Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S kirjoitti:Etenkin kun tässä viimeiset kolmisen viikkoa on saanut ihailla rouvan sulavaa vaihteiden käyttöä apukuskin penkiltä (oma kortti poliisisedillä lainassa, kun jostain ihmeen syystä halusivat sitä ihailla pidempäänkin...), varmaan kohta palaa pikselit puhki siitä monitoiminäytöstä sen ylösvaihtamista pyytävä nuolen kohdilta...
Kuulostaa jotenkin hirveän tutulta :D 9-3:ssa nyt ei vaihtonäyttöä ole, mutta sen aavikkovälityksillä äiti ajaa moottoritietä ja liikkeellelähtöä lukuunottamatta käytännössä aina yhtä pienemmällä vaihteella kuin itse ajaisin... Itsellä ei noita edellämainittuja tilanteita lukuunottamatta kierrokset hirveän paljoa yli kahden tonnin pääse, kun taas kauppareissuilla 3500rpm on ihan normaalia ja voi jatkua pitkäänkin varsinkin kun moottori ei hirveämmin elämöi edes korkeilla kierroksilla...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Omien kokemuksien mukaan naisväkeä ei parane neuvoa tuossa asiassa.. :lol:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 93aero »

99 GL kirjoitti:Omien kokemuksien mukaan naisväkeä ei parane neuvoa tuossa asiassa.. :lol:
Ja vaikka ajavat aivan "väärin" niin silti selviävät pienemmällä kulutuksella... :D
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5268
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Rattivaihde kirjoitti:9-3:ssa nyt ei vaihtonäyttöä ole
Saikohan tuon techillä päälle. Muistaakseni ainakin tonnarin jenkkimalleissa tuo vaihtovalo-optio on. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Luulisi saavan, koska maptuner laitteellakin sen vaihto-opastimen saa päälle niin halutessaan, näin siis NG9-3:ssa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kappas vain, googletuksen perusteella siinä tosiaan on shift up -valo...jenkkifoorumeilla lukemattomia ketjuja sen poistamisesta :mrgreen: Kaiken maailman piilotettuja ominaisuuksia tuollaisessa karvalakkimallissakin on...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

On se pieni. :D
No, mahtuuhan se lohko kuulemma melkein A4 arkille...
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Pientä ongelmaa havaittu isommassa ecoboostissa:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ford ... rin-kanssa
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei hyvältä näytä, jos autovalmistaja joutuu ohjeistamaan autojen omistajia olemaan ajamatta, eikä samaan aikaan tiedä, miten todettu vika voidaan korjata.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

...ja ei liity sitten milläänkään tavalla litraseen egobuusteriin :roll:
Täysin eri konstruktio jne. Eli ameriikanvermeissä voi olla jotain laittoo, en tiedä mitä, mutta ei EU vehkeissä: Eli olkaa tarkkana jos ostate jenkkituontifoordin 8) :mrgreen:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vieläkö ecoboosti liikkuu omin avuin..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä. Kulkee niin perkuleesti. Mitä huonompi keli, sen paremmin. Selkeesti paras talviauto mitä mulla on ikinä ollu ajossa. -89 Pajero pääs jo likelle, mutta se oli aavistuksen äänekkäämpi ja kulutti enämpi.

Kertkakaikkiaan mitään vikaa ei ole ollut. Ainuat nesteet jota on vajunnu on bensa tankista ja tuulilasinpesuneste. Viikonlopuksi näyttäisi tulevan pakkastakin 20...25 astetta, vois ihan huvikseen koittaa käyntiinlähdöt yms. ilman esilämmitystä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No nyt tuli testattua ns. talviominaisuuksiakin. Epäilyksiähän täällä on esitetty miten tommonen nyrkinkokonen pannu voi muka tuottaa lämpöä kunnon pakkasilla jne.
Jätin siis ihan tarkoituksella auton eilen illalla laittamatta piuhaan. Aamulla oli pakkasta 30 astetta. Napista painamalla käyntiin ihan normaalisti (kävi kolmella 8O :lol: ). Ehkä minuutti tyhjäkäyntiä ja baanalle. Tossa alapellolla näytti mittari -32 astetta.
Loivaa jäykkyyttä aistittavissa vaihdekepin liikkeissä parissa ekassa vaihdossa (öljyt varmaan melkosta tervaa), nestekidenäytöt aavistuksen kohmeessa ja kytkinpoljin seuraili jalan nostamista noin sekunnin parin viiveellä ensimmäisen pari kilsaa kunnes normalisoitui. Ainut ruutu joka veti huuruun oli taustapeili :D Sekin suli ~5km jälkeen. Koneen lämpömittari normiasennossa n. 6-7kilsan jälkeen, aikasemminkin olisi lämmöt varmaan noussut jos ei olis tarttenu nutailla neljääkymppiä jonku Nissanin perässä Paippistentiellä :roll:
Lämpöä piisasi hienosti, automaatti-kylmästöinnin AUTO-asentoon ei tarvinnut koskea lasien sulanapitämiseksi (lämpötilapyynti +20 astetta) ja parkkihalliin ajaessa sähkölasit toimi moitteetta. Ei siis mitään draamaa, kelpo talvikinneri kerrassaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Sanot mitä sanot, mutta tosi Saabisti ajaa klasit kuurassa! Yleismaailmallinen fakta vaan on, että mikään muu kuin Saabbi ei voi olla hyvä talviauto (paitsi tietty Fiat :mrgreen:).

Eihän sitä edes tiedä olevansa talvella autolla liikkeellä, jollei neljän hengen kuormalla ole koko kabiini huurassa :lol:.

Kyllä :saab: on ainoo talviauto ja kaikki muut on ihan kuraa (paitsi tietty se Fiat :lol: )!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja oju »

Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... m-auto-etp

Odottelinkin että tällaisia kommentteja tulee; ainahan joku asiantuntija haluaa päteä. Varsinaista tietoahan tuossa lainauksessa ei oikein ollut. Voi olla että hieman empisin tuollaisen Ecoboostin hankkimista mutta syy olisi lähinnä siinä että moottori on uusi ja että uusissa voi luonnostaan olla jotain lastentauteja (vaikkapa huohotuksen kanssa :roll: ). Noilla myyntimäärillä tilastolliset asiat selviävät toisaalta aika nopeasti.

Muistelen vanhaa nyrkkisääntöä jonka mukaan koneen kestävyys on litratilavuus x 100 000 km. Sen sai haudata jo aikoja sitten, samoin turbomoottoreihin liittyvät epäluulot. Nyt kun nämä ennakkoluulot saa yhdistää samaa tuotetta koskeviksi riittää Esson baarissa juttua :wink:

En siis tiedä ovatko nuo nykyiset erityisen hyviä koneita mutta veikkaan että muutaman vuoden päästä kaikki moottorit ovat enemmän tai vähemmän vastaavalla tekniikalla. Pitäisiköhän hommata 96 odottamaan Fordin 2 litraista Ecoboost V6-konetta? :D
(taitaa vain sopivilla papereilla varustetut olevan harvassa)
Vastaa Viestiin