Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tämä menee hieman tylsäksi kulutusraportoinniksi, mutta jotain kuitenkin. Tämänpäiväisen Hesan reissun jälkeen oli aika käydä taas tankilla Lexan kanssa. Tasan 8.5 litraa sen enempiä miettimättä. Uusi "ennätys". Erittäin kohtuullista, kun miettii, mitä kulutuksella saa. Ajattelin, että kokeilen seuraavaa tankillista power-moodilla, mutta taitaa jäädä tekemättä. Power-moodi tekee Lexasta erittäin aggressiivisen kulkineen, koko ajan tuntuu, että pitää peruutella, muuten lähtee lapasesta. Voimaa on käytössä niin pirun paljon joka tilanteeseen. Ajelin tänään muutaman kymmenen kilometriä power-moodilla, mutta vaihdoin sen kotiin palatessa normaaliin. Ei vaan pysty, tulee levoton olo kun sitä käyttää.

Sanoisin, että tulen käyttämään sitä pitkillä matkoilla, joilla voi käyttää myös paljon vakkaria. Pienempiin ympyröihin palatessa normaaliasetus käyttöön, ettei hyökätä liian kovaa. En tiedä speksejä, mutta ajaessa tuntuu siltä, että power-moodi keventää ohjausta, ärhäköittää kaasuvastetta rajusti ja tekee muuten herrasmiesmäisestä ajokista ohjusmaisen kulkineen. Käyttökelpoinen tietyissä liikennetilanteissa, mutta kovasti vaatii harkintaa sen käyttö. Kas kun perusasetuksillakin kerkiää aika kivasti.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Päivän saldo:

Plussaa: Räksy on leimassa, ei huomautuksia, seuraava katsastus 10.7.2017 mennessä.

Miinusta: Pankkitilin saldo. Kas että saatiin jotain kirjoitettavaa plussan kohdalle, jouduttiin kaivamaan kuvetta.

No, ei toisaalta isoja yllätyksiä. Kuten aavistelin, jarrulevyt menivät vaihtoon. Ei pystynyt elvyttämään arvatenkin alkuperäisiä levyjä. Loppu mikä loppu. Irrotus tapahtui lopuksi kaasupillillä, muuten eivät hievahtaneet. Sisäpuolelta paljastui aika karu näky, olisi pitänyt ottaa kuva. Harvoin näkee niin haperoita ja loppuunsyöpyneitä levyjä. Rellun insinöörejä saa sitten taas kiittää kustannuksista. Noissa takalevyissä on nimittäin samassa sekä abs-kehä, että laakeri. Siitä syystä maksoivat satasen kappale. No, kurkkailin vähän etukäteen ja olin henkisesti varautunut. Palat sentään oli normit kolmekymppiä.

Eteen vasemmalle meni uusi kallistuksenvakaaja, viime katsastukseen oli vaihdettu oikealle. Muuten ei ongelmia, obd-ja pakokaasutesti heittämällä läpi, yksi keltainen vilkkupolttimo piti vaihtaa haalistumisen takia ja se ihan alussa mainittu rekisterikilven valo oli nyt mustunut lopullisesti :)

Kotiin ajaessa auto tuntui selvästi tukevammalta, kaippa siellä sitten joku välys oli, kun kerran koiranluu vaihtui, käsijarru oli täysin eri planeetalta, enää ei tarvitse nykäistä voimalla ylös asti, pikku nyppäys riittää. Jarrut olivat muutenkin konttorin dynolla tosi hyvät ja tasaiset, no, pitää ollakin kun laskun loppusummaa katselee. Perhanan katsastuskin on huiman hintainen pakollisine testeineen. Aika äkkiä tulee tuon kohta valmistuksesta poistuvan suurimman eurosetelin summa täyteen jo noilla luetelluilla toimilla. Eikä edes riitä. Tulihan koneeseen myös uudet öljyt ja luonnollisesti suodatin.

