikäinen akku sisäll, koskaan ei ole vaihdettu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Eikun vaan takuuseen kysymään uutta. Tiiä vaikka menisi vielä siihen. Senhän on täytynyt oireilla jo 8pv sitten.Ässä kirjoitti:Minulla sippasi juuri Motonetin Sznajder Silver 80Ah 700A, ikää 2 vuotta ja 7 päivää. Ei kauaa kestänyt, vaikka Eberin käyttö se taisi tuonkin kuluttaa. Takuuhan niissä on sopivasti 2 vuotta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Auton akut
Ihan varmasti on. Ennenvanhaan akkuja korjattiin, kennotettiin ja hapotettiin uudelleen. Nykyään vaan uutta tiskiltä ja entiset romutettavaksi. Tänpäivän akulta on hyvä suoritus, jos viisi vuotta pelaa.juhokare kirjoitti:Eli onko kaikki nykyajan akut selkeästi heikompia kuin ennen vanhaan? 11 vuotta vanhassa Landroverissa on saman ikäinen akku sisäll, koskaan ei ole vaihdettu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Auton akut
Joo.o, totta. Nykyajan akut kestää puolet sitä ennen aikaan. Ja se mikä akku on Lantikassa, sitä ei todellakaan ole kertaakaan vaihdettu! Kerran on tosin Ctekillä ladattu.Mertmi kirjoitti:Ihan varmasti on. Ennenvanhaan akkuja korjattiin, kennotettiin ja hapotettiin uudelleen. Nykyään vaan uutta tiskiltä ja entiset romutettavaksi. Tänpäivän akulta on hyvä suoritus, jos viisi vuotta pelaa.juhokare kirjoitti:Eli onko kaikki nykyajan akut selkeästi heikompia kuin ennen vanhaan? 11 vuotta vanhassa Landroverissa on saman ikäinen akku sisäll, koskaan ei ole vaihdettu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003