Saksalaiset eivät pidä Saabista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Joo :lol: Ei tosiaan tarvitse järjestää tutkimusta aiheesta. Meni mihin maahan tahansa maailmassa niin katukuvassa erottuu enemmistönä juuri siinä maassa tehdyt autot. Tämä kertonee yksinkertaisesti vain sen että "kotimaista" halutaan suosia ja sitä pidetään varmana valintana. Ihan niinkuin meilläkin vieläkin joillakin on olemassa illuusio "suomalaisen työn laadusta" ;)
Kuten olen aikaisemminkin sanonut niin sanon edelleen että varmaan 90% auton ostajista ei ymmärrä autoista hevon p**kaa. Ostaa vaan sen mihin on juuri ja juuri varaa ja mikä on todennäköisesti luotettava ja halpa pitää. Ne joilla on vähän varaa valitakin, ostavat autonsa tunnesyistä tai mainoksen luomien mielikuvien "uhrina".
9000CS 2,3
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Speedou kirjoitti:Jeps, samaa mieltä olen. Ensiluokkainen materiaali ei kuitenkaan ole valetta sen suhteen että saksalaisissa tahtoo nuo pinnat olla esim. aitoa nahkaa. Tuli muuten CC Aeron viggenin kojelaudasta tyylikäs kun päällysti sen samalla nahalla, mitä e39:ssä käytetään! Ihan vain vinkiksi.
Täydennyksenä sen verran, että keinonahkaa on tuo materiaali. Muovia on myös BMW:n yhteydessä. Olisi aika mahdoton tehtävän venytellä oikeaa nahkaa yhdestä kokonaisesta palasta 9-3/ng900 kojelaudan ympärille. :D

http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... 6_2004.jpg

Tuohon aikanaan päädyin, koska a) vihaan harmaata sisustassa b) sopivan mattapintaista c) miellyttävä kuviointi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Tuohon en ota kantaa mutta 99:issäni käynnistys tapahtuu ohjauspyörän vasemmalla puolella sijaitsevasta starttinappulasta ;)
Heh, omassakin 99:issä starttinappula, mutta oikealla puolella! :) Onkohan noita laitettu paljonkin, ja miks? :?
Esiintymistiheydestä ei ole havaintoa mutta omaani laitoin siksi koska uusikin startti vain naksui virtalukolta käynnistettäessä, startin herätejännite oli melkein sama kuin suoraan akulta mitattaessa mutta ei vain tuntunut riittävän. Nappulasta lähtee joko kerta pyörimään hienosti.
Laiiton nappulan valokytkimen viereen extra-kytkimen tilalle niin ei tarvinnut porata reikiä kojetauluun. Nappuloita on 2kpl päällekkän (Biltema tottakait ;) ) ja ylempään tulee kylmäkäynnistyssuuttimen pakkosyöttö.

Ihan kätevä tuo starttinappula on koska ei tarvitse renklata virtalukkoa jos on käynnistysvaikleuksia, ja koska esim. bensapumppukin pyörii kaiken aikaa startatessa (en laittanut mukavuussyistä relettä pumpulle).

Joo minunkin mielestäni on aivan yksi hailee millä sakemannit ajelevat ;)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Saappi Kuski kirjoitti:Joo :lol: Ei tosiaan tarvitse järjestää tutkimusta aiheesta. Meni mihin maahan tahansa maailmassa niin katukuvassa erottuu enemmistönä juuri siinä maassa tehdyt autot. Tämä kertonee yksinkertaisesti vain sen että "kotimaista" halutaan suosia ja sitä pidetään varmana valintana.
Onhan siinä minusta sekin selvä puoli, että esim. saksassa tehty auto on tehty nimenomaan niitten tarpeisiin ja niitten mieltymysten mukaiseksi. Aivan kuten Saab ja Volvo ovat meitä lähimpinä samalla tavalla.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Tri-Lo kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Joo :lol: Ei tosiaan tarvitse järjestää tutkimusta aiheesta. Meni mihin maahan tahansa maailmassa niin katukuvassa erottuu enemmistönä juuri siinä maassa tehdyt autot. Tämä kertonee yksinkertaisesti vain sen että "kotimaista" halutaan suosia ja sitä pidetään varmana valintana.
Onhan siinä minusta sekin selvä puoli, että esim. saksassa tehty auto on tehty nimenomaan niitten tarpeisiin ja niitten mieltymysten mukaiseksi. Aivan kuten Saab ja Volvo ovat meitä lähimpinä samalla tavalla.
Vielä kun olisi kvaak kvaak äänet ja nitinät kojelaudasta poistettu talveksi..mikä meillä on kylmä ja pitkä :roll: Niitä olisi voinut ajatella.
Saab 900 2.0t Cab -97
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