Se on semmonen homma, että tämän reissun jälkeen Räksyn huolto-ja korjauskustannukset ovat liki puolessa välissä siitä maksaani ostosummaa. Juuri tällä hetkellä kilometrihinta on vähän pörhöllään, mutta jos vaikka vuodenkin menisi tällä ruuvauksella, niin ei paha. Tuskin menee ja en tosiaan osaa ennustaa, onko tuo mulla enää kuukauden vai vielä vuoden päästä. Riippuu ihan siitä, mitä keksin kesän aikana. Enempi sähköllä ajaminen kutkuttaa siihen malliin, että jotain sille kutinalle pitää tehdä. Jos satun vaihtamaan autoon mihin koirankin voi sijoittaa, jää Räksy tarpeettomaksi ja seuraava projekti on sen myyminen ja pakun ostaminen. Mut Räksy on nyt tikissä, eikun kovaa ajoa. Järkevä ja tarkan euron mies unohtaisi haihattelut autonvaihdosta ja jatkaisi testiä nykyisillä, mut mä meenkin fiiliksen mukaan. Danny lauloi joskus siitä Tuuliviiristä yllä talon katon.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Muutaman tarjouksen olen pyytänyt Lexasta ja tällä hetkellä on kolmen tonnin haitari. Arvelin, että viisikin on mahdollista, mutta tuskin sentään. Ihan hyvin tuosta kyllä huutavat, ei tässä tappiolle jää. Muutama tuhat kilsaa tolla vielä pörrätään ja yksi pidempi reissu, sitten on aika siirtyä kohti sähköisempää autoilua, josta toivon mukaan mennään koko ajan enemmän siihen suuntaan ja jätetään jossain vaiheessa tekniikan kehittyessä nämä polttomoottorit kokonaan taakse. Nykytarjonnalla tämä on vielä muutaman vuoden päässä, ellei lottovoittoa heru ja joutuu töitä edelleen pakertamaan.

Jos Lexan seuraaja on se mikä on suunnitelmissa, jää myös Räksy tarpeettomaksi, joten siitäkin luovutaan ja suunnataan energia sen jälkeen pakun hankintaan. Pikku puuhastelua siis tiedossa kaupantekorintamalla. Keskitytään siihen sitten enempi kesälomalla kun suunnitellut reissut on tehty.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Perkuleesti pukkaa siitepölyä kummankin pirssin päälle. Siis ihan Simona. Ei ole hyvä se. Vaikka kuinka hinkkaa, meinaa väri muuttua keltaiseksi alle vuorokauden. Pitänee perjantaina virauttaa taas kumpikin, kun on seuraava vapaapäivä.

Eilen kävin koeajamassa uuden Opel Vivaron. Oli oikein fiksu peli sillä pienimmällä yhden turbon 90-heppaisellakin. Pirun hiljainen ja hyvä ajaa, kyllä on vaan pakutkin kehittyneet. Keskipaikka oli suurin moitteen sija, ei ole kyllä pitkän matkan paikka edes sille nuoremmalle pojalle. Pitää Jumpheri käydä jossain ajamassa lähitulevaisuudessa, että mimmonen kuorma-auto on Vivaron jälkeen. Siinä kyllä keskipaikan pitäisi olla tarpeeksi tilava. Onhan tossa muutakin koeajoa suunnitteilla, mutta ajan kanssa jahka ensi viikolla siirryn vapaiden kautta kesälomalle.

Oli vissiin liian jännä auto Lexa paikalliselle Opel-kauppiaalle, en saanut tarjousta koeajon jälkeen, piti eilen soittaa, mutta ei soittanut tänäänkään. No, tuollaiset yrittäjät voi jättää omaan arvoonsa, Suomi on täynnä kauppoja ja kauppiaita, prötääjiä ei tarvitse tukea. En ole kyllä Porvoosta joutunut autoa ostamaan aikoihin, aina on pitänyt lähteä pidemmälle. Tiedä sitten miten kauppansa tekevät, kun tuntuu olevan kovin nihkeätä aina. Ehkä mulla on vaan liian hankalaa kalustoa ollut viime vuosina, mene ja tiedä. Pidetään mieli avoimena, pihaan saattaa olla tulossa mitä tahansa pakun ja plug-inin väliltä. Riippuu ihan sieltä mistä roikkuu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kuva
Siinä syy

