9-5 Wagon vs. V70

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ja mä kun en onnistu karistaa S60 2.4T:tä tolla 95 Aerolla :cry:
STCF #3
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

OT
Vaikka kaverilla olis 50 heppaa ( joka tuntuu jo paljolta ) enempi pellin alla ja molemmat vetää lappu lattiassa niin ei se auto "pakene" silmistä...saa olla aika suuri teho ( tai teho/paino ) ylivoima, jotta jätättää ns. seisomaan. Ohi ei vaan pääse! :)

Tuosta Volvosta tuli mieleen, että olisi mielenkiintoista nähdä mittatuloksia esim. takapenkkien tilasta. Mielestäni se on pienempi kuin ysifemmassa, vaikutti ainakin ahtaammalta istua. Muutoinkin Volvon V70 pidetään isona autona...sisätiloiltaan vaikuttaa pieneltä?? Samoin 9-3 rahtiruumaan tottuneena nykyfarmarien peruskontti tuntuu pieneltä akvaariolta.
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Vanhempi V70 oli pieni ja uudempi on hiukan isompi, mutta mikään iso auto se ei kuitenkaan ole.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Itse olen viime viikkoina ajellut useita siivuja isäni -04 Saab 9-5 2,0t -autolla. Tosi kiva auto kaikin päin, mutta jos pitäisi valita (unohtaen rahallinen arvo), en ikipäivänä vaihtaisi omaa OG 900 turboani tuohon (niinkuin ex-tyttökaveri totesi, se auto on minun näköiseni). Tässä tilanteessa kysymys Volvo V70:n ja 9-5:n eroista tuntuu lähinnä akateemiselta, niin lähellä nuo autot ovat toisiaan...

Niin kuin Moottori-lehti totesi vuonna -71, paras talviauto on se mihin kuljettaja on tottunut. Yleistäen: paras auto on se, mikä näppylään sopii. 8O
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-3Tid kirjoitti:OT
Vaikka kaverilla olis 50 heppaa ( joka tuntuu jo paljolta ) enempi pellin alla ja molemmat vetää lappu lattiassa niin ei se auto "pakene" silmistä...saa olla aika suuri teho ( tai teho/paino ) ylivoima, jotta jätättää ns. seisomaan. Ohi ei vaan pääse! :)
Tuossa on aika karu totuus. Joka myös on todettu kevyemmän S60 suhteen kellolla. Eli turha jauhaa täällä jostain, että vulvat on laiskoi, koska kadulla mitatuista seteistä on aika turha puhua ilman mittavälineitä. Ja en puhu nyt mistään naurettavista käsiajanotoista. Itse en valitettavasti T5:sen kyvyistä tiedä, mutta jos nousee menohalut suhteessa 2.4T:hen verrattuna, ni oikein pelottaa.
STCF #3
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Hehe
Viimeksi muokannut vjbremer, Su Tammi 09, 2005 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Saab vs volvo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Jaaha. Tässä vähän testiarvoja ruotsalaisesta Teknikens Värld lehdestä:
(0-100km/h) Saab 9-3ss 2.0t (175hv) 8.2s , Volvo 2,4T (210hv) 8.2 s , Saab 9-5 2.3T wagon aut (210 hv) 8.0 s(paino 1715) Saab 9-5 Aero sedan (250 hv) 6.4 s Volvo s60 T5 7.1 s

Saab 9-5 Aero Wagon auto 7.53s volvo v70 T5 aut (250) 8.05 s (paino 1674)
9-5 2.3T wagon aut (210 hv) 8.0 s(paino 1715)

0-200 Saab Aero wagon aut 29s Volvo v70 T5 aut 33s


Testi ruotsalaisessa Automobil lehdessä 12/ 2001
Volvo s60 T5 vs. Saab 9-3 Aero (vanha 9-3)
" ..Istället har man skrämt upp Volvofemman vilket resulterar i 250 hästkrafter vid 5200 varv/min. Men något är fel, det riktiga suget uteblir och Saaben har ett litet försprång. Visserligen har Volvon ett vikthandikapp på hela 140 kg men skillnaden på 45 hästar och 50 Nm borde utjämna och låta Volvon dra ifrån. Men det känns inte så, bensin på 98 oktan används men Volvo rår ändå inte på Saaben, som bara får 95-oktanig mat..."
Tehtaan ilmoittamat suoritusarvot kyseisistä autoista. 0-100 Saab 7.3s
Volvo 6.8s
Teho/paino-suhde -> hv/paino Saab 1.4236hv/10kg
Volvo 1.5842hv/10kg
Nyt väitteessäni on ehkä enemmän faktaa :wink:
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Hienot faktat ja mukavaa luettavaa. Tässä meidän mittaukset GPS + läppäri menetelmällä, Vulvan kulkua kyllä ihmeteltiin, urakalla, auto on vakio ja automaatti S60 2.4T.

Vulva:

Speed: 0-50 km/h in 2.81 seconds at 24.58 meters
Speed: 0-100 km/h in 7.40 seconds at 130.78 meters
Speed: 0-150 km/h in 15.24 seconds at 414.42 meters.
Distance: 0-402 m : 14.95 @ 148.91 km/h

50-100 km/h 4.59 seconds.
50-150 km/h 12.44 seconds.
100-150 km/h 7.84 seconds.

Tuo oli vulvan paras veto, muut olivat 0-100 jotain 7.5-7.6s luokkaa ja vartit hieman yli 15s.

Saab 9-5 Aero Wagon Automaatti:

Speed: 0-50 km/h in 2.99 seconds at 24.43 meters
Speed: 0-100 km/h in 7.32 seconds at 124.11 meters
Speed: 0-150 km/h in 14.56 seconds at 385.79 meters
Distance: 0-402 m : 14.94 @ 151.76 km/h

50-100 km/h 4.33 seconds.
50-150 km/h 11.57 seconds.
100-150 km/h 7.23 seconds.

Saab toisti tulokset 8 tuhannesosan tarkkuudella, oli ESP päällä tai pois ja sama koski sporttia. Eli tasaista vetoa tuli :twisted:

Mutta tuosta kun kattelee ja miettii, että tuo vulva tulee vaikka perässäsi imussa, niin eihän se siitä kontista pudonnut, ennen kuin sen 210 rajotin katkas leikin ;)
STCF #3
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Täysin empiirinen tutkimus viime kesältä:) V 70 2.4T at / 9-5 aero at / Audi S4 4.2. Kaikissa neljä henkeä ja tavaraa (=juotavaa) niin että piisaa ! Luonnollisesti Audi pesi muut mutta yllätys oli se, että Volvo ei jäänyt oikeastaan yhtään Saabin kyydistä. Kokeilimme vuoroin toinen edellä ja rinnakkain (motarilla) mutta ei tuohon oikein tahtonut eroa tulla. Käytännön suorituskyvyn perusteella en olisi osannut kallistua kummankaan puoleen erityisemmin.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Paperilla ne sadasosat näyttävät niin kauhean isoilta eroilta mutta olisi ihan tarpeellista jokaisen kokeilla, kuinka paljon sitä eroa tosiaan saa vaikkapa sillä 50 hevosella aikaan. Ei se Volvo mikään taikalaatikko ole, kulkee sen mitä tuon painoisen auton noilla tehoilla pitääkin kulkea. :wink:
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Huoh, kyllä te pojat jaksatte vääntää...... ihan kuin noilla suoritusarvoeroilla olisi jotain hevonvitunhumpan merkitystä... tai sitten ehkä jollekkin on, kai sitten. Anyways kumpikin pirun hienoja autoja, joista minä valitsisin....hmmm.... Volvon. Enkä tiedä miksi.

Nimim. 26vee kalkkis; 1 kpl Saab 96, 1 kpl Saab 900 rata-auto, ja 1 kpl Volvo V40 1.9DHP 2004

PS. 93Tid, puhut asiaa...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Jos haluaa hyviä arvoja, niin ainakaan Volvoa ei kannata ottaa automaattina.

