Jep, mutta se tiedostava kuski varmaan pärjäisi paremmin niillä paremmilla renkailla.m&m kirjoitti: Siksipä teinkin tuon olennaisen tarkennuksen "kun kuski tiedostaa" (josta tässä on jo jonkin aikaa väännetty kättä) jolla rajataan pois ne välinpitämättömät joita ei autoilu, turvallisuus tai rengastekniikka kiinnosta.

Tällaisia ihmisiä on toki todella paljon, mutta samoin myös niitä ihan vaan välinpitämättömiä ja "ei kiinnosta" -ihmisiä, jotka ajavat ne kitkat loppuun ihan vaan nuukuuttaan, asiaa tai renkaan ominaisuuksia sen kummemmin ajattelematta. Kumpaa ryhmää sitten on enemmän, tai kumpi on suurempi riski liikenteessä, lienee mahdotonta sanoa.m&m kirjoitti:Nimenomaan ne, jotka ostavat TM:n testivoittajarenkaat koska ne ovat TM:n testivoittajarenkaat eivät oikeasti paljoakaan autoilusta perusta, vaan luottavat siihen ettei hirvet aiheuta ongelmia kun TM:n testivoittaja-autossa on ABS:t, ESP:t, TCS:t, Neliveto, Airbagit jne niitä TM:n testivoittajarenkaita unohtamatta. Testejä he eivät lue sen syvällisemmin, riittää että selvittävät testivoittajan R-kioskin lehtihyllyn ääressä.
Kun itse puhuin "hyvistä renkaista", en tarkoittanut TM:n testivoittajia.
Ehkä enemmänkin niin, että yllättäviin tilanteisiin joutumiseen vaikuttavat nimenomaan tarkkaavaisuus, ennakointi ja tilannenopeudet - niistä selviämiseen taas auton, renkaan ja kuljettajan ominaisuudet, ja tässä kohtaa pienilläkin eroilla voi olla suuri merkitys.V.J.S kirjoitti: Pidän tyhmänä luulla että paremmilla renkailla on jotenkin isompi merkitys yllättävistä tilanteista selviämiseen kuin ennakoinnilla, kuljettajan tarkkaavaisuudella ja maltillisilla tilannenopeuksilla.