Tiedä että tällä foorumilla on paljon tietotaitoa liittyen boschin ruiskuihin
Siirrytyäni väärän merkkisiin autohin olisi tarvetta saada tietoa kyseisen ruikun toiminnasta. Kyseessä siis Volvo 740 turbo.
Ongelma on seuraavanlainen
Ilmamäärämittarin läpän kireyttä säätämällä saan auton käymään hieosti tyhjäkäyntiä mutta sitten sillä ei voi ajaa. Nykii ja pätkäisee sammuksiin kun ahdot nousevat. Ihan kuin tulisi fuelcut. Läppää kiristämällä toimii ajaessa hienosti mutta ei käy tyhjäkäyntiä. Valitettavasti en ymmärrä hirveästi motronicin sielun elämää mutta tunnistaa ahtopaineen ilmeisesti ilmamassan määrästä. ajatuksena siis sellaista että jos esimerkiksi cooleri olisi puhki niin mittattu ilmamassan määrä ja koneeseen todellisuudessa menevä ilmamäärä eroavat niin paljon toisistaan että ruisku menee sekaisin. Vertailun vuoksi on yksi imm joka on täysin tehdasasetuksilla niin silläkin meno loppuu heti kun päästään ahdoille. Toimii pätkimättä ahdoilla vain jos koneessa on kierroksia yli 4500rpm.
Auttakaa nyt joku ymmärtämään tuon ruiskun toimintaa
Paljonko tuo immun läppä pitäis olla raollaan tyhjäkäynnillä?
Tietoa Motronicin sielunelämästä
Tietoa Motronicin sielunelämästä
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Re: Tietoa Motronicin sielunelämästä
Hei.
Mielestäni motronicia ei ole 740 volvossa käytetty. Lh ja kjet riippuen
vuosimallista. Voin heittää tän topicin tutulle volvo harrastajalle jos
saisin kommenttia liittyen ongelmaan.
Vrcf:ltä voisi löytyä asiaan liittyen juttuja. Oletko katsonut sieltä?
Mielestäni motronicia ei ole 740 volvossa käytetty. Lh ja kjet riippuen
vuosimallista. Voin heittää tän topicin tutulle volvo harrastajalle jos
saisin kommenttia liittyen ongelmaan.
Vrcf:ltä voisi löytyä asiaan liittyen juttuja. Oletko katsonut sieltä?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tietoa Motronicin sielunelämästä
Vanhoissa ET moottori turboissa on motronic ruisku. Vrcf:llä on tästä topicci mut tuntuu olevan tietoa huonosti tarjolla
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tietoa Motronicin sielunelämästä
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Tietoa Motronicin sielunelämästä
Kiitos. Hyvä ja hyödyllinen linkki.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04