Esim S60R (300 hv) 0-100 km/h

Aut: 7,7 sek
Man: 5,9 sek

Jostain syystä Volvo ei ole onnistunut tekemään (hankkimaan) sellaista automaattia, joka kestää kunnon väännöt ja joutuu rajoittaa vääntöjä lukujen kustannuksella.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Petri R kirjoitti:Jos haluaa hyviä arvoja, niin ainakaan Volvoa ei kannata ottaa automaattina.

Esim S60R (300 hv) 0-100 km/h

Aut: 7,7 sek
Man: 5,9 sek

Jostain syystä Volvo ei ole onnistunut tekemään (hankkimaan) sellaista automaattia, joka kestää kunnon väännöt ja joutuu rajoittaa vääntöjä lukujen kustannuksella.
Tiedä sitten, lieneekö huonoa tuuria vai mitä, mutta taksikuskikaverilla ja eräällä puolitutulla on molemmilla särkyneet automaatit V70 mallista alle 100tkm.. kaverilla ja muutamalla(4) tutulla ei ole ainakaan vielä tapahtunut samaa 9-5 härveleissä.

Mut eikös noissa ole molemmissa Aisin-Warnerin japsilaatikot?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Myrkky kirjoitti:
Petri R kirjoitti:Jos haluaa hyviä arvoja, niin ainakaan Volvoa ei kannata ottaa automaattina.

Esim S60R (300 hv) 0-100 km/h

Aut: 7,7 sek
Man: 5,9 sek

Jostain syystä Volvo ei ole onnistunut tekemään (hankkimaan) sellaista automaattia, joka kestää kunnon väännöt ja joutuu rajoittaa vääntöjä lukujen kustannuksella.
Tiedä sitten, lieneekö huonoa tuuria vai mitä, mutta taksikuskikaverilla ja eräällä puolitutulla on molemmilla särkyneet automaatit V70 mallista alle 100tkm.. kaverilla ja muutamalla(4) tutulla ei ole ainakaan vielä tapahtunut samaa 9-5 härveleissä.

Mut eikös noissa ole molemmissa Aisin-Warnerin japsilaatikot?

Kahdella tutulla on hajonnut seuraavasti V70 n. 90 tkm ja 150 tkm, tästä uudemmasta tyypistä.

Tuolla Volvo-foorumilla on selkeä jako jostain syystä. Toisilla on hajonnut ja toisilla ei hajoa millään. Ne joilla ei ole hajonnut, niitä yhdistää ainakin se, että öljyt vaihdetaan tiuhaan (20-40 tkm), vaikka suositus oli muistaakseni 80-100 tkm välein.

Itse kuuluin niihin, joilla ei hajonnut, tosin laatikko oli vanhempaa tyyppiä; 4-vaihteinen ja ei oppiva.

V70 2,5T Aut -97 (sama, kuin uudemmissa merkitty 2,4T).
Pari vuotta ajelin arvoilla 315 hv / 477 Nm ja laatikossa ei mitään ongelmaa. (Varttimaili 14,39 sek/160,5 km/h)
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Petri R »

9-5T kirjoitti:
Petri R kirjoitti: Tuolla Volvo-foorumilla on selkeä jako jostain syystä. Toisilla on hajonnut ja toisilla ei hajoa millään.
Volvossa ei ole vikoja vain huoltoja joihin voi kuulua vaikka laatikon vaihto. Nämä "huollattajat" ei varmasti kerro jos joku hajoaa.
En tiedä voiha tuossakin olla perää.

Itse olen "huollattaja" ja ei ole vaikeata kertoa, että Volvosta jotain on mennnyt rikki. Ei minulle ainakaan Volvoilu ole mikään uskonto/tabu.

Volvo tuskin on maailman paras auto. Turha sitä on puolustella, tekninen kampe, kuten muutkin autot vikoineen päivineen.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Vastaa Viestiin