no

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Saksalaiset on ny vähän sellasia natseja, eikä ne ymmärrä hyvän päälle.

Nähty on nimittäin käytännössä.

Justiinsa oli sitäpaitti juttua väitöskirjasta jossa väitettiin että Italialaisten apu olikin merkittävämpää Suomelle kuin Saksan.

Että silleen.

Vaikka onhan niillä rahaa ja osaa ne koneita rakentaa.
SAAB
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

En ymmärrä miksi sinne tänne pitää tunkea noita nopeutettuja kuvapätkiä laittomasti viritetyistä autoista ja siitä kuinka ne muka jättävät jonkin muun auton. Jos alkuperäinen teho on nostettu kaksinkertaiseksi niin eikait se mikään ihme olekaan jos suoralla tieosuudella on suht. nopea esim. välillä 100-200km/h
Miksette linkitä sellaisia videoita joissa Saab jää koneteholtaan kaksinkertaiseksi nostetulle muunmerkkiselle autolle?

Tähänastisista paras, onnistunein ja rehellisin Saab-video on tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=u8Ow90kbI00
Siinä kiteytettiin mainiosti koko automerkin filosofia, ja olen samaa mieltä Clarksonin kanssa auton ominaisuuksista, mukiteline ja valot ovat hyvät.
Juontaja totesi toisen kilpailijan huomattavasti paremmaksi ja järkevämmäksi hankinnaksi.

Ensinnäkin nuo topgearin videopätkät ja muutenkin kuvanauhalle tehdyt testit on tehty pilke silmäkulmassa, ja ompa herra clarkson kehunutkin 9-5 saabia http://www.youtube.com/watch?v=Sy5wiTnVeW4 esimerkiksi tuon videon loppuarvostelussa. Kannattaa käydä lukemassa topgearin kirjoitettuja arvioita jotka ovat tehty huomattavasti asiapitosemmin ja oikeasti ostajaa varten ei niinkään viihdearvon kannalta. Aloittaa kannattaa vaikka tästä http://www.topgear.com/drives/D9/B7/new/ artikkelista jossa todetaan että 9-3SS on paras keskiluokan sedan ja pieksee mm. bmw 3-sarjan.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pugman kirjoitti:... Aloittaa kannattaa vaikka tästä http://www.topgear.com/drives/D9/B7/new/ artikkelista jossa todetaan että 9-3SS on paras keskiluokan sedan ja pieksee mm. bmw 3-sarjan.
Kait on uskottava että Saab on osannut tehdä loistavan auton, laitetaan ostosharkintaan seuraavaksi Saabiksi ;)

"The 9-3 has a winning combination of lightness and urgency in a corner, plus an eagerness to turn and minimal body roll. To cut a long story short, it's a fun car to drive. "


Mutta tuota odotin jo jutun ensimmäisistä lauseista asti:
"But what you really want to know is how it beats the 'ultimate driving machine' on the road. Well, to be honest, it doesn't. What it does, however, is run the BM so close that its other skills give it the victory in the overall contest.¨"
Eli lähelle on sentään jo päästy, ei voi olla huono peli :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin