Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

menin vahingossa heittämään käsijarrukäännöksen ja samasa jämähti vasen takapyörä jumiin. Oli hauska ajella kun atuo kulki sivuttain jäisellä tiellä. Hetken tauko ja taas vapautui jarru :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aero97 kirjoitti:Kyllä varmaan lähtis Aero hyvin käyntiin, kunhan vaan sais jonkin oven ensin auki :(
jos sulla on oventiivisteet umpijäässä, auttaa käyttämäni keino. :idea:
Kaada kastelukannulla kuumaa vettä oven tiivisteiden päälle.
Avaa ovi ja anna tiivisteiden jäätyä.
Auto tulille ja lämmöillä oventiivisteet kuiviksi.

Noin avasin naapurirouvan auton umpijäätyneet ovet. Toimi, vaikka muutama katselija jo alkoi nauraa mun konstille.
Pakkasella kuumaa vettä :lol: :lol: :lol:

Meinasin saada pakkopusuja

Kun jätä auton yöksi pakkaseen pidä ovia auki senverran että kosteus jäätyy.

Että tällaista lämpötilaleikkiä tänään
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kävinpä minäkin mittaamassa akkujännitteet AeroWagonista ja mittari näytti tasan 12.0 volttia :evil: Auto oli seisonut pihassa pari päivää noin -30 asteen pakkasessa. Laitoin ctekin akkulaturin kiinni akkuun ja hetken laturi latasi ja putosi ylläpitolataukseen ja taas noin 10 sekunnin päästä taas latasi ja putosi taas ylläpitoon... eli ei taida toimia ctekin "älylaturi" -27 asteessa.

Laitoin auton roikan päähän pariksi tunniksi ja kokeilin käyntiin, niin hetihän se starttasi. Ajoin auton lämpimäksi ja mittasin jännitteet uudestaan ja nyt näytti 12,2 volttia. Täytynee ladata akkua kunhan kelit lämpenee ja akkulaturi suostuu toimimaan, kun ei tuota akkua viitsi tuolla pakkasessa ruveta irroittamaankaan.

900Aero seisoi pari viikkoa tallissa sillä seurauksella, että akkujännite oli rapiat 8 volttia. Latasin akkua päivän ctekillä ja kävin akkuliikkeessä kuormitustesterissä jossa akku hyytyi samantien ja kaveri sanoi, että tyhjä akku... Havaittiin, että jos cd-soittimessa on irroitettava etulevy paikallaan, kuluu virtaa liikaa. Pidin akun viikonlopun yli laturissa ja nyt näyttäisi pitävän jännitteet paremmin, kun soittimen etulevy on irroitettu.

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jus kirjoitti:
Vanhalla akulla tuo teki useinkin tällaista temppuilua, liian pienellä pakkasella liian pitkään lohkolämmitystä, niin ei suostunut käynnistymään. Uudella isolla akulla tämä oli nyt eka kerta kun kävi näin. Tulpat on vanhat NGK:t, pitäisiköhän vaihtaa vaikka uudet Nippon-Densot?
Itellä ei ole muuta, kun positiivista kokemusta nippondensoista K-jetin kera. Suosittelen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Perjantaina viikon seisomisen jälkeen lähti kaasari tolpasta käyntiin ekalla, mutta hihnat vinkui ensimmäiset 15min aika reippaasti.

Tänään tolpasta, -22 ja ekalla käyntiin. Takapenkillä oleva pakastimen lämpömittari näytti sisälämpötilaksi lähtiessä -21C ja 50min ajon jälkeen +19C.