Ja tässä seuraus
Kuva

Onneksi sattui/huomasin heti kun lähdin töistä, en ehtinyt kuin 50 metrin päähän ja sitten peruuttaen takaisin. Rellussa täysikokoinen varapyörä, jossa jopa kilon verran ilmaa. Nou hätä. Oma tunkki pelitti hyvin tukevalla alustalla, mutta auton omalla rengasavaimella ei ollut mitään mahdollisuuksia saada pultteja auki. Työpaikan autotallista viritin ristikkoavaimesta ja puolen metrin raudanpätkästä joka mahtui 23mm koloon jatkovarren, jolla sain pultit auki. Onneksi oli sade, kaatosade.

Eipä ehtineet "uudet" pyörät pyöriä alla kuin 1000 km. Onneksi tämä oli sen huonomman parin toinen puolisko. No, Euromasterista löytyi hyvät käytetyt, nyt on vararengas irrallaan kontissa, huomenna mennään laittamaan uudet vanhat eteen ja alkuperäinen varapyörä paikalleen.

Ai niin, vararengasta ym. tavaratilasta kaivaessani huomasin, että Räksy kusee muuallekin kuin kuskinoven sisätaskuun. Tavaratilan pohjan alla oleva styroksihässäkkä, missä on välineet, oli täynnänsä vettä. Kuivatellaan huomenissa, jos ei taivaalta enää tule mitään.

Täytynee tästä lähin kuljettaa autossa myös kotoa löytyvän kaltaista teloskooppivartista mutterinavaajaa, ei tuosta kyllä muuten mitään tien päällä tule. Näin tällä kertaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Nyt on Räksyn eturenkaina Continental EcoContact 3:t vuodelta 2011. Pintaa tasaisesti 5-6.5mm, hintaa erittäin kohtuullisesti. Kiitos taas kerran Porvoon pitkähiuksisimmalle rengaskauppiaalle, homma toimii, aina ja joka kerta. Ei kai tässä muuten olisi kyseisen lafkan palveluksia tullut 24 vuotta käytettyä.

Niin, tämmöinen kultakala-allas oli takapaksissa, vain ranskaa puhuvat kalat puuttuivat.
Kuva

Tarkkasilmäisimmät huomaavat, että ranskalainen insinööri on kehittänyt täysin kovamuovisen tavaratilan pohjan. Onhan se fiksua, samalta näytti kuin 12 vuotta sitten auton valmistuessa, ihan takuulla. Oli lisävarusteena vettä tai ei. Kuitenkin, ilmeisen ranskalaiseen tapaan, ajatus oli jäänyt puolitiehen. Pohjassa ei ole minkäänlaista pohjaproppua, se on täysin umpinainen. Ilmeisesti usko omaan luomukseen on ollut luja eikä mieleen ole edes etäisesti tullut, että tuonne voisi jostain vettä tihkua/valua. No, ratkaisu oli helppo ja nopea, Boschin porakone, ensimmäisenä käteen tullut sopivan kokoisen oloinen terä ja kas...

Räksy pissaa...
Kuva


Joskus ratkaisu ongelmaan on vain yhden poran surautuksen takana. Mistä tai miten vesi on tuonne tullut, ei aavistustakaan, enkä aio ottaa selvää. Eihän siitä tuolla haittaa ole, muovi ei miksikään happane, eikä varsinkaan nyt, kun vedellä on pakotie. Pitää katsoa seuraavalla rankkasateella tai pesun yhteydessä, loriseeko poistoreiästä vettä samaan tahtiin kun sitä suihkuttaa/sataa taivaalta :D

Lexalle ei kummempia, on pölyyntynyt pihalla sen näköiseksi parin päivän aikana, että pihapiirin männyt yrittänevät muuttaa sen kaltaisekseen. No, huomenna töihin, antaa ajoviiman ja pyyhkimien puhdistaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Toukokuu lähenee loppuaan, kuten yhteinen taival Räksyn kanssa. Jos kaikki menee nappiin, käydään huomenna Vantaalla ja tullaan ihan toisella autolla takaisin. Jännitystä on riittänyt siihen malliin, että aletaan taas vetää varman päälle :D No, ei mennä asioiden edelle, mutta kiikarissa on ehkä maailman tylsin auto. Omakustannehintaan pistetään ranskanpulla kiertoon. Ennakoidaan vähän aikaa Lexan jälkeen ja pakukantaan siirtymistä. Jos siis Lexan muuttaminen rahaksi sattuu kestämään tovin saati sitten seuraajan hankkiminen, johon on aurinkoakin tarkemmat speksit.

