Kuulostaa jotenkin hirveän tutultaV.J.S kirjoitti:Etenkin kun tässä viimeiset kolmisen viikkoa on saanut ihailla rouvan sulavaa vaihteiden käyttöä apukuskin penkiltä (oma kortti poliisisedillä lainassa, kun jostain ihmeen syystä halusivat sitä ihailla pidempäänkin...), varmaan kohta palaa pikselit puhki siitä monitoiminäytöstä sen ylösvaihtamista pyytävä nuolen kohdilta...
Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
- Rattivaihde
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 6798
 - Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
 - Paikkakunta: Isokyrö
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
						Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Omien kokemuksien mukaan naisväkeä ei parane neuvoa tuossa asiassa.. 
			
			
									
									Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
						Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ja vaikka ajavat aivan "väärin" niin silti selviävät pienemmällä kulutuksella...99 GL kirjoitti:Omien kokemuksien mukaan naisväkeä ei parane neuvoa tuossa asiassa..
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
						ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Saikohan tuon techillä päälle. Muistaakseni ainakin tonnarin jenkkimalleissa tuo vaihtovalo-optio on. ;)Rattivaihde kirjoitti:9-3:ssa nyt ei vaihtonäyttöä ole
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
						Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Luulisi saavan, koska maptuner laitteellakin sen vaihto-opastimen saa päälle niin halutessaan, näin siis NG9-3:ssa.
			
			
									
									#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
						9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
- Rattivaihde
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 6798
 - Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
 - Paikkakunta: Isokyrö
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kappas vain, googletuksen perusteella siinä tosiaan on shift up -valo...jenkkifoorumeilla lukemattomia ketjuja sen poistamisesta 
  Kaiken maailman piilotettuja ominaisuuksia tuollaisessa karvalakkimallissakin on...
			
			
									
									#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
						Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- 
				apu,apupoika
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 2652
 - Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
 
- 
				Jonni Peura
 - "Hirsch"
 - Viestit: 790
 - Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
 - Paikkakunta: Seinäjoki
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Pientä ongelmaa havaittu isommassa ecoboostissa:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ford ... rin-kanssa
			
			
									
									http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ford ... rin-kanssa
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
						Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei hyvältä näytä, jos autovalmistaja joutuu ohjeistamaan autojen omistajia olemaan ajamatta, eikä samaan aikaan tiedä, miten todettu vika voidaan korjata.
			
			
									
									Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
						Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 
				V.J.S
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 8101
 - Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
 - Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
...ja ei liity sitten milläänkään tavalla litraseen egobuusteriin  
 
Täysin eri konstruktio jne. Eli ameriikanvermeissä voi olla jotain laittoo, en tiedä mitä, mutta ei EU vehkeissä: Eli olkaa tarkkana jos ostate jenkkituontifoordin
  
			
			
									
									
						Täysin eri konstruktio jne. Eli ameriikanvermeissä voi olla jotain laittoo, en tiedä mitä, mutta ei EU vehkeissä: Eli olkaa tarkkana jos ostate jenkkituontifoordin
- 9000CD23T
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 7831
 - Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
 - Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
 - Viesti:
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vieläkö ecoboosti liikkuu omin avuin..?
			
			
									
									900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
						(*=ex) #2060#
- 
				V.J.S
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 8101
 - Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
 - Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllä. Kulkee niin perkuleesti. Mitä huonompi keli, sen paremmin. Selkeesti paras talviauto mitä mulla on ikinä ollu ajossa. -89 Pajero pääs jo likelle, mutta se oli aavistuksen äänekkäämpi ja kulutti enämpi.
Kertkakaikkiaan mitään vikaa ei ole ollut. Ainuat nesteet jota on vajunnu on bensa tankista ja tuulilasinpesuneste. Viikonlopuksi näyttäisi tulevan pakkastakin 20...25 astetta, vois ihan huvikseen koittaa käyntiinlähdöt yms. ilman esilämmitystä.
			
			
									
									Kertkakaikkiaan mitään vikaa ei ole ollut. Ainuat nesteet jota on vajunnu on bensa tankista ja tuulilasinpesuneste. Viikonlopuksi näyttäisi tulevan pakkastakin 20...25 astetta, vois ihan huvikseen koittaa käyntiinlähdöt yms. ilman esilämmitystä.
-Ville 
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
						-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 
				V.J.S
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 8101
 - Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
 - Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No nyt tuli testattua ns. talviominaisuuksiakin. Epäilyksiähän täällä on esitetty miten tommonen nyrkinkokonen pannu voi muka tuottaa lämpöä kunnon pakkasilla jne. 
Jätin siis ihan tarkoituksella auton eilen illalla laittamatta piuhaan. Aamulla oli pakkasta 30 astetta. Napista painamalla käyntiin ihan normaalisti (kävi kolmella
  
 ). Ehkä minuutti tyhjäkäyntiä ja baanalle. Tossa alapellolla näytti mittari -32 astetta.
Loivaa jäykkyyttä aistittavissa vaihdekepin liikkeissä parissa ekassa vaihdossa (öljyt varmaan melkosta tervaa), nestekidenäytöt aavistuksen kohmeessa ja kytkinpoljin seuraili jalan nostamista noin sekunnin parin viiveellä ensimmäisen pari kilsaa kunnes normalisoitui. Ainut ruutu joka veti huuruun oli taustapeili
 Sekin suli ~5km jälkeen. Koneen lämpömittari normiasennossa n. 6-7kilsan jälkeen, aikasemminkin olisi lämmöt varmaan noussut jos ei olis tarttenu nutailla neljääkymppiä jonku Nissanin perässä Paippistentiellä  
 
Lämpöä piisasi hienosti, automaatti-kylmästöinnin AUTO-asentoon ei tarvinnut koskea lasien sulanapitämiseksi (lämpötilapyynti +20 astetta) ja parkkihalliin ajaessa sähkölasit toimi moitteetta. Ei siis mitään draamaa, kelpo talvikinneri kerrassaan.
			
