
Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
menin vahingossa heittämään käsijarrukäännöksen ja samasa jämähti vasen takapyörä jumiin. Oli hauska ajella kun atuo kulki sivuttain jäisellä tiellä. Hetken tauko ja taas vapautui jarru 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
jos sulla on oventiivisteet umpijäässä, auttaa käyttämäni keino.Aero97 kirjoitti:Kyllä varmaan lähtis Aero hyvin käyntiin, kunhan vaan sais jonkin oven ensin auki

Kaada kastelukannulla kuumaa vettä oven tiivisteiden päälle.
Avaa ovi ja anna tiivisteiden jäätyä.
Auto tulille ja lämmöillä oventiivisteet kuiviksi.
Noin avasin naapurirouvan auton umpijäätyneet ovet. Toimi, vaikka muutama katselija jo alkoi nauraa mun konstille.
Pakkasella kuumaa vettä



Meinasin saada pakkopusuja
Kun jätä auton yöksi pakkaseen pidä ovia auki senverran että kosteus jäätyy.
Että tällaista lämpötilaleikkiä tänään
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kävinpä minäkin mittaamassa akkujännitteet AeroWagonista ja mittari näytti tasan 12.0 volttia
Auto oli seisonut pihassa pari päivää noin -30 asteen pakkasessa. Laitoin ctekin akkulaturin kiinni akkuun ja hetken laturi latasi ja putosi ylläpitolataukseen ja taas noin 10 sekunnin päästä taas latasi ja putosi taas ylläpitoon... eli ei taida toimia ctekin "älylaturi" -27 asteessa.
Laitoin auton roikan päähän pariksi tunniksi ja kokeilin käyntiin, niin hetihän se starttasi. Ajoin auton lämpimäksi ja mittasin jännitteet uudestaan ja nyt näytti 12,2 volttia. Täytynee ladata akkua kunhan kelit lämpenee ja akkulaturi suostuu toimimaan, kun ei tuota akkua viitsi tuolla pakkasessa ruveta irroittamaankaan.
900Aero seisoi pari viikkoa tallissa sillä seurauksella, että akkujännite oli rapiat 8 volttia. Latasin akkua päivän ctekillä ja kävin akkuliikkeessä kuormitustesterissä jossa akku hyytyi samantien ja kaveri sanoi, että tyhjä akku... Havaittiin, että jos cd-soittimessa on irroitettava etulevy paikallaan, kuluu virtaa liikaa. Pidin akun viikonlopun yli laturissa ja nyt näyttäisi pitävän jännitteet paremmin, kun soittimen etulevy on irroitettu.
Eski

Laitoin auton roikan päähän pariksi tunniksi ja kokeilin käyntiin, niin hetihän se starttasi. Ajoin auton lämpimäksi ja mittasin jännitteet uudestaan ja nyt näytti 12,2 volttia. Täytynee ladata akkua kunhan kelit lämpenee ja akkulaturi suostuu toimimaan, kun ei tuota akkua viitsi tuolla pakkasessa ruveta irroittamaankaan.
900Aero seisoi pari viikkoa tallissa sillä seurauksella, että akkujännite oli rapiat 8 volttia. Latasin akkua päivän ctekillä ja kävin akkuliikkeessä kuormitustesterissä jossa akku hyytyi samantien ja kaveri sanoi, että tyhjä akku... Havaittiin, että jos cd-soittimessa on irroitettava etulevy paikallaan, kuluu virtaa liikaa. Pidin akun viikonlopun yli laturissa ja nyt näyttäisi pitävän jännitteet paremmin, kun soittimen etulevy on irroitettu.
Eski
Itellä ei ole muuta, kun positiivista kokemusta nippondensoista K-jetin kera. Suosittelen.jus kirjoitti:
Vanhalla akulla tuo teki useinkin tällaista temppuilua, liian pienellä pakkasella liian pitkään lohkolämmitystä, niin ei suostunut käynnistymään. Uudella isolla akulla tämä oli nyt eka kerta kun kävi näin. Tulpat on vanhat NGK:t, pitäisiköhän vaihtaa vaikka uudet Nippon-Densot?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Perjantaina viikon seisomisen jälkeen lähti kaasari tolpasta käyntiin ekalla, mutta hihnat vinkui ensimmäiset 15min aika reippaasti.
Tänään tolpasta, -22 ja ekalla käyntiin. Takapenkillä oleva pakastimen lämpömittari näytti sisälämpötilaksi lähtiessä -21C ja 50min ajon jälkeen +19C.
Hyvin on auto myös kauppojen pihalta lähtenyt käyntiin ilman tolppaa, mutta yön yli seisoneen auton kylmäkäynnistystä alle -20 lämpötilassa en ole nykyisen auton omistusaikana uskaltanut kokeilla.
Tänään tolpasta, -22 ja ekalla käyntiin. Takapenkillä oleva pakastimen lämpömittari näytti sisälämpötilaksi lähtiessä -21C ja 50min ajon jälkeen +19C.
Hyvin on auto myös kauppojen pihalta lähtenyt käyntiin ilman tolppaa, mutta yön yli seisoneen auton kylmäkäynnistystä alle -20 lämpötilassa en ole nykyisen auton omistusaikana uskaltanut kokeilla.
Aamulla -26 C pakkasta ja auto tietysti unohtunut laittaa illalla piuhan päähän. Lähti tietysti ekasta käyntiin ja mukisematta.
Pakkanen näyttää tässä ysifemmassa purevan pahiten tuohon ACC:n näyttöön. Pikseleitä reippaasti kadoksissa... odotellaan lämpöisempiä kelejä.