Niin, viime päivinä Räksy on kehittänyt sellaisen maneerin, ettei vasen takaovi aina tottele avainkortin käskyä aueta. Sulkeutuu kyllä, mutta satunnaisen epäsäännöllisesti ei halua avautua kuin sisäkahvasta. Eiks nää vehkeet ole kuuluisia juuri tämmöisistä ominaisuuksista. Äsken annoin Räksylle viimeisen voitelun kun pesin valtavan linturipulin kyljestä ja huuhtelin siitepölyt pois ynnä pesin tuulilasin, että näkee paremmin suunnistaa suureen maailmaan huomenna.

Watch this space.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Tuo vesivarasto tavaratilassa on kyllä aika hämmentävä. En olis uskonut mistään autosta tuollaista löytyvän. XM sentään vain hikoili tavaratilaan, mutta ei sinne mitään lampea syntynyt.

Onko mitään tietoa koska tuonne varapyöräkoteloon on viimeksi kurkattu? Ja mistä vesi sinne menee? Ja juu, en ole Meganea (sun tai muun) ostamassa, on vaan aika mielenkiintoinen ilmiö.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja mike »

Itellä on ollut kaksikin Saabia jotka on keränneet vettä vararenkaan kaveriksi. CD-tonnari ja OG satku. Ei se nyt kovin harvainaista taida olla tuo veden valuminen tavaratilaan. Molemmat Saabit vuosivat takavalon välistä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^ Paras arvaus tohon vesivarastoon on ja oli lisäjarruvalo, joka kuulemma näissä vehkeissä falskaa ihan yhtenään. Jäi tarkemmin syventymättä nyt, kun auto läks pois.

Mut hei, Räksy on nyt Vantaan uudessa jättisuuressa Vaihto+-liikkeessä yli 400 kaverin kanssa. Sieltä noukin mukaan ja matkaan sen maailman tylsimmän auton, jonka taivalta joudutte nyt seuraamaan, halusitte tai ette.

Jaa mikä, muka. No Toyota Corolla :lol: Farkku tietenkin, eli auton koko ei olennaisesti muuttunut. Auto nuoreni vuodella, itse asiassa, tänään on Toyon synttärit, koska käyttöönotto on 1.6.2005. Kilometrejä on juuri nyt vaatimattomat 123227. Koneena isolohko 1.6 jossa luvattua tehoa 110 heppaa. Olihan tuo huomattavasti parempi suoriutumaan moottoritieosuudesta kuin Räksy. Toimiva ilmastointikin löytyy, toisin kuin Räksyssä. Vaikutti toki siltä, että täyttöhuolto ei olisi pahitteeksi.

Yhdellä omistajalla on majaillut, ulkokuoressa on käytönjälkeä siellä täällä, ei mitään mullistavaa, sisältä on jotakuinkin kuin tehtaalta tullut. Erittäin hyvin kestää aikaa Corollan sisustus, penkit jne.

Corolla on pari viikkoa sitten katsastettu, kuten Räksykin ja siihen on liikkeen toimesta tehty 120 tkm huolto, nopeasti pistotarkastin, että ainakin öljy, suodatin, ilmansuodatin ja jarruneste ovat tuoretta tavaraa, eli lienee tosiaan huollettu, eikä vain leimattu.

Autossa on alla kolme erimerkkistä kesärengasta ja kolmea erilaista kulutuspintaa. Siitäpä valitin ja sain Räksystä sen verran paremman hyvityksen, että kävin tilaamassa sillä rahalla upouudet Bf Goodrichit, alleasennus huomenna klo 09. Talvirenkaat ovat parin talven ikäiset, mutta vain muutaman tuhat kilometriä ajetut Hakkapeliitta 8:t, jotka eivät uutta häpeä. Which is nice !