			
									
									Jätin siis ihan tarkoituksella auton eilen illalla laittamatta piuhaan. Aamulla oli pakkasta 30 astetta. Napista painamalla käyntiin ihan normaalisti (kävi kolmella
Loivaa jäykkyyttä aistittavissa vaihdekepin liikkeissä parissa ekassa vaihdossa (öljyt varmaan melkosta tervaa), nestekidenäytöt aavistuksen kohmeessa ja kytkinpoljin seuraili jalan nostamista noin sekunnin parin viiveellä ensimmäisen pari kilsaa kunnes normalisoitui. Ainut ruutu joka veti huuruun oli taustapeili
Lämpöä piisasi hienosti, automaatti-kylmästöinnin AUTO-asentoon ei tarvinnut koskea lasien sulanapitämiseksi (lämpötilapyynti +20 astetta) ja parkkihalliin ajaessa sähkölasit toimi moitteetta. Ei siis mitään draamaa, kelpo talvikinneri kerrassaan.
-Ville 
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
						-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 
				9000 automaatilla
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 2948
 - Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
 - Paikkakunta: Sipoo
 
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Sanot mitä sanot, mutta tosi Saabisti ajaa klasit kuurassa! Yleismaailmallinen fakta vaan on, että mikään muu kuin Saabbi ei voi olla hyvä talviauto (paitsi tietty Fiat  
).
Eihän sitä edes tiedä olevansa talvella autolla liikkeellä, jollei neljän hengen kuormalla ole koko kabiini huurassa
.
Kyllä
 on ainoo talviauto ja kaikki muut on ihan kuraa (paitsi tietty se Fiat  
 )!
			
			
									
									Eihän sitä edes tiedä olevansa talvella autolla liikkeellä, jollei neljän hengen kuormalla ole koko kabiini huurassa
Kyllä
Saabista jäljellä muistot. 
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
						Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... m-auto-etp
Odottelinkin että tällaisia kommentteja tulee; ainahan joku asiantuntija haluaa päteä. Varsinaista tietoahan tuossa lainauksessa ei oikein ollut. Voi olla että hieman empisin tuollaisen Ecoboostin hankkimista mutta syy olisi lähinnä siinä että moottori on uusi ja että uusissa voi luonnostaan olla jotain lastentauteja (vaikkapa huohotuksen kanssa
 ). Noilla myyntimäärillä tilastolliset asiat selviävät toisaalta aika nopeasti.
Muistelen vanhaa nyrkkisääntöä jonka mukaan koneen kestävyys on litratilavuus x 100 000 km. Sen sai haudata jo aikoja sitten, samoin turbomoottoreihin liittyvät epäluulot. Nyt kun nämä ennakkoluulot saa yhdistää samaa tuotetta koskeviksi riittää Esson baarissa juttua
 
En siis tiedä ovatko nuo nykyiset erityisen hyviä koneita mutta veikkaan että muutaman vuoden päästä kaikki moottorit ovat enemmän tai vähemmän vastaavalla tekniikalla. Pitäisiköhän hommata 96 odottamaan Fordin 2 litraista Ecoboost V6-konetta?
 
(taitaa vain sopivilla papereilla varustetut olevan harvassa)
			
			
									
									
						http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... m-auto-etp
Odottelinkin että tällaisia kommentteja tulee; ainahan joku asiantuntija haluaa päteä. Varsinaista tietoahan tuossa lainauksessa ei oikein ollut. Voi olla että hieman empisin tuollaisen Ecoboostin hankkimista mutta syy olisi lähinnä siinä että moottori on uusi ja että uusissa voi luonnostaan olla jotain lastentauteja (vaikkapa huohotuksen kanssa
Muistelen vanhaa nyrkkisääntöä jonka mukaan koneen kestävyys on litratilavuus x 100 000 km. Sen sai haudata jo aikoja sitten, samoin turbomoottoreihin liittyvät epäluulot. Nyt kun nämä ennakkoluulot saa yhdistää samaa tuotetta koskeviksi riittää Esson baarissa juttua
En siis tiedä ovatko nuo nykyiset erityisen hyviä koneita mutta veikkaan että muutaman vuoden päästä kaikki moottorit ovat enemmän tai vähemmän vastaavalla tekniikalla. Pitäisiköhän hommata 96 odottamaan Fordin 2 litraista Ecoboost V6-konetta?
(taitaa vain sopivilla papereilla varustetut olevan harvassa)