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Pikkasen muuten hirvittää lorottaa tiivisteille näillä pakkasilla kuumaa vettä. Onkos noi lasit miten herkkiä särkymään moisesta äkillisestä lämmönvaihtelusta? Siis vaikeetahan on tossa hommassa estää kuumaa vettä esim. tuulilasille valumasta.Firges9000 kirjoitti:jos sulla on oventiivisteet umpijäässä, auttaa käyttämäni keino.Aero97 kirjoitti:Kyllä varmaan lähtis Aero hyvin käyntiin, kunhan vaan sais jonkin oven ensin auki![]()
Kaada kastelukannulla kuumaa vettä oven tiivisteiden päälle.
Avaa ovi ja anna tiivisteiden jäätyä.
Auto tulille ja lämmöillä oventiivisteet kuiviksi.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Kuumaa vettä voi laskea vaikka muovikassiin ja painella sillä sitten niitä ovien reunoja ja tiivisteitä. Sillä konstilla olen saanut auki ovet mm. autosta, joka kävi pesussa juuri ennen kuin pakkanen yllättäen kiristyi ja jäädytti ovet umpeen. Konsti tepsii hyvin myös jäätyneisiin lukkoihin, joihin lukkosula ei enää auta. Ei tarvitse sitä vettä siihen auton päälle lorottaa jäätymään. 

NG 900S 3d 2.3i -98
Niinhän siinä sitten tonnarilla kävi. Tuumasi vaan että "Kev-vääm-mällä".MacTurbo kirjoitti:-30,4 OG900 käyntiin vielä hyvin (roikasta), mutta 75W:n jähmettymispiste ylittyi, ekat vaihteenvaihdot oli aika tahmeita.
Huomenna täytyy herätellä myös tonnari, ollut ajamatta koko viikon.
Akussa virtaa 7,4V (Sidin mukaan), jännä juttu, minnekkähän virta oli kadonnut.
Onneksi oli tuo vanha sotaratsu vieressä, piti repiä se käyntiin ilman lämmitystä (-34 astetta) ja onneksi edes siihen pystyi luottamaan

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Taas alkoivat pakkaset hieman kiristyä (-20). Autoiluun tämä vaikutti meilläpäin siten että muijan Mazda 323 päätti aamulla irtisanoa työsopimuksensa ja jämähti paikoilleen. Startti pyörittää hyvin mutta ei käynnisty... ootellaan lämpösempiä kelejä. Ja kulkupuoli onnistuukin paremmin Saabilla. 

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Hyvin lähtee käyntiin tääläkin, Kuopion suunnalla nyt.. -25 oli tänään ja tolpasta lähtee kuin palmun alta.
Yleensä kyllä aina lohkossa, mutta pahin mitä muistan oli -28 ilman lämmitystä tolla kaasarilla ja nöyrästi lähti ykkösellä käyntiin..
Onneks ei o tarvinnut toisten tehdä, sen verran säälitti.


-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä