Autonavigaattorit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
legro
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja legro »

Ahtopaine kirjoitti:Sää oot saanu vaan Etelä-Suomen kartan.. :wink:
No nyt tuli lapin reissu kokeiltavaksi.. ;)

Katsokaapas joku Nüvin käyttäjä näkyykö POI valikossa kaukaisimmatkin paikat vai vain n. 15 lähintä?!
93 2.0t
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä näkyy 50:tä lähintä Nuvi 300:ssa. Kaikki pelkkiä kameroita, kun muita Poi pisteitä en ole vielä siirtänyt.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

legro kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti:Sää oot saanu vaan Etelä-Suomen kartan.. :wink:
No nyt tuli lapin reissu kokeiltavaksi.. ;)

Katsokaapas joku Nüvin käyttäjä näkyykö POI valikossa kaukaisimmatkin paikat vai vain n. 15 lähintä?!
Mulla oli ainakin kaukaisimmat ATK-liikkeet Tampereella sitä etelämpää ei löytynyt, vaikka ite csv-tiedostossa löytyy muistakin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
legro
Matalapaineturbo

Joo, ny selvis tuo nüvi näyttää vain 50 lähintä poi pistetta ja muuta pistettä, jos niitä on vain niin paljon. Mulla ei ollu poi pisteinä sellasta jota olis olla alle 50 pistettä. Citymarketeilla löyty kaukaisin Joensuusta n.350km (olen ny Jalasjärvellä).
93 2.0t
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

legro kirjoitti:Mulla näkyy kyllä kaikki liput ja kuvakkeet kun POI valikosta valitsee kohteen "katso kartalta", mutta ei ne näy ohi ajaessa, jos ei ole hälyä..

! Siis näkyykö muilla Nüvi 300 käyttäjillä?
Voit lisätä haluamasi POI tiedot suosikkeihin, jolloin kyseiset merkit näkyvät aina kartalla. En näekkään mitään järkeä, että automaattisesti kaikki POI merkit näkyvät kartalla (mm. mulla on tällä hetkellä 6000 POI merkkiä). Tietysti jos tiettyjä POI ryhmiä vois lisätä suosikkeihin, niin olis hyvä ominaisuus.
Ahtopaine
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Jahas Oulu - Kuusamontiellekin on tullu tolpat sitten viimenäkemän... ei ollu vielä tuossa Tompan triffideissä ainakaan tuota yhtä. Saan ohjelmoitua ko. tolpan lisää ainakin tuohon listaan, kun sattui olemaan tuossa vakireittini varrella Kuusamontie - Puolangantienristeyksessä.

Muuten tuolla suosikeissa voi vaihtaa sen default sinisen lippusymbolin toiseksi ko. pisteelle. Tuolla ei tosin ollut symbolia nopeuskameralle, mutta tietääkö kukaan pystyiskö tuonne symbolitietokantaan jotenkin lisätä valikoimaa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
legro
Matalapaineturbo

Poy kirjoitti:
legro kirjoitti:Mulla näkyy kyllä kaikki liput ja kuvakkeet kun POI valikosta valitsee kohteen "katso kartalta", mutta ei ne näy ohi ajaessa, jos ei ole hälyä..

! Siis näkyykö muilla Nüvi 300 käyttäjillä?
Voit lisätä haluamasi POI tiedot suosikkeihin, jolloin kyseiset merkit näkyvät aina kartalla. En näekkään mitään järkeä, että automaattisesti kaikki POI merkit näkyvät kartalla (mm. mulla on tällä hetkellä 6000 POI merkkiä). Tietysti jos tiettyjä POI ryhmiä vois lisätä suosikkeihin, niin olis hyvä ominaisuus.
Mites noita POI tietoja voi siirtaa suosikkeihin?

Onnistuuko jos tietokoneella siirtää ne kopioimalla kansiosta toiseen?
- ei näköjään ainakaa nüvi 300 mallilla..

Oon samaa mietä, ettei niiden kaikkien kylläkään tarvi aina kartalla näkyä. Ei niitä kerkiä kuitenkaan kaikkia kattella ajaessa.
93 2.0t
Ahtopaine
"Hölösuu"

Noniin tuossa uusi rivi .csv tolppakantaan:

27.31111, 65.39861, "690 Oulu - Kuusamontie Itään"

Laitoin menemään päivitetyn .ov2:n Tompan POI -listan ylläpitäjälle... jos se sinnehin ilmestyisi kohtapuoliin. Kohtuu helppohan tuo on ittekin lisätä.
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ahtopaine kirjoitti:Noniin tuossa uusi rivi .csv tolppakantaan:
27.31111, 65.39861, "690 Oulu - Kuusamontie Itään"
Pitääpä lisätä omaan tolppakantaan kun tulee kuitenkin joskus tonne päin ajeltua.
Mites noita POI tietoja voi siirtaa suosikkeihin?
Valitse kyseinen POI ja oikeasta alanurkasta ota "tallenna". Sitten se tulee sinne suosikkeihin. Suosikkeihin tulee kaikille kohteille oletuksena se lippu kuvakeeksi.

Toinenvaihto ehto on, että avaat Garmin\gpx\current.gpx tiedoston ja muokkaat sitä (kannattaa ottaa varalta ensin varmuuskopio). En ole kokeillut muokata tuota (niin en ota mitään vastuuta jos ei toimikkaan), mutta aika yksinkertaiselta tiedostolta vaikuttaa.
Ahtopaine
"Hölösuu"

No ny tuli viimein tuo V. 9.02 päivitys -DVD tuolta Garminilta. Ei menny kuin 25 päivää luvatun 7-10 päivän toimitusajan sijasta. Ehin jo kyllä pistää tuonne postiakin, notta mikä maksaa. No hyvä että tuli kuitenkin... asennus paraikaa menossa. 8)

Tuli vaan mieleen, että 310/360 laitteet ovat varmasti sisäisesti samanlaisia, jollain pienellä häkillä tuosta kolmekympistä sais varmaan täysverisen kolmekuuskympin. Tuskin muuta kuin joku bitti laitettu jonnekin poikittain... vastaavia tapauksia niin monissa eri laitteissa nykyisin.

Edit: alustavasti huomasin heti muutamia korjauksia testaamissani vakioreiteissä, jossa vanhemmassa versiossa oli virheitä. Eli hyvältä näyttää..
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ahtopaine kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että 310/360 laitteet ovat varmasti sisäisesti samanlaisia, jollain pienellä häkillä tuosta kolmekympistä sais varmaan täysverisen kolmekuuskympin. Tuskin muuta kuin joku bitti laitettu jonnekin poikittain... vastaavia tapauksia niin monissa eri laitteissa nykyisin.
.
Enemmän sisäistä muistia.

Mullekkin tuli tuo City Navigator NT Europe v9 kartta tänään. Aloin aluksi päivittämään kyseistä karttaa ja jotenkin vahingossa laitoin avainkoodiksi v8 Nordicin koodin. Eipä toiminut enää mikään kartta, ja tietystikkään ei ollut 8 karttaa kotikoneella (tiedostojen sisältö toisella koneella, joka ei ole kotona). Seuraavaksi löysin oikean avaimen kartalle ja päivitin sen sekä kartan uudestaan. Nyt alkoi näkymään paitsi että vieläkin valittaa aluksi, ettei löydä karttaa. En tiedä miksi valittaa mutta silti toimii. Kaikista parasta tässä on, että mulla on nytten koko Läntisen Euroopan kartta, vaikka tämän Garmin nuvi 300:en mukana tulee pelkästään Pohjoismaiden kartta. Tosin eihän ne kaikki kartat mahdu laitteen muistiin koska vaativat 1,2GB muistin, mutta ainakin ulkoiselta muistilta tuo pelittää. Ja tollanen muistikortti ei paljoa maksa.

Saitko Ahtopaine toimimaan tuon karttapäivityksen ongelmitta ja valittaako tuo sulla tosta karttalatauksesta käynnistäessä laitteen?

EDIT: siis kartan avaus.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuli eilen latailtua tuo 9 päivitys, ei kestänyt kuin liki kuukauden tilauksesta :roll:

itseläni ei ollut mitään ongelmia ja hyvin tuntuu pelittävän, kyseessähän Nuvi 300:n, Saipa ainakin lisää värejä autoihin :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ahtopaine
"Hölösuu"

Ei ongelmia... toimin vain juuri kuten ohjeissa neuvottiin. Olin tuolle työasemalle aiemmin sen 8-version asentanut. Mietityttää vaan, että mitäs kun päivittää koneen Vistaan, niin onnistuuko softien uudelleen asennus tuohon ongelmitta, vai pitääkö ottaa Garminin tukeen yhteyttä.

Poy: Entä jos kokeilisit poistaa työasemastasi tuon MapSourcen karttoineen, sitten asentaisit työasemalle ja nuviin tuon 8 version alusta alkaen, jonka jälkeen sitten 9 päivityksen ohjeiden mukaan päälle.
Frostgrey kirjoitti:Saipa ainakin lisää värejä autoihin :lol:
öö värejä mihin autoihin?
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ahtopaine kirjoitti:Ei ongelmia... toimin vain juuri kuten ohjeissa neuvottiin. Olin tuolle työasemalle aiemmin sen 8-version asentanut.
Itse en voinut koneelle sitä asentaa kun ei ollut mapsourcea. Koko sisällön kopioin levylle, niin toivottavasti on sama asia, jos sen kopioin Garmineen takaisin ja imasen sitten koneelle.
Ahtopaine kirjoitti: Mietityttää vaan, että mitäs kun päivittää koneen Vistaan, niin onnistuuko softien uudelleen asennus tuohon ongelmitta, vai pitääkö ottaa Garminin tukeen yhteyttä.
Kun seuraavan kerran asennat, niin syötät vaan sen saman koodin, kai otit sen talteen.
Ahtopaine kirjoitti: Poy: Entä jos kokeilisit poistaa työasemastasi tuon MapSourcen karttoineen, sitten asentaisit työasemalle ja nuviin tuon 8 version alusta alkaen, jonka jälkeen sitten 9 päivityksen ohjeiden mukaan päälle.
Tätäpä pitää kokeilla, jos tuon suora kopiointi vaan onnistuu.
Ahtopaine kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Saipa ainakin lisää värejä autoihin :lol:
öö värejä mihin autoihin?
Nämä autot, nuolet ja moottoripyörät tuli ainakin mulla softapäivityksessä, jonka olen tehnyt ajat sitten.
Ahtopaine
"Hölösuu"

...joo siinä softapäivityksessä nuo väriautot ja nuoli tuli aiemmin.

En usko että suoralla kopioinnilla toimiii ilman häkkejä. Miksi ei voisi vaan asentaa kiekoilta normaalisti Garminin omaa asennusohjelmaa käyttäen? Eikös se mapsourcekin tule siinä kasikiekon mukana? Sai tuosta uusimman versionkin ladattua suoraan Garminilta.
Vastaa Viestiin