Hyvin on auto myös kauppojen pihalta lähtenyt käyntiin ilman tolppaa, mutta yön yli seisoneen auton kylmäkäynnistystä alle -20 lämpötilassa en ole nykyisen auton omistusaikana uskaltanut kokeilla.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Aamulla -26 C pakkasta ja auto tietysti unohtunut laittaa illalla piuhan päähän. Lähti tietysti ekasta käyntiin ja mukisematta. :D Pakkanen näyttää tässä ysifemmassa purevan pahiten tuohon ACC:n näyttöön. Pikseleitä reippaasti kadoksissa... odotellaan lämpöisempiä kelejä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Firges9000 kirjoitti:
Aero97 kirjoitti:Kyllä varmaan lähtis Aero hyvin käyntiin, kunhan vaan sais jonkin oven ensin auki :(
jos sulla on oventiivisteet umpijäässä, auttaa käyttämäni keino. :idea:
Kaada kastelukannulla kuumaa vettä oven tiivisteiden päälle.
Avaa ovi ja anna tiivisteiden jäätyä.
Auto tulille ja lämmöillä oventiivisteet kuiviksi.
Pikkasen muuten hirvittää lorottaa tiivisteille näillä pakkasilla kuumaa vettä. Onkos noi lasit miten herkkiä särkymään moisesta äkillisestä lämmönvaihtelusta? Siis vaikeetahan on tossa hommassa estää kuumaa vettä esim. tuulilasille valumasta.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Kuumaa vettä voi laskea vaikka muovikassiin ja painella sillä sitten niitä ovien reunoja ja tiivisteitä. Sillä konstilla olen saanut auki ovet mm. autosta, joka kävi pesussa juuri ennen kuin pakkanen yllättäen kiristyi ja jäädytti ovet umpeen. Konsti tepsii hyvin myös jäätyneisiin lukkoihin, joihin lukkosula ei enää auta. Ei tarvitse sitä vettä siihen auton päälle lorottaa jäätymään. :wink:
NG 900S 3d 2.3i -98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

MacTurbo kirjoitti:-30,4 OG900 käyntiin vielä hyvin (roikasta), mutta 75W:n jähmettymispiste ylittyi, ekat vaihteenvaihdot oli aika tahmeita.
Huomenna täytyy herätellä myös tonnari, ollut ajamatta koko viikon.
Niinhän siinä sitten tonnarilla kävi. Tuumasi vaan että "Kev-vääm-mällä".
Akussa virtaa 7,4V (Sidin mukaan), jännä juttu, minnekkähän virta oli kadonnut.
Onneksi oli tuo vanha sotaratsu vieressä, piti repiä se käyntiin ilman lämmitystä (-34 astetta) ja onneksi edes siihen pystyi luottamaan :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

MacTurbo kirjoitti:Satku lähti kuin palmun alta, vaihteiston jäykkyyskin oli poissa (MP 75W öljyillä).
Tonnari vaati pitkän startin, mutta lähti muuten hyvin.
Molemmat oli tosin lämppärissä.
Tuo sisätilan lämmitin on muuten paras keksintö sitten pyörän... Kuva

jos pyörän nimi on webasto :lol: :lol:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Lähtihän se käyntiin mutta kävi vain kolmella ja kuulosti ihan samalta kuin kasikone ilman pakosarjaa. :? Tulpat vaihtoon ja auto lämpimään talliin toviksi ni johan rupes taas pelitttään.. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Taas alkoivat pakkaset hieman kiristyä (-20). Autoiluun tämä vaikutti meilläpäin siten että muijan Mazda 323 päätti aamulla irtisanoa työsopimuksensa ja jämähti paikoilleen. Startti pyörittää hyvin mutta ei käynnisty... ootellaan lämpösempiä kelejä. Ja kulkupuoli onnistuukin paremmin Saabilla. :D
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Hyvin lähtee käyntiin tääläkin, Kuopion suunnalla nyt.. -25 oli tänään ja tolpasta lähtee kuin palmun alta. :) Yleensä kyllä aina lohkossa, mutta pahin mitä muistan oli -28 ilman lämmitystä tolla kaasarilla ja nöyrästi lähti ykkösellä käyntiin.. 8O Onneks ei o tarvinnut toisten tehdä, sen verran säälitti.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ja taas pakkaset tulevat...Voi kissan viikset. -25
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

eilen mentiin juhlimaan autolla ja palattiin jalan
tänään menin hakemaan auto :arrow: vajaa puoli tuntia lohkossa :arrow: läks (-18 )
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Vastaa Viestiin