
sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
Mää lämmittäisin mielellään vaikka neljä tuntia joka päivä mutta kun tolpan kello ei anna kuin kaksi tuntia ja on kovin tympeetä lähteä sitä raksuttelemaan tuonne pakkaseen. Maksu on joka tapauksessa sama. 

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
No mulla onkin tehokkaampi (600W?) lohkolämmitin ja 1700W (-25C) sisälämppäri.aero kirjoitti:Minä. Yhtään alle 3h aamulämmitystä ei ole tullut sen jälkeen kun siirryttiin talviaikaan, kun en vähemmänkään kylmillä keleillä jaksanut rukata ajastusta. Onpahan auto lämmin kun lähtee, vaikka lähtisi tuntia aiemmin tai myöhemmin kun normaalisti.Mono kirjoitti:Kuka nyt paria tuntia enempää omaan laskuun lämmittäisikään...
350W säteilylämppäri lohkolle ja 1200W Defan Termina sisätiloille, eikä oo tarvinnu laseja raapia.
Turhaan sitä ulkoilmaa tuntikausia lämmittää.

Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
Juu, pakko myöntää että valkkasin pienempitehoisen sisälämppärin juuri tuon pienitehoisen säteilylätkän takia, sopii paremmin kimppaan. Jos olisi ärmätimpi moottorilämmitin, olisin ostanut järeämmän sisälämppärin ja voisin tyytyä 2-2,5h lämmitysaikatavoitteisiin. Tosin en silti aristelisi pidempää lämmitystä hinnan takia, kyseessä on silti melkolailla pisara meressä mun autoilukustannuksissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
Tänä aamuna -20 ulkona. Lohkolämppäri päällä noin 40 minuuttia ja SID:n mukaan ennen starttaamista moottorin lämpötila +9. Olisipa sisätilalämppärikin saanut kabiinin yhtä lämpimäksi.
t. Mika

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
kiitettävästi on saatu kantaa monenlaisesta käyttötarpeesta. tulee mieleen poliittiset väännöt tai kuntaliitosköydenvedot.
kaikki ovat oikeassa
kaikki ovat oikeassa

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
Äsken tosiaan töistä lähtiessä lämmitin puski enää haaleaa ilmaa vaikka on säätö täysillä ja ulkona 19 astetta pakkasta...onneksi auton omalta lämmityslaitteelta ei kauaa mene tilanteen paikkaamiseen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä
Ilman lohkaria -20 asteessa moottori lämpeää rauhallisessa maantieajossa n. 6 kilometrin jälkeen, lohkarin käytön jälkeen n. 2-3 kilometrin jälkeen, pitää vielä huomenna kattoa tarkemmin.
Ei suappi, mut noin yleistietona.
Ei suappi, mut noin yleistietona.

Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.