Muutaman tempun Toyolle jo tein, eli kiinnitin kahdesta kohtaa repsottaneet moottoritilan alustamuovit kunnolla ja havaitsin, että autossa on kuin onkin moottorinlämmitin. Oli vaan pistoke lähtenyt omille teilleen kiinnikkeen murruttua. Nyt on pistetty nipparilla tiukkaan tilapäisasentoon, ettei pääse liikkumaan. Sisähaarakin löytyy !

Ovet kävin jo läpi ja ovien alareunat saivat kotelosuojakylvyn niin sisä-kuin ulkopuolelta. Hyvässä kunnossa ovat ovet ja lokarien reunat, mikä ei näissä aina ole itsestäänselvyys. Nyt myös pysyvät, kun on suojattu.

Räksylle aiheutuneesta rengasrikosta viisastuneena kurkistin heti takakontin lattian alle. Kas kas, vararengas oli tyhjä. Työkaluista puuttui mutterinavaaja. Eipä olisi naurattanut rengasrikon sattuessa. No, vararenkaaksi oli laitettu rikkinäinen rengas. Mitä helv ! Samaa merkkiä kuin oikealla puolella alla olevat. Alkaa siis selventyä tämä sekarengastus. Yksi Bridgestone on selvästikin entinen vararengas ja vararenkaaksi oli siirretty rengasrikon saanut. Ihan hiton fiksua !!! No, huomenna laitetaan nykyisen rengastuksen paras, yksinäinen Goodride vararenkaaksi ja heivataan tuo rikkinäinen huittuun.

Mulla on sellainen tunne, että Toyon kanssa saa jumpata lähitulevaisuudessa, se on ollut vähillä ajoilla viime vuosina (v.2013 mittarissa 109000 km) ja kaikesta päätellen aika huolettomalla pidolla. Katsastuslaput oli mukana vuodesta 2010 lähtien ja kahta katsastusta lukuunottamatta oli pompannut aina jostain. Iskari, etujarrulevyt, jarruvoimien ero jne. Sitten oli laitettu kuntoon ja menty uusintanäytölle. Käyhän se niinkin, tulee ainakin tehtyä vain se mitä on aivan pakko kun inssi käskee. Aika päinvastainen ajattelumalli kuin itsellä.

Hyvinhän tästä tuli juttua, toivottavasti joku jaksaa seurailla, vaikka Rellusta Toyota tulikin. Käytetty kansanauto kuitenkin ja ehkä näistä omista kokemuksista on joskus jollekulle hyötyä.
Ja mitä rahaan tulee, niin kyllähän tämmöiseen vaihtoon saa laittaa väliin euron poikineen, vaikka olenkin tyytyväinen Räksystä saatuun hyvitykseen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Miksi tämän ketjun otsikko vaihtuu vähän väliä? Nythän kaikki Rellujutut ovat offtopiccia kun otsikko on Japanilaiset... :wink:

Meidän ristiretki japaninmaalle on ollut totaalisen epäonnistunut. Ei ole toista niin vikapesäkettä ollut kuin tämä eräs japanilainen on ollut...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Turkissahan tuo Corolla on tehty: NMTEZ20E50R094732 :arrow: NL-NR Turkey.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Hys, ei saa sanoa ääneen, ettei se kuule. Toivon mukaan LUULEE vielä olevansa japanialainen. No, ainakin perimältään, suunnittelultaan jne. on. Mulle oli muuten hiukka yllätys, että tuokin on pantu Turkissa, muistelin, että vaan sedanit tuli sieltä, mutta että nämäkin.

Oli miten oli, huomenna renkaiden vaihdossa pitää kurkkia miltä levyt ja palat näyttää, että onko sillä suunnalla hommia. Jostain täytyis myös hommata pari tommosta 6-puolaista Toyota koristekapselia, kaksi on ihan ok, mutta kahdesta on "kromaus" kesinyt keskeltä ja ovat ihan kauhean näköiset.

