Jep, mutta se tiedostava kuski varmaan pärjäisi paremmin niillä paremmilla renkailla.m&m kirjoitti: Siksipä teinkin tuon olennaisen tarkennuksen "kun kuski tiedostaa" (josta tässä on jo jonkin aikaa väännetty kättä) jolla rajataan pois ne välinpitämättömät joita ei autoilu, turvallisuus tai rengastekniikka kiinnosta.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tällaisia ihmisiä on toki todella paljon, mutta samoin myös niitä ihan vaan välinpitämättömiä ja "ei kiinnosta" -ihmisiä, jotka ajavat ne kitkat loppuun ihan vaan nuukuuttaan, asiaa tai renkaan ominaisuuksia sen kummemmin ajattelematta. Kumpaa ryhmää sitten on enemmän, tai kumpi on suurempi riski liikenteessä, lienee mahdotonta sanoa.m&m kirjoitti:Nimenomaan ne, jotka ostavat TM:n testivoittajarenkaat koska ne ovat TM:n testivoittajarenkaat eivät oikeasti paljoakaan autoilusta perusta, vaan luottavat siihen ettei hirvet aiheuta ongelmia kun TM:n testivoittaja-autossa on ABS:t, ESP:t, TCS:t, Neliveto, Airbagit jne niitä TM:n testivoittajarenkaita unohtamatta. Testejä he eivät lue sen syvällisemmin, riittää että selvittävät testivoittajan R-kioskin lehtihyllyn ääressä.
Kun itse puhuin "hyvistä renkaista", en tarkoittanut TM:n testivoittajia.
Ehkä enemmänkin niin, että yllättäviin tilanteisiin joutumiseen vaikuttavat nimenomaan tarkkaavaisuus, ennakointi ja tilannenopeudet - niistä selviämiseen taas auton, renkaan ja kuljettajan ominaisuudet, ja tässä kohtaa pienilläkin eroilla voi olla suuri merkitys.V.J.S kirjoitti: Pidän tyhmänä luulla että paremmilla renkailla on jotenkin isompi merkitys yllättävistä tilanteista selviämiseen kuin ennakoinnilla, kuljettajan tarkkaavaisuudella ja maltillisilla tilannenopeuksilla.