Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

En muista mihinkä asti Harinen sen rajoittajan sääti...muistaakseni olen vähän yli sadanviidenkympin kolmosella ajanut.Täytyypä koittaa ja vetästä kolmosvaihde tappiin tässä joku päivä.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Saabeissa rajoitin on aika pehmeä, joten ei välttämättä heti edes huomaa olevansa rajoittimella, jos kiihtyvyys ei ole hirmuista enää. Erityiesti nelosella usein huomannut, että "oho, menikin jo rajoittimelle". Menispä vitosellakin :)
STCF #3
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Isommalla vaihteella on pehmeämpi, mut kokeilin tolla vaparilla kakkosen rajoittimelle joku kerta ja otta melkeen tuulilasis kii :D Taitaaki olla toi kakkonen viimenen vaihde minkä saa rajottimelle vaparis, no kyllä sen kolmosenki saa :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo-s:n videosta sen verran että aika on aika jämpti 5sek.
Otin ajan siitä kun neula lähtee liikkeelle ja pysäytin juurin enne kun ahtoviisari lähtee tippumaan. Aika ei siis ihan vastaa 100-150 väliä.

Kyllä mulla ainakin rajoitin rykäsee kunnolla, jos se sinne lipsahtaa.
Moottori siis kakoo kunnolla, eikä se todellakaan jää epäselväksi mikä puuttui peliin
Viimeksi muokannut Vigge, To Joulu 11, 2003 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Sulla tosin vetää aika apinanraivolla sinne rajottajalle ;)
STCF #3
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kakos vaihteen oon pari kertaa rykässyt rajoittimelle ja sen kyllä huomaa!! On se sen verran mukava töksähdys ettei voi olla tuntematta. :D Pitäs itekki kokeilla miten tuo oma menee ton 80-120 ja 100-150.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

turbotalladega kirjoitti:TURBO S kyllä se rajoittimeen menee tolla videolla, näkeehän sen kun kiekkamittarin neula heilahtaa rankasti muutaman kerran 6200 jälkeen.


Ja ng 900 turbolla-97 pääsee 169km/h kolmosella sitten pätkäsee n.6200rpm!!!
Jee,tulin just koeajolta.Eli kolmonen pesään ja kaasupoljin konehuoneeseen ja piiiiiiieni hetki ja katos p**kele,mittarissa 182km\h ja kierrosmittari aika lähellä 7000 kierrosta :twisted: Siihen kohtaa loppu itsevarmuus ja alkoi sääli konetta kohtaan.Harmi ku ei tullu kokeiltua rajoittimen toimintaa kolmosella.Ei kait se kauas jääny enää :mrgreen:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuosta työpaikan risteyksestä lähdin kerran rantaväylälle ennen talvikumien vaihtoa. Työkaveri oli kyydissä niin piti pikkasen näyttää, että ei nää saapit oo niinkun muut pappamallit. :twisted: Siinä kaverin kanssa jutellessa kaasutin kakkosen rajoittimelle (n. 6000rpm), olin ajatuksissani muka vaihtavinani kolmoselle, mutta en vaihtanutkaan vaan iskin uudestaan lusikan pohjaan niin kierrokset pompsahti mittarin tappiin...huih..säikähdin ihan toden teolla, että tuoko oli viimeinen kaasutus, mutta kyllä se on kulkenut mukavasti ilman sivuääniä senkin jälkeen... 8O

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NS83
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Kesä 26, 2003 20:42
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja NS83 »

Velipoika osti just 330d baijerilaisen. Siinä tuntuu olevan toi ohitus kiihtyvyys ihan kohdallaan, ainakin kolmosella. Täytyy joskus mittailla, kun muistan. Teki mieli polttaa oma traktori (9000i cc), sen ajamisen jälkeen. Muuten ku vertaa 93:seen(2.0t), ni kyllä tajuu et jotain on menny vikaan. Ku kumia raiskataan vaan yhdessä kulmassa ja eteenpäin ei meinata päästä millään. Se takaveto loikkaa ku kenguru, ku nostaa kytkimen. Tosin lähtemistä helpottaa isot kummiit ja lukko perä 40km/h asti.
Ensin vähän hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

turbotalladega kirjoitti:Ja ng 900 turbolla-97 pääsee 169km/h kolmosella sitten pätkäsee n.6200rpm!!!
Ja ng ottaa nelosella about 210kmh, tosin en päästäny ihan rajottimelle mutta ei varmasti ollu kaukana. En vaan kuollaksenikaan muista oliko vakio vai steg1 boksilla
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

vakio 9-3 Tid:
Surkeat ajat kellotettu videokameran avulla. :?
80 - 120km/h 4. vaihteella 7.8s
70 - 140km/h 4. vaihteella 14.8s
100 - 140km/h 5. vaihteella 11.2s

Lähtö tasanopeudesta. Kolmosella ei kannata vedättää 120km/h asti. Alkumatkan kiihtyisi sillä paremmin.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kyllähän se audi (RS6) ihan kivasti liikkuu...
Veikkaan että tuulilasissa on hieman alakanttiin nuo arvot...
80-120 näyttää suht samalta mitä ilmoitettu, mutta 100-200 sujuu nopeammin, ainakin videon perusteella.

audi

Jos tuo peli on vakio niin takkiin tuleen sekunnin verran 100-190 välillä.
Viimeksi muokannut Vigge, Ma Touko 03, 2004 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Muutama filmi STCS:n foorumista

Saab 9-5 Aero -04 man sedan, 1660kg med mig i.
http://www.nordictuning.biz/movies3/9-5_aero_sedan.wmv

Bilen vägde vid filmningen 1580kg
Bilen ska också upp i bänk lite senare och finjusteras
Skulle tippa på att den ger ca 300-340hk
http://www.nordictuning.biz/movies3/9-3_aero+.wmv

http://www.nordictuning.biz/movies3/aero_aut_steg3.wmv

Nu har jag fått händerna på en org 9-5 Aero Kombi aut.
Den vägde 1800kg med mig i.
http://www.nordictuning.biz/movies3/9-5_aero_org.wmv

Det är steg 2 aero aut -02 och uppåt.
Jag vet, tror att vridet gör att det går lite snabbare.
Annars var det fulltank + lite packning i bakluckan= 1800kg= blysläde.
http://www.nordictuning.biz/movies3/saa ... .0t_t7.wmv

http://ul.zsh.net/td/662137994td_Viggen.mpg

Här är en filmsnutt på en gammal grå 9-3aero med steg 3+ på.
http://www.nordictuning.biz/kalle/mpg/p ... 200kmh.mpg

http://ul.zsh.net/aerorydde/394709584ae ... rydde3.avi

Portad topp
Trimkammar
Alu ic
Bortagna värmeplattor
Org. turbo o spridare
Mappad av Fredrik
http://hem.bredband.net/b219115/filmer/ ... 50-200.AVI

Här kommer en film på en Maptun Steg 3 Og 9-3LTT, original 150hk, nu 265hk..
http://ul.zsh.net/aerorydde/204544577ae ... 0steg3.MPG
#1730
500whp.net member
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

miten tämä voi olla mahdollista...viimeisessä clipissä nissan vetää kevyesti stegmiehen ohi! :wink:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tuon voi luokitella niin kutsutuksi työtapaturmaksi. :lol: :lol: :oops: Nolostihan siinä kävi mut kuulosti saab miehillä olevan siitä huolimatta hauskaa. :D
Vastaa Viestiin