Ei muuten ole mikään säästöpossu tämä Corolla, pudottelin tulemaan Porvooseen semmoista 125 km/h mittarinopeutta ja kulutus pyöri 7.9-8.0 väliä koko ajan. Kaupungista kotiin alkoi tippumaan, joten eiköhän tuolla lähelle Rellun lukemia pääse. Kauhea todeta, että Lexa menee samalla tuolla motarilla :D
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Viva La France/Japan, Räksy & Lexa

Viesti Kirjoittaja Risto »

Enpä taida sitten tuota valmistusvuottakaan kommentoida, jos auto on kuulolla, ettei sille tule paha mieli.
IC1970 kirjoitti: Auto nuoreni vuodella, itse asiassa, tänään on Toyon synttärit, koska käyttöönotto on 1.6.2005.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Japanialaiset, nuo viattomat kulkineet ?

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Nooh, se koska ennakkoilmoitus on tehty ja koska auto on tosiasiassa valmistettu, on toki eri asia kuin käyttöönotto. Toisaalta, käyttöönottopäivä on se mikä määrittelee auton "vuosimallin" ja iän, kun sillä vanhemmiten kauppaa käydään. En muista kenenkään koskaan nillittäneen siitä, että auto on maannut eri varastoissa kuukausia tai vuoden, ennen kuin on oikeasti rekisteröity ja otettu käyttöön.

Eilinen syntymäpäivä oli sen tapahtuman vuosipäivä, kun auto ensimmäiselle omistajalleen siirtyi ja se käyttöön otettiin, ei suinkaan auton syntymäpäivä. Jos sinä Risto nyt näin tarkasti haluat hiuksia halkoa. Pahoittelen epätarkkuutta aikaisemmassa viestissä.

Auto sai tänään uudet tassut, päivitettiin kokoa yltiöpäisestä 195/60 koosta kokoon 185/65, joka on lähimpänä valmistajan suosittelemaa. Bf Goodrich G-Gripit paistoleimalla 07/16 ovat nyt alla. Samalla siirrettiin alkuperäinen vararengas takaisin omalle paikalleen, kulutuspinnasta päätellen Bridgestone oli aika monta kilometriä alla pyörinyt. Naapuri lahjoitti jostain ylimääräiseksi jääneen pyöränmutteriavaimen, joka mahtui kätevästi tavaratilan pohjan alla sille osoitettuihin lenkkeihin, vaikka avaimessa "Nissan" lukeekin.

Lisäsin eilen paisuntasäiliöön pari desiä nestettä, tämän päivän reissun jälkeen pinta oli hävinnyt, joten lisäsin nyt suoraan jäähdyttimeen puolisen litraa kunnes tuli piripintaan ja vielä paisuntasäiliöön low-merkin kohdalle. Katsellaan, alkaako pinta vähitellen pysyä näkyvissä vai onko meillä jokin ongelma. Samaten mutkissa kuuluu vasemmalta edestä pientä vikinää ja vanne kuumenee, joten taitaapi mäntä tms. jumittaa. Täytyy vetäistä pari tanakkaa täysjarrutusta ja katsoa herkistyykö, soittelin kyllä jo pajalle ja yritetään parin seuraavan viikon aikana syynätä, meneekö jotain vaihtoon. Sinällään etulevyt ja palat olivat uudenveroiset, mutta vasen levy oli selvästi ottanut lämpöä itseensä, joten lienee laahannut jo tovin. Takana oli aika kulahtaneet levyt ja palat, joten ennen talvea joutunee jotain tekemään niillekin. Käsijarru pitää ihan hyvin, mutta kahva nousee aika korkealle.

Auton historiaa tutkittuani aavistelinkin, että saattaa joutua jarrujen kanssa jumppaamaan. No, pitää laittaa myyjälle viestiä, en aio omaan piikkiä kaikkea tehdä, jos oikein hommiin joutuu. Muuten ei moittimista ole löytynyt, onhan tämä selvästi tukevampi kulkine kuin Rellu ja aika moni asia, kuten äänentoisto, suorituskyky, vaihteisto ja penkit ihan eri luokkaa. Puhumattakaan siitä, että ne kaikki tuhannet kilinät ja nitinät katosivat lähes tyystin. Mutta, AINA, löytyy jotain laitettavaa, kun mennään tämänikäisiin vehkeisiin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin